|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

הגיגים שע"ה

אתנן נאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - מלשינים, התעקשות, טקס ססגוני, נוקשות והגבלות
05/06/2016  |   אביתר בן-צדף   |   מאמרים   |   תגובות
שוברים שתיקה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]


א. אתנן

מבין 25 העמותות ב"רשימת השקיפות" - רק לשתיים אין שיוך פוליטי מובהק. כך דיווח העיתון ג'רוזלם פוסט. 23 עמותות ברשימה הן מהשמאל הקיצוני, ומקבלות כסף זר - אתנן נאה ביותר מממשלות זרות עבור פעילותן.

לפי הרשימה, בראש העמותות שמקבלות תרומות מממשלות זרות נמצאות בצלם (6.24 מיליוני שקל), יש דין (4.75 מיליוני שקל) ובמקום (4.11 מיליוני שקל). שוברים שתיקה מקבלים רק 2.3 מיליוני שקל מממשלות זרות עבור פעילותם נגד צה"ל. המימון הזר לפעילות המיתממת של העמותות הללו מצביע היטב על כוונתן. ולא בכדי מממנות ממשלות זרות את הפעילות שנועדה להתערב בתהליכים הפוליטיים במדינה. יתר על כן, לפעילות זו יש עוד היבט מטריד, והוא סיוע פעיל ביותר של כמה עמותות ישראליות לחרם (BDS) על ישראל ועל מוסדות ישראלים. כבר מזמן היו צריכים להגדיר את החרם כמלחמה נגד המדינה - כפי שנעשה בזמנו בארץ ובארצות-הברית לגבי החרם הערבי. כמו הרבה ארגונים חתרניים, מנצלות העמותות הללו את הדמוקרטיה הישראלית כדי להורסה, כשהן מתחזות לארגונים אזרחיים. חוק השקיפות הינו שלב ראשון בחשיפת התרמית, אך אין די בו. על הדמוקרטיה הישראלית להתגונן מפניהן, ויפה שעה אחת קודם.

ב. אין דיור לפצוע

למרות שהינו הפצוע הקשה ביותר מ"צוק איתן", משרד הביטחון לא עשה את הסידורים הנדרשים לשיקומו של סמל יהודה הישראלי מפלוגת הסיור של "גבעתי", בבית הוריו בעפרה, שאין בה תוכנית בניין ערים (תב"ע) - עקב התעקשות של יועץ משפטי (כמובן) במשרד הביטחון. למרות הפטפטת הגבוהה של משרד הביטחון ושל משרד ראש הממשלה, לא עשו שני המשרדים דבר למען הסמל הפצוע. לכן, נחלצו מאות אזרחים, ביוזמת תנועת "ישראלי שלי", למענו, וגייסו מאות אלפי שקלים להכין את ביתו של הישראלי לקליטת הלוחם הפצוע. צריך לקרוא את התגובה הצינית של אגף השיקום במשרד הביטחון, כדי להבין את גודל החרפה - "אגף שיקום נכים מלווה את יהודה ומשפחתו ברגישות ובמסירות מאז פציעתו במבצע צוק איתן. האגף מסייע ככל שניתן בכל התחומים לרבות סיוע מלפנים משורת הדין. עם זאת, במקרה של בקשת המשפחה להוספת יחידת דיור בבית ההורים, לצערנו המשפחה לא עונה על התנאים המקדימים המאפשרים לשקול סיוע כזה אפילו לפנים משורת הדין.

"בנוסף, אגף השיקום הציע למשפחה מגוון פתרונות כחלופות לבקשה האמורה (כלומר, להחזירו לביתו בעפרה - אב"ץ). משרד הביטחון ממשיך לחפש פתרונות ביחד עם המשפחה כדי לסייע בהליך שיקומו של יהודה".

כתבו, ולא הסמיקו מבושה ולא רעדו ידיהם, ששרבטו את התשובה על המקלדת.

ג. שבעת ילדי הגנרל

ג'אנט, אמו של רונאלד טי סטיפֶנס, ודבי, אשתו, הסירו מעל כתפיו את כותפות הנשר של קולונל, והרכיבו עליהן כותפות כוכב של בריגדיר-ג'נרל. נטאלי ומדלין, בנותיו הבכורות, ענדו את כוכבי הדרגה על חולצתו. לידיה, בתו הצעירה, הושיטה לו כומתה חדשה, ועליה דרגתו. לוטננט (במשמר החופים) טוד, בנו, הצדיע לו, כשקרוליין, בתו, הגישה לאביה את חגורת הגנרל, וג'יי, בנו, הושיט לו את דגלון הגנרל; כשוויל, בנו הצעיר, הושיט לו את לוחיות הגנרל, שיצמיד לרכבו.

לבריגדיר-ג'נרל הטרי, מפקד הרפואה של צבא האמריקני במערב ארצות-הברית (כולל אלסקה והוואי), יש שבעה ילדים, שכולם השתתפו, יחד עם משפחת סטיפנס הענפה, שהגיעה לטקס מווירג'יניה, מטנסי וממישיגן, בטקס הססגוני להעלאתו בדרגה בבסיס פורט בראג בקרוליינה הצפונית. הגנרל הטרי סטיפנס בחר לערוך את הטקס בפורט בראג, כיוון שעד לפני זמן לא רב פיקד על בית-החולים הצבאי ווֹרמֶק בפורט בראג, והוא ציין כי הבסיס הוא ביתה של משפחתו, למרות שמפקדתו נמצאת כעת הרחק משם, במדינת וושינגטון שבצפון-מערב ארצות-הברית.

גנרל סטיפנס הוסמך לקצונה בשנת 1986, והתחיל את שירותו לאחר שסיים את לימודיו בבית-הספר לרפואה של ג'ורג'יה, ארבע שנים לאחר מכן.

"מטרתי לשרת ככל יכולתי", אמר גנרל סטיפנס בטקס, "כדי לשנות דברים". לדבריו, אין הדרגות עושות הבדל, והבטיח להישאר אותו רון, בעלה של דבי, ואבי שבעת ילדיו, שנולד בעיר מונרו בג'ורג'יה.

ד. הצוערת תחבוש חיג'אב

סיטאדל - המכללה הצבאית הנודעת בקרוליינה הדרומית - סירבה לשנות את תקנותיה, ולהתיר לנערה סאנה האמזה לחבוש כיסוי ראש מתחת למדיה. לכן, החליטה האמזה בת ה-17 להירשם ללימודים באוניברסיטת נורוויץ' במדינת ורמונט.

הנערה מפלורידה מחתה על נוקשות הנהלת סיטאדל כלפי דרישותיה הדתיות.

נורוויץ' נמצאת בעיר נורתפילד, והיא האוניברסיטה הפרטית הראשונה בארצות-הברית, שהפעילה תוכנית לימודים צבאית, כבר בשנת 1819 (האקדמיה בווסט פוינט הוקמה בשנת 1802), ויש בה 2,250 סטודנטים, שכשני-שלישים מהם רשומים בתוכניות להכשרת קציני מילואים.

הנהלת נורוויץ' קבעה, שהחיג'אב של האמזה צריך להיות בצבעים מסוימים ומאריגים מסוימים בלבד.

לפני כמה חודשים פסק בית המשפט האמריקני, כי הצבא האמריקני יתיר לקצינים סיקיים לשרת כשהם חובשים טורבאן.

ה. עוצר-לילה באוקינאווה

עוצר-לילה והגבלות חמורות על תנועת אנשי צבא אמריקניים באי אוקינאווה שביפן הטילה בסוף חודש מאי מפקדת כוח המשלוח 3 האמריקני.

התקנות החדשות, שיהיו בתוקף עד סוף חודש יוני, קובעות, שאנשי צבא אמריקניים אינם רשאים לצאת ממגוריהם אחרי חצות - בעקבות מעצר של עובד אזרחי בבסיס צבאי, שחשוד ברצח אישה מקומית בת עשרים. ההגבלות חלות גם על עובדים אזרחיים בכוחות המזוינים האמריקניים המוצבים באוקינאווה, וגם על בני משפחות החיילים והעובדים.

מטרת ההגבלות להגביל את הפעילות האמריקנית מחוץ לבסיסים בתגובה לשני מעשי רצח, שאירעו באחרונה באי, ומואשמים בהם אנשי סגל אמריקניים. ההגבלות כוללות - איסור, גם על קצונה ועל נגדים, להימצא מחוץ לבסיסים אחרי חצות הליילה; איסור לרכוש אלכוהול ולצורכו במחוץ לבסיסים; איסור להיכנס לבארים ולמועדונים מחוץ לבסיסים; איסור לקיים מסיבות מחוץ לבסיסים; בדיקות נשיפה לגילוי אלכוהול בכל רכב פרטי, שייכנס לבסיס אמריקני מחצות ועד חמש בבוקר; איסור לשהות מחוץ לבסיסים אחרי חצות, אלא רק במגורי הסגל - חוץ מאשר בחופשה מיוחדת מחוץ לאוקינאווה.

עד כה הוגבלו אנשי צבא ועובדים אזרחיים אמריקניים ובני משפחותיהם בתקנות, שהוטלו בסוף 2014, ואסרו על חוגרים להימצא מחוץ לבסיסים אחרי שעה 1 בליילה. בנוסף, נאסרה שתיית אלכוהול מחוץ לבסיסים בשעות הקטנות של הליילה.

באוקינאווה נמצאים כ-50 אלף אנשי צבא אמריקנים ובני משפחותיהם.

כאלפיים אוקינאווים הפגינו מול הבסיס האמריקני פורט פוסטר נגד הנוכחות האמריקנית לאחר שנחת לשעבר, שעבד עבור קבלן אמריקני, הואשם ברצח נערה מקומית. המפגינים תבעו לבטל את התוכנית להקים בסיס חדש לכוחות האמריקניים באי. הפגנות נוספות נגד הנוכחות האמריקנית באוקינאווה צפויות במהלך החודש.

תאריך:  05/06/2016   |   עודכן:  05/06/2016
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אתנן נאה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הצדקנית
5/06/16 11:00
 
שלמה המגיב
8/06/16 21:36
2
איתן קלינסקי
5/06/16 11:05
3
נתין מדמנת ישראל
5/06/16 14:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בתקופה שלפני ל"ג בעומר קיבלתי דרך העיתונים מנשרים וחוברות בשפע המדברים על נושא אחד- הניסים והנפלאות שיבואו אם תשתף בתיקון הקדוש, והכותרות זועקות בלעדי "הגאון הצדיק רבי דניאל זד שליטא בהבטחה נדירה כל מי שישתתף בתיקון הקדוש יזכה לסיעתא דשמיא אדירה".
05/06/2016  |  שמעון זיו  |   מאמרים
מספר אירועים שקרו לאחרונה מעוררים מחשבה על ההווה, העתיד ומה שיהיה ביניהם. זעזועים בפוליטיקה - זעזועים בחברה, וכל לוח השחמט מקבל צורה וצבע אחר. אומנות הבלתי אפשרי - שהופך לאפשרי, זוהי מהות הפוליטיקה. רק מי שאומן בקוסמות, לאמור: באשליות ויזואליות, בזריזות ידיים ובהרכב מהיר של קוביה הונגרית, יכול להצליח בפוליטיקה הישראלית המסובכת והדינמית
05/06/2016  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
נתניהו חולל מהפך פוליטי נוסף, והפעם ללא בחירות חדשות. בחושיו הפוליטיים המחודדים הבין שהציבור אינו שש, בלשון המעטה, לבחירות חדשות, ומאידך-גיסא אין לנתניהו ברגע זה של מהלך ההיסטוריה סיבה אמיתית להכניס את כולנו למחול שדים פוליטי חדש. הואיל והחודשים הקרובים יהיו רגישים מאוד מבחינה מדינית, הוא שומר את קלף המשבר כ"אס" למקרה שידרש לו "מצנח זהב" פוליטי מסיבות פנימיות, חיצוניות או שתיהן. הדברים יכולים גם להשתבש, בין היתר מפני שפוליטיקה כמעט תמיד הינה התנגשות של קרחונים - החלק הנראה תמיד קטן בהרבה מהחלק המוסתר בעומק הים. אם נתניהו חותר הפעם "למהלך היסטורי", ייתכן מאוד שהמהפך שראינו עד כה הוא רק שלב אחד בתהליך מורכב יותר.
05/06/2016  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
פרשת השבוע פותחת את החומש המכונה "חומש הפקודים". במשמעות של מִפְקָד. כבר בפרשה הראשונה יש כמה מִפְקָדים; זה מתחיל במפקד כללי (במדבר א): (ג) מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה, כָּל-יֹצֵא צָבָא בְּיִשְׂרָאֵל... הסדר היה שפקדו כל שבט בנפרד, ואחר כך חילקו את שנים עשר השבטים לארבעה מחנות. מבנה צבאי לגמרי. בכך התקיימה ההגדרה שקיבלנו ביציאת מצרים (שמות יב, מא): ...בְּעֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה, יָצְאוּ כָּל-צִבְאוֹת ה', מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם. אלא שאז היינו אוסף של פרטים, בלי שום סדר פנימי. כידוע, חמישים יום אחרי יציאת מצרים קיבלנו את התורה ובכך הפכנו לעם. בכך, אגב, הובטח גם קיומו של העולם. אלא שהיה צורך לעשות סדר, לחלק תפקידים כדי למנוע בילבול, מהלכים סותרים ואף מאבקים פנימיים.
05/06/2016  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
לוּ הבעיה של תפקוד הקבינט הביטחוני הייתה היעדר מזכיר צבאי, היינו יכולים להשלים עם הדרישה האולטימטיבית של הבית היהודי והעומד בראשה. אלא שהסוגיה הזו כה שולית לעומת הבעיות המהותיות של תפקוד מקבלי ההחלטות בביטחון לאומי עד כדי גיחוך. ראוי מאוד להזכיר לציבור הרחב שבמדינת ישראל קיים גוף ביטחוני-מדיני שהוקם בחוק על-ידי ממשלת נתניהו הראשונה, הלא הוא המטה לביטחון לאומי (להלן מל"ל).
05/06/2016  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 347/88, איוון דמיאניוק נגד מדינת ישראל. השופטים מאיר שמגר, מנחם אלון, אהרן ברק, אליעזר גולדברג, יעקב מלץ. 29 ביולי 1993
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ההחלטה לתקוף את צרפת; קרב קאנאי של חניבעל כמודל; הגנרל הנאצי-יהודי פון מנשטיין-לוינסקי; היטלר כאסטרטג מעולה; מקריות ומזל שהולידו את אחד המבצעים הצבאיים המוצלחים ביותר בהיסטוריה; הס...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il