קשה יהיה לשכוח כיצד עמד עמיר פרץ בחודש נובמבר האחרון במרכז רבין וניסה, כביכול, לנאום מול קהל גדול ובשידור חי בשפה האנגלית. מה לא אמרו על הנאום ואיך לא צחקו על האיש.
מעטים ככל הנראה הבינו, כי המוח של מוטי מורל (להלן, הקמפיינר המודח) עבד ככל הנראה שעות נוספות והרים את עמיר פרץ בשידור חי לרמות ההזדהות הגבוהות ביותר שנראו עד כה במערכת הבחירות.
השד העדתי אומנם יצא מן הבקבוק, אבל זה לא היה האישו. הרעיון המרכזי היה ליצור הזדהות של הבז"בים (להלן: בעלי זכות בחירה) עם עמיר פרץ וכך בהחלט היה. עמיר פרץ הבין שאם הוא רוצה להיות ראש ממשלה, הוא חייב ליצור הזדהות עמוקה בזמן קצר ולשם כך הוא חייב להקריב קורבן - הפעם את ראשו שלו. ללא ספק הוא הלך על כל הקופה, ונראה כי הוא בדרך הנכונה.
עמיר פרץ למי שטרם הבין, התכונן בעשור האחרון לכבוש את המפה הפוליטית ולעמוד בראש המדינה. הוא מתכונן ויודע היטב לאלו דברים הוא נדרש. אין לי ספק שהאיש דובר אנגלית לפחות כמו בנימין נתניהו ואהוד ברק. הוא פשוט היה זקוק להזדהות של העם - לקלטת לוהטת משלו. כזו שתעטוף אותו בתקשורת ותיצור את שיחת היום.
עמיר פרץ יצר פיקציה. התקשורת היא זו שנכשלה ולא הצליחה להבין שעמיר פרץ בונה קמפיין שלם על הגב שלה ועם תקציב כספי שעומד על אפס שקלים. התקשורת הישראלית בלעה את הצפרדע הירקרקה שהאכיל אותה עמיר פרץ, מבלי להבין שמדובר במהלך ראשון ביחסי ציבור. לכאורה, עמיר פרץ אינו מסוגל לנאום באנגלית.
אמש, בכנס הסוציאליסטים שהיה באתונה, עלה לבמה מר עמיר פרץ ונאם באנגלית רהוטה. כולם התפלאו כולל התקשורת. באחת מהכתבות קראתי, "כי למעט מעידות קלות הוא נשמע כמי שדובר אנגלית מגיל צעיר. לא כשפה ראשונה, אולי - אבל בהחלט כמי שיודע את דרכו ברזי האנגלית". זה היה החלק השני והאחרון לפרק "ההזדהות" עם עמיר פרץ. הפיקציה התפוגגה לה.
ללא ספק, וי גדול רשמו לעצמם אתמול בערב עמיר פרץ ומוטי מורל, כשהשלימו את המהלך המדהים הזה. את הכישלון הגדול יכולה לרשום לעצמה התקשורת הישראלית שנפלה בפח, עם חוסר ההבנה בשיווק פוליטי.
מה שבטוח הוא, שאם עמיר פרץ לא יזכה בבחירות הוא יוכל לעבוד במחלקת השיווק של "ברליץ".