|   15:07:40
  ראובן לייב  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

פלאי עולם ב"דיסני וורלד"

אורלנדו הפכה לאתר-תיירות כלל-עולמי בזכות אטרקציות של פלאי-עולם לגדולים כקטנים, שאין משנה להן מלונות מפוארים, מוטלים משפחתיים, מסעדות מכל הסוגים והטעמים, מרכזי-קניות אינסופיים ואפילו שוק-פישפשים, מהגדולים בארה"ב
27/02/2007  |   ראובן לייב   |   מאמרים   |   תגובות

מי שרוצה לחוש את קצב החיים האמריקני במלוא עוצמתו - שלא יוותר על אורלנדו. מה שהיתה בעבר הלא-רחוק עיירה קטנה ושלווה במרכז-פלורידה, היא כיום עיר תוססת ושוקקת-חיים בכל עונות השנה. במרוצת השבוע הגדוש שעשינו בה, הצלחנו לטעום, על קצה המזלג בלבד, משפע הפיתויים שהיא מזמנת.

מעל הכל הולך לפניה שמה של אורלנדו בזכות "דיסני וורלד" - עולמו הקסום של וולט דיסני, המעמיד בצל את אחיו הוותיק, "דיסני לנד" בלוס-אנג'לס, ולא פחות מכך גם את ה"יורודיסני" בפריז, הן מבחינת ממדיו והן מבחינת מספר המבקרים בו. "דיסני וורלד" נחלק לשלושה אגפים סמוכים זה לזה: ממלכת הקסם, אולפני "מ.ג'.מ" ואפקוט, שהוא, למעשה, הלהיט העיקרי. כדי להיכנס לקומפלקס השעשועים האדיר הזה, יש להצטיד בכרטיס, המקנה זכות-כניסה חופשית לכל המיתקנים.

באפקוט, שהיא יותר "דיסני וורלד" למבוגרים, ניתן לצפות בעיקר בעולם המחר, לצד העולם שבו אנו חיים. בקרוניות מיוחדות עוברים ב"מנהרת הזמן" וחוזים בשלבי ההתפתחות של הקומוניקציה והתעבורה, החל באדם הקדמון וכלה במכוניות העתיד; צופים בסרט תלת-ממדי על פלאי הטכנולוגיה והתפתחות עולם האנרגיה, כאשר שורות המושבים באולם הענק נעות מסביב לבימות; נוטלים חלק במסע מופלא לעולם הדמיון, חוזים במופע מקסים על צורות-חיים צפויות במאה ה-22, ומבקרים גם בעיר תת-ימית ובעיר-חלל בדיונית.

שטח רחב-ידיים באפקוט מוקצה לתצוגה חיה של מדינות העולם. מסביב לאגם מלאכותי, על שטח של 160 דונם, מציגות את עצמן עשר מדינות. אפשר להתרשם מן התרבות, המסורת והתיירות של כל אחת מהן, לטייל ברחובותיהן ולפקוד חנויות ומסעדות, שהועתקו מן המקור בשלמות. יפה במיוחד הביתן המכסיקני, שבו ניתן לשוט בסירה בין הפירמידות ולעבור בתוך שוק ססגוני. מרשים הוא גם הביתן הסיני, שבו ניתן לחזות, מעל מסך בן 360 מעלות, בסרט נדיר על איזוריה הנידחים של סין.

"ממלכת הקסם", אגפו השני של "דיסני וורלד" והפופולרי במיוחד בקרב הילדים, הוא העתק מושלם יותר ל"דיסני לנד". כאן הכל מרווח וגדול מממלכת הקסם הקליפורנית וה"יורודיסני": יש רחוב ראשי ובו העתק של עיירה אמריקנית טיפוסית מראשית המאה הקודמת, על חנויותיה, מסעדותיה, אתרי הבידור וכלי הרכב שלה. אפשר לבקר ב"ארץ ההרפתקאות" ולשוט בסירה בנהרות הג'ונגלים, או בנהרות אמריקה של ימים עברו. אפשר לערוך מסע בממלכת שודדי הים; לבקר בבית מכושף, גדוש שדים ורוחות; לנסוע ברכבת מימי הבהלה לזהב, העוברת באתרים מצמררים, ולחזות בנשיאי ארצות-הברית הקמים לתחייה, ומאזינים לנאומו של הנשיא לינקולן. אבל, האטרקציה הגדולה של "ממלכת הקסם" היא הנסיקה לחלל בחללית - חווייה מצמררת ממש. נוסעים בקרוניות, המיטלטלות במהירות מסחררת, באפילה, כדי לחוש, כמו אסטרונאוט, את הנסיקה לחלל.

פעמיים ביום, בעשר בבוקר ובשלוש אחרי-הצהריים, נערכים ברחוב הראשי של ממלכת הקסם מצעדים קרנבליים, שבהם מוצגת דמויותו של וולט דיסני. בכל ערב, בשעה עשר, מופעלים זיקוקין די-נור, בשלל צבעים וגוונים, כאשר קודם להם חזיון אור-קולי מרשים.
האטרקציות באולפני "מ.ג'.מ", האגף השלישי, יש הזדמנות נדירה לחזות, מאחורי הקלעים, בפעלולים של תפאורה, קול, תאורה ואיפור של תעשיית הסרטים. הכל כאן מעשי ידי אדם: הרוח, הגשם, הערפל, הברקים והסערה בים, אבל הכל נראה אמיתי כל כך. בעשרות ביתנים ניתן לחזות בהצגות משעשעות, בצילומי סצינות לסרטים ואף ליטול חלק בהפקתו של סרט. ואם מתמזל המזל, אפשר גם להצטלם עם כמה מכוכבי הסרטים ולקבל מהם אוטוגרפים, על-רקע תצלומיהם.

אורלנדו לא מתחילה ולא נגמרת ב"דיסני וורלד". אחת מאטרקציות הבידור המהממות, שאין לוותר עליהן, היא "עולם הים". זהו פארק ענק, המשתרע על שטח של 1250 דונם, ובו חיות-מים מאולפות, המציגות על-פי לוח-זמנים קבוע. משעשעים במיוחד המופעים של כלבי הים, הדולפינים, הלווייתן הרצחני, הכרישים והפינגווינים המחליקים על סקטים. יש גם כפר יפאני משוחזר של שולי-פנינים, וכפר-דייגים משוחזר בנוסח הוואי. אטרקציה אחרת היא "הרטוב והפרוע". המדובר בפארק גדול לשעשועי-מים ובו מגלשות בגובה שש קומות, סירות-התנגשות וקמיקאזה.

עשרות מועדוני-לילה ינעימו את זמנם של התיירים המתארחים בהם. פופולאריים במיוחד המועדונים נוסח הימים ההם, כמו "רחוב צ'רץ'", בנוסח ויקטוריאני, שבו מתקיימים נון-סטופ מופעי-ריקודים מרהיבים, וכן "לילות ערב" - מועדון שבו מתקיים, מדי ערב, באווירה מזרחית, מופע של 60 סוסים מאולפים.

כראוי לעיר שוקקת-חיים בכל ימות השנה, מוקפת אורלנדו במאות בתי-מלון, מוטלים, מסעדות ושאר שירותי-תיירות. בין אלה בולטים במיוחד מרכזי הקניות הענקיים, כמו ה"פלורידה מול" וה"אלטמונט מול". בכל אחד מהם מאות חנויות ובתי כלבו ובהם כל מוצר העולה על הדעת. יש אפילו "מרקאדו" - מרכז-קניות בסגנון ים-תיכוני - קומפלקס של כמאה חנויות-מפעל, המוכרות ישירות לקהל, במחירים סיטונאיים, וגם שוק-פישפשים מרשים, מן הגדולים בארה"ב.

אורלנדו, המרוחקת שעתיים טיסה מניו-יורק, היא גם נקודת-זינוק טובה לטיולים בפלורידה. מיאמי ומיאמי-ביץ', המפורסמות שבערי פלורידה, נמצאות במרחק של כחמש שעות-נסיעה במכונית. קרובות יותר הן ערי הנופש, טמפה וסנט-פיטרסבורג (כשעתיים נסיעה במכונית). ומי שאינו רוצה להתרחק מאורלנדו, יכול להסתפק בביקור במרכז החלל על-שם קנדי (כחצי שעה נסיעה), בתנאי שלא יתלה תווקת רבות מדי באפשרות לצפות בשיגורה של חללית באותו יום דווקא...

כמה זה עולה

אורלנדו מהווה כיום אחד מאתרי התיירות הגדולים ביותר, לא רק בארצות-הברית, אלא בעולם כולו. מספר התיירים הפוקדים אותה, מדי שנה, נאמד בלמעלה מ-36 מיליון, ואעלה מתאכסנים ב-8000 בתי-מלון. המפואר שבהם הוא ה"היאט ריג'נסי", עם אגם מלאכותי ובריכת-שחייה מן הגדולות בעולם,עם מפלי-מים, מערות ומיגרשי-גולף. המחיר ללילה: 180 דולר לחדר זוגי, אבל לפעמים צריך להזמין מקום שנה מראש. מלון מפואר אחר, "מאריוט" - 140 דולר לזוג.

רוב המלונות הם מוטלים עממיים יותר, טובים לכל כיס. ה"הולידיי אין", "הריטאג' אין", "דייז אין", "בסט ווסטרן" ו"האווארד ג'ונסון". התעריפים במלונות אלה נעים בין 40 ל-60 דולר ללילה לחדר זוגי, בן שתי מיטות כפולות, וניתן לאכסן בהן ארבע נפשות, כמו בכל בית-מלון אמריקני ממוצע, הבנוי על תוכנית משפחתית.

באורלנדו מאות מסעדות. בין הפופולאריות: "סיזלר" ו"פנדרוסה" - שירות עצמי בנוסח "אכול כפי יכולתך". ארוחה, הכוללת בר-סלטים חופשי (30 סוגים), כל סוגי הלחם והלחמניות, עוגות, פירות ומנות חמות כמו מקרוני, מרק-שעועית וקציצות-בשר, מסתכמת בכל אחת משתי המסעדות ב-6 דולר בלבד. מסעדה אחרת, "פריידיי", מתמחה בהגשת מאכלים מכסיקניים והיא גובה 7 דולר עבור ארוחה בת שלוש מנות, הכוללת בשרים. באותו מחיר אפשר גם לסעוד ב"פיצה אין" -שוב בשיטת "אכול כפי יכולתך" - ממיבחר מגוון של פיצות, פאסטות וסלטים; ויש גם "תאי ווק" - מסעדה סינית, שבה עולה ארוחה, בת שלוש מנות, 8 דולר.

בשל המרחקים הגדולים באורלנדו, המשתרעת על שטחים נרחבים, מומלץ לשכור מכונית, כדי להגיע מאתר לאתר. תעריפי השכירות בחברות הידועות מסתכמים בכ-90 דולר לשבוע, ללא הגבלת ק"מ, למכונית ממוזגת, עם הגה-כוח, בקטגוריה הנמוכה ביותר (שברולט, קרייזלר, או פונטיאק), המרווחת דייה לחמש נפשות.

תעריפי הכניסה לאתרי הבידור והשעשועים אינם עממיים. כרטיס-כניסה יומי משולב ל"ממלכת הקסם", "אפקוט" ואולפני "מ.ג'.מ", מסתכם ב-30 דולר למבוגר וב-25 דולר לילד (עד גיל 9). חסכוני יותר הוא הכרטיס המשולב לארבעה ימים, ומומלץ מאוד למי שעיתותיו בידיו ומבקש להספיק לפקוד מכסימום מיתקנים. התעריפים לכרטיס כזה לארבעה ימים: 97 דולר למבוגר ו-77 דולר לילד.

הכותב הוא עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  27/02/2007   |   עודכן:  27/02/2007
ראובן לייב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אירן ארגנה כנס בינלאומי כדי לברר את האמת ההיסטורית בקשר לשואה, והיהודים צווחים בקולי קולות ומוסיפים למהומה. חוצפה שכזו! איך הם, האחמדניג'אדים האלה, מנסים לנתץ את אחת מאבני היסוד של מיתוס קיומנו כיהודים? הרי כולם יודעים שאף עם לא סבל כמונו, ועכשיו האנטישמים האלו מנסים להגיד שלא סבלנו? והם עוד רוצים שהעולם יסכים שמגיע להם לייצר פצצה גרעינית. עוד ניתן להם פצצה באמ-אמא שלהם!
27/02/2007  |  אריק פורסטר  |   מאמרים
יאמין זכאריה, סופר והוגה דעות מוסלמי, בוגר אוניברסיטת לונדון, מפרסם (23.2.07) מאמר תחת הכותרת "שבע סיבות מדוע לתקוף את ארה"ב בפצצת אטום". זכאריה מציין במאמרו, כי קיימות יותר משבע סיבות, אך בחר לציין רק את הבולטות, והן: ארה"ב הוקמה על דמם של 70 מיליון ילידים, הפשעים נגד האפריקנים והפיכתם לעבדים, הריגת 250 אף תושבי הפיליפינים תחת שלטון קולוניאלי אמריקני, הרג המוני של תושבי וייטנאם, טיהור אתני של פלשתינים, ניצול הכלכלה העולמית לטובת ארה"ב באופן שגרם סבל למיליונים, וכוונות התקיפה של ארה"ב וישראל את אירן המעניקות זכות למתקפת מנע גרעינית נגדן.
27/02/2007  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
לא סוד הוא שח"כ אסתרינה טרטמן היא לא כוס התה של ציבורים רחבים מאד (ואני בתוכם), בוודאי מאז התבטאויותיה בקשר למינוי חבר הכנסת הערבי גאלב מג'אדלה כשר בממשלה.
26/02/2007  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
גל הטרור האסלאמי השוטף את אזורנו ואת העולם כולו, מביא משכילים ואנשי רוח מוסלמים לצאת בקריאה אל הממסד הדתי האסלאמי שזה יפרסם פסקי הלכה המגנים פעולות טרור ובהם פעולות התאבדות.
26/02/2007  |  שאול לוי  |   מאמרים
מאז הקמת ממשלת אולמרט נראה משרד הרווחה כאילו שוכן בבית החולים למצורעים, שבנינו ההיסטורי בירושלים שוכן, אגב, לא רחוק מביתו הפרטי של ראש הממשלה. רק הימים אלו מקבל המשרד שר קבוע. יועצת ראש הממשלה הפליטה נפיחה טפשית כאילו עוד נתגעגע לאולמרט, שר הרווחה. נו, טוף. אולמרט לא עשה דבר במשרד ורק בשבועות האחרונים שחרר כמה הודעות על כוונות ותוכניות פעולה למען הרקורד התקשורתי וההיסטורי. הוא אומנם התחייב בפני השר יצחק הרצוג לתת לו תקציבים מוגדלים וסמכויות. אך השאלה היא אם הדברים הם על דעת שר האוצר, הממונה על התקציבים והחשב הכללי, שהיו בשנים האחרונות שרי הרווחה בפועל ולכן התדרדר המשרד כל כך.
26/02/2007  |  דניאל בלוך  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע לערוך חידון שעוסק באקטואליה וזו אחת השאלות - מה הכישלון הגדול במלחמת החרבות לאחר האירוע הנורא ב-7.10.2023?
אלי אלון
אלי אלון
חרפת השירותים הציבוריים בתחנות האוטובוסים המרכזיות נמשכת שנים    בעלי התחנות המרכזיות הם בעלי ממון הנהנים מקניות של אלפים הפוקדים את התחנות ומצופה מהם לדאוג לניקיונם ולאספקת נירות ט...
[צילום: עבדלל כרים חנה/AP]
עו"ד יוסף פנדריך
פסק דין מוסכם משלב שני יסודות - הסכם ופסק הדין שאישר אותו. אם ההסכם לא חוקי גם פסק הדין איננו חוקי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il