|   15:07:40
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

עבודה גרמנית

אם הנדסת הרכב הגרמנית המהוללת זקוקה לשקרים והתחכמויות כדי לעמוד בתקנים של ארה"ב והאיחוד האירופי, מה על ההנדסה שלה בתחום הרפואי, החשמלי, האטומי?
02/10/2015  |   יובל ברנדשטטר   |   מאמרים   |   מראה   |   תגובות
את חולשתה הטכנולוגית כיסתה פולקסווגן בתרמית [צילום: AP]

ייתכן שאני מוטה, ייתכן שיש לי דעה קדומה. ובכל זאת, לרוב, כשאני רואה רכב משתולל על הכביש, עושה סלאלום בין המכוניות, נדחק מן המסלול הצדדי, מריץ את מנועו ברמזור ומזנק בחריקת צמיגים, הרי זהו אחד מדגמי פולקסווגן, או אאודי, או מרצדס, או ב.מ.וו. ומדוע לא? הנהגים יודעים כי מאחורי הדוושה יש מנוע שהוא מיטב ההנדסה הגרמנית שהיא הטובה בעולם. ומי שזכה לנהוג בטוב ביותר, חייב להראות לסביבתו את עוצמתו של הטוב ביותר.

ייתכן שאני מוטה, ייתכן שיש לי דעה קדומה. אבל כשאני רואה טנק מרכבה סימן ארבע ערוך סביב שטח עויין או נכנס לתוכו, אני משוכנע כי המרכבה הוא הכלי הטוב בעולם מסוגו. לא בכדי הוא משרת את הצבא העסוק ביותר בעולם, זה שחי ממלחמה למלחמה, מעימות לעימות, ומקפל לתוכו את כל התובנות של 67 שנות לוחמת שיריון. אבל בדירוג הטנקים העולמי, נמצא הליאופרד הגרמני במקום ראשון, כטנק הטוב בעולם. זאת, ללא שום ניסיון קרבי, שכן גרמניה המודרנית לא ראתה קרב שיריון מזה 70 שנה. אבל ככה זה. אם זה גרמני זה בטח טוב.

במשך שנים שאני עוקב אחרי הפלא התודעתי, במיוחד בישראל, שלפיו תוצרת גרמניה היא המעולה ביותר, "דויטשלנד אובר אללס", ובמיוחד בישראל. רק מזלי הרע הוא שכאשר איזמל של מקדח נתקע בו, נשבר ומשבית את הכלי, הוא במקרה מתנאה בכיתוב "מיוצר בגרמניה". רק מקרה הוא שחברים שרכשו רכב גרמני מוצאים עצמם תקועים בכביש עם תמסורת הרוסה ושמן על הכביש שבועיים לאחר שהאחריות הסתיימה. רק מקרה הוא שמכוניות גרמניות, מרצדס אאודי פולקסווגן וב.מ.וו. מצויות בתחתית הרשימה של מגזין הצרכנות האמריקני "קונסיומר רפורט" בכל האמור באמינות ובערך לדולר המושקע ברכישת הרכב ותחזוקתו.

אך הסברה, כי רק מזלי הרע הוא שגורם לי להבחין במה שאף אחד אינו רואה, התנפצה בשבוע שעבר. מתברר כי הפלא הטכנולוגי של היכולת לייצר מנוע שהוא גם עוצמתי, גם חסכוני וגם ידידותי לסביבה, גם מספק את יצר החרקה וגם עומד בדרישות של אוויר נקי - הוא כולו שקרי. מתברר שחברת פולקסווגן הכניסה למחשבי הרכב שלה תוכנה ייחודית המזהה שהמפלט מחובר למתקן בדיקה של איכות אוויר. (הם לא המציאו את זה, זה פטנט ישן שכבר נוסה לפני 15 שנה!) המנוע נכנס אז לדפוס פעולה אחר, כזה שאכן מוכיח את עמידתו בתקנים המחייבים של סוכנות ההגנה על הסביבה של ארצות-הברית, ושל המועצה לאוויר נקי של מדינת קליפורניה. מיד לאחר מכן משיבה התוכנה את המנוע לדפוס הפעולה הרגיל שלו, זה שמזהם את האוויר בתחמוצות של חנקן ברמה שהיא עד פי 40 (!) מזו המוצהרת. לא מכונית אחת ולא שתיים, אלא קרוב לחצי מיליון מכוניות המפעילות מנועי דיזל "חסכוניים" ו"נקיים". המבוכה גדולה בכתבי העת האמריקניים שהעניקו לגולף ולפסאט את התואר "מכונית השנה" בסיווג הירוק.

המידע קיים כבר מזה למעלה משנה, אך לא הגיע לתקשורת, כיוון שהמשרד לאיכות הסביבה האמריקני לא העז להלעיז על הגרמנים עד שהדבר הוכח מעבר לכל ספק, עד שראש המערכת הודה בפה מלא בתרמית האדירה. במשך כל אותה שנה המשיכה פולקסווגן גם לשקר וגם למכור לנו - מילא לנו הפתאים, אבל לאמריקנים החכמים - את השקר של מכונית עוצמתית חסכונית וידידותית לסביבה. מסתבר שכדי להתמיד בשקריה הטכנולוגיים, נאלצה קבוצת פולקסווגן, יצרנית הרכב המנועי מספר 1 בעולם, למסד את השקר לכדי יסוד מוסד בתוכנה. את חולשתה הטכנולוגית כיסתה פולקסווגן בתרמית שכל מה שנדרש כדי לגלותה הוא קצת ספקנות.

מהי המשמעות של פליטת תחמוצות-חנקן בשיעור העולה פי-40 על המותר? זה כמו להוסיף 20 מיליון מכוניות שמזהמות באופן תקני את האוויר. בכל ארה"ב נמכרים 17 מיליון כלי רכב חדשים בשנה. זה להעצים את תופעת הגשם החומצי שהורג את היערות, שבהם עצים וצמחים מתים מהווים חומר בעירה מצויין לשריפות, שגם הן מזהמות את האוויר. האם ניתן לבסס את הקשר בין הפליטה העודפת של חצי מיליון מכוניות לבין מגיפת שריפות היער האימתניות - שלעומתן שריפת הכרמל שלנו נראית כמו מדורת ל"ג בעומר של כתה א' - הפוקדת את קליפורניה בעשור האחרון?

יתר על כן, אם הגרמנים משקרים בנושא של תחמוצות החנקן, מדוע לא גם בכמות החלקיקים הננסיים שמרעילים את המוח של עוברים ויילודים? ואם בדיזל, מדוע לא בבנזין, שם הם מוכרים פי-4 יותר מכוניות? ואם באמריקה הקפדנית והנוקדנית הם מעזים לשקר כך במצח נחושה, מה באשר לשווקים "מתפתחים" כגון מצריים, ישראל, קמבודיה ואורוגוואי? ואם הנדסת הרכב הגרמנית המהוללת זקוקה לשקרים והתחכמויות כדי לעמוד בתקנים של ארה"ב והאיחוד האירופי, מה על ההנדסה הגרמנית בשאר התחומים, רפואי, חשמלי, אטומי? (יש לזכור כי הלקוח החשוב ביותר שלהם בשדה האטום, אירן - המבטיחה יומיום להרעיל את ישראל עד מוות בקרניים קוסמיות).

בימים אלה מסתיימת תערוכת הרכב שבפרנקפורט, עירו (לשעבר) של היהודי רוטשילד. במתקפה מתואמת היטב הציגו חברות המכוניות של גרמניה את תשובתן לטסלה, חברת המכוניות החשמליות האמריקנית. בעוד שלוש שנים הן תתחלנה לייצר את מה שטסלה מייצרת מזה שלוש שנים, וזאת למרות שהסודות של טסלה גלויים בפני מרצדס-בנס מסיבות היסטוריות. אז יש עדיין מי שמאמין כי הלאופרד הוא הטנק הטוב בעולם, או שצוללות גרמניות הן הטובות בעולם?

אוי. ישראל קנתה צוללות גרמניות. נקווה שלא יהיה צורך להביא אותן לידי שימוש, או שהישראלים החכמים הסבו את השלד הגרמני למשהו יותר חכם.

אבל בזאת לא מסתיים העניין. גם זרם הפליטים האדיר הפוקד את אירופה הוא תוצר של מדיניות גרמנית. מהנדס ישראלי המקיים קשרי עבודה עם חברות גרמניות מספר שהיצרן הגרמני כבר אינו בטוח באיכות מוצרי-המתכת שלו כיוון שהרתכים שלו, איך אפשר לומר זאת בעדינות, עושים עבודה מזרח-תיכונית. מי שממלאים את בתי הספר המקצועיים בגרמניה (ולא משתתפים במבחני הפיזה!) אינם גרמנים תכולי עין, אלא מה שיש בתחום הגילאים של עבודת כפיים, גאסט ארבייטרס בשפה נקייה. הרי גרמנים מקומיים אין, כי אימא גרמניה יולדת בממוצע 0.9 ילדים. כדי למלא את החסר, נוח להם מאוד לגרמנים לייבא את מה שנראה כנחשול של מוסלמים צעירים מן העולם הצעיר של אסיה ואפריקה, ובדרך הם רומסים את כל אירופה.

נשיא פולקסווגן העולמית התפטר וייעלם מעין הציבור ביחד עם המיליונים הרבים שצבר כשהרעיל את העולם בתחמוצות חנקן ושאר מרעין-בישין. המיליונים התמימים שרכשו רכבי פולקסווגן, או חברות קש אחרות המצוידות במנועי פולקסווגן (סיאט, סקודה וכולי) בהאמינם בהנדסה הגרמנית המהוללת, יישארו עם מלכודות התרעלה שלהם, אלא אם יורדו מן הכביש כסכנה לציבור. תחמוצות החנקן יישארו באוויר ובאדמה וימשיכו את סבב התרעלה. ובאשר לישראלים המאמינים בהנדסה הגרמנית של מכונות הכביסה, מערבלי המזון, המשאיות והאוטובוסים, כדאי שיחשבו היטב אם גרמניה עצרה את קובעת התרעלה דווקא בשערי נמל-חיפה.

אתר מגזין "מראה"
ד"ר יובל ברנדשטטר נוסע במכונית חשמלית, אופנוע חשמלי ובעלים של לוחות שמש על גג ביתו.

תאריך:  02/10/2015   |   עודכן:  06/10/2015
יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עבודה גרמנית
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
3/10/15 11:57
2
ולדמיר
4/10/15 05:05
3
אהרון שחר
4/10/15 10:00
4
יסודו של דבר
4/10/15 10:44
5
למען שלום איכותי
4/10/15 12:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אחרי שאדם מת יש לו שם. בעודו חי הוא אינו קיים אלא כדי שיהרגוהו. כדורי המרצח לא מכירים אותו. לא אכפת להם מי הוא. הוא לא אדם. הוא לא אח. הוא לא אב. הוא בכלל לא מישהו. הוא יעד. הוא אבן על פסיפס הטירוף עליו משחקים ברצח לשם הטלת אימה על מי שנקרא לפחד כי הוא הבא בתור. אבל אחרי הרצח בא השם לעולם. בא האיש ובאה האישה, ויש לו ולה פתע קלסתר פנים, וכתובת, ודברי ימים, וילדים, ומשפחה, וידידים, וקהל גדול כאן ומעבר לכל ים הרואים אותו והרואים אותה בשמם על מרקעי הטלוויזיה והמוות שלהם פתאום נראה כאילו הכרנו אותו כשעדיין הסתובב על שולחן הרולטה האפלה של 'לא חשוב מי, העיקר שימות'.
02/10/2015  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
כמה מחשבות לקראת סבב המינויים בצמרת המשטרה, בחירת היועץ המשפטי לממשלה, מינוי נציב השב"ס, איוש משרת הממונה על ההגבלים העסקיים והחלפתו הצפויה של מאמן נבחרת הכדורגל. וגם מבט עקרוני על מקומו של בג"ץ בתהליכים אלו
02/10/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
איתם ונעמה הנקין הם לא קורבנותיו של טרור פלשתיני ולא רק קורבנותיה של הסתה בלתי פוסקת מצד הרשות הפלשתינית. הם גם קורבן לשנים של טענות חוזרות ונשנות בדבר חוסר החוקיות של ההתנחלויות. שהרי אם הם יושבים בצורה בלתי חוקית בשטח כבוש - הם כובשים ומותר להילחם בהם בכל האמצעים.
02/10/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בשולי הכותרות: תהיו כחלונים? לא באוצר מי יגן על חיי הנשים בישראל? רכב נעוּל חובה פרס הח"כ היפה לבני בגין מתכון לבריאות טובה אני מתנצל ולקינוח פסוקו
01/10/2015  |  ציפי לידר  |   מאמרים
רכס הכורכר הצפון-מערבי של תל אביב הוא שריד לבית גידול חולי על גבעות הכורכר והחמרה שאפיינו את מישור החוף טרם הפיתוח המואץ, במיוחד בין העיר תל אביב-יפו לבין מישור חוף הכרמל, הרכס הוא תופעת טבע עולמית ייחודית במזרח אגן הים התיכון.
01/10/2015  |  איל ציפר  |   מאמרים
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
משבשב ברוח (7)  /  עילי צוף
במלאכת החבלה  /  מנשה שאול
ידידות בנדודים  /  יוסף אורן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il