קטונתי מלשים את ראשי בין סיטיפס לעובדיה בסכסוך העבודה המתמשך ביניהם. אולם דבר אחד ברור: מי שאחראים לבלגאן הם סיטיפס שמתנערת מאחריותה ו
משרד התחבורה שבמקום לנהל את סיטיפס נותן לה לנהל אותו.
סיטיפס מרוויחה 15% על ההון שהיא משקיעה. יש לה אפס סיכונים, כי המדינה משקיעה ומסבסדת הכל. למרות זאת היא אינה פועלת לפתור את הבעיות אצלה בבית וגורמת סבל בל ישוער לציבור.
למצב יחסי העבודה הרעוע מול העובדים אחראית הנהלת החברה. כחברה פרטית יש לה אחריות תפעולית שהעסק יעבוד, ואם אינה מסוגלת לכך עליה להחזיר את המפתחות למדינה. בכל כמה שבועות פורצת אש שגורמת להשבתת השירות. השבתת שירות כה חיוני אינה סבירה בעליל.
יחסי האמון בין ההנהלה לעובדים בקאנטים, אם בשל התנהלותו של המנכ"ל ערן שכטמן או בשל התנהלות הבעלים
יאיר המבורגר, ירון קסטנבאום ומשפחת משורר, שאולי אינם מוכנים להיטיב את תנאי שכרם של העובדים. בעל הבית בייגה שוחט צריך לפתור את הבעיות אצלו בחברה או להתפטר. ההודעות הלוחמניות נגד העובדים שמוציאה סיטיפס, באמצעות משרד יחסי הציבור שבזמנו שירת את
אהוד אולמרט, אינן עושות עלי רושם. לכל הבעיות אחראית סיטיפס. חברות כמו קונקס או ויאוליה אינן עוד בתמונה כבעבר.
משרד התחבורה, שלו אחריות-העל, חייב להפעיל את מלוא כובד משקלו. עליו להפסיק לתת משענת להשבתות סיטיפס באמצעות תשלום לתגבורים של אגד.
תמיר ניר, יו"ר ועדת התחבורה העירונית בעיריית ירושלים, דורש ממשרד התחבורה להפעיל לחץ על סיטיפס ולתת מענה מיטבי לציבור. הוא מציע לעשות זאת באמצעות קווים חופפים שיסעו על קווי הרכבת ויעצרו בתחנותיה, ושמי שישלם על הפתרון תהיה סיטיפס ולא משרד התחבורה שהיום משלם לאגד. לדבריו, במצב שכזה תחשוב סיטיפס פעמיים אם להשבית את השירות.
ניר: "ההנהלה והנהגים במו"מ חודשים ארוכים, שלא לומר שנים. אני לא בקי בנבכי המו"מ, אבל בשורה התחתונה אנחנו תושבי ירושלים משלמים את המחיר. לא מעניין אותי מה תסגור ההנהלה מול העובדים. אני לא רוצה שחדשים לבקרים יהיו שביתות פראיות, שמסכנות את הנהגים בערבון מוגבל; מסכנות כי זו שביתה לא חוקית, בערבון מוגבל, כי אין נהגים חלופיים תמורתם".
מדינת ישראל חייבת להתעשת ולהעמיד את סיטיפס במקומה, הן בנושא השביתות, הן בנושא מכונות כרטוס אותן היא מתעתדת להחליף רק בעוד שנה ובינתיים תוקעת את רפורמת התעריפים באזור ירושלים.
סיטיפס היא דוגמה לחברה פרטית שתופסת את המדינה בגרון בבקשות "תעשו לי" ו"תתנו לי", והגיע הזמן שמשרד התחבורה יתחיל להראות לה את הדרך החוצה.