|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי

מעשה מרכבה, או מעשה "קרקרה"

מיקוד המו"מ הוא עדיין ב"ילד הרע" של השכונה הפעם ממלא כחלון את התפקיד ומשחק על זמן, סמכויות, יכולות ביצוע בעין והפגנת כוח סחיטה פוליטי מול ראש הממשלה
22/04/2015  |   רפי לאופרט   |   מאמרים   |   כנסת 20   |   תגובות
כחלון. הילד הרע צילום: פלאש 90]

המו"מ הקואליציוני נכנס לחלקו השני של פרק הזמן שהוקצה על-ידי הנשיא לראש הממשלה לשם הרכבת קואליציה וממשלה שתזכה לאמון הכנסת. כפי שהדברים מתנהלים עד כה, השאלה הטבעית המתבקשת היא האם רה"מ מתכוון "למעשה מרכבה", כלומר לכינון גוף פחות או יותר הומוגני, שמסונכרן סביב מטרות משותפות וסדרי-עדיפות מוסכמים, או שמדובר ב"מעשה קרקרה", או במשהו שנע, משמיע קולות ונראה כמו הדבר האמיתי אבל במהותו הוא "פטה מורגנה", שערכה הממשי הוא דימוי מציאות ואין ביכולתו לעשות מה שנדרש ממנו ומה שהציבור מצפה לו.

מיקוד המו"מ הוא עדיין "בילד הרע" של השכונה. הפעם ממלא כחלון את התפקיד ומשחק על זמן, סמכויות, יכולות ביצוע בעין והפגנת כוח סחיטה פוליטי מול ראש הממשלה. לדעתי, כחלון טועה בגישתו, לפחות באופן חלקי אבל מהותי. טעותו במספר היבטים לפחות:

א. הוא תלוי ויהיה תלוי גם בעתיד ברצונו הטוב של רה"מ. ככל שיתעמר כחלון ברה"מ עכשיו, יחוש בהשלכות הדבר מאוחר יותר.

ב. דווקא השגת כל תנאי הסף שדורש כחלון עתה, יעמידו אותו במבחן קשה יותר. "הכל יהיה על כתפיו..."; גם כל הכשלונות. והואיל ונטל על עצמו משימה אדירה, והואיל והוא אינו בולדוזר דוגמת שרון או ליברמן, סיכוייו להוכיח תוצאות ברות-משמעות אינם גבוהים במיוחד. לכן, הרצון הטוב של חבריו בקואליציה - ככל שקיים בפוליטיקה דבר כזה - וכאמור גם ובעיקר של ראש הממשלה, מנדטוריים להצלחתו. נכון שהצלחתו של שר האוצר היא גם הצלחתו של ראש הממשלה והממשלה כולה, אבל הרגישות והפגיעות של אי- הצלחה גדולים יותר עבור שר האוצר אישית, כפי שראינו לא מכבר אצל לפיד.

ג. שר אוצר הוא תמיד תפקיד מפתח בממשלה. הוא כזה בישראל במיוחד, בגלל משקלו הגדול במשק של משרד האוצר ושל תקציב המדינה שהאוצר שולט בו. בממשלת ישראל, מדינה שבה איננו יודעים מה ילד יום, זהו תפקיד קשה במיוחד עתיר אי-וודאויות וסיכונים פוליטיים. כחלון מסתמן עד כה כאדם של שיתופי-פעולה ובעל יכולת גישור על ניגודים. הוא יזדקק לכל קמצוץ של יכולת זו בתפקיד שבחר לעצמו. אם "ידרוך על גוויות", יהיה לכך מחיר.

ד. הציבור נכנס לבחירות האחרונות כשהוא שבע-אכזבות ותיסכולים מהבטחות פוליטיקאים שהתבדו. קצתן התבדו מסיבות אוביקטיביות וסבירות, אך מרביתן בגלל חוסר-יכולת, חוסר-איכפתיות ועודף ניכר של פוליטיקה מיותרת לשמה. גורמים אלו הם אויביו הגדולים גם של כחלון וגם של כל המערך שעימו ומולו יעבוד. מבחנו הראשון והרציני יהיה להוכיח עד כמה רציני הוא בכוונתו לעמוד במה שהוא מבטיח. ככל שישכיל לחלוק את הנטל עם שרים אחרים, ולהמנע מהפרזות, כך תקל עליו ההתמודדות, שתהיה קשה בכל מקרה.

לציבור ציפיות אדירות חרף האכזבות והתסכולים מהקדנציות האחרונות. על כחלון, עם השבעתו וכניסתו לתפקיד, למתן פער-ציפיות זה ולבודד מה שלדעתו בר-ביצוע ממה שלדעתו סיכויי התממשותו בשנה-שנתיים הראשונות של הקדנציה איננו סביר או שסיכויי התממשותו קלושים. הכל צריך להיות על השולחן והציבור צריך להבין היטב מה מובטח לו ומהו בגדר אשליות. תאום-ציפיות עם הציבור הוא משימה קריטית גם מבחינת שר האוצר וגם מבחינת הממשלה כולה.

נתניהו יודע שכחלום הוא אבן-פינה חשובה בקואליציית 67 שהוא מתכנן. גם כחלון מבין את הדבר. למרות זאת, וחרף הטיפול הצמוד והחריג שנותן נתניהו לכחלון בשלב זה של המו"מ הקואליציוני, אסור לשניהם לשכוח שזו רק תחילת המרוץ. אחד הדברים שיש להמנע ממנו משום שהוא הרסני, שובר-אמון ומסוכן, הוא זיגזוג במדיניות הכלכלית ויצירת מקסמי-שווא. ומאידך-גיסא, אם יידרש שינוי במדיניות הכלכלית כתוצאה מהתפתחויות ביטחונית או כלכלית בלתי-צפויות, יש לערוך אותו על השולחן, בקפידה, נוכח פני הציבור ותוך שיתוף הציבור בשיקולים ככל שסדרי ביטחון-שדה מתירים זאת. מבחנו של כחלון כשר אוצר חדש איננו רק התוצאות הכלכליות בפועל, אלא גם התדמית האישית והמהימנות האישית. את עשרת המנדטים שקיבל בבחירות קיבל ע"ח אשראי ציבורי של אמון, ו בהמשך קיומו של אשראי זה תלויה הקריירה הפוליטית שלו.

עשייה ממשלתית

במרוץ שמנהלים נתניהו וכחלון אל קו הגמר של המו"מ הקואליציוני, הם מותירים בדרך "חללים" פוליטיים, חללים שבלעדיהם תסבול הממשלה מזעזועים, תקלות וכושר ביצוע ירוד. תפקידו של ראש הממשלה הוא לבצע תהליכים מזורזים של שיקום הנפגעים, ויש לו גם הדרכים והאמצעים וגם הניסיון הפוליטי הדרושים לשם כך. חשוב שישלב זאת בתוכניות העבודה שלו בסדר עדיפות גבוה.

הנפגע העיקרי והקריטי ביותר בשלב זה הוא בנט, ובמרחק לא רב מאחוריו צועד ליברמן (בהנחה שלא ייפגע אישית משערוריית השחיתות של "ישראל ביתנו"). הבעיה של ראש הממשלה היא ששני "פציינטים" אלה לוטשים עיניים לאותה "משבצות" של העשייה הממשלתית. כאן דרושה אמנות הפוליטיקה של ראש הממשלה להסדרת הקונפליקט, כך שלא ישלבו השניים ידיים נגדו, וגם בכדי להבטיח שתיחום הסמכויות והעיסוקים יהיה חד וברור לכל. אתגרים אלה לפתחו של ראש הממשלה בתחום עיסוקי הפנים, ישפיעו מאוד על גורל ממשלתו ותמונת הישגיה. יצירת הבנה עם כחלון על חשיבות "גיהוץ הכפלים" ובמילים אחרות מידה של פשרה וגמישות בין שלושה מרכיבים אלה של הקואליציה גם יחד, חיונית להצלחת המהלך כולם.

כפי שמסתמן, ליברמן יכהן בתפקיד שר החוץ, במסגרת עיסוקים וסמכויות דומים לאלה שהיו לו בקדנציה האחרונה. נושאי אירן, הפלשתינים והיחסים עם ארה"ב, ימשיכו להיות מטופלים ע"י ראש הממשלה. אבל גם ללא נושאים אלה, אם ישתחרר ליברמן מן האופוריה שהוא בדרך למשרד ראש הממשלה בעתיד הקרוב, תהיינה ידיו מלאות עבודה אם ירצה לשם שינוי להיות שר חוץ מועיל, ולסנכרן סוף-סוף את פעילות משרד החוץ הישראלי עם המדיניות המוצהרת של הממשלה. על ראש הממשלה לדרוש זאת ממנו. בין היתר על ליברמן לפתח את מנגנוני ההתמודדות של ישראל עם יוזמות החרם השונות נגדה, עם המסע הנמשך של השמצות, שקרים ועלילות שוא ועם מסעות הנידוי והאפליה והדה-לגיטימציה שמפעילים נגדנו "ידידים" ואויבים כאחד.

לדעתי דרושה במשרד החוץ עבודת מטה רצינית שתבחן מחדש את חברותה של ישראל בארגונים בינלאומיים, לרבות מוסדות האו"ם ואת חתימתה של אמנות בינלאומיות שונות, משום שמחויבויות אלה במקרים רבים מדי מחבלים באינטרסים חיוניים וכובלים את ידיה של ישראל במלחמתה בטרור ובטיפול המפלה נגדה מוכרזת נגדה בארגונים בינלאומיים. על ישראל לפתוח במסע מתוכנן וארוך-טווח לשינוי המציאות במועצת הביטחון של האו"ם, שבה עד כה אין לה דריסת רגל אלא כנאשמת פסיבית, ולקדם תובנה בסיוע מדינות חברות אחרות, שגם הן מופלות במוסד זה, שללא שינוי באפליה הנהוגה בהם תשקול ישראל מחדש את חברותה והשתתפותה בהם. אם לעמדה זו תהיה תמיכה בקבוצה רחבה של מדינות שסובלות מאותן תופעות מצד המוסדות הבינלאומיים, יאבדו מוסדות אלה חלק חשוב מהלגיטימיות שלהם, והדבר עשוי לתרום לשיפור מצבנו הבינלאומי. כיום, דומה שנזקה של חברות פסיבית ואסימטרית של ישראל לפחות בחלק מהארגונים הבינלאומיים, שהיא כנראה תוצאה של ימים אחרים ושל קפיאה על השמרים בשנים האחרונות, מחבלת באינטרסים חיוניים יותר משהיא מקדמת אחרים.

גם בנט יהיה ככל הנראה בתפקיד דומה לזה שבו כיהן בקדנציה האחרונה - משרד כלכלה מורחב עם תוספות כאלה ואחרות. עם משרד כלכלה בעל סמכויות מורחבות, הוא עשוי להיות שותף חשוב ואפילו חיוני לכחלון בטיפול בסוגיות הדיור ויוקר המחיה, שניים מנושאי הליבה הכלכליים-חברתיים שעומדים בפני ממשלה זו. שת"פ כזה
יעניק לשניהם כוח מוגבר בממשלה ובקבינט.

לדעתי צריך בנט לנקוט יוזמות מהותיות להנהגת שינויים מבניים חשובים במשק ע"י: א. צימצום משקלם היחסי של קונגלומרטים תעשייתיים ועסקיים גדולים מדי; ב. חיזוק משקלם ומספרם של העסקים הקטנים והבינוניים במשק, והפיכתם לזרוע משמעותית בתחומי יצירת מקומות תעסוקה שיכולים לשלם שכר משופר, ייצוא ומאזן תשלומים, ובעיקר הקטנת חלקן של התעשיות המסורתיות (ישנות) ועתירות העבודה במשק, והגדלת חלקן בו של לתעשיות מתקדמות עתירות ידע והון והתעשיות התומכות בהן. הסבת המשק כרוכה בהסבת עובדים למעבר מהתעשיות הישנות לחדשות, ובהתאמת מערכות החינוך למגמה זו. את המעבר יש לנצל לפיזור התעשיות הללו בהתאמה עם פיתוח התחבורה וביזור האוכלוסייה במדינה. ולצד אלה נחוץ להעמיד משאבים וייעוץ מקצועי לקידום יוזמות שיקדמו מגמה זו.

שינוי מבני כזה כבר הוכיח עצמו במדינות מפותחות ובכללן ארה"ב, כמנוף רב-כוח לשינוי מבנה התעסוקה והשכר במשק, רמת ההכנסה וחלוקת ההכנסה של העובדים ויצירת מקומות עבודה חדשים ומתקדמים. אין סיכויים רבים שעובדים בתעשיות מסורתיות יוכלו לשפר את רמת הכנסתם באופן משמעותי, משום שהתעשיות המסורתיות אינן מסוגלות להתחרות בתשלום השכר והתנאים הנלווים עם התעשיות עתירות הידע. ההסכם האחרון להעלאת שכר המינימום הוא אפיזודה חד-פעמית, טובה וחשובה כשלעצמה, אבל ללא סיכויים שתוכל להמשך ללא שיוני מבני עמוק. הגדלת השכר הממוצע במשק תוך סגירת הפערים העצומים שבין השכבות של בעלי השכר הנמוך לבין בעלי השכר הגבוה תתאפשר בעיקרון באמצעות שני מהלכים משלימים: א. הגדלת הצמיחה, ב. שינויים מבניים של תמהיל העסקים כנ"ל. כמהלך משלים אפשר לחשוב גם על הגדלת בסיס תשלומי המס ע"י מיסוי ענפים שאינם ממוסים כיום, ע"י שינוי מדיניות הפטורים, ע"י רציונליזציה של מבנה השכר, ע"י התייעלות משקית ועוד; אבל אלה רק בשולי הדברים ובאופן זמני. בשני התחומים צריך בנט להיות פעיל ויוזם, ועל פניו יש לו הכישורים הדרושים לכך. מהלכים משולבים של משרד האוצר ומשרד הכלכלה, כשהם מתואמים עם משרדי תשתית משלימים, הוא בעל פוטנציאל לחולל מהפך רציני במדינה, ומהפך כזה חיוני לא רק לתיקון הבעיות הקיימות, אלא גם ליצירת היכולת להגדיל את העלייה לארץ, לקלוט היטב את העולים ולהחזיר אליה ישראלים שירדו.

הציבור במרכז תשומת הלב וטובת הציבור כיעד ממשלתי מרכזי, צריכים להיות סיסמת הקרב של הממשלה החדשה בנושאי הפנים, ולעמוד בראש סולם העדיפויות. לא במקום נושאים אחרים כ חינוך ובריאות אלא בנוסף להם. לפרק זמן של קדנציה אחת לפחות, עד אשר יחוללו השינויים הנ"ל מסה קריטית של שינוי-תודעה ושינויים בפועל, עליהם לעמוד בראש סולם העדיפויות הלאומי. רה"מ, שר האוצר ושר הכלכלה, הם כוח מחץ פוליטי מספיק חזק כדי לחולל את השינויים שיתנו לציבור תקווה ולמדינה תנופה חברתית-כלכלית חדשה. השלב הנוכחי של המו"מ הקואליציוני הוא הזדמנות-פז להרים מעט את הראש, להשתחרר מכפיון שיקולי האגו והפוליטיקה הקטנונית על כל חלקה טובה ולמקד את המהלכים בעיקר - טובת הציבור.
שידוד מערכות מחשבתי שמעמיד את טובת הציבור במוקד החשיבה הממשלתית ושופט על פיה כל החלטה מהותית, הוא תנאי לכל התפתחות חיובית רצינית בעתיד הנראה לעין.


תאריך:  22/04/2015   |   עודכן:  22/04/2015
רפי לאופרט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מעשה מרכבה, או מעשה "קרקרה"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
22/04/15 14:57
2
כהן צדק
22/04/15 21:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט משתוקק בכול מאודו להיות חבר חשוב בממשלה שאותה אמור להרכיב בנימין נתניהו. בתיק האישי שלו כבר קיימות תוכניות קידום עתידיות לעצמו ולמפלגתו בדרך אל הפסגה שלדעתו אין כמוהו מתאים לכהן בה בתפקיד בכיר. אבל בנט שוגה בשיטת ניהול המהלכים הפוליטיים שלו שמסגרתה מתפרסמות חדשים לבקרים ידיעות על אודות התפקידים שהוא יהיה מוכן לקבל על עצמו ולאילו תפקידים יסרב, כאילו מישהו ממקורבי נתניהו בכלל מנהל אתו מו"מ. זאת בשעה שבפועל הצוות של ראש הממשלה ניתק כל מגע ענייני עם המחנה היהודי. כנראה שבנט עדיין שיכור מן הכוח שצבר בכנסת הקודמת בה חבר עם יאיר לפיד, ובעצם כלל אינו מבין עד תום את הראש הנקמני של נתניהו.
19/04/2015  |  עמי דור-און  |   מאמרים
וועדת הכספים התכנסה לבקשתו של אורי יוגב, מנהל רשות החברות הממשלתיות על-מנת לאשר העמדת מימון מהמדינה לחברת הדואר בסך 477 מיליון שקל לצורך יישום הסכם בין המדינה לחברה ולהסתדרות. ההסכם אושר פה אחד.
16/04/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
חברת הכנסת שלי יחימוביץ' פנתה (יום ג', 14.4.15) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה כי ינחה את חברי הכנסת החדשים שלא להשתתף בסדנת ההכשרה, שתתקיים במכללה הפרטית ביום חמישי, בהשתתפות פקידים בכירים במשרדי האוצר, הביטחון ובמשרד ראש הממשלה. "מדובר בלקיחת חסות של גוף פרטי, שאינו נקי מאינטרסים, על הכשרת הח"כים". לח"כים החדשים כתבה יחימוביץ': "הכנסת מצוידת בכלים הטובים ביותר להכשרה".
14/04/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
לאחר שהכנסת ה-20 יצאה לדרכה, הנה רשימה של החוקים החשובים ביותר שמן הראוי שתחוקק. רצוי להעביר אותם בהקדם האפשרי, אם כדי לייצב את הממשל בישראל ואם בשל אינטרסים ציבוריים בעלי חשיבות עליונה
03/04/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
חברי הכנסת העשרים הגיעו נרגשים להשבעה והנציחו את הרגעים בסלפי מכל פינה במשכן. מתוך "כנסת ברשת" בערוץ הכנסת
02/04/2015  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il