חברת שמן ביקשה להכיר במס התשומות בגין הפקת סרט תדמית ופרסום למוצרי החברה וכן בגין אירוע שנערך ללקוחות בהיכל התרבות בתל אביב.
זמן מסוים לפני שהוחל בהכנת הסרט והאירוע, התקבלה אצל החברה החלטה אסטרטגית להשקעת מאמצים בכיוונים שונים על-מנת ליצור תדמית חדשה ושונה לחברת שמן, הן בעיני ציבור לקוחותיה הקיימים והפוטנציאליים, והן בעיני משקיעים ושותפים פוטנציאליים לפעולתה. בין היתר הוחלט לעשות מאמץ להדגיש את המהפך שחל משמן "הזקנה" ל"סוד" "הצעירה".
לצורך שינוי התדמית הוחלט לנצל את המועד שבו מלאו 70 שנה למפעל של החברה, וזאת כ"גימיק" שיווקי פרסומי. תוכנן כנס ונשלחו 1,500 הזמנות זוגיות. ההזמנות נשלחו ללקוחות המרכזיים של החברה או נציגיהם, לנציגים מרכזיים של אמצעי התקשורת והפרסום.
לאותו אירוע זומנו גם חברי מועצת המנהלים של החברה, חברי ההנהלה, מספר מצומצם מאוד של בעלי פונקציות בכירות בחברה, כגון הטכנולוג הראשי ומנהל היצור, אנשי מערך השיווק וההפצה כ-40-50 במספר ועוד כ- 14 מפיצים עצמאיים הקשורים עם החברה אשר הוזמנו יחד עם אנשי המכירות העיקריים שלהם. סה"כ כ- 150 איש.
לקראת האירוע הוכנה ברחבה של היכל התרבות תצוגה גדולה של מוצרי החברה, תוך הדגשת החידושים ובין היתר הופיעו שם חמש דוגמניות שהולבשו בבגדי ים המשקפים את האריזות של מוצרי סוד.
ההוצאות העיקריות לעניין האירוע היו הוצאות לשכירת אולם היכל התרבות, תשלום ללהקת "הגשש החיוור" ששולבה בכנס והגשת שתייה וכיבוד קל.
כמו כן, הוחלט להכין לקראת האירוע סרט תדמית של החברה אשר ישקף את פעילותה במשך 70 שנה ובמיוחד ידגיש את המהפך שחל בשנים האחרונות במפעלי החברה ובמוצריה. הסרט הוקרן בכנס כהצגה של פרופיל החברה והשגיה. בכנס נשאו דברים יו"ר מועצת המנהלים ומנכ"ל החברה.
במהלך האירוע היתה הופעה של "הגשש החיוור". הופעה זו באה ע"מ לעשות את האירוע "אטרקטיבי יותר למוזמניו". במהלך האירוע צולם גם האירוע עצמו בוידאו, בין היתר ע"מ לשקול שימוש בו או בקטעים ממנו למטרות דומות בעתיד.
לדברי החברה, האירוע היה דרמטי וזכה לתהודה רחבה בציבור ויחד עם פעילויות נוספות שעשתה החברה הביא לעלייה משמעותית במכירות החברה.
בהזמנה הזוגית לאירוע, נאמר שהאירוע הוא "לציון 70 שנה לשמן תעשיות". תחת הכותרת "תוכנית הערב" מופיע: "קבלת פנים. קוקטייל חגיגי. מיצג אורקולי. ברכות. שלישיית הגשש החיוור". על ההזמנה חתומים יו"ר מועצת המנהלים והמנכ"ל.
יצויין כי בית המשפט קבע כי למילים "הכל לצרכי עסקו" או לשימוש "בעסקו" יש לתת פירוש ליברלי, כך שהם יכללו כל הוצאה לשם קידום המפעל של העוסק. את המילים "הוצאות אירוח" יש לפרשן פירוש דווקני ולא כל כיבוד שהוא טפל לאירוע חגיגי או להרצאה ניתן להגדירו כאירוח. אירוח אינו כולל כיבוד.
המטרה העיקרית של האירוע לפי התפיסה של "האדם הפשוט" אינה "אירוח", לפחות לא לפי פשוטו של מושג זה. האירוע בין אם מטרתו פרסומית, שיווקית או תדמיתית, משמש את צרכי העסק. יתכן ולאירוע הוזמנו גם עובדים, אך אין ספק שהאירוע נועד בעיקר כלפי חוץ.
אירוע מהסוג שעשתה החברה משלב בתוכו מעצם טבעו מספר מטרות. אין הכרח שידובר במטרה מידית וספציפית ודי במטרות ארוכות טווח. אין חשיבות כיצד רשמה החברה את הוצאות האירוח בספריה כהוצאות פרסום ושיווק או תחת סעיף אחר. אירועים מסוג זה הם די שכיחים במפעלים גדולים ולא תמיד פורטים מקבלי ההחלטות את מטרותיהם לפרוטות.
מדובר כאן באירוע המשרת מגוון של מטרות, אך מאחר שכל המטרות הללו משרתות את צרכי העסק ומקדמות אותו, אין צורך לחשב בדיוק מה המשקל של כ"א מהמטרות הללו פרסומת, שיווק, או תדמית.
יודגש גם כי מס התשומות בשל העובדים הותר בניכוי, כי גם אם הוזמנו חלק מן העובדים לאירוע, הרי זה לא היה אירוע שנועד להנאתם או לתועלתם של העובדים במובן הגדרת "תשומה בשל עובד"; אלא במידה והוזמנו עובדים לכנס, הרי היה זה כ"הפגנת כוח" כלפי חוץ כדי להרשים את הלקוחות ואת יתר הגופים העומדים בקשרי מסחר עם החברה.
מאחר שמנהל מע"מ מודה שהסרט קשור קשר הדוק לכנס, הרי דין האירוע חל גם על הסרט. בית המשפט מתיר את כל המע"מ ששולם בגין האירוע ובגין הפקת הסרט.