|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

החרב הכפולה של מזוז

מזוז יצר אחדות-גורל בין שני יריבים ותיקים: ביניש ושרון. שניהם, כל אחד בתפקידו הרם, לומדים את גבולות הכוח מזוז מתעקש להכניס את עמרי שרון לכלא, ובמקביל מטפל סוף סוף בעו"ד ביניש שביצע עבירות מס חמורות ופעל תוך העדפת נושים
29/07/2005  |   יואב יצחק   |   מאמרים   |   פרשת ביניש   |   תגובות
יצר אחדות גורל בין יריבים

ניצל בפרשת האי היווני

עמרי, מודה. לא רוצה לכלא.

ביניש, גבולות הכוח

עו"ד ביניש, עבריין. לא קורבן


ההחלטות

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ביצע השבוע מהלך דו-שלבי: הראשון - מזוז הגיש לכנסת את כתב האישום נגד ח"כ עמרי שרון, בגין עבירות על חוק מימון מפלגות וחוק העונשין, בפרשת אננקס מחקרים בע"מ; השני - בהנחייתו/הסכמתו פרסם רשם העמותות, עו"ד ירון קידר, את ממצאי החוקר המיוחד, רו"ח רמי אלחנתי, בפרשת עו"ד יחזקאל ביניש.

המדובר, כידוע, בשני תיקים רגישים ביותר, שהטיפול בהם התעכב במשך שנים בידי גורמי החקירה והבדיקה. ולא בכדי. בשני תיקים אלה קיימים "בעלי עניין" בכירים יותר מאלה "התלויים על החבל", שעלולים להפסיד המון אם ימוצה הדין עם יקיריהם: ראש הממשלה אריאל שרון, אם אכן יורשע בנו, ח"כ עמרי שרון; ושופטת בית המשפט העליון, דורית ביניש, המיועדת לכהן כנשיאת בית המשפט העליון, אם ימוצה הדין עם בעלה, עו"ד יחזקאל ביניש.

רצה הגורל - מזוז יצר אחדות-גורל בין שני יריבים ותיקים: ביניש ושרון. שניהם, כל אחד בתפקידו הרם, לומדים את גבולות הכוח; לשניהם, וגם לכולי עלמא, מוכיח מזוז כי הוא אינו מונח בכיסו של איש, והעובדה שטיפל בעניינם קודם לכן בכפפות של משי, אינה ערובה לעתיד:

- במקרה של משפחת שרון - מזוז סגר את התיק בפרשת "האי היווני", ועכשיו החליט דווקא להחמיר עם עמרי שרון (כפי שנבהיר בהמשך), אף מעל ומעבר למה שהיה מקובל עד עתה. העובדה שחקירת פרשת סיריל קרן, שבה מעורב אריאל שרון אישית, טרם הסתיימה, ממריצה גם היא את מזוז לפעול בכל הכוח נגד עמרי שרון בפרשת אננקס מחקרים.

- במקרה של ביניש - מזוז החליט לגנוז את תיק החקירה נגד עו"ד ביניש בנוגע לאי-העברת ניכויים למס הכנסה מכספים שנוכו במסגרת התזמורת הסימפונית ירושלים (ובכך הקל עימו ביחס לנישומים אחרים), אך החליט עתה, אחרי שחשפנו שוב ושוב פרטים חדשים ובעייתיים, למצות את הדין עם ביניש בגין מעשים נוספים באותה פרשה. על-פי הודעת רשם העמותות, צפוי ביניש להיפגש בעתיד הלא רחוק עם חוקרי מס הכנסה, מפרק העמותה וגם עם חוקרי המשטרה.

ההחלטה הכפולה שהתקבלה השבוע - הן בנושא עו"ד ביניש והן בנושא עמרי שרון, יוצרת מצב מוזר: גם מחנה "נוטרי החוק", הכולל את אלה המבקשים, מצד אחד, את ראשו של שרון האב, יחד עם בניו, ונמנעים, מצד שני, מלבקר את מעשיו הפליליים לכאורה של ביניש, נוכחים עתה כי מחניהם אינו נקי; כי פרשת ביניש עלולה להעיב מאוד על כניסתה של דורית ביניש לכהונת נשיאת בית המשפט העליון, בתקופה שבעלה מסובך בעבירות פליליות חמורות כל כך; וכי עו"ד ביניש חשוף עתה, כפי שגם הודיע רשם העמותות, עו"ד ירון קידר, לתביעות אזרחיות בהיקף של מיליוני ש"ח רבים.

נזכור נא, כי במצב זה - תביעה נגד עו"ד ביניש, כמוהה כתביעה נגד הקופה המשותפת של שני בני הזוג, עם כל מה שנובע מכך. לא נטעה אם נקבע, כי סיטואציה שכזו לא היתה מעולם במערכת המשפטית, קל וחומר כאשר מדובר בעניין פלילי ורגיש כל כך הנוגע לנשיאה המיועדת בבית המשפט העליון.

התיק של עמרי

מזוז הפגין נוקשות יוצאת מן הכלל. במיוחד נגד עמרי שרון. המו"מ עם באי-כוחו, עו"ד דן שינמן ונוית נגב, התנהל ממש עד הרגע האחרון - עד ערב יציאת הכנסת לפגרת הקיץ. מזוז עמד על סיום שלב זה, עכשיו, והעברת תפוח האדמה הלוהט לכנסת, וממנה לבית המשפט, בהקדם האפשרי. כתב האישום שטרם הוגש לבית המשפט, המתמקד בגיוס כספים שלא כדין באמצעות חברת אננקס מחקרים בע"מ, מייחס לעמרי שרון שלושה אישומים חמורים, בהם עבירות על חוק המפלגות וכן עבירות על חוק העונשין: רישום כוזב במסמכי תאגיד, הפרת אמונים בתאגיד ושבועת שקר.

מייד עם מסירת ההודעה, ובמסגרתה גם כתב האישום, ליושב-ראש הכנסת, ראובן ריבלין, העביר עמרי שרון הודעה מטעמו ליו"ר הכנסת, ובה מסר כי הוא מסכים לאלתר להסרת חסינותו. באותו מכתב הוא הלין, כי הוא מופלה לרעה. במכתבו ציין, בין היתר, כי "מגבלות החוק נשארו אפוא עד היום בגדר תקנה שהציבור אינו יכול לעמוד בה, ולא סביר שאכן עמד בה בפועל. אני מניח כי מן הסיבות האמורות לעיל, חוק זה גם לא נאכף מעולם, ואני הוא היחיד והראשון שעומד לדין על הפרת הוראותיו". ואכן, מי שיעיין בדוחות מבקר המדינה ימצא שפע של דוגמאות לחריגות מן החוק. ושם, יש לומר, לא הועמד איש לדין. הנה כמה מהן, ממערכת הבחירות ב-1999:

- ישראל אחת בראשות אהוד ברק - גוייסו כספים לקמפיין הבחירות, בוצעו פעולות (ורישומים כוזבים) מעל ומעבר למותר, בסכום מצרפי כולל של 5.2 מיליון ש"ח לפחות. המשטרה המליצה להעמיד לדין בכירים, ובהם את יצחק הרצוג. היועמ"ש אליקים רובינשטיין החליט לגנוז את תיק החקירה.

- מפלגת המרכז (עם ראשיה נמנו: דן מרידור, יצחק מרדכי, אמנון ליפקין-שחק, רוני מילוא) - הסיעה לא שיקפה בחשבונותיה הוצאות רבות, בגין מודעות תעמולה, כנסים, אחזקת סניפים וכו'. הסיעה לא שיקפה פעילות עמותה שתמכה בה. העמותה גייסה את בכירי הסיעה לגיוס תרומות מחו"ל. בתקופת הבחירות קיבלה העמותה תרומות בסך 2.6 מיליון ש"ח, רובם הועברו מחו"ל לאחר שהמפלגה נרשמה. הסיעה חרגה מתקרת ההוצאות בסכום כולל של 17,050,338 ש"ח. המבקר כתב בדוח: "חריגה אשר כזאת יש בה כדי להצביע על זלזול בהוראות חוק המימון, ואף פגיעה של ממש בשוויון הבחירות."

- מרצ (בראשה עמד יוסי שריד) - חרגה מתקרת ההוצאות בסכום של 2,251,442 ש"ח. חלק מהכספים התקבלו שלא כדין.

- ש"ס - חרגה מתקרת ההוצאות בסכום של 2,141,988 ש"ח. לא ידועים מקורות המימון לפרסומי תעמולה בערוצי רדיו "תורניים". המבקר לא יכול היה לקבוע כי הסיעה עמדה בתקרת ההכנסות המותרת.

הנה כי כן: הסיעות הנ"ל, והאישים שעמדו בראשן, ביצעו עבירות על החוק. המדינה, באמצעות מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, הסתפקו בסופו של דבר בהטלת קנסות כבדים.

אין חולק על כך כי עמרי שרון ביצע מעשים אסורים בקמפיין הבחירות האמור לעיל. בכך הוא עצמו מודה, והוא אף מסכים, במסגרת עסקת טיעון, למאסר עד חצי שנה שיבוצע בעבודות שירות. ואולם, האם יש מקום גם להעמידו לדין (בניגוד לאחרים שלא מוצה עימם הדין), וגם לעמוד על כך שיישלח לכלא לריצוי עונשו?

אגב: רק במקרה אחד הורשע איש ציבור בכיר בגין עבירות על חוק מימון המפלגות. המדובר, כידוע, ברפאל פנחסי, שנמנה בזמנו עם ראשי ש"ס. פנחסי הועמד לדין בגין זאת שבמהלך קמפיין הבחירות שולמו כספים לאברכים שהשתתפו בקמפיין. המימון לכך ניתן במסלול סמוי ובלתי חוקי. באותה פרשה הורשע פנחסי. העונש שנגזר עליו, בעסקת טיעון: מאסר על תנאי וקנס כספי. תקדים זה הוא המדריך עתה את פרקליטי עמרי לדרוש עונש מקסימלי דומה.

התיק של ביניש

בעלה של השופטת הנכבדה נהנה מאפלייה פסולה. ועוד איך. את מעשיו בעמותת התזמורת הסימפונית ירושלים חשפנו כבר ב-2003. מאז, בעשרות פרסומים, חשפנו עוד ועוד פרטים על פעולות בלתי חוקיות לכאורה. עשרות מיליוני ש"ח מכספי הציבור ירדו לטימיון, אך ביניש הרגיש אז מוגן.

ולא בכדי: עדנה הארבל, שכיהנה אז כפרקליטת המדינה, בחרה בדרך של הימנעות באמתלה כי מדובר בבעלה של ידידתה - כדי לגונן עליו מפני מיצוי הדין עימו; אליקים רובינשטיין, ששימש אז כיועץ המשפטי לממשלה, נמנע לעסוק בזאת, וגם כאשר נשאל מדוע הוא אינו פועל למיצוי הדין עם ביניש, וגם כאשר הופנו אליו בקשות לטפל בפרשה, הוא השיב כי לא קיבל תלונה...

עם כניסתו של מזוז לתפקיד, הוא נדרש לעסוק בזאת. מזוז, יש לומר, לא הסתער על היעד אלא לאחר שלא נותרה לו ברירה. רק עתה, באיחור של שנה וחצי שנה לפחות - מאז המועד שנקבע כסופי להגשת דוח החוקר המיוחד רו"ח רמי אלחנתי - מוגש דוח רשם העמותות, שקובע ממצאים חמורים לגבי ביניש. הממצאים, בנוגד לביניש בפרט, מאמתים את מה שחשפנו כאן פעמים רבות:

- העמותה, ובראשה ביניש, נטלה התחייבויות ללא כיסוי וגיבוי תקציבי נאות וכתוצאה מכך הגיעה לקריסה כלכלית.

- העמותה נוהלה בחריגה חמורה מסדרי מינהל תקין, בוצעו תשלומים במיליוני ש"ח במזומן, ללא תיעוד וללא רישום בספרי הנהלת החשבונות, בוצעו התקשרויות בסכומים גבוהים ללא הסכמים וללא בדיקת מספר הצעות, הושארו כספים בחו"ל ללא פיקוח.

- מורשי החתימה של העמותה חתמו על-פי החשד על המחאות ריקות, שחלקן שימשו לביצוע מעילה כספית.

- קיים חשד כי העמותה פעלה תוך ביצוע עבירות מס חמורות, לאורך זמן, למרות שהוזהרה בעניין על-ידי יועציה, וגם לאחר שהתקבלה החלטה מפורשת בוועדת הכספים של העמותה לחדול מכך.

- רשם העמותות קובע, כי המפרק הזמני יבחן את החשש כי בוצעה פעולה של העדפת נושים תוך שימוש במידע פנים, בכל הנוגע להפקדות לחשבון לו היה ערב יו"ר העמותה (יחזקאל ביניש) בבנק אינווסטק סמוך למועד פירוק העמותה וישקול את הצעדים המשפטים הנדרשים.


נעלה מכל ספק, כי יחלוף עוד זמן רב עד שימוצה הדין עם ביניש, אם בכלל. ניסיון העבר מלמד, כי ביניש הפעיל לחצים - תוך ניצול מעמדה של רעייתו - והצליח עד כה למנוע העמדתו לדין, גם כאשר ביצע מעשים, אשר בגין דומים להם נשלחו אחרים אל מאחורי סורג ובריח.

תאריך:  29/07/2005   |   עודכן:  29/07/2005
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבהיר כבר בריישא לדברי שלהלן: אהיה האחרון אשר יבקש לסנגר אחר צחי הנגבי.
בלב כבד, העקירה (בלשון המכובסת) ההינתקות, נכנסה לתהליך של אל-חזור.
29/07/2005  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
"..חרא עליהם, שישרפו. אל תעשה חשבון.. תיתן להם מכות בפלג גוף תחתון... אתה רק תעבוד. החיילים לא יעשו את זה.... אתה יודע שאני מומחה לחרדים האלה... אני לא איזה זונה שפותחת את הרגליים... אני יש לי תשלום עבור זה שאני פותח את הרגליים. אני אזיין את האמ-אמא שלהם...".
29/07/2005  |  בעז העצני  |   מאמרים
ליפתח נולד ילד הסובל מתסמונת דאון. זוהי נכות ידועה ומוכרת. בעוד שבעיות פיגור אחרות דורשות בדיקה ואבחנת אנשי מקצוע – תסמונת דאון ניכרת מיד במראהו החיצוני של הילד.
29/07/2005  |  טל רבינוביץ'  |   מאמרים
המחזה הנורא של יוג'ין יונסקו היה מהחוויות המעצבות של נעוריי. תיאורו המדהים של הנאציפיקציה הפך לסמל דבר, שעיצב את השפה ואת התרבות. עכשיו כותבים בממשל הישראלי פרקי המשך ליצירת הפאר. הפרק הראשון הינו, כך נמסר לי, קרנפים חומי-חוטם.
28/07/2005  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il