|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

רמון התווה, איציק בירכה

במעמד מרגש בו הכריז שמעון פרס על מועמדתו לנשיאות המדינה בירכה דליה איציק ראשונה על ההחלטה אך מדוע, היה זה דווקא חיים רמון שהגדיר את רוח הדברים שנשאה איציק בישיבה זמן קצר לאחר מכן, בזמן נאומו של נשיא הפרלמנט האירופי בכנסת, צחקקו חברי הכנסת ביניהם. מזל שתירוש שלחה סדרן מדוע נדחתה ההצבעה על הצעת החוק האוסרת על קיום מצעד הגאווה בירושלים, מהו גאידמק חושב על כדורגל ודיון הפרידה מאריה האן המאה ועשרים
31/05/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות
איציק לפרס. אני שמחה

   רשימות קודמות
  יצחקי צוחק כל הדרך למשאל
  יום רביעי הגדול במליאת הכנסת
  שתי מילים לסיכום: בושה וחרפה
  כבוד מלכים בירדן
  "ברגותי קרע לי את החיים"

המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, הכריז ביום רביעי על מועמדותו לנשיאות וסתם את הגולל על השמועות הרבות שחזו את הכרזתה של ממלאת-מקום הנשיא ויושבת ראש הכנסת, דליה איציק, על ריצתה שלה לשבע שנים במשכן נשיאי ישראל. בישיבה סיעת קדימה שכינוסה נדחה בחצי שעה בעקבות כינוסו של הקבינט, הכריזה איציק על תמיכתה ללא סייג בפרס.

"שמעון, יותר ממה שאתה צריך את המוסד הזה, המוסד הזה צריך אותך", אמרה. "אני מאמינה שבעיתוי הזה יותר מתמיד הנוכחות שלך, השכל, הניסיון שלך, המעמד הבלתי נתפס שלך בעולם, הוא כזה שיביא הרבה מאוד כבוד גם לבית הזה כאן, גם לחברי הכנסת, וגם לעם בישראל". הרבה שנים דליה איציק היתה בת חסותו של פרס אז נשאלת השאלה, מדוע דווקא ח"כ חיים רמון, היה זה שהיה צריך להגדיר את רוח הדברים לנשיאה בפועל?

דקות מספר לפני תחילת הישיבה, ניגש לרמון אחד מעוזריה של איציק. "שתגיד עד כמה היא מעריכה את פרס ועוד עוד", אמר לעוזר שמיד לאחר מכן, התקשר וחזר על התדרוך של רמון בטלפון. "אני שמחה שנענית לקריאתו של רה"מ", אמרה בסיום דבריה דליה איציק, "ואני שמחה שנענית לקריאתנו להתמודד, הגם שהתלבטת לטעמי, הרבה מדי". המשפט האחרון, ככל הנראה, הוא לא פרי תדרוכו של רמון.

ופרס עצמו, לאחר דבריו בסיעת קדימה, הוקף בצלמים ובעיתונאים שניסו לקבל עוד בדל של אמירה מהאיש שהכריז בפעם המי יודע כמה, על מועמדותו לתפקיד רשמי במדינת ישראל. לכל צד שפנה, מצא מצלמה המופנית אליו עד שבעזרת יועצי התקשורת והמאבטחים הצליח לפלס דרכו לעבר דלת היציאה. "האם אתה בטוח שהתוצאה הפעם תהיה שונה מהתוצאה בהתמודדויות האחרונות", הצלחתי לדחוק שאלה כאשר פרס חלף על פני. הוא המשיך ללכת ואז נעצר ופנה לעברי, "אם החלטתי להתמודד", אמר בהחלטיות, "אני בטוח שאנצח".

נשיא הפרלמנט נאם והח"כים צחקקו
תירוש. דאגה לסדר

לא בכל יום מגיע נשיא הפרלמנט האירופי לכנסת. השבוע, הגיע פרופסור הנס גארט פוטרינג לביקור רשמי שבמהלכו נאם במליאת הכנסת. שלא במפתיע, התנהלותם של חברי הכנסת לפני ובמהלך נאומו של האישיות החשובה, לא היו כה ראויות לשבח. דקות מספר לפני זמן הנאום המיועד, אחת בצהריים, החל מתנהל דיון על הצעת חוק משפחות חיילים שנספו במערכה. לקראת השעה אחת סיימו חברי הכנסת לנאום בנושא אך במקום לגשת להצבעה על הצעת החוק, סגן יושב-ראש הכנסת שניהל באותה שעה את הישיבה, ח"כ מגלי והבה (קדימה), החליט לחכות לכניסתו של האורח ולא להמשיך בסדר היום.

אך, הזמן החל מתארך והאורח הנכבד לא נכנס וחברי הכנסת שאינם מצטיינים בסבלנות, החלו מראים את אי שביעות רצונם מההפסקה הלא יזומה. ח"כ רובי ריבלין (ליכוד), לשעבר יו"ר הכנסת ומתמודד על נשיאות המדינה, פנה לוהבה ואמר "הוא האורח ומן הראוי שכאורח, יחכה עד שהפרלמנט הישראלי יסיים את הדיון". והבה חייך חיוך נבוך ואמר "אין לאנשי הטקס אומץ להעיר על כך למי שצריך".

עד שנשיא הפרלמנט נכנס למליאה, אפשר היה לקיים חמש הצבעות אך חברי הכנסת ישבו בחוסר מעש וחיכו. אולי זו הסיבה שאף לא אחד מהם קם על-מנת לכבד את האורח ואת ממלאת-מקום נשיא המדינה שנכנסו יחד ותפסו את מקומם על בימת יושב-ראש הכנסת. ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הפגין איחור אופנתי והגיע מספר שניות לאחר שהשניים התיישבו אך כשליש מחברי כנסת, לא טרחו כלל להגיע לדיון.

לאחר מכן, בעוד נשיא הפרלמנט נואם, החלו חברי הכנסת להתלחשש ביניהם. מי שעצרה את ההתלחשויות היא דווקא ח"כ רונית תירוש (קדימה) שקראה לאחד הסדרנים, הצביעה על חברי הכנסת צבי הנדל (איחוד לאומי-מפד"ל) וגלעד ארדן (ליכוד) שמיד אחרי ההערה מהסדרנים הפסיקו לדבר. אולם, ארדן שכנראה השתעמם מהנאום, החל להחליף פתקים וצחקוקים דווקא עם יושבת ראש הכנסת, דליה איציק, שישבה לצידו של נשיא הפרלמנט הנואם ובקושי רב עצרה עצמה מלפרוץ בצחוק. כנסת ישראל במיטבה.

האיסור לקיים את מצעד הגאווה בי-ם נדחה
ישי. הסכים

חברי הכנסת אלי גבאי (איחוד לאומי-מפד"ל) ויצחק וקנין (שס) קיוו להעביר ביום רביעי הצעת חוק שתאפשר לאסור על קיום מצעדי גאווה בירושלים. לאחר שהעבירו את הצעת החוק בוועדת שרים לענייני חקיקה, היו בטוחים שני חברי הכנסת כי גם מליאת הכנסת תאשר את הצעת החוק בקריאה טרומית ובמהרה יתקבל החוק שלטענתם, יציל את ירושלים.

אולם, זמן קצר לפני תחילת הדיון, נפגשו ראש הממשלה, אהוד אולמרט ויו"ר שס, אלי ישי, לפגישה שתוצאתה היתה דחיית הדיון. ראש הממשלה ביקש מהשר ישי שיפעל על-מנת לדחות את הדיון כדי שניתן יהיה להגיע להבנה ולפתרון בנושא הנפיץ. ישי הסכים וכך הוחלט שההצעה תועלה בפעם השנייה להצבעת ועדת השרים לענייני חקיקה.

בכל מקרה, מתכננים יוזמי החוק להעלות את הצעתם לדיון ולהצבעה במליאה כאשר הם מקווים שוועדת השרים תאשר בפעם השנייה את הצעתם כדי שהקואליציה תעמוד לצידם. הם כנראה מודעים למלחמה שמתכננים בסיעות השמאל נגד הצעת החוק.

"אני מקצועי בענף הספורט שלי"
גאידמק. עצבן את נודלמן

ארקדי גאידמק הגיע השבוע לכנסת ועצבן, כמה מפתיע, הרבה חברי כנסת. גאידמק העליב את נבחרי הציבור בוועדת העלייה והקליטה וטען כי אינם עובדים אלא רק מדברים. דבריו אלו הוציאו משלוותו את יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל נודלמן (קדימה) שגם יממה לאחר מכן, נשמע מאוד כעוס על הגביר. "אני לא מבין איך אדם יכול לדבר כך על אנשים אחרים ויותר מזה, להתנהג בזלזול כזה כלפי חברי הכנסת", אמר והניד ראש מצד אל צד.

לאחר המיני דרמה בוועדת הקליטה, עלה גאידמק למזנון חברי הכנסת ואסף לשולחנו עיתונאים והחל שוטח בפניהם את רעיונותיו. הוא איש כובש, בעל כריזמה שבהחלט יודע להציג את רעיונותיו. הוא בטוח במאת האחוזים שפוליטיקאים מנסים לסכל את רעיונותיו ומעשיו רק משום הפחד שיקבל את אהדת הציבור שיעדיף אותו על פניהם. קמפיין הבחירות שלו לעיריית ירושלים יכלול הרבה מאוד תכנים מן המסורת ורעיונות על שיתוף פעולה ערבי ישראלי.

גאידמק לא צפוי לנסות ולהתחבב על אנשי העסקים האמידים של העיר. הוא בטוח שהמעמד החלש ומעמד הביניים יסחוף אותו אל הניצחון. הרי לא סתם הוא משקיע כל כך הרבה כסף וזמן בקבוצת הכדורגל של העיר. "אתה בכלל אוהב כדורגל", שאלתי והוא, בחיוך, נשען לאחור על כיסאו. "אני מאוד אוהב ספורט ומאוד מקצועי בענף הספורט בו אני עוסק", אמר. "ופעם שיחקת כדורגל?", ניסיתי להקשות ובתגובה, קיבלתי תשובה מפתיעה, "אני מאוד אוהב ומקצועי בענף הספורט שלי".

אריה האן - שליח הציבור שלנו
האן. כל כך מקובל

"אני מסיים את התפקיד בתחושה נפלאה", סיכם את השנים המרובות בכנסת, מזכיר הכנסת שיצא לגמלאות לאחר 11 שנים בתפקידו. אריה האן שלט ביד רמה על פעילות המזכירות עד להגעתו של מנכ"ל הכנסת, אבי בלשניקוב ולכבודו פרידתו, נאמו ראש הממשלה, אהוד אולמרט ויושבת ראש הכנסת, דליה איציק, בשבחו.

"בחילופי הכנסת דומה שדבר אחד נשאר יציב, על כס מזכיר הכנסת יושב אריה. אנחנו הולכים, באים ומתחלפים, אבל אריה האן איתנו", אמרה איציק. "הוא שליח הציבור שלנו. אנחנו נועצים בו, מאזינים לדבריו. גם היום כתמיד אתה יושב כאן לשמאלי, אבל אתה יד ימיני. קשה לתאר שזו הישיבה האחרונה שבה אתה נוכח כמזכיר הכנסת. לא אטעה אם אומר שהתפקיד הזה כבש את לבך ולכן הפרידה ממנו קשה עליך".

ואולמרט נזכר כי כבר שהגיע לכנסת, האן היה מוותיקי הסיעות בכנסת. "אנחנו מדברים על נתח חיים יוצא דופן של למעלה מ-40 שנה. יש לו זיכרון מופלא. הוא זוכר כל אירוע, וכל ויכוח, כל מחלוקת וכל סוגייה שעמדה על הפרק בחיים הפרלמנטריים שלנו. אין ספק שכל הסגולות הללו הכשירו אותו בסופו של דבר לשאת בתפקיד המקצועי הבכיר ביותר בכנסת, כמזכיר הכנסת".

"אריה אף פעם לא ראה את המסלול הפוליטי כמסלול שלו, לכן הוא היה כל השנים כל כך מקובל על כל חברי הכנסת לדורותיהם. נדמה לי שבקלות אפשר היה ליצור ממשלת אחדות לאומית סביבך, אבל אני מבקש ממך, אל תנסה להקים. אני מאחל לך דרך צלחה ומודה לך, גם על החברות האישית וגם על התרומה החשובה שלך לחיי הפרלמנט שלנו במשך שנים רבות".

ולאחר דברים אלו, נפרד האן מלשכתו בצילום משותף עם בני משפחתו. כבר עכשיו, יש בכנסת כאלה המתגעגעים אליו.

תאריך:  31/05/2007   |   עודכן:  31/05/2007
רונן ליבוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רמון התווה, איציק בירכה
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
די לגאידמק!
31/05/07 09:09
2
ריבלין נשיא ראוי
31/05/07 09:19
3
צבי וולף
31/05/07 10:24
 
מהמרכרז
31/05/07 13:59
 
צבי וולף
31/05/07 15:02
4
שושי
31/05/07 11:05
5
אברום
31/05/07 14:29
 
דעה משוחדת
31/05/07 18:29
6
בגד גם בפולארד
31/05/07 18:39
7
משה, עורך-דין
31/05/07 19:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סגן מנהיג החמאס, מוסא אבו מרזוק, מתאר בראיון לאתר האינטרנט של הארגון (20 במאי 2007) את הזיקה בין הזרוע הצבאית של החמאס לזרוע המדינית, כמובא להלן:
30/05/2007  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
ביום ב' בבוקר, בתוכניתו של רזי ברקאי קיבלה אילנה דיין דקות ארוכות בדיון על נושא התקשורת. שמעתי אותה מטיפה מוסר לעיתונאים על שבנושא ההינתקות נתנו לדעתם האישית להשפיע על האתיקה העיתונאית, ונמנעו מלשאול שאלות נוקבות. שמעתי והרגשתי שאני עומד להתפוצץ.
30/05/2007  |  איתן גנור  |   מאמרים
לאחר הפסדו של עמיר פרץ בבחירות המוקדמות מבקשים חסידיו להינחם בכך שהוא נמצא בעמדת כוח כלפי המועמדים בסיבוב השני, עמדה שתאפשר לו להבטיח הישרדות פוליטית ותפקידים הולמים לתומכיו. אנשי פרץ מיהרו להכתיר את עצמם כ"מחנה החברתי" במפלגת העבודה. ח"כ נדיה חילו אפילו טענה בחגיגיות "תוצאות הבחירות ליו"ר מפלגת העבודה הוכיחו שנטענו עמוק את היתדות של המחנה החברתי במפלגה". לדבריה, "זהו מחנה ערכי, מוסרי ומגובש ביותר".
30/05/2007  |  עו"ד משה גולדבלט   |   מאמרים
בוועידת ה-G8, קבוצת המדינות המתועשות הגדולות, שתתקיים בעוד ימים ספורים בעיר הגרמנית הייליגנדאם, יתיימרו מנהיגי המעצמות להגיע להסכם על צמצום זיהום האטמוספירה. זוהי בעיה כלל-אנושית מדאיגה, אך כפי הנראה לא מדאיגה במידה כזו שתאלץ את מנהיגי העולם להיכנע לאיום האקולוגי במקום להמשיך ולהיות משועבדים לתכתיבי הכלכלה קצרת הטווח.
30/05/2007  |  ד"ר שלמה פרלה  |   מאמרים
אירועי הדרבי ביום ראשון האחרון ממשיכים לספק לנו כותרות. כזכור, פרצו שני אוהדי הפועל תל אביב לדשא, ואחד מהם, יקיר אילוז, אף זרק רימון עשן לעבר יציע המאוכלס באוהדי מכבי. אותו אוהד הסתובב לו ללא הפרעה על כר הדשא ורץ בין השחקנים, עד שקובי מוסא, מגן מכבי, זינק עליו בברוטליות וניטרל אותו. מכאן התלהטו הרוחות, השחקנים וחברי ההנהלה שכחו מהמשחק והחלה התקהלות המונית, שכמוהה ראינו לא פעם. כאשר רמת הכדורגל נמצאת מתחת לפלינטוס, לא פלא שאנו עסוקים באירועים שמסביב למשחק.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 264/65, יוסף שיוביץ ויוסף ראש נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים שמעון אגרנט, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 באוקטובר 1965
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
צבי גיל
צבי גיל
"לקחי השואה חייבים להיות לקוד תרבותי של חינוך לערכים הומניים, לדמוקרטיה, לזכויות אדם, לסובלנות וסבלנות, ונגד גזענות ואידיאולוגיות טוטליטריות" - מתוך מנשר ניצולי השואה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il