|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
הוועדה לבחירת שופטים

על ביטול שיטת ה"סניוריטי"

"שיטת הסניוריטי" בבחירת נשיא לבית המשפט העליון מכוונת ליצור רציפות וודאות בשליטת מערכת המשפט על המדינה באמצעות אחיזה ושליטה אבסולוטית בבג"ץ. ע"י הרחבה "קונסטרוקטיבית" "ויצירתית" של חופש הפעולה ושרירות המעשה של הנדבך השלטוני העליון שאיננו נבחר ואיננו מבוקר ככל רשות אחרת. הואיל וזה המכשיר החשוב ביותר בניסיון להחלפת המשטר הדמוקרטי בישראל בשיטת-ממשל אוליגרכית דיקטטורית חדשה של הדיפ-סטייט, חובה לשנותה באופן מהותי ובהקדם
10/09/2023  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

מי שעיניים בראשו מבין ששיטת הסניוריטי בבחירת נשיא בית המשפט העליון בישראל, מכוונת לאפשר ל"מועצת החכמים" של המוסד - בפועל או בדימוס - לנהל ולכוון את הרכבו ואת מנועי האינוס הלאומי הקולקטיבי שמפעילה מערכת זו. ככל שבית המשפט מרחיב בשרירות לב את מוטת השליטה הציבורית שלו, כך מחמירה והולכת הדיקטטורה השיפוטית בישראל. נשיא בית המשפט, על-פי החוקים הקיימים מכהן מיום היבחרו ועד למועד-פרישתו. כנשיא הוא מופקד על ניהול הכוונת והטמעת האידאולוגיה הקיבוצית של תורת ברק בפעולת המוסד. עניין זה לא הובן כראוי ע"י הימין בקדנציות המוקדמות של נתניהו, אך הובן היטב לאחר בחירות 1 בנוב' 2022. אלא שחייבים להודות שבמניפולציה הפנים-פוליטית שאופיינה ע"י פעילות תנועת האנרכיה בחודשים האחרונים - ארגון, עוצמה, משאבים, שטיפת-מוח, הסברה ותעמולה וניהול שוטף, הוברר היטב שהמחתרת האוליגרכית הפוסט-ציונית הכינה את המאבק טוב בהרבה מהימין. גם כשהיה ברור שמתפתח כאן מאבק עקרוני על דמותה של מדינת היהודים ואופיה, עדיין עסקו "פרנסי הקהילה בימין בהבלים אישיים ולקיטת ספיחים סחישים של תקציב המדינה, ולא במאבק העיקרי על הגמוניה פוליטית.

לכן, בטרם אמשיך אדגיש זאת פעם נוספת, איננו נמצאים עוד במאבק פוליטי פנימי על קואליציה כזו או אחרת. אנו במאבק לאומי על הגמוניה שלטונית במדינת היהודים, על אופיה ועל מהותה. לפי מה שהוכח בחודשים האחרונים, חולשה או כשלון במאבק זה יהיו "בכיה לדורות" ואולי אף סופה של מדינת היהודים ככזו.

המהלכים שבצעה אסכולת ברק בחצי היובל האחרון, הקנו לה יתרון מעשי ברמת השליטה של בג"ץ במדינה וניטרול הרשויות האחרות. לצד שטיפת מוח אידאולוגית באמצעות תקשורת מגויסת שעיקרה פוסט ציונות, פוסט לאומיות, שנאת היהדות ואחיזה שלטונית חזקה ברוב מוקדי בכוח במדינה. לימין נותר רק כלי משמעותי אחד, ובחלק אחד שלו הוא איננו מצטיין בתכנון ועשייה - שליטה ברחובות. אם ישליך יהבו על "מלחמת הפגנות", יכשל במערכה. עליו לנצל את הרוב האזרחי הלא גדול יחסית שיש לו במדינה, כפי שהשתקף בבחירות האחרונות (64 מנדטים מתוך 120; 53.33%) בכדי לקדם תהליכים רצויים ולעצור תהליכים בלתי-רצויים. עליו לעשות בדק בית במפלגות המרכיבות את הקואליציה לנהל מסע הסברה בין תומכיהן ולהכינם למאבקים עתידיים, שכאשר יגיעו לא יהיה לעיל ידו של הימין להתחיל אז בחינות תומכיו להתנהלות פוליטית מפנימית קונסטרוקטיבית.

לשם כך עליו לחזק את מעמד הכנסת, אפילו במחיר משבר משילות ושיבושי-רחוב קשים, מפני שאם תצלח הקנוניה לסרס את מעמד הכנסת שאותה מבקשים להפעיל בבג"ץ ביטול "פיסקת עילת הסבירות" (בחוק יסוד השיפוט),1 יאבד את הכלי העיקרי שלו למאבק בניסיון להשתלטות דיקטטורית של אבירי האנרכיה על השלטון במדינה. (פיסקת "עילת הסבירות" שייכת למשפט המינהלי ועוסקת לכאורה בחופש הפעולה של רשויות השלטון במסגרת "מתחם הסבירות". אלא שמסתבר שהיא חלה על שתיים מתוך שלוש הרשויות, אך איננה חלה על הרשות השופטת, שהפכה אותה דה-פקטו לטכניקה לשינוי לפרשנות משלה של החוק ורצון המחוקק, כפוף להשקפת עולם ודעות מי שאינם מופקדים על-פי החוק על העשייה הציבורית האופרטיבית. כמעט כל מה שעושה הממשלה הוא מעשה מינהלי, שירותי או נוהלי. לרוב קיים צורך להשתמש בידע מדעי, או בנתונים עובדתיים ובשיקולים של הערכת ערכם או תרומתם למעשה הנדון. אין במעשה זה, למעט כאר עוסקים במשפט טהור שום יתרון יחסי לשופט על פני עובד ציבור מיומן המופקד על העשייה. למשל, בתחומי צבא, הנדסה, מדע, אבל גם בתחום מדעי הכלכלה הנפש וההוראה - אין שום יתרון יחסי לשופט על פני מומחים לנושא או מנהלים בעלי ניסיון. בכל מקרה פיסקת הסבירות חייבת להיות קשיחה משום שבהסתמך עליה ובאמצעות הטענה המופרכת מיסודה ונסמכת אליה לרוב, לפיה פסיקת בג"ץ גוברת תמיד על חוק המדינה (ועתה אולי גם על חוק-יסוד),פסיקת בג"ץ הופכת למעשה לחקיקה ולהתערבות גסה במעשיהן של הרשויות האחרות בממשל הדמוקרטי.

המשלים הקונספטואלי של מחשבה זו הוא שחייבים לעצור תודעתית ומעשית את הניסיון לטשטש את מהות מושג הדמוקרטיה, ולהחליפו ב"טכניקה" משופרת כביכול של שמירה על זכויות הפרט, כביטוי למהות הדמוקרטיה. זה כמובן שקר גס אותו מנסים להסוות אבירי הדיקטטורה השיפוטית ע"י הבלעת העובדה של מעשיהם נובעים ומתאפשרים מעצם העובדה שהמשטר הישראלי הוא דמוקרטי, לרבות עניין השמירה על זכויות הפרט, אולם מראית העין אינה הדמוקרטיה עצמה.

דמוקרטיה בהגדרתה הבסיסית היא שלטון העם. העם הוא הריבון ומשמעות הדבר היא שהעם הוא מקור הסמכות לחוקק חוקים ולאכוף אותם. בכדי להפוך את העיקרון לדרך חיים מעשית, מפרידה הדמוקרטיה את העקרון הבסיסי לדרך יישומית בת שלושה מרכיבים: רשות מחוקקת, רשות מבצעת ורשות שופטת. הרעיון הבסיסי הוא יצירת יעילות ובקרה הדדית בין הרשויות וחלוקת העוצמה האבסולוטית של מקור השלטון בין רשויות שונות ע"י חקיקה כך שכ"א מהן עוסקת בעת ובעונה אחת בביצוע בתחום האחריות המוגדרת לה בחוק ובבקרה הדדית על הרשויות האחרות באמצעות מנגנונים מינהליים מסוגים שונים. מקור הסמכות הוא הריבון והגורם המתרגם סמכות זו בפועל לחוקים הוא הכנסת, אשר נבחרת ע"י כלל ציבור האזרחים במדינה. בהפיכה המשפטית של ברק, שממנה הגענו לתנועת האנרכיה בגלל רשלנות ניהולית ופוליטית, בעיקר של הכנסת, ביקשה הרשות השופטת לשנות סדרי בראשית באמצעות פסיקות משפטיות פרשניות "תלויות באוויר" (פסיקות שמקורן בדעות שופטי בג"ץ אך הן אינן מגובות במפורש בחוקים של הכנסת). מערכת המשפט חוללה מערכת נורמות חדשה שבה באמצעות תקדימים פסיקתיים הופכת היא את חקיקת הכנסת "לאות שקופה" ומחליפה אותה כהליך הקובע בניהול המדינה. זו חשיבה אנטי דמוקרטית מפני שהיא מוציאה ממעגל ההשפעה הפוליטית את רובו המכריע של הציבור וכך הופכת לבלתי-דמוקרטית. ומפני שאיננה דמוקרטית, היא בהכרח הופכת לדיקטטורה אוליגרכית.

התהליכים שבושלו בכדי להשיג בהדרגה (טכניקה נבונה יש לומר אך לא צודקת) את עליונות המשפט על הדמוקרטיה, עוברים דרך מבנה מערכת המשפט, הגדרת התפקידים העיקריים בה, שיטות הניהול, וכללי המינוי והפיטורין של בעלי תפקידים בזרוע השיפוטית. המוסד החשוב ביותר וגולת הכותרת של רשות זו הוא בית המשפט העליון המכונה לרוב בג"ץ, (בית דין גבוה לצדק, שכבר מזמן יש בו הרבה מאוד דעות ומעט מאוד צדק). לבחירת השופטים לבג"ץ, משך שירותם בו, מספר השופטים איכות הייצוג שלהם את הדעות בציבור הישראלי, השקפותיהם האידאולוגיות של השופטים והמניפולציות הפנימיות שמבצעים נשיאי בית המשפט בקביעת הרכבים לדיון בנושאים שונים במטרה להגיע לתוצאות רצויות להם או להשקפה שהם מייצגים - לכל אלה השלכות מכריעות על תפקוד בג"ץ, ומפני שמקובל שבהליכים נורמטיביים פסיקות בג"ץ הן צו-ביצוע, השלכות אלה הן אחת הנורמות הקריטיות בעיצוב אופי המדינה, המשטר בה ואיכות החיים הפרטיים.

בראש בית המשפט עומד שופט מכהן שעל-פי הנוהל הקיים כיום נבחר בשיטה המכונה "שיטת הסניוריטי", כלומר כאשר הנשיא המכהן פורש, מתמנה במקומו אוטומטית השופט הוותיק ביותר בהרכב הקיים של בית המשפט. לכאורה שיטה טבעית, פשוטה לביצוע, נוחה ליישום - אבל רעה והרסנית. משקלו של הנשיא בבית המשפט העליון ומשקלו של בית המשפט בניהול השוטף של המדינה הם עצומים. מאידך-גיסא, עניין המקריות בבחירה דמוקרטית רגילה, עניין תיקונים שניתן לעשות בשיטות עבודה כאשר מחליפים אסכולות ניהול והשקפה, השפעה על הרכב בית המשפט עצמו בגלל השיטה הקיימת בה שופטים מכהנים בוחרים שופטים חדשים ובבחירה זו עשויים לפזול לעבר כהונת הנשיא הבא או הבא- אחריו יוצרת בבית המשפט העליון מציאות של שמרנות המגמה ורוח העשייה, כפי שקורה ב-25 השנים האחרונות. כלומר כרך שליטתם על הרכב בית המשפט ונשיאו מנהלים שופטי בג"ץ בפועל את המדינה כרצונם ומבטלים דה-פקטו את הדמוקרטיה ואת השפעת הכנסת - נציגת הציבור. המצב מחמיר הרבה יותר כאשר בית המשפט נוטל לעצמו חופש לבטל חוקים של הכנסת או לעצור חד-צדדית תהליכים שמבצעות רשויות ממשל אחרות בטענות מסוגה של "עילת הסבירות", אנו מגיעים בהדרגה אך בוודאות גמורה למציאות של הרס הדמוקרטיה: - הציבור עקרונית הוא ריבון, אך בפועל הוא עבד לגחמות שופטי בית המשפט העליון; זו מציאות בלתי-נסבלת.

על כן חייבים לשנות בדרכים מגוונות את השליטה האבסולוטית של מערכת המשפט במדינה ולהחזירה לממדיה הנכונים כרשות שופטת - עצמאית אבל גם מניחה עצמאות מירבית לפעולת הרשויות האחרות. אין ספק שיש לאסור על רשות זו לפסול חוקים אבל בהחלט מותר לה לבקרם מקצועית. ביקורת שיפוטית חייבת להיות מעוגנת בחוק כתוב ומפורש ונגזרת אך ורק ממנו ולא משום סעיפים אמורפיים ומניפולטיביים. תפקידה של מערכת המשפט הוא ליישב סכסוכים בדרכי שלום ובתהליכים המושתתים על משפט הוגן, עמידה שוות זכויות בפני בית המשפט ובכפיפות לחוק ולרוח המחוקק.
אחד המהלכים החשובים, ולכן סביבו נסב גם המאבק הנוכחי בין הדמוקרטיה האמיתית לדיקטטורה השיפוטית הוא שינוי הוועדה לבחירת שופטים, הוצאת השופטים המכהנים מהרכבה והחלפתם בנציגים מקצועיים, ציבוריים ופוליטיים המייצגים את הציבור, הוצאת נציגי לשכת עורכי הדין מהוועדה, מפני שביניהם לבין השופטים קיים חשש חמור לניגוד עניינים מהותי ושינוי דרך בחירתו של נשיא בית המשפט העליון.

שינויים אלה יובילו או חייבים להוביל לשינויים נוספים במערכת המשפט וביחסים בין רשויות השלטון תוך שמירה קפדנית על הדמוקרטיה האמיתית, (לרבות הקשחת הגמישות לביצוע שינויים בחוקי היסוד לצרכים מקויים חולפים). הייתי מעדיף שבחירת השופטים לבג"ץ לרבות בחירת הנשיא יעשו ע"י מליאת הכנסת ברוב מיוחס, לאחר שעברו מיון מוקדם של משרד המשפטים והנשיא המכהן של בית המשפט העליון. לדידי יש להגדיל את מספר השופטים בעליון ל-18, לבחור הרכבים באמצעות הגרלה, ולהגביל את משך הכהונה של שופטים עליונים ל-10 שנים. שינויים אלה לאחר שיסוכמו בהליך שקול וזהיר בפורומים הנכונים ובכללם וועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, יבואו לכלל ביטוי בעידכון חוקי היסוד הנוגעים ויהיו לחלק מ"חוקה בהתהוות" עד אשר תוקם תמונה מחדש אסיפה מכוננת שתכין חוקה לישראל, שתשמר אותה כפי שהתכוונו מייסדיה כמדינה יהודית ודמוקרטית. את המאבק באיומי גורמי חוץ משפטיים נגד אזרחים ישראלים - כאלה שמשרתים בצבא וכאלה שאינן משרתים - יש להחזיר לרשות האזרחית בישראל. הרשות הצבאית תעסוק אך ורק בנושאי-פנים, בכדי להבטיח שתישאר תמיד רשות מקומית הפועלת לטובת המדינה ולא שליחתם של גורמים זרים המייצגת אותם גם פוליטית.

הערות

1. הדברים הבאים אינם אלא מבוא לפרובלמטיקה הכללית הקשורה במבנה בג"ץ דרכי מינויו והכלים הציבוריים לפיקוח ובקרה על מעשיו והחלטותיו. הרכבו, בחירת החברים בו ומינויים, מינוי נשיא המוסד ותיחום סמכויותיהם, הם המפתח לחזרה לדמוקרטיה אמיתית – ז"א שלטון העם כריבון – בישראל.

2. תאור וניתוח של המצב המשפטי במדינות אחרות בעניין השימוש בעילת הסבירות או בנגזרות קרובות לה במערכות משפט אחרות ניתן בסקירה של "גלובס" בקישור הבא: [קישור]. אינני בודק כאן את הסקירה אלא את העיקרון החוקתי-פוליטי-דמוקרטי-משפטי שמייצרת עילת הסבירות כאשר היא חסרת גבולות (כפי שעשוי להיווצר אם יובטל התיקון האחרון של הכנסת לחוק בעניין זה. כ"כ את סוגיית מהותה של דמוקרטיה, מיהו הריבון, מי מקור הסמכות החוקתית וכיצד נוהגים ברשות שלטונית הכפופה לחוקי המדינה כשהיא משנה את החוק באופן שרירותי ובלתי מוגבל, תחת "השם" "פסיקה" או "ביקורת שיפוטית".

תאריך:  10/09/2023   |   עודכן:  10/09/2023
רפי לאופרט
+רוטמן לבג"ץ: דוקטרינת ההשתק חלה עליכם, כי לא הגעתם לדיוני ועדת החוקה
23:50 10/09/23  |  עידן יוסף
יו״ר ועדת החוקה ח״כ שמחה רוטמן מסר לבג״ץ את תשובתו בעניין העתירות לביטול חוק צמצום עילת הסבירות. "בית המשפט הנכבד נעדר סמכות לערוך ביקורת שיפוטית על חוקי יסוד", כתב רוטמן.

"המקום לנהל את הדיון בתכנית לתיקון מערכת המשפט בכללותה הוא הכנסת וועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת ואכן, נשיאת בית המשפט העליון, הנהלת בתי המשפט ונשיאים קודמים של בית המשפט העליון, הוזמנו למסור עמדתם בפני ועדת חוקה חוק ומשפט, ולמגינת הלב בחרו שלא לעשות כן. נדמה, אפוא, שניתן בעניין זה להחיל את דוקטרינת ההשתק, לרבות השתק שיפוטי".

עוד הוסיף רוטמן: "בנוסף ביקשתי להדגיש ולהזכיר את תוכנה של הצהרת האמונים של שופטי ישראל: 'אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולחוקיה, לשפוט משפט צדק, לא להטות משפט ולא להכיר פנים'. מאחר ואין חולק כי בית המשפט הנכבד נעדר כל הסמכה בחוק או בחוק יסוד לערוך ביקורת שיפוטית על חוק יסוד (שלא לדבר על פסילתו), הרי שכל ביקורת שכזו תעמוד בסתירה להצהרה דלעיל".
+הדיון בעתירות על הסבירות יימשך שבע-שמונה שעות
17:10 10/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חיות קבעה את סדר היום לדיון בעתירות: הכנסת, הממשלה ומיארה יקבלו 75 דקות כל אחד; שמונת העותרים ושני ידידי בית המשפט - 25-10 דקות כל אחד
הדיון יחל בתשע בבוקר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+אנחנו ההיסטוריה
13:46 10/09/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ממשלתו של בנימין נתניהו אינה עוד עבריינית בלבד  ▪  בנוסח של ברסלר היא "ממשלה מורדת"  ▪  זה הנוסח שהוצע כאן לפני כמה שבועות, והוא הנכון
ברסלר. נאום נסער [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+לפיד: לא ייאמן שיש בכלל דיון אם הממשלה תציית או לא תציית לפסיקת בג״ץ
12:59 10/09/23  |  מירב ארד
יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד: "מברך את השרים גילה גמליאל, משה ארבל ויואב גלנט על ההתייצבות החד משמעית לצד שלטון החוק. לא ייאמן שיש בכלל דיון אם הממשלה תציית או לא תציית לפסיקת בג״ץ."
+ח"כ קריב: קשה לי לראות איך יראה פסק הדין
12:54 10/09/23  |  מירב ארד
ח"כ גלעד קריב מהעבודה לבראיון לגל"צ: "בניגוד למה שעמיתיי מציגים, בית המשפט העליון בהחלט מגוון מבחינת עמדות משפטיות. קשה לי לראות איך יראה פסק הדין"
+ברית אחת אין די בה
12:04 10/09/23  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
בדרך לאסון המשבר החוקתי ביאר אהרן ברק מה מקור הסמכות של ביהמ"ש לפסול פרקי חוקה: הכרזת העצמאות  ▪  אבל אבותינו הקדמונים הבינו שלא די במעמד ברית יחיד  ▪  עוז לתמורה בטרם פורענות
בר. רואה בכך חובה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+אילן בומבך מקבל 150,000 שקל בעתירות הסבירות
10:58 10/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שכרו של עורך הדין המייצג את הממשלה אושר בידי ועדה  ▪  התגובה לעתירות הוגשה בלוח זמנים צפוף במיוחד ומשתרעת על 90 עמודים
בומבך. במקביל לאירוע משפחתי [צילום: לע"מ]
+למען הסר ספק
10:06 10/09/23  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה
ברגע האמת הגנרלים של ההפיכה המשטרית יישארו בלי חיילים  ▪  פסילת תיקון סעיף הנבצרות בחוק יסוד הממשלה כמוה כמתן סמכות לשופטים ופקידים לא נבחרים, לבטל את הכרעת רוב העם ולהדיח ראש ממשלה מכהן מתפקידו, צעד שמשמעותו היא הפיכה משטרית
פרידמן. השקפה אלימה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+לעצור רגע לפני מלחמת הרשויות
09:13 10/09/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
התבהלה שרוססה בכל פינה, בכל במה, גרמה לחלק ממובילי המחאה חסרי האחריות והמופקרים להקשות את ליבם, את עורפם, את מררתם, להקצין עמדות ולחצות עוד ויעוד קווים אדומים
מדוע? [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על ביטול שיטת ה"סניוריטי"
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הירונימוס
10/09/23 12:41
2
יופיטר
10/09/23 22:22
3
הירונימוס
11/09/23 14:10
4
יופיטר
18/09/23 15:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
במדינה דמוקרטית העם הוא הריבון, והרשויות, לרבות מערכת המשפט, כפופות לחוקים שנקבעים בכנסת על-ידי נבחרי הציבור. כללי המשחק בדמוקרטיה הם ברורים: לאזרחים מותר לעשות כל דבר שהחוק אינו אוסר, אבל לרשויות מותר רק מה שהחוק התיר להן במפורש. הואיל והכנסת מעולם לא האצילה לבית המשפט סמכות לפסול חוקים ובוודאי שלא חוקי יסוד, לבג"ץ אין סמכות כזו ועצם הדיון בחוקיותם הוא חריגה בוטה מסמכות ומעשה שדגל שחור של חוסר חוקיות מתנוסס מעליו. לכן פסילה של חוק יסוד היא בבחינת "פקודה בלתי חוקית". אם וכאשר בית המשפט העליון יחרוג מסמכותו ולא רק ידון בסוגיה זו אלא גם יקבע בחוסר סמכות שבכוחו לבטל או לשנות חוקי יסוד שחוקקה הכנסת, הוא יהפוך עצמו לגוף לא לגיטימי שפסיקותיו אינן חוקיות וממילא אינן מחייבות.
10/09/2023  |  דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
אין לנו מדינה אחרת, אין לנו כנסת אחרת, אין לנו בית משפט עליון אחר, אין, פשוט אין, כל כך ברור וכל כך מסובך. רגע אחר פרסום תוצאות הבחירות הדמוקרטיות החל הקרב על ביטול תוצאות הבחירות באמתלות שונות, תוכניות המגירה למיגור הכרעת הרוב נשלפו, המלחמה על הדמוקרטיה האמיתית החלה.
שקמה ברסלר, ממנהיגות המחאה נגד הרפורמה המשפטית, טענה במהלך כנס שהתקיים ביום שישי בנהלל כי "אסור לדבר עם נאצים - יהודים או לא יהודים". הדברים, שככל הנראה כוונו לעבר המפלגות עוצמה יהודית והציונות הדתית, עוררו ביקורת רבה על ברסלר.
09/09/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
המחנה האנטי דמוקרטי, הן חברי הכנסת מן השמאל הקיצוני יותר והן חברי הכנסת מן השמאל הקיצוני פחות, והן אנשי המחאה המתרוצצים ברחובות וזועקים ד-מ-ו-ק-ר-ט-י-ה, בשעה שכל מאווייהם הם להפיל ראש ממשלה מכהן, שנבחר בדרך דמוקרטית - כל אלה נהנים מרוח גבית מצד תשקורת מגויסת, אבל - עצוב לומר זאת - גם מצד הרשות השופטת ושלוחותיה ברשות המבצעת וברשות המחוקקת.
09/09/2023  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
המשבר שחווה החברה הישראלית בחודשים האחרונים מתעצם והולך. צה"ל מוצא את עצמו, בגין החלטתם של משרתי מילואים להפסיק את התנדבותם ובפועל את שירותם, מעורב במחאה, כשהוא מזוהה על-ידי הדרג המדיני וחלק גדול בציבור כשחקן פוליטי. קציני המילואים שאיימו בהפסקת שרותם, הצליחו לכפות (מרס 2023) על הדרג המדיני שינוי כיוון וקצב בתהליך קידום הרפורמה המשפטית, וספק אם העריכו שמספר חודשים לאחר שאיומם פעל את פעולתו, יידרשו גם לממשו.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
ביקרתי בימים אלה (אפריל 2024) בשני מוזאונים אלה בהפרש שעה    האמינו לי אותם תכנים ואותם צילומים פחות או יותר דומים בשני המוזאונים. שניהם עוסקים בארגון האצ"ל מאז הקמתו עד פירוקו
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 347/88, איוון דמיאניוק נגד מדינת ישראל. השופטים מאיר שמגר, מנחם אלון, אהרן ברק, אליעזר גולדברג, יעקב מלץ. 29 ביולי 1993
דן מרגלית
דן מרגלית
היה מזג אוויר נעים, ותנועה די דלילה אך שוטפת, ושתי חיילות שביקשו הסבר בקרבת נחל עוז, ומה לא היה? צה"ל - יוק    כי תמה המלחמה מול רוב רצועת עזה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il