אפתח בשאלה לכל המחוקקים את חוקי הנאמנות ובמיוחד לשרת התרבות - האם ניתן היה בארצות הברית של אמריקה להביא לאוויר העולם סרטים נגד מלחמת ויטנאם, בהם הוצגו טייסים אמריקנים שורפים כפרים שלמים, סרטים, ספרים שירה ותנופת חיים של יצירה שגרמה להחלטה שיש לצאת מויטנאם כשקיים חוק הנאמנות?
מירי רגב הייתה מציגה את הגלריה העשירה של היוצרים בארה"ב כאויבי העם, כאשר הם הציגו את השלטון, כולל הנשיא, כפוגעים בערכי היסוד של החברה האנושית במלחמה המיותרת וגורמים לשכול לאלפי משפחות אמריקניות. האם אפשר היה בצרפת להביא לאוויר העולם על מסכי הקולנוע ומעל דפי הספרות והשירה את מעשי האכזריות של הצרפתים באלג'יריה, אם היה שם חוק הנאמנות?
במיוחד באלה הימים את ספר "במדבר" פרק ט"ו פסוק 15 חייבים לחזור ולשנן המצדדים בלאומנות רדיקלית, אתנית, שבטית, מסתגרת, ששוללת זכויות הזולת ויוצרת היירכיה של עמים כאן בתוך מדינת ישראל.
אני שסבור כי גרוש פליט סודני מדרום תל אביב למותו באפריקה, נחשב בעובר עבירה בחוק הנאמנות ובחוק הלאום. כך יהיה מצבי אם אמשיך להפגין נגד גירוש בדואים מאל אחמאר, בדואים שבעי גירושים, מנוסה ונדודים מאז 1947 מרמת הנגב הישראלית ועד היום באל אחממאר.
ספר במדבר בפרק ט"ו פסוק ט"ז מורה לנו
"תּוֹרָה אַחַת וּמִשְׁפָּט אֶחָד יִהְיֶה לָכֶם וְלַגֵּר הַגָּר אִתְכֶם" - חוק אחד יהיה לכם. בפסוק מקדים מובהר לנו שאך ורק
"חֻקָּה אַחַת לָכֶם" לא חוק אחד למגזר זה וחוק אחר למגזר אחר, אלא חוק אחד יהיה לכם, תורה אחת ומשפט אחד לכל החיים בארץ הזו. ואחרי שהבליט המחוקק בתחילת פסוק ט"ו ש"חֻקָּה אַחַת לָכֶם" הוא חוזר ושונה שלפנינו
"חֻקַּת עוֹלָם לְדוֹרוֹתֵיכֶם". פעמים מודגש באותו פרק, שמדובר בחוק אחד לכולם, וזה חל גם על מי שאינו בן עמנו.
יופי של השוואה
בישראל של 2018 ממשלת ישראל מעניקה עדנה והערצה לרומן הפוליטי הצרפתי "העקורים", שב-1897 בעיצומו של משפט דרייפוס הציג כאויבי העם, חסרי עמוד שדרה, לא נאמנים ושיש לחוקק חוק נאמנות כדי להגן על המדינה בפני מעריצי רוסו, קאנט, בפני מעריצי המהפכה הצרפתית ועקרונות אוניברסליים.
בכנסת ישראל מסתמנת תבוסה מוחלטת להוראה המקראית, המורה - חוקה אחת לכם, תורה אחת ומשפט אחד יהיה לכם. מה שקיבלנו בכנסת בדיון בימי הפגרה הייתה התנסחות מיליטריסטית גסת רוח וברוטאלית, התנסחות מאיימת של חבר הכנסת אוחנה, שהבהיר למתנגדי חוק הלאום בשפה עברית מובסת ונכלמת,
כשם שהובסו תמיד צבאות ערב בשדה הקרב בכל המערכות הצבאיות על-ידי צה"ל, כך יובסו כל מתנגדי חוק הלאום. יופי של השוואה מצד מחוקק.
חבר הכנסת אוחנה בנאום אימים הזכיר את הכהן פשחור בן אמר, פקיד נגיד גבוה בבית המקדש. האלימות המילולית של חבר הכנסת אוחנה סוללת דרך לאלימות הפיזית של פשחור בן אמר, שהכה פיזית את הנביא ירמיהו וזרק אותו למהפכת בשער בנימין העליון בבית ה', כי הוא התנגד למהלכים צבאיים ופוליטיים, אותם הוביל בית המלוכה.
פשחור בן אמר מודל 2018 מגדל בכנסת ישראל נהג דחפור העונה לשם מוטי יוגב, דוברו מר עקיבא לם הבהיר לנו
"שהדרוזים בחיים לא היו מעיזים להרים את הראש ככה". זקיפות קומה לפי פשחור בן אמר, אותו מגלם עקיבא קם, שמורה רק לנו אדוני הארץ. להבנתו, אין חוקה אחת לדורותיכם, הדרוזים חייבים לחזור להרכין את הראש. הרמת ראש, אמירה בקול מה הם חשים לא נמצאת בבית המדרש החשוך של עקיבא לם ואדונו נהג דחפור, מוטי יוגב.
פשחור בן אמר מודל 2018 מגדל ומטפח ראש הממשלה,
בנימין נתניהו, ששולח את
נתן אשל להבהיר לדרוזים, שאם משהו אינו מוצא חן בעיניהם שילכו לסוריה, ואם הם מתעקשים, שיעברו ל"דרוזיה". לנתן אשל, יועץ מקורב לראש הממשלה, יש תחום התמחות נוסף - צילום לבושן של נשים מתחת לשמלותיהן, אך הפעם החליט לנקוט בסגנון של פשחור בן אמר, ובזה הוא הצליח להתחרות בהצלחה רבה בפשחוריות של שר החינוך,
נפתלי בנט, המאיים על הדרוזים שהם עלולים לצאת מתחומי הקונצנזוס הישראלי.
כל מי שהחליט להוציא את המילה שוויון מחוק הלאום, החליט לעלות על דרכו של פשחור בן אמר, כשהוא גם מוציא עצמו מספר הספרים, שהותיר לנו נכס יקר -
"תּוֹרָה אַחַת וּמִשְׁפָּט אֶחָד יִהְיֶה לָכֶם".