|
עובדים זרים. חיים בביוב של החברה הישראלית [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
רשימה זו תחומה ב-ד' אמות של חיי מהגרי עבודה, שבאו כחוק למדינת ישראל. לכל אחד מהם יש אישור כדין, הוא יועד לסעוד את הורינו. לבואו יש תכלית אחת - עבודה. בעבור הזכות לעבודה כל אחד מהם שילם כעשרת אלפים דולר(!!!) ליבואני גרמי-בשר-אדם, שיש להם משרדים מפוארים בעיר תל אביב וגם משרדי פאר בשלוחות הפזורה האסיאתית, שם נקנים גרמי-בשר-אדם בעיקר לעבודת סיעוד.
חוקי מדינת ישראל מתירים למהגרים רק למכור את כוח עבודתם. אם זוג של מהגרים, המנהל את חייו בביוב של החברה הישראלית, מצליח לגנוב לעצמו רגע של אושר אינטימי, של זוג החי כבעל ואישה.....והביא ילד לאוויר העולם - הרי זו פעולה עבריינית.
העבריינות צוברת עוד כמה סעיפי "הפרה בוטה" של החוק, כאשר הם מבקשים למסד את חיי הזוגיות בטקס נישואים.
הוראות החוק - אותן דורש משרד הפנים באמצעות משטרת ההגירה ליישם במלוא העוצמה - מחייבות לגרש מיד את מכונת העבודה ואת פרי בטנה מהארץ.
אינני מצליח לתפוס איזו תשתית מוסרית יהודית התירה להחליט החלטה כל כך לא אנושית ולא יהודית - לגרש מהגרת עבודה, ש"עברה על החוק", כי היא הפרה את חוקי מכונת העבודה והביאה לאוויר העולם יצור אנוש. מי היה המחוקק שהרשה לעצמו לחוקק חוק לא יהודי, הרואה במהגרת רק מכונת עבודה שמנקה קקי של זקן בתל אביב ... ואם היא הרשתה לעצמה "לגנוב" רגע אינטימיים עם בעלה, יש להתייחס אליה כאל עבריינית שחובה לגרשה, כי הבאת ילד לאוויר העולם זה חטא. זה מנוגד להסכם עבודה, שחתמה במשרד מפואר של מייבאי מכונות העבודה.
במקרה הנידון המעסיקים של שני "העבריינים" העצימו את החטא. לתפיסת משטרת ההגירה, מאחר שהמעסיקים הגישו סיוע לזוג המהגרים העובדים בשני בתים נפרדים להתייחד ולבצע את ה"חטא" הרי הם שותפים לדבר עבירה.
במבחן האנושיות כל "העבריינים" גילו מידה רבה של מוסר-אנושי ושל מוסר-יהודי. מי שכשל, הוא רק זה שמבקש בשלב הראשון לגרש את פרי הבטן האסור על-פי הסכמי היבוא של מכונות עבודה מהפיליפינים לנקות קקי בבתי קשישים בישראל.
בְּדִידוּתָהּ בָּאָה חֵרֵשׁ אֶל בְּדִידוּתוֹ
בְּדִידוּתוֹ בִּקְּשָׁה אֶת יָדָהּ שֶׁל בְּדִידוּתָהּ,
חוֹלְמִים וְדוֹמְעִים בְּחֵיק נוֹפִים רְחוֹקִים
נִשְׁאוּ בַּכְּנֵסִיָּה הַקָּאתוֹלִית בְּיָפוֹ .
שׁוֹשְׁבִּינִים לַחֻפָּה נִצְּבוּ
אַלְפֵי קִילוֹמְטְרִים יְרֵאִים וּמִתְגַּעְגְּעִים,
עַל סַפְסַלֵּי עֵץ בְּאוּלַם הַכְּנֵסִיָּה
הִצְטוֹפְפוּ מֶרְחֲבֵי אֵי שָׁם וּבֵינֵיהֶם
נָהָר רָחוֹק וּבָתִּים פְּרוּמֵי גַּג,
סְלָעִים שְׁחוֹרִים פָּרְשוּ כְּנָפַיִם
כְּמַלְאָכִים עָפִים בְּתִקְרַת הַכְּנֵסִיָּה.
בְּדִידוּתָהּ בְּלִבּוֹ בְּדִידוּתוֹ בְּלִבָּהּ
אַהֲבָה עֲצוּבָה וְשִׁמְחָה בּוֹכָה
פָּרְטוּ עַל מֵיתָרֵי הַנֵּבֶל
בַּכְּנֵסִיָּה הַקָּאתוֹלִית בְּיָפוֹ,
הַכּוֹמֶר מְשַׁלְּחָם בְּנִפְרַד לְיֵרַח דְּבָש
שׁוֹטֵף וּמְנַגֵּב סוֹגְרֵי יְשִׁישִׁים
בְּבָתִּים נָסִים עַל נַפְשָׁם
מִשּׁוֹטְרֵי מִשְׁטֶרֶת הַהֲגִירָה.
אני רוצה להודות לרופאים ואחיות ישראלים, שמתנדבים להגיש סיוע רפואי למהגרי עבודה ופליטים במרפאה בתל אביב, הם עבורי יראי האלוהים ושומרי הסף של המוסר היהודי. הרופאים הנחלצים בהתנדבות לסייע למהגרי העבודה הם השפרה והפועה של דורנו שבאו אלינו מספר שמות פרק א'.