|   15:07:40
  ציפורה בראבי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה

רות המואביה - התיקון הכללי שלנו

מגילת רות היא סיפור של ניצחון גדול, של ניצחון הטוב והחסד ניצחון ההתמדה והרצון האישי מגילת רות היא התיקון שלנו היא ההבטחה לטוב שיכול להגיע בימים קשים מאוד
24/05/2018  |   ציפורה בראבי   |   מאמרים   |   תגובות
מגילת רות

זהו אחד הסיפורים המכוננים והמדהימים בין סיפורי התנ"ך. אמרו חז"ל: "מגילה זו אין בה לא טומאה ולא טהרה, ולא איסור ולא היתר, ולמה נכתבה? ללמדך כמה שכר טוב לגומלי חסדים" (רות רבה, ב יד). מגילת רות היא מפגש מרגש עם גומלי חסדים. אין היא ציווי על חסד, אלא פגישה עם עושיו. הכל בסיפור הפוך למה שאנו מכירים.

כשהרעב בארץ, עוזבת משפחת אלימלך נעמי רעייתו ושני הבנים מחלון וכחלון, את הארץ ועוברים למואב. שני הבנים נושאים נשים מבנות מואב - את ערפה ורות. לאחר כעשר שנים מתים הבנים ללא יורש ונעמי שנותרה ללא כלום, מחליטה לחזור לארץ יהודה שבה פסק הרעב בינתיים.

בצאתה לדרך, נפרדת נעמי משתי כלותיה האלמנות ומבקשת שיבנו לעצמן בתים חדשים: "לכנה שובנה אישה לבית אמה יעשה השם עמכם חסד כאשר עשיתם עם המתים ועמדי. יתן השם לכם ומצאן מנוחה אישה בית אישה" (רות, א, ח-ט). הן בוכות ומסרבות לעזוב אותה. נעמי שבה ומבקשת שיעזבו אותה ויחזרו לבתיהן לשקם את חייהן ואומרת את המשפט הכאוב הזה: "כי מר לי מאוד מכם כי יצאה בי יד השם" (רות, א, יג). הן מחבקות אותה ובוכות.

אך ערפה משתכנעת, נושקת לה ושבה לביתה. רות מסרבת לעזוב את נעמי לבדה אחרי האבדנים שחוותה ואומרת לה את המשפט האלמותי הזה: "אל אשר תלכי אלך ובאשר תליני אלין, עמך עמי ואלוקייך אלוקי" (רות, א, טז).

רות היא כולה חסד. רות היא בת לעם מואב. עליו צווינו: "לא יבוא עמוני ומואבי בקהל השם" (דברים כג, ד), והנה לא זאת בלבד שבאה, היא גם מייסדת לנו שושלת מלוכה.
את מלכות בית דוד. היא יולדת את עובד שיולד את ישי, הוא אבי דוד מלך ישראל.

כשרות רוצה להתגייר, מנסה חמותה למנוע זאת ממנה. אך לבסוף מוותרת כי "ותרא כי מתאמצת היא" (רות א, יח). היהדות אינה מחפשת לעשות נפשות, אין היא דת מיסיונרית
אל היהדות צריך להגיע באהבה וברצון עז. את זה יש ברות. וכשנעמי רואה כמה רות רוצה ומתאמצת היא מבינה שהיא שייכת לעמו של אברהם אבינו. אבי האומה שהתאמץ ונאבק כדי להתגבר כל חייו.

ימים קשים

רות עושה ככל שאומרת לה נעמי חמותה. בהגיען לארץ היא יוצאת ללקט שיבולים בשדהו של בועז שהוא קרוב של המשפחה. נעמי שולחת אותה אליו על-מנת להזכירו את חובתו.
איסוף לקט הוא מצווה דאורייתא: ... לֹא תְכַלֶּה פְּאַת שָׂדְךָ בְּקֻצְרֶךָ, וְלֶקֶט קְצִירְךָ, לֹא תְלַקֵּט. לֶעָנִי וְלַגֵּר תַּעֲזֹב אֹתָם..."(ויקרא כג, כב). אין זה חסד חריג להתיר לעניים ללקט בשדות. זוהי מצווה להשאיר לקט עבור הנזקקים שיבואו ויטלו לעצמם.

אך בועז שרואה את האישה הזרה ושומע מי היא ומה סיפורה וכיצד הלכה אחרי חמותה, לוקח אותה תחת חסותו ומציע לה להישאר ללקט רק בשדהו שלא יפגעו בה האחרים: אַל תֵּלְכִי לִלְקֹט בְּשָׂדֶה אַחֵר וְגַם לֹא תַעֲבוּרִי מִזֶּה וְכֹה תִדְבָּקִין עִם נַעֲרֹתָי (רות ב, ח). ולנעריו ציווה: "גַּם בֵּין הָעֳמָרִים תְּלַקֵּט וְלֹא תַכְלִימוּהָ" (רות ב, טו).

חסד לאורך כל המגילה היקרה הזאת.

כששומעת נעמי על יחסו הטוב של בועז אל רות היא מברכת אותו ושולחת את רות אל בועז על-מנת להזכירו את חובתו לגאול את רות, ולשאת אותה לאישה. לאחר שמוודא בועז שהגואל הקודם לו מוותר על הזכות הזו, נושא בועז את רות לאישה בנוכחות העם והזקנים והם מברכים אותו בברכה הידועה: " יִתֵּן יְהוָה אֶת הָאִשָּׁה הַבָּאָה אֶל בֵּיתֶךָ כְּרָחֵל וּכְלֵאָה אֲשֶׁר בָּנוּ שְׁתֵּיהֶם אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל וַעֲשֵׂה חַיִל בְּאֶפְרָתָה וּקְרָא שֵׁם בְּבֵית לָחֶם.."

רות היא התקווה הגדולה ליהודי בימים הכי קשים שעבר. ויהודי עבר הרבה. היא שבאה אל חמותה בימיה הקשים ביותר, הולכת עימה ומצטרפת לחייה ולעמה ודואגת לה כבת. היא התקווה, היא ההבטחה, היא המלכות ואמה של מלכות שמחזקת יהודים בימיהם הקשים ביותר. היא התגשמות הטוב שמקבל שכר גדול.

היא צנועה ונאמנה וכשצריך היא עושה פעולות גדולות. זוהי האישה היהודייה עליה אנו לומדים לאורך סיפורי התנ"ך. הן חיות את חייהן בעשייה שמאחורי המסך אך כשמגיע הרגע, הן יוצאות מתוך האוהל ועושות מעשה, הן פועלות ובכך גואלות את עם ישראל.

בלכתה אחרי נעמי היא יודעת שלא תזכה בכסף ובזהב, שלא מעמד גדול יהיה בחלקה. היא הלכה על-פי צו הרוח בלבד. והותירה לנו מורשת מופלאה של אהבה ונאמנות, של גדולה ומעשי חסד. של אור גדול בין השבילים. אורו של משיח.

תאריך:  24/05/2018   |   עודכן:  24/05/2018
ציפורה בראבי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רות המואביה - התיקון הכללי שלנו
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ארי בוסל
28/05/18 20:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זה היה חייב לבוא, אבל רבים וטובים, וגם רעים, לא האמינו שזה יקרה כל כך מהר. האוונגליסטים הולכים צעד אחד קדימה בהשקפתם המיסיונרית והאנטי יהודית - חדירה לפרלמנט הישראלי כדי להכניס חוקי שמד נוצריים ושבעתיד, רחמנא לצלן, יתנצרו עוד ועוד יהודים ואז יופיע ישו הנוצרי. מי שהאמין שהימין הישראלי והיהודים בארה"ב הם אלה שגרמו לשגרירות האמריקנית לעבור לירושלים פשוט טעה. הלחץ האוונגליסטי הוא זה שהכריח את טראמפ להעביר את השגרירות לירושלים. הם תמכו בו לנשיאות ועכשיו הם ביקשו את שלהם. ירושלים עבורם היא מקום הקבורה הדמיוני של האיש שלו הם סוגדים. מפלגת ה"גוש התנכ"י" היא מפלגת שמד נוצרית שמנסה לעשות ליהודים את מה שהכנסייה הקתולית והאינקויזיצייה לא הצליחו: להעביר את היהודים לנצרות ולבוללם, אך כמובן ב"דרכי נועם". למי שבאמת איכפת על "ציוויונה היהודי של המדינה" צריך היה לתפוס כי סכנת השמד של היהדות ושל היהודים איננה מגיעה מעזה, מאירן או מטורקיה אלא מאותו הזוי מהישוב קידר ששמו אבי דניס ליפקין, שמגדיר את עצמו כ"יהודי אוונגליסטי". זה בערך מזכיר לי את ההגדרה ההפוכה של פר' יהודה שנהב (שהרבני) המגדיר עצמו כ"יהודי-ערבי". אך בעוד שהגדרת שנהב נופלת על אוזניים ערלות הרי שסכנת ההתבוללות והשמד של ליפקין היא מוחשית ויש לה היסטוריה לא קטנה. מנדלסון שדיבר על "יהודים בני דת משה" ראה לבסוף את שלושת בנותיו משתמדות. הרצל, שחפץ היה להיות תחת הנצרות כיהודי, ראה אף הוא את צאצאיו מתנצרים. הרפורמים בארה"ב - המחתנים עם כמרים יהודים מתבוללים, גרמו להיעלמות של למעלה ממיליון יהודים. תשאלו בבקשה את גב' הילרי קלינטון - יש לה "חתן" כזה. וזו הדרך שאותו ליפקין מוביל עוד סוג של מומרות שמטרתה למחוק את ה"ברית הישנה" ולהשליט בארץ הקודש את ה"ברית החדשה".
24/05/2018  |  אליהו קאופמן  |   מאמרים

24/05/2018  |  אברהם הללי  |   מאמרים
שמונה שנים לאחר שקמה מדינת ישראל אמר משה דיין - "למול עיניהם אנו הופכים לנו לנחלה את האדמה והכפרים בהם ישבו הם ואבותיהם". כשאמר "עיניהם", אלו הן עיניים של פלשתינים שחיים בעזה, ומשם הם רואים את בתיהם וכפריהם, שרק לפני 8 שנים הם חיו בהם.
24/05/2018  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נאבק בבית החולים ברמאללה בדלקת ריאות קשה אבל ברצועת עזה התושבים כמעט ולא מתעניינים בגורלו, רבים מאלה שבכל זאת מתעניינים אינם מאחלים לו טוב, הם עסוקים במאבק היום יומי להביא פת לחם לבני משפחותיהם.
24/05/2018  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
את השנה הרביעית, לכהונתו הכושלת, רוויית המחדלים והשערוריות, רוצה המפכ"ל רוני אלשיך, כך נדמה, בכח. בכל מחיר. בבחינת תהא המטרה מקדשת כל אמצעי, אף זה הפסול והנפסד. שאחרת, והוא יודע זאת היטב, כי הוצג בפנינו כ"עילוי", כ"גאון", כ"מחונן" (עוד מיתוס שהתנפץ לרסיסים), נזכור ממנו רק את צבר שערוריית הפרשות כמו ניצב רוני ריטמן, תת-ניצב גיא ניר והקצינה המתלוננת צ', את מאסת ההדלפות מחדרי החקירות, את אלימות המשטרה, הגואה, בתקופתו, את סתימת פיות המפגינים, במדינה דמוקרטית, מאסת מעצרי השווא, לרבות מניפי דגלי ישראל, את פרשת אום אל חיראן, את פרשת ה"הצתות" שלא היו, את המצאת (שמא בדיית) המעקבים מצד חוקרים פרטיים אחר חוקרי משטרה דמיוניים, את הראיון ההזוי והמתנשא עם אילנה דיין ב"עובדה", את המצאת ה"קשר" (ההדוק?) שבין ניצב יורם הלוי, ממ"ז ירושלים, לראש הממשלה בנימין נתניהו, על-מנת יובאש ריחו של מועמד, ולו פוטנציאלי, לבוא ולהיכנס בנעליו ולנסות, ללקט את השברים - את ערמת הרסיסים שיותיר אחריו, לאחר פרישתו, מאותה משטרה שבעת המחדלים ושערוריות מימי קודמו, יוחנן דנינו ( למשל: זוכרים את פרשות 7 הניצבים שטסו הביתה ובהם, הסמפכ"ל, ניצב ניסים מור?) ועוד ועוד - למכביר - כי קצרה היריעה.
24/05/2018  |  פנחס (פיני) פישלר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראלים נבונים חייבים לשטוף עתה את הרחובות והכיכרות ולהתייצב מול קלגסי המשטרה הפועלים בשליחותו של איתמר בן-גביר, ולמנוע את מה שעלול להיהפך ל"בכיה לדורות"
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
תפקודה הלקוי של צרפת בכלל ושל הצבא הצרפתי בפרט בתחילת מלחמת העולם השנייה; לאנשי צבא בכירים אין כישורים לפתח קונספציות ולקרוא את הכתובות על הקיר; דמיון בין התפתחויות ומגמות ב-1940, ...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
על המשוררת טניה הדר, מחווה לזכרה    בשיריה של טניה הדר אנו נסחפים כבמטה קסם אחר המסע הפנימי, הולכים לאן שהולכת הנפש
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il