|   15:07:40
  נחום דוניצה  
מנהל דוניצה תקשורת
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מתחברים לצד האומנותי: מסלולי לימוד יצירתיים שמשלבים בין אמנות וטכנולוגיה
קבוצת ירדן
אירועים ואירוח במלונות אטלס

הרושם הראשון

אין ספק שהשלב הראשון בתהליך בניית אסטרטגיית יחסי ציבור ותקשורת שיווקית לחברה הוא ההבנה הבסיסית של מה עושה החברה ואיך מנסחים זאת למסר מושך שמשאיר חותם
17/07/2007  |   נחום דוניצה   |   מאמרים   |   תגובות

מעט מנהלי שיווק, מנהלי תקשורת שיווקית, יח"צ ומנכ"לים, מוכנים להודות בכך בגלוי, אבל, לעתים, בחדרי חדרים הם מוכנים לספר בשקט בשקט שהם נאבקים לא מעט בשאלה הכה פשוטה: מה עושה החברה שלכם? כלומר, הם בטוח יודעים מה עושה החברה, אבל, איך אומרים את זה כך שכולם יבינו?

התופעה מוכרת במיוחד בחברות העוסקות בתחומים היותר 'כבדים' של תעשיית טכנולוגיית המידע. אתם נכנסים לאתר החברה, מציצים בהודעה שלה לעיתונות, מקבלים בתערוכה חוברת מהודרת, קוראים ולא ממש מבינים. סינית, או סווהילית. המון מילים גדולות, המון הבטחות שיווקיות, המון פומפוזיות. רגע, תגידו, אם אתה מגיע לאתר של חברה כזו, אתה בטוח מבין מה כתוב שם, אחרת, מה בדיוק אתה מחפש שם? יש בזה משהו, אבל, מה הבעיה בלדבר עברית פשוטה ומובנת? אז זהו, שיש בעיה. והיא לא מסתיימת כאן. מפגש מקרי עם מספר נציגים ממספר מחלקות, או חטיבות, של אותה חברה בדיוק, יניב בהרבה מקרים כמה תיאורים שונים שכל אחד מהם מושך לכיוון שלו.

אם תשים את כל חברי ההנהלה בחדר אחד ותבקש מהם לתת לך את התשובה במשותף, הבעיה שלך אף יכולה להחריף. הסיבה: הם יגיעו לבסוף להסכמה משותפת על נוסח שלא יפגע באף מנהל חטיבה, שלא יעליב אף אחד, ואם זה לא פוגע באף אחד, כנראה שזה הכיוון. משהו כזה למשל:

ABCD is moving rapidly to fulfill its ambitious vision; a single platform to manage all IT workflow, powered by the leading application management platform in the industry, the highest rate of organic growth and the proudest list of customer achievements.

מובן שתמיד תמיד החברה היא ה"מובילה בתחומה", הפתרונות שלה "ידועים כפורצי דרך בתעשיה", האנשים שלה הם בעלי "טובי המוחות והמפתחים היצירתיים ביותר" ועוד ועוד ועוד שלל סופרלטיבים מרשימים יותר ופחות. אבל, אם תורידו את הקישוטים תשארו עם מסר די חלול, משהו שהוא די פארווה, לא מזיק, לא נושך, משהו שתשכח דקה אחרי שנתקלת בו.

אין ספק שהשלב הראשון בתהליך בניית אסטרטגיית יחסי ציבור ותקשורת שיווקית לחברה הוא ההבנה הבסיסית של מה עושה החברה ואיך מנסחים זאת למסר מושך שמשאיר חותם. כזה שגם ימכור נכון את החברה החוצה, כזה שכל עובדי החברה, מרמת ההנהלה ועד פקידת הקבלה ונציגי השירות, ידעו לזמזם אותו בביטחה - גם אם יעירו אותם באמצע הלילה, בטיסה לעמק הסיליקון.

ואם מסתכלים על הבעיה מזווית משרד יחסי הציבור, זה שתפקידו לסייע ל'מכור' את החברה כלפי חוץ, הדרך הראשונה להוציא רווח כלשהו שהוא מהפעלת מערך יחסי ציבור, היא למצוא את אותו מסר עקבי ומעניין, הנאמר ונכתב בשפה פשוטה ומובנת.

איך בונים את המסר המעניין הזה? או, איך בונים אותו נכון? קודם כל, קח קצת עזרה מבחוץ. למשל ממשרד יחסי הציבור שלך, או אם אין לך כזה, ממשרד יחסי ציבור ששמעת עליו דברים טובים. אחר כך הושב את כל חברי ההנהלה בחדר אחד וזרוק את המפתח. בשלב א' כל אחד יגדיר את החברה דרך משקפיו שלו. משהו כמו 'נאום מעלית'. "60 שניות על..." אחרי שכולם יסכימו על גירסה אחת, שבור להם את הכלים. במקום שיתארו מה החברה עושה, צריך להציב שאלה אחרת לגמרי: איזו בעיה החברה באה לפתור? וכאן נכביד על המנהלים המסכנים שלנו, שיסבירו ויתנו את התשובה בעברית מדוברת, ללא שימוש במילים קשות מהמילון המקצועי שלהם. התשובה לאחר שהתגבשה תוכל בקלות להחליף את המשפטים הריקים מתוכן ששימשו כתיאור החברה קודם לכן במסר ה'אמיתי'.

עכשיו כל המנהלים יכולים לחזור למשרדיהם מאושרים שתרמו במשהו למאמץ היח"צ. טעות!

אם המנהלים שלנו יסתמכו רק על משרד יחסי הציבור שלהם, כדי להעביר את המסר לעולם החיצון מצבם יהיה חמור. זה בהחלט צעד מתבקש, אבל, בהחלט לא היחיד. המסר חייב לעבור החוצה לאורך כל החזיתות ומכל רמות החברה, מהמנכ"ל ועד אחרון אנשי השירות. האם אתר החברה מדבר באותה שפה? האם מצגת המכירות? האם קמפיין הפרסום החדש תואם לקו הכללי? מעבר להוצאתו החוצה המסר המוסכם חייב לעבור קודם כל בתוך המערכת עצמה ולא רק לעבור. אנשים צריכים להטמיע אותו לכל אורכה ורוחבה של החברה. אז ורק אז, המשימה הושלמה.

DMC-דוניצה תקשורת שיווקית, שבבעלות נחום דוניצה, נוסד בשנת 1995 ומתמחה מאז בייעוץ תקשורתי-שיווקי ויחסי ציבור, עבור חברות וגופים מתחומים כלכליים שונים ובמיוחד בתחומי ההיי-טק, הביוטק והמכשור הרפואי. המשרד מטפל, בין השאר, בתקציבי יחסי הציבור של LG, רד תקשורת מחשבים, סנדיסק, NCR, איגוד האינטרנט הישראלי, פריסקייל סמיקונדקטור, ILSI-ביומד ישראל, ואחרים.
הכותב הוא מנכ"ל "דוניצה תקשורת שיווקית", המתמחה בייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור לחברות במגזרי הכלכלה/טכנולוגיה
www.donitza.co.il
תאריך:  17/07/2007   |   עודכן:  17/07/2007
נחום דוניצה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרשימה הבאה מכילה 20 טעויות ואלמנטים שיש להימנע מהם בזמן קידום אתרים. זאת רשימת ה”מה לא לעשות”.
17/07/2007  |  אילן הרץ  |   מאמרים
כפר שלם הינו מחנה פליטים בשולי תל אביב שבו התרכזה דלת העם מזה שישים שנה. שישים שנה אחזו התושבים באדמה בצפרניהם וקיוו שיום אחד תגיע אליהם העיר ותתגמל אותם על הצומוד שגילו.
17/07/2007  |  ד"ר יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
נניח לרגע מצב שבו היה אדם פונה ישירות ובגלוי אל המתלוננת ה' מפרשת חיים רמון, ועל בסיס מידע מוצק הנמצא בידיו, שלפיו שהיא שיקרה בעדותה - היה מנסה לשכנע אותה שתחזור בה מהעדות שמסרה בזמנה בבית המשפט. מה אז?
16/07/2007  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
ביום 12.07.2007 נשאת דברים בפני בוגרי הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה. בדבריך, בין היתר, עמדת על חשיבות קיום דו שיח בין מערכת המשפט וגורמים אחרים ביחס לרפורמות הנדרשות במערכת המשפט .אני מבקש, למען הדיוק ומפאת חשיבות הדברים לצטט קטע מדברייך במלואו:
16/07/2007  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
דיכאון הוא אחד מההפרעות השכיחות בבריאות האישה. הנשים סובלות מהפרעות במצבי הרוח יותר מגברים ובמיוחד לאורך גיל הפוריות.
16/07/2007  |  ד"ר מוניקה בלנרו  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
כאשר התרחבות תופעת סרבנות המילואימניקים החלה לכרסם בלכידות הצבא, נזדעקו בכירי צה"ל להתריע כי קיימת סכנה של ממש לפגיעה אנושה בכשירות צה"ל
חאן אל אחמר [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
אביעד ויסולי
ראשי מדינות בכל העולם מסתכלים כעת מה תעשה ישראל    אם התגובה שלנו תהיה בכיינית יתייחסו אלינו בעולם בזלזול ויחריפו את הצעדים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
רעיון המדינה הפלשתינית משמעו אחד: הפיכת הגדה המערבית לעזה שנייה, תחת שלטון חמאס, ולניסיונות חוזרים ונשנים לתקוף את ישראל המצומקת, לבתר ולהשמיד אותה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il