אם העיתונאית המוכשרת והשנונה יפעת ארליך הייתה נוסעת בישראל, לא באירופה, ב
מחלקה ראשונה ברכבת מתל אביב לחיפה, וכרטיסן היה מבחין שבידה כרטיס למחלקה רגילה, היא הייתה מתבקשת לעבור מהמחלקה הראשונה למחלקה הרגילה. גם אם במחלקה הראשונה היו בה מקומות פנויים. יש ברכבת ישראל קרון - מחלקה ראשונה - מיועד למקומות שמורים תמורת תוספת קטנה במחיר הנסיעה. הכניסה מותרת רק למי ששילם עבור כרטיס המיועד לאותו קרון.
זו תופעה שכיחה שלקרון, המיועד לנוסעים שקנו כרטיסים במחיר גבוה יותר, נכנסים נוסעים שלא מצאו מקום ישיבה. הם מתבקשים בנימוס על-ידי הכרטיסן לפנות את המקום בקרון השמור. ואין מי שיעלה על שרטון של האשמות על קיפוח לאומי ואף ידלה עוולות לאומיות קשות מנשוא מהעבר הרחוק והקרוב. גם אם יש מקומות פנויים בשפע בקרון המיוחד.
לא כן הדבר כשמדובר בעיתונאית יפעת ארליך. על שנינותה, חדות לשונה, רמת השפה, ורהיטות הדיבור אני מעניק לה את הציון 10+. דווקא משום כך אני מצר, שמידה של לאומנות חשוכה ליוותה אותה עת הקלידה את רשמי נסיעתה ברכבת מבריסל לאנטוורפן. בידיה כרטיס למחלקה רגילה. משום מה היא החליטה להתיישב במחלקה הראשונה.
הכרטיסן ברכבת מבריסל לאנטוורפן עשה בדיוק מה שעושה עמיתו בישראל, ביקש מיפעת ארליך לעבור לשבת במחלקה המתאימה. ומכאן מתחילה הסימפוניה הבלתי נגמרת ליהירות לאומנית חשוכה בניצוחה של המאסטרו יפעת ארליך. ללחן הלאומני יש גם שירת מקהלה שחוברה על-ידי יפעת ארליך: "הכרטיסן מתעקש. סדר זה סדר. הלב דופק לשנייה אחת. אני מרגישה כמו סבא שלי, שורד שואה מבלגיה, יהודייה אין לך מקום כאן".
בהמשך מתארת יפעת ארליך את עגמת הנפש, שהייתה מנת חלקה, עת נאלצה להיאבק בדלתות המפרידות בין הקרונות וגוררת בקושי את מזוודותיה למחלקה השנייה.
מה קרה ליפעת ארליך? איזה שד לאומני חשוך דבק בה, כשהיא עוברת מבקשה מנומסת של כרטיסן בבריסל מנוסע ישראלי - שהכל מותר לו - לעבור ממחלקה ראשונה למחלקה שניה ומשם לנסוק לעבר עבים קודרים שכיסו את אירופה המסיעה על מסילות הברזל ברכבות יהודים למותם. מה עניין יהודייה אין לך מקום כאן, כשישראלי מחליט שהוא יושב ברכבת במקום שנראה לו, הגם שאין לו כרטיס לאותו מקום.
צר לי, שיפעת ארליך, עיתונאית כה מוכשרת עלתה על שרטון של לאומנות חשוכה, כשראתה שואה ורכבות מוות דרך מי שרק ביקש להעמידה על מקומה, שאין יושבים על מושב במחלקה ראשונה, כשבידיך כרטיס למושב במחלקה השנייה.