|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

האיחוד האירופי הכריז מלחמה עלינו

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - פלוגה א', גזענות, טעויות מסורתיות, בטלנות וספקות
17/11/2015  |   אביתר בן-צדף   |   מאמרים   |   תגובות
החרם על מוצרים מן ההתנחלויות [צילום: נאצר שיוכי/AP]

עשו היסטוריה

חבורה של כמה עשרות קשישים חגגה בשבוע שעבר ביד לשריון בלטרון מלאת 60 שנה לגיוסם לפלוגה א' בגדוד השריון 82 של חטיבה 7. מהכנס נעדר מפקדם הנערץ, המ"פ משה בר-כוכבא (בריל) ע"ה, אך רוחו ריחפה מעל האירוע.

ביום השלישי למלחמת סיני (31 באוקטובר 1956) כבשה פלוגה א' את מחנה סכר רואיפה ליד אבו-עגילה. על כך נאמר בשיר, "השריון עשה היסטוריה": מחיל משני, שלא נלקח ברצינות על-ידי מפקדי צבאנו בתכנון המלחמה, הפכו לוחמי השריון לציר המרכזי של ההכרעה בלוחמת היבשה. זה היה הניצחון הראשון של עוצבת שריון ישראלית על עוצבה מצרית, וקבע לשנים את התודעה. פלוגה א' סיימה את הלחימה כשכל טנקיה פגועים, אך מחנה הסכר היה בידיה.

כמה מאנשי הפלוגה - ובראשם המ"פ בר-כוכבא - צולשו אחרי הקרב, ובנוסף זכתה הפלוגה בצל"ש יחידתי, הראשון על לחימה בתולדות צבאנו.

אל"ם (מיל') שלמה ארבלי - מפקד טנק במחלקה 1 בקרב על הסכר, שעוטר אחריו בשני משלושת הצל"שים שלו - מארגן את מפגשי הפלוגה כל חמש שנים בדבקות ובמסירות רבת-שנים עם צוות מאנשי הפלוגה.
פלוגה א' גובשה באימונים ובקרב, ושומרת על רעות הדוקה עד עצם היום הזה. חבריה עוזרים זה לזה גם ברגעים קשים של מחלה ושל מוות. קשה להאמין עד כמה אנשיה קשורים בקשר בל-יינתק.

למפגש הגיעו מג"ד 82, מפקד חטיבה 7 וקצין השריון הראשי, שדיברו על המסורת של פלוגה א' ועל תרומת משה בר-כוכבא לתורת השריון הישראלית. אלוף (מיל') חיים ארז ואלוף (מיל') מנדי מרון, שהיה סמג"ד 82 במלחמת סיני, בירכו גם כן והעלו זיכרונות.

מ"פ א' הנוכחי הגיע למפגש עם נציגות של אנשיו - לשמחת אנשי הפלוגה ונחמה, אלמנתו של בריל, שדיברה בכנס, הניחה זר בשם הפלוגה, ליד מצבת השמות ביד לשריון, שכמה מאנשי פלוגה א' חקוקים עליה.

מלחמה

הצעד האנטישמי - אלא מה?! - של האיחוד האירופי להורות על סימון מוצרים מירושלים, מיהודה, מהשומרון ומהגולן (וכמובן, רק תוצרת יהודית, כמו בגרמניה לפני שמונים שנה) מחייב תגובה מערכתית חזקה ותקיפה, כדי להרוג את היוזמה באיבה.

האיחוד האירופי חשף מזמן את האמת האנטישמית מאחורי הצעד הזה, ואין שום סיבה לקבלו בשוויון-נפש - כשאיפתו. לכן, הוא מפזר ענני עשן של "צעד טכני", בתקווה שהתמימים והשוטים יאכלו את השטות.

התגובה הישראלית צריכה להקיף את כל מישורי הפעילות האירופית ביהודה ובשומרון - ובעיקר, תמיכתם בארגונים חתרניים מבית ובארגוני טרור, המתחפשים לארגונים, הדואגים לחינוך ולרווחה בקרב הערבים.

האיחוד האירופי הכריז, למעשה, מלחמה עלינו, ואנחנו צריכים לענות לו בהתאם. לוחמה כלכלית צבועה, המתחפשת ל״צעד טכני״, הנה מלחמה לכל דבר ולכל עניין - בעיקר, כשהנה גזענית.

בתגובה מיידית יש להפסיק כל שיתוף-פעולה עם האיחוד, לסכל את פעילותו בארץ, וללחוץ על ארגונים ועל מוסדות באירופה להסתייג מהצעד האנטישמי של האיחוד.

התגובה הישראלית צריכה להיות תיוג מוגבר ושיווק נרחב של תוצרת ישראל - תוך סבסוד ממשלתי להצפת השווקים האירופיים בתוצרת ישראל.

מיטב המסורת

גל הפיגועים בפריז היה צפוי. הצרפתים גידלו נחשים בביתם, וטיפחו אותם במקומות אחרים (גם לידנו). כעת הגיע זמנם להכיש.

התגובה הצרפתית המיידית תהיה הלם. אחריה יבוא גל של רטוריקה מתלהמת, ואחריו עוד ויתורים לטרור. בניגוד למה שחושבים, זה מהלך הדברים. גם אצלנו.

ראש השב"כ הצטרף בשבוע שעבר למקהלת ההוזים והטועים, שמחפשת סיבות כלכליות (עוני, מסכנות, ייאוש וכיו״ב) לטרור - בעוד שלנגד עינינו התפתחה ההסתה הדתית הערבית לממדים מפלצתיים. אצלנו - ובקרוב בצרפת ובכל אירופה - יהיו מי שיטיפו, שאין מקום ל״כופרים״, ויש לסלקם בכוח. דין מוחמד בילסיף, כתוב בקוראן - דת מוחמד בחרב.

קשה להבין את הטעויות העצומות של השב"כ בהערכת האויב הערבי. הן רבות ומאפיינות את דרכו. המודיעין שלנו אינו מבין את הערבים, ומנסה להחיל עליהם בכוח ובאטימות, כמיטב מסורתו, רעיונות, שספגו אנשיו בלימודיהם אצל פרופסורים אוהדי-ערבים ובהתייעצויות עמם. זה אחד המסדים לטעויות המודיעין הישראלי.

קשה למערב להבין את הערבים - וגם לנו, למרות שאנחנו נמצאים לצדם. הערבים חיים במערכת מושגית שונה לחלוטין, ואי-אפשר להחיל עליהם את דפוסי המחשבה המערבית, או היהודית, כמיטב הזיות המזרחנים.

הטרור הערבי בארץ ובחו"ל הוכיח, שדמוקרטיה וזכויות אדם הנן אך ורק כלים, שהוא מנצל להשמדת המדינות המערביות - לפי הכתוב בתפיסה האיסלאמיסטית. כמובן, ניתן להתעלם מכך, ולחבוט שוב ושוב את הראש בקיר, כמיטב מסורת המודיעין הישראלי.

מגיע לה

גל הטרור בפריז ידליק שוב את כל האורות האדומים לנגד עיני יהודי צרפת, שעדיין מתלבטים.

אנחנו צריכים להתכונן לגל נוסף של עולים מצרפת ומאירופה המתאסלמת. כמו גלים קודמים, תקלוט אותו מדינת ישראל בחוסר כישרון מובהק ובבטלנות מופגנת. אך לעולים הללו אין לאן לחזור.

אירופה, שטבחה ביהודים בשמחה רבה, מתרוקנת כעת משארית הפליטה. היא מקבלת במקומם מאות אלפי מהגרים מוסלמיים חשוכים מאפריקה ומהמזרח התיכון.
מגיע לה.

שאלות

"לעיטורים אין כל ערך", אומר ג'ק, אביו של סטאף-סרג'נט טראוויס אטקינס, שנהרג בניסיון להתגבר על מחבל-מתאבד בעירק ביוני 2007, ועוטר רק בצלב השירות המצוין - העיטור השני בחשיבותו בצבא האמריקני - למרות שהומלץ למדליית הכבוד, הבכירה בעיטורים האמריקניים.

לאחר שקפטן פלורנט גרוברג מדיוויזיית החי"ר 4 עוטר במדליית הכבוד על שניסה להתגבר על מחבל מתאבד, תמהו רבים בצבא האמריקני ומחוצה לו על שאטקינס לא עוטר במדליית הכבוד. עניינו מעלה שאלות נוקבות לגבי התהליך הממושך של אישור המלצות למדליית הכבוד.

אטקינס פיקד על סיור של רג'ימנט החי"ר 14, שיצא ברכב האמר ממוגן לציר החולי קאפריס באזור סאדר אל-יוסופיה, מאחז חשוב של אל-קאעידה, שכונה "משולש המוות". כשעלו על הציר, הבחין אטקינס בארבעה מקומיים, שנראו חשודים, וירד לידם מהרכב ללא רובהו, כדי לא לאיים עליהם. הוא ניסה לדבר אתם, והבחין, שאחד מהם לובש אפוד-נפץ. אטקינס ניסה לנטרל את המחבל, אך המחבל הצליח להפעיל את חגורת-הנפץ, והרג אותו. במותו הציל המש"ק את חיי אנשיו, שהרגו מחבל נוסף, שלבש אפוד-נפץ.

אטקינס הומלץ על-ידי המג"ד שלו למדליית הכבוד, אך מבלי לתת כל הסבר, החליט הפנטגון לעטרו בצלב השירות המצוין. עתה מנסים אנשיו ומהמג"ד שלו לגרום לבדיקה מחודשת של עניינו.

תאריך:  17/11/2015   |   עודכן:  17/11/2015
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האיחוד האירופי הכריז מלחמה עלינו
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גברת מוגריני
18/11/15 05:28
2
אלטע קאקער
19/11/15 00:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
את פריז היכה ברק הטרור האיסלאמי וראש הממשלה שואל בצדק, מדוע העולם מתייחס לטרור הזה (ולכל טרור אחר בעולם) אחרת מאשר לטרור הפוגע בישראל? תשובה ניתן למצוא כבר במאמר חז"ל על אברהם "העברי", שכל העולם מעבר אחד - והוא מן העבר השני, ושם מתחילה אכן האנטישמיות. לי מציקה שאלה אחרת: מדוע אצל אנשים מבנינו, יהודים כמונו, דין אחד לטרור בכל העולם ודין אחר לטרור המשתולל כאן? עובדה: מנגינת הרקע שהשמאל מספק לאינתיפאדת הילדים והסכינים היא "הייאוש". מדוע תלמיד בית ספר תופס סכין ורץ לרחוב לדקור ילד יהודי בן 13, זקנה בת 80, חיילים? מפני שהוא "מיואש"! ומה מייאש אותו? העדר "אופק מדיני" והמשך 'הכיבוש', ולכן אנחנו צריכים לייסר את עצמנו. אנחנו המותקפים - הנרגמים, הנדקרים והירויים, תמיד תמיד הננו גם האשמים. וכל כך עסוק השמאל בהכאה על החטאים שלנו, שחטאם, עוונם ופשעם של הרוצחים נשכח אי-שם בצדי הדרך.
17/11/2015  |  אליקים העצני  |   מאמרים
במאבק הבלתי-נגמר המתנהל בין מומחי המס לבין רשות המיסים, השיגה הרשות ניצחון מרשים למדי ב-11.11.2015 בעניינו של יחזקאל גוטשל (ע"א 1211/14). את הסוגיה באותו עניין היטיב לתאר בתמציתיות השופט אורי שהם (שכתב את פסק הדין בהסכמת השופטים עוזי פוגלמן ומני מזוז), במילים אלה:
17/11/2015  |  רו"ח נדב הכהן  |   מאמרים
"הִלֵּל וְשַׁמַּאי קִבְּלוּ מֵהֶם. הִלֵּל אוֹמֵר, הֱוֵי מִתַּלְמִידָיו שֶׁל אַהֲרֹן, אוֹהֵב שָׁלוֹם וְרוֹדֵף שָׁלוֹם, אוֹהֵב אֶת הַבְּרִיּוֹת וּמְקָרְבָן לַתּוֹרָה" (פרקי אבות א:יב). הלל ושמאי קבלו את תורתם מרבותיהם שמעיה ואבטליון. התובנה שאותה הביע כאן הלל הזקן הייתה שמגמת האדם תהיה השלום. רבו המעשים בתלמוד ובאגדה, אשר הציגו את הלל כעניו וכענק רוח שיישם את הדברים הלכה למעשה. הבולט בהם הוא הדו שיח בין הלל לאותו נכרי שרצה להתגייר ובקש "למדתי תורה כשאני עומד על רגל אחת" תשובת הלל היתה: "מאי דְסַנֵי עֲלָּך (מה שֶשָׂנוּא עליך) לחברך לא תַּעֲבֵיד (לחברך לא תעשה)".
16/11/2015  |  מרדכי צבי  |   מאמרים
המלחמה על אדמת פריז, התקפת הטרור על-ידי"י בני עוולה מארגון דאעש הרצחני, ארגון איסלאמי פונדומנטליסטי ולא כפי שלאירופים נדמה שמוחמד והקוראן מטיפים לשלום, לאחווה ולדו-קיום בין היהדות לאיסאלם, כשהנצרות בכלל לא בחשבון.
16/11/2015  |  אבנר אביב  |   מאמרים
המחווה היפה שהביע רה"מ בהורדת דגלי ישראל לחצי התורן בארץ ובנציגויות ישראליות בעולם כאות הזדהות עם העם הצרפתי, היא אקט חשוב לידידות בין מדינות שמשמעותו הושטת יד למדינה השכנה הנתונה במשבר. מעבר לחשיבות הדיפלומטית יש בכך בדרך כלל גם הושטת יד להנהגה באותה מדינה. מחוות כאלה עוזרות בין היתר, לקרב גם בין מנהיגים. לכן עולה ביתר שאת השאלה היכן נעלמו התבונה, האמפטיה והרגישות כלפי המדינה הידידותית החשובה ביותר לישראל מכל מדינה ידידותית אחרת, והכוונה כמובן - לארה"ב, ונשיאה ברק אובמה.
16/11/2015  |  עמית עוז  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
איתמר לוין
איתמר לוין
קל וחומר ממכבי חיפה והפועל תל אביב    הדחיינות של נתניהו והרס משרד החוץ    התנ"ך נגד הרב יצחק יוסף    ההפקרות והטמטום של יצחק גולדקנופף    וכרגיל - איתמר בן-גביר
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
בי' בתשרי פרצה מלחמה יום הכיפורים    בכ"ב בתשרי שמחת תורה פרצה מלחמת חרבות ברזל    בי"ד בניסן, ערב פסח כמה שעות לפני ליל הסדר הכריז צה"ל בתזמון נדיר אשר רק צבא האויב וארגון החמאס היו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il