יודעים אתם, מפעם לפעם בני משפחתי נזקקים לתחבורה הציבורית של אגד. יש לומר, חברה ותיקה, גדולה, בעלת עבר מפואר ורב שנים. חברה אשר מאפשרת לעצמה באופן רציף לפרסם את עצמה בכל אמצעי התקשורת ולפאר את יעילותה הישגיה הרבים ואת טיב שירותה.
מכיוון שכך הם פני הדברים, ברצוני להעלות כאן שתי סוגיות קצרות בנושא אגד ואחת מהן היא לוח הזמנים המדויק עד להפליא של חברת אגד.
בתאריך 25.9.05 בתי הגיעה לתחנת המרכזית של אגד בראשון מערב. כל כוונתה היתה לנסוע באוטובוס שמספרו 133 ראשון מערב לכיוון צריפין. האוטובוס אמור לצאת בדיוק בשעה 6:40 בבוקר. נו, טוב, האוטובוס לא מגיע עד השעה 6:45. ניגשים הנוסעים למודיעין ושואלים מה קורה. עונים להם: מחפשים את הנהג. כך מחפשים את הנהג עד השעה 7:00. אז הנוסעים מתייאשים ומחפשים דרכי הגעה שונות. יש לציין כי זאת לא הפעם הראשונה שהאוטובוס לא מגיע כלל או מאחר ביציאה בין 5-10 דקות.
אם זה היה הקו היחידי שמאחר היינו אומרים - דיינו. ניקח למשל את קו האוטובוס מספר 20 שעובר דרך חולון לכיוון ראשון לציון. אני מכיר את הקו הזה אישית זה שמונה שנים. יש לציין שקו האוטובוס הזה אף פעם לא דייק. הוא אמור להגיע לתחנת קוגל בחולון כל 20 דקות. האיחור המינימלי של האוטובוס הזה הוא 20 דקות. המקסימלי הוא 60 דקות, וזה קורה יום יום, ללא יוצא מן הכלל.
זה כולל את הקו 20 מראשון לציון התחנה שליד קוסמוס במערב ראשון. גם שם הזמנים של קו 20 לא חורגים מהרגלם בכיוון מחולון לראשון.
עוד דוגמה: מיום שישי האחרון, מתאריך 30.9.05 - קו 173מערב ראשון לכיוון חולון, אמור היה להגיע ולצאת בשעה 07:30 אך הגיע רק בשעה 7:45 למה? רק לאגד הפתרונים.
אני לא מכיר את שאר קווי אגד. אולי יש קווים שבהם מדייקים יותר, אך אם להסתמך על הניסיון של בני משפחתי אגד לא רק שלא מדייק הוא רחוק עד רחוק מכך.
נשאלת השאלה האם קווי אגד והזמנים הם רק משאלה. האם זאת תיאוריה. האם זה הזלזול בקהל. או שפשוט זה פסטיבל מספרי סיפורים. רק ביום שישי האחרון חזרתי מלונדון ונזקקתי שם לתחבורה הציבורית - לאוטובוס. שם כל האוטובוסים עמדו בלוח זמנים של דקה, ללא כל איחור. וכידוע, בלונדון יש עומסי תנועה גדולים כל שעות היום ומעניין - יש דיוק רב בהגעת האוטובוסים. למה זה קורה דווקא באגד? אולי כי הם מזלזלים בציבור הנוסעים?
למה הם מפרסמים לוח של זמנים שהם לא מתכוונים לעמוד בו? ובשביל מה הם צריכים לפאר את עצמם בפרסומות יקרות בכל כלי התקשורת בעלות של מיליוני שקלים? שישקיעו כסף זה בשיפור השירות ולא במציאת תירוצים עלובים.