מבחינה דתית, ביקור אצל זונה למטרה "עסקית" נחשב ל"מפגש אסור". הכסף שזונה מקבלת בגין הענקת חסדיה ללקוח, יש לו שם מיוחד - אתנן. השם המיוחד הזה תכליתו לעשות הפרדה בין "תשלום כשר", שאופייני לעסקה כשרה, לבין "תשלום מסריח".
הזנות נחשבת למקצוע עתיק ובלתי מכובד. לזנות העתיקה יש אחות צעירה, משכילה, מכובדת, סלבריטאית ומתחסדת - הזנות הפוליטית. גם היא, כמו אחותה העתיקה, מנהלת עסקאות מלוכלכות וגובה תשלום עם אותו שם בתוספת קטנה - אתנן פוליטי.
באזרחים הגונים מוטבעת עוינות כלפי התשלום המסריח. העוינות הזו מבורכת וחשובה, מפני שהיא מוכיחה שהמערכת החיסונית בחברה עדיין פעילה. ככל שעוצמת העוינות חזקה, כך המערכת החיסונית. הזנות הפוליטית בתקופתו של שרון שברה שיאים, מה שמוכיח בעיה במערכת החיסונית.
המרת אידיאולוגיה תמורת תיק בממשלה היא עיסקה מסריחה, מפני שהנהנים ממנה הם אנשי ציבור שהדבר האחרון שמעניין אותם בזמן ביצוע העיסקה הוא הציבור ששלח אותם. במבט אובייקטיבי, זוהי בפירוש זנות פוליטית.
"שרון מייסד את הזנות הפוליטית" - כך סיכם ח"כ מיכי רצון את דעתו על התנהלותו של ראש הממשלה בתוך מפלגתו. המאמץ של שרון למנות את זאב בוים ורוני בר און לשרים בממשלתו, הוא האתנן האחרון מתוך אינסוף סוף עסקאות מהסוג הזה.
כל אזרח הגון צריך לקוות שהכנסת תצביע בשבוע הבא נגד המינוי של השניים. אין שום קשר בין האתנן הזה לבין האינטרס הציבורי. כלבי השמירה, על פי תפקידם, היו חייבים להזכיר לשרון את התחייבותו לממשלה שמספר שריה לא יעלה על 18 שרים. התחייבות שמזמן הופרה.
פעמים הרבה עושים פוליטיקאים ופרשנים השוואות בין הפוליטיקה והזנות. הציניקנים יגידו שהשוואה כזו איננה הוגנת כלפי הזונות.
שורות אלה תכליתן הפצת הסלידה מהזנות הפוליטית, שהיא בפירוש על חשבון הציבור, ובאותה הזדמנות - אפרופו זונות - גיוס תמיכה לרעיון מיסוד הזנות "העתיקה". בשקלול המינוס והפלוס, זנות ממוסדת היא לטובת הציבור. אין לי ספק בכך. הרי לכם הנימוקים.
ראשית, העיקרון - למרות להט הקרב של הח"כים זהבה גלאון והרב גפני, הזנות העתיקה איננה ניתנת להכחדה יען כי הוא מושתתת על חוק טבע שאין חזק ממנו- היצע וביקוש.
על זה ניתן להוסיף: הנזק המוסרי הכרוך במיסוד הזנות שנוי במחלוקת.
תמיכתי ברעיון מותנית בשתי הסתייגויות.
1) מנוולים שמעסיקים נשים בזנות וחיים על רווחיהן, חשוב להחמיר בעונשם.
2) ההיתר (רישיון) לעסוק ב"מקצוע" הזה יינתן לנשים/גברים מעל גיל 21. לא לפני.
ולפני נימוקי הבעד, שתי הערות מכוילות.
הראשונה, לח"כ גפני ודומיו - איתכם אין לי ויכוח. נקודת המוצא שלי היא: אם אין כפייה והכל נעשה מתוך חופש בחירה, זה מותר. נקודת המוצא שלכם היא אחרת.
והערה לח"כ גלאון (ומי שהיא מייצגת). המאבק העקרוני שלך בזנות סותר עקרונות של חופש (חופש העיסוק) ופמיניזם שאת מתהדרת בהם.
דוגמה: במאבקן בעד ההפלות, מניפות הפמיניסטיות שלטים עם הסיסמה - "האישה היא אדון לגופה". והפירוש- רק האישה תחליט מה לעשות עם גופה. האם הן מתכוונות רק לרחם? סליחה על הלוגיקה השוביניסטית, אבל "אדון לגופה" זה כל הגוף, מכף רגל עד ראש, כולל "הכניסה" לרחם.
וברמה הלאומית, מיסוד הזנות הכוונה היא לעסק המחייב הוצאת רישיון, ובו סדרת דרישות. בדיוק כמו כל עסק אחר. אדגיש ארבעה יתרונות. יש יותר.
1) מיקום העסק.
נכון להיום, זונות הג'אנק עושות זאת בחצרות או בחופים דוגמת תל ברוך וכ'ו. ישנם "מכוני ליווי" שממוקמים באזורי מגורים. לא מתאים. מעתה רק באזור שהמימסד יחליט. כמובן שזה צריך להיות רחוק משכונות מגורים, בתי ספר, ובניינים ציבוריים.
2) שמירה על בריאות הציבור.
זה אומר הוכחה (מיסגור אישור רפואי מקורי עם תאריך) שכל מי שעוסק/ת בזה, עבר/ה אחת לחודש-חודשיים, בדיקות רפואיות. המצב היום הוא קטסטרופה.
3) סיבות כלכליות.
הביזנס הזה מגלגל מיליארדי שקלים בשנה. לאוצר המדינה מגיע מהכסף הזה מיליונים רבים. לא חראם? מאחר ומדובר בעסקים שחורים, המיליונים האלה נכנסים לכיסיהם של "ערסים", סוחרי סמים, ופושעים אחרים. בזמן שהלקוח רוכס את מכנסיו, תוציא הזונה במחילה מכבודה חשבונית מס כחוק.
4) הפחתת הפשע.
זנות ממוסדת ומרוכזת במקומות מוגדרים תצמצם עד למינימום את מרחב הפעולה של כל הפושעים שמתפרנסים מעבודתן. לעוסקות במלאכה יהיה יותר קל להתלונן במשטרה במקרים של איומים וכו'.
סיכום המאמר: ראה כותרת!