|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

בין רמון להירשזון

ח"כ גלאון רק מס' 4 ברשימת מרצ, אבל הצליחה לשגע את ראש הממשלה, שר הביטחון וצמרת צה"ל ולהעמיד את כולם על הרגליים הערכה היא שאולמרט יקרא לרמון לחזור לממשלה, ובכך יעדיף את החברות על פני המוסר ישראל נזכרת לאמץ תוכנית מדינית בת 5 שנים משהו לא טוב מתחולל בלשכתו של פרץ וגם: מי לא יודע שדני יתום מתמודד על ראשות העבודה? אגם הברבורים
29/03/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות
זהבה גלאון. משגעת את אולמרט

   רשימות קודמות
  שר האוצר האבוד
  נאום הפאניקה של אולמרט
  המבקר שבלע את הספין
  טרטמאניה
  אקספרס של חצות עם אולמרט

לא בכל יום מצליחה חברת כנסת מהאופוזיציה לשגע את ראש הממשלה, את שר הביטחון ואת צמרת צה"ל, ולהעמיד את כל המערכת על הרגליים. זהבה גלאון ממרצ עשתה זאת השבוע, בסיוע שופטי בג"צ. ועדת וינוגרד נאלצה, בניגוד לרצונה, לפרסם את הפרוטוקולים של הנחקרים בוועדה, ובלשכת ראש הממשלה לא יכולים להסתיר את המצוקה הנובעת מכך. בשבוע שעבר התפרסמו עדותם של שלושה נחקרים, ודי היה בכך כדי לגרום לזעזוע. מה עוד שמדובר בשלושה נחקרים זוטרים יחסית, הפאניקה האמיתית היא כשיתחילו להשתחרר עדויותיהם של הדגים השמנים. המטרות האמיתיות של וינוגרד.

האישיות הבכירה ביותר שעדותה התפרסמה היא המשנה לראש הממשלה שמעון פרס. חשיבותו בעניין ההכרעות בצמתים החשובים של המלחמה בלבנון, זעירה. ובכל זאת, פרסום עדותו גרם לטלטלה רצינית. לוועדה אמר פרס שאם הדבר היה תלוי בו, הוא לא היה יוצא למלחמה. למרות שפרס ניסה מייד להראות שהוא מפויס עם ראש הממשלה, הנזק כבר נגרם. כמה בכירים בקדימה לא סולחים לו על מה שאמר בוינוגרד, כיוון שהם רואים בדבריו ניסיון לחלץ את עצמו מהצרה בה נתונים כולם. כמה בכירים אף רמזו שהדבר עשוי לעלות לפרס בנשיאות. אולמרט מצידו הראה כלפי חוץ שעדותו של פרס לא פגעה ביחסים ביניהם. אם זה לא היה פרס, זה כנראה היה נגמר אחרת.

וזה בדיוק מה שראש הממשלה היה רוצה למנוע. הדבר שהוא היה רוצה בו יותר מכל, הוא שקט בנושא, לפחות עד פרסום דוח הביניים במחצית השנייה של חודש אפריל. פרסום העדויות, גורם למערכת לעסוק במלחמה בלבנון בלי הפסקה, כאשר כל עדות שמתפרסמת, מלווה ברעש תקשורתי. בקרקס שלם. הרבה ראו בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה נגד פרסום העדויות, כמעשה של פאניקה. ההודעה של ראש הממשלה היא למעשה ביקורת ישירה נגד בג"צ, שקבע שיש לפרסם את הפרוטוקולים. זה די נדיר שראש הרשות המבצעת תוקף בחריפות שכזו את הרשות השופטת. מה שמחזק את טענותיהם של אלה המשוכנעים כי ראש הממשלה בלחץ.

אולמרט יכול לתקוף את כל מי שהוא רוצה. את בג"צ. את זהבה גלאון שהגישה את העתירה, עימה כבר התנצח מעל דוכן הכנסת בעבר כשאמר לה שהיא חברת כנסת לא מעניינת. הוא יכול לתקוף את התקשורת, וגם את הציבור שחושב שהוא לא פופולרי. גם מבקר המדינה תחת מתקפה וגורמים אחרים ורבים. אבל עם גוף אחד לאולמרט יש בעיה. ועדת וינוגרד. ועדת החקירה לבדיקת כשלי מלחמת לבנון היא יציר-כפיו. הוא ברא אותה. הוא נלחם עם כל העולם כדי שיכירו בה. עכשיו יהיה עליו לספוג כל מסקנה או הערה שתצא ממנה. בסופו של דבר ייתכן שאולמרט ישלם מחיר על המאבק שניהל נגד הקמת ועדת חקירה ממלכתית.

היוזמה הסעודית

משהו לא טוב קורה בין ישראל לארצות הברית. לא קטסטרופה. אבל כן אפשר לקרוא לזה משברון לפחות. אמריקה אינה מבינה מה ישראל רוצה. בצדק. ישראל באמת אינה יודעת כבר הרבה זמן מה היא רוצה. היוזמה הסעודית היא דוגמה טובה.

היוזמה המדוברת, בניגוד למה שנדמה כאילו מדובר בהצעה טרייה, ששוגרה בשבוע שעבר בדואר אקספרס מריאד לירושלים, מונחת על שולחן ממשלות ישראל כבר מ-2002. ישראל דחתה באדיבות את ההצעה במהלך השנים. עכשיו היא החליטה לאמץ אותה. ישראל וערב הסעודית חולקות בעיקר אינטרס אחד במשותף - ארצות הברית. מדובר בשתי מדינות הנחשבות לבעלות הברית הנאמנות ביותר לארה"ב, גם אם מדובר בשתי מדינות שלא מדברות זו עם זו. עכשיו נפתח הפתח להידברות, עם החלטת ישראל לאמץ את מסקנות ועידת ריאד לנורמליזציה עם מדינות ערב.

הנה כמה פרטים על ידידתנו החדשה: נכון להיום, ערב הסעודית איננה מכירה בקיומה של מדינת ישראל. סעודיה נמנתה על יתר מדינות ערב שפלשו לישראל במלחמת העצמאות. עדויות שונות מצביעות על כך שהסעודים מימנו באופן פעיל טרור אנטי-ישראלי. במלחמת ששת הימים כבש צה"ל מספר איים סעודיים בים סוף, שהוחזרו רק כעבור עשור. ערב הסעודית הייתה גורם משמעותי בחרם הנפט שהוטל ב-1973 בעקבות הסיוע האמריקני לישראל במלחמת יום הכיפורים, זאת אף שכאמור סעודיה וישראל נחשבות לבנות הברית הקרובות ביותר של ארצות הברית במזרח התיכון. מאוחר יותר תמכה בהחלטה להשעות את מצרים מהליגה הערבית לאחר שזו חתמה על הסכם שלום כולל עם ישראל בשנת 1979. כמו כל מדינות ערב, גם סעודיה היא מדינה דיקטטורית, אך המשטר הנהוג בה נחשב לכוחני, ריכוזי ואכזר אפילו יחסית למדינות ערב השכנות. אזרח שמסתבך בסעודיה עם השלטונות יכול למצוא את עצמו בתוך ימים ספורים ברחוב ללא סיכוי למצוא אי פעם עבודה או אדם שיסייע לו. הסתבכות עם הממשל בסעודיה אינה כרוכה דווקא בעבירה חמורה על החוק. מספיק שאזרח יתעקש להצביע ביום הבחירות בעצמו, ויסרב למסור את תעודת הזהות שלו לנציג המשטרה בקלפי על-מנת שזה יצביע עבורו, כדי להיזרק לרחוב.

הערה לסיום

כאילו לא היינו בפריימריז הקודמים במפלגת העבודה, אנחנו ממשיכים לבלוע את הסקרים המתפרסמים כמעט בכל יום. כאילו לא נפל דבר בפעם הקודמת. אופיר פינס אמר השבוע שהסוקרים משמיטים את שמו כשהם בוחנים תרחישים פוליטיים. בפעמים הבודדות שאני כן מופיע, רואים שאני נותן פייט לא רע בכלל לנתניהו, אמר.

לדני יתום יש בכלל בעיה אחרת. גם שמו מושמט בעקביות מהסקרים, אמר אחד ממקורביו, והבעיה היא שיש הרבה מאוד מתפקדים שכלל לא יודעים שהוא מתמודד. לעיתים, כשאני משכנע חברי מפלגה להצביע ליתום, המשיך המקורב, הם פונים אליי בתמיהה, ואומרים לי: כלל לא ידענו שהוא מתמודד. זו שערורייה, סיכם המקורב.

מוסר של גנבים

ההערכה היא שראש הממשלה יקרא לחיים רמון לשוב לשבת סביב שולחן הממשלה, לאחר שבית המשפט קבע שעבירת המין שביצע, לא נושאת עימה קלון. בבחירה שבין רעות לתדמית, מעדיף אולמרט את החברות. באותו אופן נוהג אולמרט גם עם ידידו השר הירשזון. למרות החשדות הכבדים נגד שר האוצר, אולמרט נשאר להגן עליו ולתמוך בו.

הדילמה אינה פשוטה. אולמרט החליט שהוא הולך עם ליבו. לקדימה יש דימוי ציבורי של מפלגה מושחתת השוברת בכל פעם את השיאים של עצמה. אבל מבחינת ראש הממשלה עדיף להישאר עם חברים בפוליטיקה מאשר בפוליטיקה בלי חברים. יש בכך משהו כן מאוד, אמיתי מאוד. אבל מבחינה ערכית - זהו מוסר מעוות.

ראש ממשלה אמור לשים את טובת המדינה מעל הכל. יו"ר מפלגה אמור לחשוב על המפלגה ששמה אותו בראשה ולהעדיף את טובתה על-פני כל שיקול אחר. מי שלא נוהג כך, יכול להיות אדם מאוד נחמד וחבר נאמן, אך הוא לא ראוי לשמש בתפקידים האלה. את האזרח לא מעניין שראש הממשלה אוהב לעשות שבת אצל חברו השר הזה או לארח לצפייה במשחק את חבר הכנסת ההוא. האזרח רוצה מערכות שמתפקדות כמו שצריך. שמשרד האוצר ימשיך לתפקד ולשקם את עצמו. שבממשלה לא יישבו שרים שהורשעו בעבירות מין. מה לעשות, למרות שלפעמים זה נראה כך, הכנסת היא לא בורדל.

מידור האוצר

צריך להיות נואש כדי להכריז שבעוד חודשיים תדרוש לקבל את תיק האוצר ולעזוב את הביטחון. ספק רב אם קיים אדם אחד במפלגת העבודה שהשתכנע מהתחייבותו של פרץ בנושא. אחד מהסימנים המובהקים לכך שמועמד לא מצליח להתרומם, היא כשהלשכה שלו מתחילה להתפורר.

לא כל אנשי לשכתו של פרץ יודעו שהמשפט על תיק האוצר הוכנס לנאום. מספר מאוד מצומצם של מקורבים יידעו על כך, השאר היו ממודרים. בעוד החלו בכלי תקשורת מסוימים להתפרסם ידיעות על כך שפרץ עומד לדרוש את האוצר, אחרים פרסמו הכחשות נמרצות מצידם של אנשי פרץ. המכחישים לא הטעו את העיתונאים בכוונה. הם באמת לא יידעו בעצמם. נאמר להם שהנאום יהיה סטנדרטי לחלוטין. אחד מאנשי הלשכה, שלא היה מעורה בסוד העניינים, אמר שזכותו של פרץ להתייעץ עם מי שהוא רוצה. אבל גם הוא התקשה להסתיר את הכעס ולתמוה על חוסר התיאום בין הגורמים בלשכה.

תאריך:  29/03/2007   |   עודכן:  29/03/2007
מתי טוכפלד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בין רמון להירשזון
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זהבה קלאון
29/03/07 23:41
 
רמון בלי און
30/03/07 05:24
2
סילוף
30/03/07 00:33
 
שושפרי
31/03/07 09:40
3
דפוק בראש
30/03/07 05:36
4
אייל.ב
30/03/07 06:17
5
להעיף אותו הבייתה
30/03/07 11:03
6
נ.ש.
30/03/07 19:10
7
יוסף המספר
31/03/07 13:52
8
s
27/04/07 01:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנכ"ל אמנות לעם, גדעון שירין, הודיע על התפטרות בשל הצרת צעדי העמותה (אמנות לעם) בידי מנכ"ל משרד התרבות, איתן ברושי. יו"ר אמנות לעם, אלעזר שטורם, אמר בתגובה להתפטרות כי יכנס את ההנהלה הציבורית לישיבת חרום. הכוונה לסגור את מדור קולנוע, מדור ספרות ומדור אמנות פלסטית מוצגת כחלק ממהלך אסטרטגי והיא אחת המסקנות בעבודתו של צוות חברי הנהלה, בראשות חברת ההנהלה רונית דולב, שהיא בעלת משרד לייעוץ ארגוני אסטרטגי. שטורם שואל את עצמו "אם בכלל צריך את הגוף הזה כיום."
29/03/2007  |  לימור שיפוני  |   מאמרים
סיפור הניסים והנפלאות של יציאת מצרים, כפי שהוא מובא בהגדה של פסח, הינו ללא ספק הביטוי הנשגב ביותר להיסטוריה של העם השואף לצאת מעבדות לחרות. לכל אחת משלל ההגדות המצויות בשוק יש ייחוד משלה: יש הגדה בכתב-יד ויש הגדה שהיא מודפסת; יש כזו שבנוסח בבל ואחרות - בנוסח אשכנז; יש הכתובה בכתיב חסר ולעומתה - הגדה בכתיב מלא; ויש, אפילו, הגדה מוזרה, בעלת שלוש קושיות, לעומת ההגדה המקובלת, בת ארבע הקושיות.
29/03/2007  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בהיותנו מדינה קטנה המוקפת אוייבים, ובתוכנו אזרחים רבים שאינם יהודים, שמנהיגיהם תומכים בפומבי באויבנו, אזי חובה על הציבור היהודי, לכונן מערכת משפט שתשקף ותבטא את האינטרס של העם היהודי. לעניין המשפט הפרטי, כאן - העיקרון המנחה אמור להיות עשיית צדק - וצדק בלבד.
29/03/2007  |  עו"ד דב אבן-אור  |   מאמרים
באחד מימי החופש הגדול יצאו אלי קמיר, אשתו ושלושת ילדיהם לטיול בטורקיה. במהלך הטיול, נפל הבן יואב, בן התשע, על פניו ונפגע בשיניו ובלסתו. יואב נלקח באמבולנס לבית חולים באנטליה. שם קיבל טיפול ראשוני, שכלל תפירה של הלסת והפה. לאחר חזרתו ארצה, המשיך יואב בטיפולים אצל רופאי שיניים שונים. אלה ביצעו שיחזור של השן השבורה והשתלת פלטה זמנית בפיו.
29/03/2007  |  עו"ד חיים קליר  |   מאמרים
כבר כולם רואים ומבינים כי זה קורה גם כאן, הקוטביות בלב המדינה ממשיכה לפרוח. דוחקים את מעמד הביניים ומעצימים את העצומים. פרויקטים שמיועדים לעשירים בלבד צומחים בכל פינה פנויה. רבים נדחקים לפריפריה, אינם יכולים לרכוש מקום במרכז, חלל לגור בו. מתחמים סגורים נבנים לעשירים בכל מקום שהיזם יכול להרוויח מיליונים ואדריכלי העיר לוקחים חלק בחלוקת השלל.
29/03/2007  |  יוסי מטלון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
עידן יוסף
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
יואב יצחק
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il