|   15:07:40
  יהודה קונפורטס  
עורך קבוצת אנשים ומחשבים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

אתגר השירות הממשלתי לאזרח:

חיבור בין הדיגיטלי לפרונטלי

למרות המאמצים הרבים שעושים משרדי הממשלה, רשות התקשוב וממשל זמין להרחיב את השירותים המקוונים ולהנגיש אותם לציבור כמה שיותר, איכות השירות הממשלתי אונליין היא בינונית פלוס
22/12/2016  |   יהודה קונפורטס   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

רשות התקשוב הממשלתי פרסמה (יום ג', 20.12.16) את הדוח השנתי שלה, שמשקף את איכות השירות שמעניקים משרדי הממשלה לאזרחים.

הדוח, שנערך על-ידי היחידה לשיפור השירות לאזרח ברשות התקשוב, מבוסס על סקרים, ראיונות ובדיקות של ערוצי השירות שמשרדי הממשלה מעניקים באינטרנט, בטלפון ופנים מול פנים.

מדובר במסמך חשוב - גיליון ציונים מסכם לפעילות של משרדי הממשלה כפי שהאזרח רואה אותה. מכלול הציונים בדוח מייצר תמונת מראה די משקפת של רמת השירות שהממשלה מעניקה לציבור, ועד כמה ממשל זמין ורשות התקשוב מצליחים להתקרב ליעד המרכזי: שיפור השירות לאזרח והעמדתו במרכז.

המדידה לכשעצמה היא פעילות מבורכת, על-פי הכלל הידוע "מה שלא נמדד - לא מנוהל". האתגר כעת הוא לנתח את הציונים, לחזק ולברך את המשרדים שהגיעו למקומות הראשונים, אבל לא פחות לטפל בדחיפות באותם משרדים ויחידות שם שביעות הרצון מהשירותים נמוכה. אותם משרדים שהשירות שהם נותנים לא טוב בעיני האזרחים.

בחלק מאותן יחידות שירותים יש ירידה בציונים, כלומר - השירות נעשה גרוע יותר. במשרדים כאלה מן הראוי שהשר הממונה, ככול שענייני משרדו מעניינים אותו, יקרא למנכ"ל, ידרוש הסברים ועוד יותר חשוב תוכנית פעולה לשיפור מיידי של המצב.

ציון 84 לשירותים הפרונטאליים ו-71 לשירותים באינטרנט

מעיון בדוח עולה מסקנה מרכזית שדורשת טיפול רב מערכתי: יש פער בולט בין הציונים הגבוהים יחסית שניתנו לשירותים הפרונטליים, כלומר אלה שניתנים לאזרח כשהוא נפגש פיזית עם נותני השירות, לאיכות השירות אונליין. ממוצע הציונים בקטגוריה הפרונטלית הוא 84, וממוצע הציונים בקטגוריה של אתרי האינטרנט והשירות הטלפוני נע בין 71 לאתרים ו-74 לשירות הטלפוני.

בימינו, היה מצופה שנהיה במצב הפוך, שבו האזרחים יהיו שבעי רצון מהשירותים במדיה הדיגיטלית יותר מאשר מהשירותים הפרונטליים ושהציון שלהם יתקרב ל-100. לפי הדוח, אנחנו רחוקים משם מרחק משמעותי.

המסקנה שנובעת מתיאור מציאות זו היא שלמרות המאמצים הרבים שעושים משרדי הממשלה, רשות התקשוב וממשל זמין להרחיב את השירותים המקוונים ולהנגיש אותם לציבור כמה שיותר, איכות השירות הממשלתי אונליין היא בינונית פלוס. עורכי הדוח מציינים בדברי ההקדמה שנקודת החולשה הבולטת היא היעדר סנכרון מתבקש בין הפלטפורמות הדיגיטליות לאלה הפיזיות.

מי שמכיר את השירות הממשלתי והיה באחרונה במגע עם גוף ממשלתי לא ייפול מהכיסא למקרא מסקנה זו. כמה פעמים צלצלתם למשרד ממשלתי, בהנחה שהתמזל מזלכם ופקיד או פקידה השיבו לכם, ולא קיבלתם פתרון לבעיה, על-אף שגלשתם לאתר של המשרד וניסיתם לבצע פעילות אונליין? זה יכול לקרות אם בגלל שלא התחברתם לממשק או כי מישהו לא חשב עד הסוף איך לעצב את הטופס כדי שגם אתם תבינו אותו.

כמה פעמים נתקלתם בטלפון בתשובה לקונית, כמו ברזל חלוד: "תשלח פקס, אדוני, אנחנו לא מקבלים מיילים?", ואז נזכרתם שהפעם האחרונה ששלחתם פקס קרתה לפני כמה שנים? נכון שהממשלה החליטה על משרדים ללא נייר, אבל היישום של ההחלטה ייקח זמן רב.

יש מעשים - אבל הם טיפה בים

אפשר להתנחם בהבטחות ובתוכניות יפות, כמו אלה שהוצגו בכנס e-Gov האחרון על-ידי ראש רשות התקשוב והמשנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה. הם הציגו בפני המשתתפים את הדור הבא של ממשק האינטרנט של משרדי הממשלה ואמרו שהוא יעשה את החיים לקלים יותר ויחסוך הרבה זמן. מהכנס עלה ש-2016 הייתה שנת המפנה בתפיסה הממשלתית של השירותים אונליין. נראה היה ממנו שבממשלה התחילו להבין שהאזרח הממוצע חי רוב הזמן סביב הטלפון החכם שלו ושהציפייה שלו היא שהוא יוכל לבצע באמצעותו פעולות מול הממשלה, כמו שהוא עושה מול מוסדות אחרים ורשתות שיווק.

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עודד פלוס, אמר בראיון לאנשים ומחשבים, שפורסם היום, שהוא גאה בכך שצעירים שמתכוונים להינשא מבצעים בימינו חלק גדול מרישום הנישואים דרך האינטרנט או אפליקציית המובייל. זוהי בשורה חשובה, שיכולה להעלות בשנה הבאה את הציונים הנמוכים שקיבל המשרד בדוח הנוכחי.

אבל זו טיפה בים. מרבית משרדי הממשלה עדיין לא מיישמים את התפיסה לפיה ממשל זמין של 2016 הוא ממשל באפליקציה, דרך הטלפון הנייד. זה מה שהאזרח מצפה לקבל מממשלה של מדינה שמוכרת בעולם כאומת הסטארט-אפים.

השורה התחתונה: דוח איכות השירות הוא פרויקט חשוב של רשות התקשוב. אלא שהממשלה צריכה לעשות פעולות נוספות כדי לשפר את השירות, להצעיד קדימה את ערוצי השירות, לסנכרן ביניהם ולא להפוך אותם לעוד סיבה לטרטור האזרח. כחלק מזה, עליה להנגיש עוד יותר את השירותים במובייל, ובכך להתיישר עם המתקדמות שבמדינות העולם.

תאריך:  22/12/2016   |   עודכן:  22/12/2016
יהודה קונפורטס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חיבור בין הדיגיטלי לפרונטלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גם הפיגוע בברלין וגם רצח שגריר רוסיה בטורקיה נושאים אופי של טרור איסלאמי. כל עוד המערב לא יבין שמדובר במלחמת תרבויות, הוא לא יצליח למגר את הטרור
22/12/2016  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
ב-4 לדצמבר 2016 אמר מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קארי: "היום מתגוררים כ-6.5 מיליון יהודים בין הירדן לבין הים התיכון. אבל מספר הערבים גדול יותר." קארי טוען, בשיטתיות, שעל ישראל לוותר על גאוגרפיה (יו"ש), כדי להציל את הדמוגרפיה, ולהמשיך להיות מדינה יהודית.
22/12/2016  |  יורם אטינגר  |   מאמרים
העוסקים בתחום הנדל"ן ודאי נתקלו בשבוע האחרון בפרסומים שונים על פסק דינו של בית המשפט העליון, המהווה רעידת אדמה של ממש ביחס לכתבי שיפוי שדורשות רשויות מקומיות מיזמים, כהגנה מפני תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה. האם יש הצדקה למהומה זו?
יש לי חבר וירטואלי טוב שהיכרתי ברשת ושמו אודי. דרכינו הצטלבו בפרשת הנשיא לשעבר קצב: שנינו מצויים בפרטי אשמת השווא שטפלו עליו והרשיעו אותו במעשה אונס, כאשר הנימוקים למעשה מצויים בסתירה מוחלטת לעובדות. לבטח לא מעט גבות יורמו נוכח התמיהה: הכיצד ושתי ערכאות שיפוטיות, המחוזית והעליונה, לא הבחינו בסתירה?
22/12/2016  |  אלברט שבות  |   מאמרים
עץ אשוח זה עבודה זרה. במידה מסוימת, זה חמור יותר מסתם נצרות, כי המקור של המנהג הוא אלילי.
21/12/2016  |  זיו מאור  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 232/55, היועץ המשפטי נגד מלכיאל גרינוולד. השופטים שמעון אגרנט, יצחק אולשן, שניאור זלמן חשין, דוד גויטיין ומשה זילברג. 17 בינואר 1958
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
יש לאפשר לאסירים שנאסרו בשל עבריינות "הצווארון הלבן" או חובשי המגבעות החרדיות, שנאסרו בשל עבירות-מס, מעילה, גניבות קלות ובעיקר עברייני-תנועה או עבירות כמעשני סמים קלים להגיש בקשות ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il