|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

הגיגים ת"ץ

אין תמורה הולמת

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - טייסת, רפורמה, נכה, הקצבות הביטחון, עמית או אויב ומתחסדים
26/12/2017  |   אביתר בן-צדף   |   מאמרים   |   תגובות
אליס מילר [צילום: פלאש 90]


א. אחת

למרות כל הרעש, רק אישה אחת הוסמכה כטייסת (מסוקים) בקורס טיס האחרון, קורס 175 - מתוך 36 בוגרים, שהוסמכו. ברכותיי לסגן ל', שעשתה זאת, אך בדידותה מלמדת על כישלון המגמה לשלב נשים במקצועות לחימה. אם לא מוותרים על דרישות, נשים, כנראה, אינן מתאימות ללחימה. כך קורה בארצות-הברית, שבה יש רק מעט נשים, שהשתלבו במקצועות לחימה.

בשנת 9951 נפסק, בעניינה של אליס מילר (בג"ץ 4541/94), שיש לנסות לשלב נשים בקורס הטיס. מאז ועד עתה טרם נקבעו תנאי הניסוי ולא מסגרת-הזמן לקיומו. כלומר, הצבא מנהל ללא כל בקרה מערכת, שעולה הון תועפות, ומניבה כמעט לא-כלום. עד כה: ב-22 השנים מאז פסיקת מילר הוסמכו רק 48 נשים למקצועות צוות אוויר, ורק מעטות מהן משרתות עדיין במילואים.

איני טוען, שיש לחסום את קורס הטיס לנשים, אלא שלהשקעה הגדולה בהכשרת נשים לטיס אין תמורה הולמת. אם רוצים לשלב נשים בצבא, יש הרבה מקצועות, שבהם אין מגבלה גופנית, ונשים יכולות להצטיין בהם מבלי להזיק למערכת ולגופן.

ב. מדיניות

צפוי רעש בפנטגון כשינהיגו בו שינויים עקב האסטרטגיה החדשה לביטחון לאומי, שמנהיג ממשל טראמפ. כך מזהיר פטריק מ' שנאהן, סגן-שר ההגנה האמריקני. לדבריו, יצטרכו לארגן מחדש את משרד ההגנה בהתאם למדיניות החדשה, למרות שטרם יודעים האם ייפגעו משרות במשרד.

האסטרטגיה החדשה הנה הצהרה נשיאותית, שלא היה כמותה מאז ינואר 2008, בימי הנשיא ג'ורג' בוש הבן. במסגרתה הצהיר הנשיא על דגשים, שהוא ציין במערכת הבינלאומית. ממנה תיגזר המדיניות האמריקנית. כך, סימן הנשיא טראמפ את רוסיה ואת סין כמתחרות של ארצות-הברית בזירה הבינלאומית. האסטרטגיה האמריקנית מבקשת לאזן בין הצרכים באנרגיה ובין הצורך בפיתוח כלכלי. לעומת זאת, הדגיש ממשל אובמה את השינוי באקלים, עניין, שאינו נזכר במדיניות טראמפ כלל.

ג. תמוה

לפני כעשרים שנה קבעתי פגישה עם ידיד באוניברסיטת הרווארד בקמברידג', מסצ'וסטס. הגעתי לפגישה עם בתי, שהפנתה את תשומת-לבי לשלט גדול בכניסה לקמפוס - 'הרווארד הוא אזור ללא עשן'. כלומר, אין לעשן בכל הקמפוס, ללא יוצא מהכלל. הרבה מים זרמו בנהרות צפון אמריקה מאז, ואיסור העישון במרחבים הציבוריים מתפשט בארצות-הברית; ואני מקווה, שיגיע בקרוב גם אלינו.

עישון לסוגיו גורם כשליש ממקרי המוות בישראל. לכן, תמהתי לשמוע מח"כ יהודה גליק, שמשרד הבריאות ומשרד האוצר פעלו בכנסת למנוע חקיקת איסור גורף על פרסום למוצרי עישון, שיזם עם ח"כ כבל.

ד. ניצחה

לוחמת בגדוד המעורב קרקל, שלקתה במחלה נוירולוגית נדירה עקב הלחץ הפיזי והנפשי, הוכרה כנכת-צה"ל. החיילת ערערה על קביעת משרד הביטחון, שנאלץ לשלם גם 10,000 שקל הוצאות משפט. פסק-הדין התקדימי ניתן בבית משפט השלום בתל אביב.

החיילת סיפרה, שהתאמצה מאוד בטירונות הקשה, עד שמצבה הבריאותי הורע, והיא שוחררה מהגדוד. משרד הביטחון דחה את בקשתה לקבל מעמד נכה, ועמדתו נדחתה, כאמור.

התופעה, שמאמץ גופני יוצר נזקים גופניים, בעיקר, אצל נשים לוחמות, ידועה ברחבי העולם; וכנראה, מוסתרת באדיקות מהנערות הישראליות, שהצבא וגורמים אינטרסנטיים משכנעים אותן להתנדב לתפקידי לחימה. וכשהן נפגעות, צבאנו על כל אגפיו - כולל יועצת הרמטכ"ל למגדר (יוהל"ם) נוטש את הצעירות לגורלן, ומשרד הביטחון מתנכר לחובתו לשקמן.

פסק-הדין הזה חשף את התופעה המכוערת, שרבים התריעו עליה, אך הצבא התעלם מביקורתם. החיילת אינה היחידה, שסובלת מפגיעה עקב עומס גופני חריג, ואינה היחידה, שמשרד הביטחון והצבא מתנכרים לה אחרי שנפגעה. כפי שאומר עמית - הצעירה ניצחה במשפט, אך הפסידה כיוון שהשירות בקרקל הפך אותה לנכה לכל ימי חייה עקב ההרפתקה, וכולנו נשלם לה קצבת נכות מתקציב הביטחון.

ד. מימון-ביניים

למרות שהקונגרס טרם אישר את התקציב לשנת 2018, לא ייסגר הממשל האמריקני, כנדרש בחוק בהעדר תקציב מאושר. הנשיא טראמפ קיבל ארכה להשלים את חקיקת התקציב עד 19 בינואר. בינתיים חתם הנשיא על מימון-ביניים לסוכנויות הממשל. מימון-הביניים יאפשר המשך פעילות של הממשל ברמה, שהייתה בשנת 2017 - פרט להקצבה מוגדלת במיוחד למשרד לחיילים משוחררים (VA) ולמשרד ההגנה. בין השאר, הקצה הנשיא ארבעה מיליארדי דולר לתוכניות להגנה מפני טילים - לנוכח האיום מקוריאה הצפונית - ולהקמת מערך טילים באלסקה. 2.1 מיליארדי דולר הוקצו למשרד לחיילים משוחררים; ו-674 מיליוני דולר הוקצו לחיל-הים האמריקני לשיפוץ שתי משחתותיו, שנפגעו בקיץ בתאונות הקטלניות באוקיינוס השקט.

הצורך במימון-הביניים נובע מכך, שהקונגרס לא הצליח להסכים על הקצבות הביטחון - למרות שאישר את החוק לתקציב ההגנה לשנת 2018. הקונגרס יצא לחופשת חג המולד, וישוב להתכנס בשלושה בינואר להמשיך את דיוני התקציב, שבהם יידרש לבטל את מגבלות התקציב על מערכת ההגנה.

ה. נייר לקמוס

הצהרת הנשיא טראמפ על ירושלים חשובה כי היא מבדילה בין עמית לאויב - גם בתוכנו. מבחינה זו, משמשת הצהרתו נייר לקמוס, שמצביע על זאבים בעור כבשים.

ו. פוטש

קשה להתעלם מניחוח של פוטש, שמתפשט באוויר המדינה, בחסותה של התקשורת, סביב ההפגנות. הרבה מאוד כסף הושקע בהפגנות הקודמות ברוטשילד, והן הועילו רק לסתיו שפיר ולאיציק שמולי, שנכנסו לכנסת על חשבון ההמונים, שהלכו שולל. המעקב אחרי נתיב הכסף חושף את הכוונות. גם עכשיו אני תמה מי משקיע את הכספים האדירים, שמניעים את ההפגנות?

למרות מאמץ אדיר של השמאל מאז המהפך ב-1977, ממשיך העם לבחור - פחות או יותר - בליכוד. לאנרגיה הרבה, שמשקיעות התקשורת והמפלגות בשינוי הפוליטי, אין תוצאות. הצפי הוא, שכך יהיה גם בבחירות הקרובות. לכן, נועדו ההפגנות להתגבר על החלטת הבוחר, והתקשורת - גם הממלכתית - מסייעת לפוטש בטענות מתחסדות של מלחמה בשחיתות.

תאריך:  26/12/2017   |   עודכן:  26/12/2017
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אין תמורה הולמת
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ב_שמואל
26/12/17 18:04
2
אביתר בן-צדף
26/12/17 21:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קטע זה הלקוח מתוך הסליחות לעשרה בטבת בא לציין את קביעת חכמנו ז"ל שיום התשעה בטבת, יום פטירתם של עזרא הסופר ונחמיה בן חכליה שהעלו את ישראל מבבל הוא סיום תקופת הנבואה. יום התשעה הוא אחד משלושת הפורענויות שאירעו לעם ישראל בסמיכות בחודש טבת.
26/12/2017  |  חנינא פורת  |   מאמרים
יום ראשון, 24 לדצמבר 2017, היה יום שעת הפרובוקציה של "ועד הכנסת לקידום מעמד האישה". עוד פונקציה של פרובוקאטורים "לשם שמים". חבורה של חברות וחברי הוועדה, בצירוף הרפורמים, שעטה לכיוון שכונת רמת בית שמש ב', בעיר בית שמש, כי להוכיח נוכחות אלימה ולהשפיל שוב את תושבי השכונה החרדים, כדי שהאחרונים לא יקיימו את אורח החיים שלהם, בו הם חיים בארץ הקודש יותר ממניין דורות. מה שהרגיז את יושבי מזנון הפרלמנט הישראלי ואת יושבי בתי הקפה העלובים של קיצוני החילונים, היו שלטי הצניעות שמוקמו בעיר בית שמש. אבל הפעם היה חידוש קטן, בפרובוקציה הזו. בראש הפרובוקציה עמדה ה"כוכבת העולה" (רק בעיני עצמה...) של עולם ההזויות במלחמת "מעמד הנשים בישראל": ח"כ עאידה תומא-סלימן, מ"הרשימה הערבית המשותפת", ממפלגת חד"ש שברשימה. כנראה שלגב' תומא-סלימן נגמרו כבר כל המאבקים האפשריים על מעמדו של האזרח הערבי בישראל, והנה היא כבר יכולה ומזומנת לעבור צד, והפעם להופיע בראש חנית "קונצנזואלית" לדיכוי מיעוט אחר ששמו ה"חרדים". השיטה הזו - שלבוא בכוחניות ולהוכיח לציבור של מיעוט כי הוא אינו השליט אלא אלה הם "חוקי המדינה הציונית האליטיסטית" שמכתיבים את התנאים לכל חי, נרשמה כשיטתם של שני זרמים בציונות: הכהניזם ושיטת מר"צ. לבוא, כבריון לאור יום, ולהראות למיעוט, בביתו של האחרון, כי גם שם זה אינו ביתו, זו הייתה השיטה של מאיר כהנא לגבי תושבי אום אל-פחם בפרט והציבור הערבי בישראל בכלל, ושאותה הוריש למפלגות הבת שלו כ"עוצמה לישראל" ו"יחד". אך השיטה הזו גם אומצה על-ידי בריוני מר"צ, שהחלו להגיע שוב ושוב לשכונת "מאה שערים" כדי להגן, כביכול, על "כבוד האישה החרדית" שמעולם לא ביקשה מהם עזרה ורק התנגדה לעזרה הזו. אבל למעשה גם כהנא וגם מר"צ לא המציאו את גלגל הבריונות הזה - שמטרתו להשפיל בכוח את החלש והמיטוט בביתו. כבר בשנות השלושים של המאה העשרים זה החל להתרחש במדינה מרכזית באירופה, שם פלוגות סער החלו לתקוף יהודים בבתי הכנסת שלהם וברחובותיהם, עד לתוך ביתם. מה צמח מכל הבריונות הזו אנו למדנו די והותר בהיסטוריה הקרובה שלנו. והנה גב' תומא סלימן - זו שהחלה את הקדנציה שלה בפרלמנט כמי שמיללת על היותה קרבן לאומי לשיטה הבריונית הזו הפכה בן יום ליו"ר של אלה שמפעילים את השיטה הזו על יהודים חרדים בשכונתם. וגב' תומא-סלימן לא מצאה על מי לשפוך את חמתה המעוותת אלא דווקא על אלה מבין החרדים שמתנגדים בקיצוניות הכי גדולה לגזענות נגד הערבים, ואף מניפים את דגל פלשתין! אחד מראשי הציבור הערבי אמר לי השבוע כי "מלחמתה המזויפת והעקומה של תומא -סלימן על מעמד האישה המדומה שלה הביא אותה למצב שבו היא כבר איננה יודעת מה טוב ומה רע, במיוחד לציבור הערבי - ששלח אותה לייצג אותו כמיעוט ולא כעוף דורס, שיביא את תרבות הבאושים שלה גם למגזר הערבי.
26/12/2017  |  אליהו קאופמן  |   מאמרים
התבשרנו לא מזמן על פיטורי כ-1,300 דיילות היופי אותן היינו רגילים לראות, בסניפים של הרשת, לבושות בשחור, מטופחות ומאופרות באופן הדור ומרשים.
26/12/2017  |  יובל לובנשטיין  |   מאמרים
אני מקווה, שכל מי שקרא השבוע את פרשת השבוע פרשת "ויגש" אימץ את התביעה של הפרשה, לפיה חייב אדם ליטול אחריות על תחומי האחריות עליהם הוא מופקד לא רק במלל עקר של אמירה סתמית - "אני אחראי", אלא לעשות מעשה.
26/12/2017  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
לפני כעשור הגיעו בני זוג לביהמ"ש וביקשו לאשר הסכם יחסי ממון. בית המשפט התרשם שבהסכם, בו נקבעה הפרדה רכושית מוחלטת בין בני הזוג, יש משום קיפוח של האישה, הזהיר אותה שהיא מבצעת טעות, ודחה את הדיון על-מנת שהאישה תחשוב עליו פעם נוספת. בדיון הבא התייצבה האישה והכריזה, כי היא עומדת על בקשתה. ואכן, הסכם הממון אושר על-ידי בית המשפט.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
קובי ברדה
קובי ברדה  |  
המוסדות (הנהלת קמפוס, משטרה וכו) מבועתים ובוחרים להתמודד בסגירת הקמפוס מוקדם מהרגיל או עיטוף הפסל ו/או שמירה עליו עם כוחות שיטור, אבל השינוי לא יוכל להגיע מפלסטרים שכאלה
מתן גולדבלט
מצד אחד, התביעה בבית הדין תשאף לפעול ככל האפשר בשיתוף פעולה עם הרשויות במדינה כדי שימלאו את חובתן (וכך ליישם את עקרון המשלימות). מצד שני ובמקביל, התביעה בבית הדין תישאר ערה לסמכותה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il