|   15:07:40
  אברהם פכטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי

הצעה מצילת חיים

יש לחפש ולמצוא את הנהגים המסוכנים, הפרועים, מפירי החוק וכללי הבטיחות בנסיעה - לפני שהם מבצעים את התאונה ולא אחריה. הצעתי, פניתי לכל הרשויות, לרבות שר התחבורה, אך אין שומע. אפשר לפגוע בזכויות הפרט - כדי להגן על זכויות החיים
16/08/2007  |   אברהם פכטר   |   מאמרים   |   תגובות

זה יותר מ-5 שנים שאני מתכתב עם כל הרשויות המתאימות, לגבי הצעה פשוטה, יעילה, חסכונית שיכולה לצמצם ולהוריד את המפלס הקטל בדרכים. הגופים השונים, משטרה, פרקליטות, משרד התחבורה, המועצה לבטיחות בדרכים, עמותת אור ירוק - עונים בחביבות ומעבירים את האחריות מהם לאחרים. התוצאה - לא נעשה דבר. לפני שנה פניתי פעם נוספת לשר התחבורה רא"ל שאול מופז, הצגתי את ההצעה, שהועברה לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, וכנראה נזרקה לסל.

במאמרי בנושא זה - "רשיון לרכב כמו רשיון לאקדח" - פירטתי בהרחבה את ההצעה ואת המקרים הרבים, בהם תאונות הדרכים נגרמו עקב רכבים עם ליקויים בטיחותיים שלא נבדקו, לא דווחו ולא נמצאו בזמן. את המקרים בהם, נהגים פרועים בעלי הרשעות רבות ומגוונות בתחומי הבטיחות בנסיעה, וסיכון חיי אדם, ממשיכים לנהוג בכבישים, במפלצות רכב ענקיות, עם חריגות משקל, נהגים שעובדים הרבה מעבר לשעות המקובלות עפ"י חוק, בחלקם עצמאים, כדי להרוויח יותר וחלקם שכירים, כדי שלא יפוטרו.

בכל מקרה, אליהם, אל נהגים מסוכנים אלה, המשטרה, משרד התחבורה, המועצה לבטיחות בדרכים והעמותות למיניהם, לא מגיעים או לא מגיעים בזמן. אסור להתעלם כמובן מגורמי סיכון נוספים, כמו תשתיות, כבישים אדומים, צמתים מסוכנים.

הגורם האנושי - כמו נהיגה במהירות מופרזת, עקיפה מסוכנת, חוסר סבלנות, הסחת דעת כמו טלפון סלולרי, הוצאת שיחות אס.אמ.אס, משחק בכפתורי הרדיו ולגבי הצעירים נהיגה בשכרות, תחת השפעת כדורים וסמים, ואדישות וזלזול בחייהם ובחיי אחרים. יש דברים ששום גורם ממשלתי או אכיפתו יכול למנוע, אלא רק הסברה, חינוך, הסברה נוספת ואיכפת חוק קשה בצורת עונשי מאסר, שלילת רישיונות ותשלום פיצויים כבדים.

אבל מאידך, יש הרבה גורמים, שבטיפול נכון, אינטנסיבי ואפקטיבי, יכולים להוריד ולצמצם את מפלס התקלות וע"י כך גם את מפלס הקטל בדרכים.

ברור לי, שטיפול מעמיק ורחב, דורש תקציבים ומלחמה על תקציבים. ברור לי - שלא כל שר תחבורה, מוכן בנפש חפצה להתגייס כולו למשימה לאומית זו, שהרי משרד התחבורה לא נחשב כתיק נחשק, ולכן יש פוליטיקאים שלא רוצים "לעשות גלים" ומחכים לתפקיד הבא.

לא כך צריך לנהוג שאול מופז, שהיה רמטכ"ל, שר ביטחון ואיש צבא מנעוריו. לאורך כל הקריירה שלו, חיי אדם היו חשובים ויקרים לו - ועליו להוכיח זאת גם עכשיו כאשר הוא שר ביטחון ורמטכ"ל הכבישים, דיבורים והבטחות יש מספיק, צריך הוכחות בשטח.

התאונה המחרידה האחרונה (מיום 11.08.07) בה משאית מחצה מכונית פרטית על כל המשפחה וילדיה, ע"י נהג בעל 195 הרשעות, שעדיין נוהג בכביש, היא בלתי מובנת.

לנהג זה מבין 195 הרשעות יש הרבה הרשעות בעלות גוון וסיכון בטיחותי הקשורות לנהיגה. עבירות כמו: מהירות מופרזת, חציה באור אדום, אי עצירה בעצור, עקיפה בשוליים, נסיעה עם משקל יתר, דיבור בטלפון נייד, פסילת רישיון הנהיגה מספר פעמים - כולן עבירות של סיכון חיי אדם ורכוש. והשאלה היא, איך נהג כזה שהוא "פצצה מתקתקת", ממשיך עדיין לנהוג ויש עוד הרבה כמותו שמחזיקים ברישיון בר תוקף ואין תשובה מוסמכת.

אין ספק שגם המשטרה, הפרקליטות ובמיוחד בתי המשפט תרמו את חלקם לתאונה הספציפית ורבות אחרות ע"י מתן עונשים קלים, אי שלילת רישיון לתקופה ארוכה, ביקורת חוזרת, ערעור על קולת העונש אם צריך - והורדת הרכב והנהג מהכביש. השופטים שנתנו הזדמנות שוב ושוב לנהגים המסוכנים לחזור לכביש צריכים לעשות חשבון נפש לאור הטרגדיה שנגרמה.

העונשים של בתי המשפט לתעבורה או בתי המשפט השלום בהתייחס לתאונות דרכים, לפגיעה באנשים וברכוש, הם בסדר גודל לא מרתיע ויש בו אלמנטים של זלזול ואדישות לחיי אדם.

יש להתייחס לתאונות, "כפיגועים אזרחיים", שהרי יותר אנשים נהרגים ונפצעים קשות, מתאונות מאשר מפיגועי מחבלים ומתאבדים, אך אין תגובה ממשלתית וציבורית הולמת. המקרה האחרון שבו נמחצה ונמחקה משפחה שלמה, המקרה שבו בחור צעיר שתוי ומסומם הרג 6 אנשים בצומת גינתון שחזרו מעבודתם, וכן את אחיו התאום שהיה איתו במכונית, אינם מקרים חריגים וכבר היו תאונות כאלה בעבר.

מובן, שאחרי כל תאונה מזעזעת כזו, יש תגובה ציבורית רועמת כולל גופי האכיפה, אך זה עובר מהר וחוזרים לשגרה. כפי שציינתי לעיל, הצעתי הצעה פשוטה ויעילה בעלות נמוכה והרי היא לפניכם.

העיקרון המוביל - לחפש ולמצוא את הנהג המסוכן, הפרוע, עם סיכוני בטיחות גבוהים לפני שהוא מבצע תאונה.

שיטת הביצוע: צוות קטן יחסית שיוכשר לכך, מבין אנשי תחבורה, משטרה, בוחני תנועה, בהווה או בעבר (כולל אנשים שיצאו לגמלאות), ימונו כקציני בטיחות או מפקחי בטיחות שתפקידם הייעודי יהיה לגלות את הנהגים עם הפוטנציאל הסיכוני הגבוה לתאונות. מהמחשבים של משטרת ישראל, משטרת התנועה הארצית ומשרד התחבורה, יש להוציא ע"י סריקה אינטנסיבית את כל אותם הנהגים בעלי הרשעות תעבורה רבות, בדגש על עבירות בטיחות.

המיון והסריקה יעשו בדירוג מכל סוגי הרכב המסוכנים כלפי מטה, לאמור: משאיות כבדות, כלי רכב המסיעים תלמידים, או אנשים, כמו אוטובוסים, מוניות, משאיות לטיולים ואיסוף ילדים וכך הלאה כלפי מטה עד לנהגים פרטיים בעלי הרשעות רבות ומסוכנות.

נהג מהסוג של התאונה האחרונה - 195 הרשעות ביניהן רבות בתחום הבטיחות, יזומן לשימוע, רישיונו יושעה אוטומטית ומנהלית, יצטרך לעבור השתלמות נהיגה מיוחדת, ואפילו רישיונו יסווג על תנאי בדירוג נמוך יותר כלומר: שלתקופה של שנה לא יוכל לנהוג משאית.

מובן, שסמכויות מעין אלה - יש לעגן בחקיקה ובתקנות ואם הדבר מצריך שינויים מהירים, יש לבצע זאת, שהרי אנו מדברים על חיי אדם, שלנו ושל ילדנו.

וגם אם ישמיעו טענות על הרחבת סמכויות אדמיניסטרטיביות וטענות שיש להשאיר הענישה לבית משפט, עדיין תקפה הטענה שחיי אדם, בטיחות בדרכים, מצילי חיים, עדיפים על זכויות משפטיות, מה עוד שרוב הסנקציות בחיינו הם אדמיניסטרטיביות כל עוד מעוגנות בחוק. יש לפעול לפי העיקרון שעדיף לצמצם ולפגוע בזכויות הפרט כדי להגן על זכויות החיים.

הערות לסיום

1) התקשורת נותנת לתאונה הספציפית, דגש רב ובצדק - שיניע תגובה ציבורית לבלימת הקטל והשתוללות בכביש.
2) המשטרה התעוררה והצהירה שתמיין נהגים מסוכנים ותוריד אותם מהכביש - סוף סוף והרי את זה אני מנסה לקדם יותר מ-5 שנים.
3) אני מקווה שעתיד יוכיח שהגופים המתאימים יעשו פעולות מתאימות מצילות חיים.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  16/08/2007   |   עודכן:  16/08/2007
עו"ד אברהם פכטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הצעה מצילת חיים
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דליתה
16/08/07 15:48
 
שאול אבידור
16/08/07 16:40
 
דליתה
16/08/07 17:48
2
שאול אבידור
16/08/07 16:09
3
שאול אבידור
16/08/07 18:22
4
הםלא רוצים שיפסק
16/08/07 22:44
5
זרובבל
18/08/07 05:27
6
מעוז
22/12/07 23:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אחד הדברים הכי פחות נעימים לחולה הסובל מאלרגיה ואסתמה זה לגלות שחיית המחמד שלו היא הגורם העיקרי למחלתו!
16/08/2007  |  ד"ר קובי שדה  |   מאמרים
שני הנשיאים לשעבר של בית המשפט העליון, מאיר שמגר ואהרן ברק, יכולים לנשום לרווחה: שר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן העניק להם אישור לכך שהם עמדו בראש המערכת השיפוטית שלנו.
16/08/2007  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
בשורת מאמרים שפרסם לאחרונה מסביר גדי טאוב כי הבעיה הדמוגרפית המאיימת להפוך את מדינת ישראל למדינה דו לאומית היא הגורם המכריע שהופך את ההינתקות מרצועת עזה לצעד נכון, והיא הגורם שמחייב נסיגה מיהודה ושומרון.
16/08/2007  |  ארז תדמור  |   מאמרים
התמונה שהתקשורת בחרה להציג מחגיגות סיום הפריימריז בליכוד, היא של חברי סיעת מנהיגות יהודית נבלמים באלימות ובבריונות בפתח האולם בו התקיימה עצרת הסיום. את הנאום של ביבי, שמעו רק קומץ מאוהדיו ותו לא.
16/08/2007  |  אבי גולדרייך  |   מאמרים
כמה יכול הלב להכיל? כמה אני מתגעגעת לשקט שהיה מתעורר בחצרי, פוקח עיניים, מתמתח ומקשיב לעפרוני המזמר בין שיחי ההבסקוס. כבר שנה שמתגוררת מתחתי משפחה בת שבע נפשות. כל בוקר האנשים בשכונה מתעוררים להשכמה מרגיזה. צעקותיו הרמות של אב המשפחה, איש שקומתו שחוחה אבל אופן הילוכו הנע מצד לצד מראה שפניו וחיתוך דיבורו אינם מאירים. אומרים:" כלב נובח לא נושך". אז אולי האמרה הזו נכונה, כולו רוח וצלצולים. איש הבקיא ברזי העולם התחתון, "ישב" פה ו"ישב" שם.הכיר היטב את כל בתי המלון להתרגעות קלה של העולם התחתון. קעקועי נחש מפוזרים על שכמותיו, הוא אִין בכל תחום אותו הוא מכיר. איך אמר:" אני לא אוהב ציורי אמנות אצלי בבית, אני אוהב אותם על הגוף שלי, ככה אני מחובר לאמנות". לא התווכחו איתו. מבוקר עד ליל עובד אבי המשפחה בסבלות. סחיבת מטענים כבדים על כתפיו ממקום אחד בחנות המשפחתית למקום אחר. את העבודות השחורות הוא מבצע. בכלל מי שמכיר את המשפחה סבור, שאם עד עכשיו הכרנו את סיפור לכלוכית של האחים גרים, הרי שכאן אנו פוגשים בגירסת הסיפור המודרנית "לכלוך" ממין זכר.
16/08/2007  |  יהודית מליק-שירן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ברמה המעשית לשנים הקרובות יכלה ישראל להגיע ליעדה האסטרטגי גם במהלך המלחמה הרעה הזאת אילו הסכים ביבי להעביר את השליטה ברצועת עזה למנהלה פלשתינית הכוללת גם את הרשות הפלשתינית
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
אלי אלון
אלי אלון
ביקרתי בימים אלה (אפריל 2024) בשני מוזאונים אלה בהפרש שעה    האמינו לי אותם תכנים ואותם צילומים פחות או יותר דומים בשני המוזאונים. שניהם עוסקים בארגון האצ"ל מאז הקמתו עד פירוקו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il