|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מים זורמים, נחת מתמשכת: מזרקות ומפלי מים כמקור לרווחה בגינה
כתיבת המומחים
"מלחמת חרבות ברזל" ממחישה את החשיבות של התחדשות עירונית - חוות דעת מאת ליאם הנדסה גרופ

מיתוסים ביחסי ציבור

יחסי ציבור בעידן החדש מחייבים את כולנו להיות יצירתיים יותר, מקצועיים יותר ומעודכנים כל דקה. כמו בהרבה תחומים בחיים גם לגבי תחום יחסי הציבור ישנם מיתוסים שחשוב להפריך ולספק את הנתונים האמיתיים לגביהם
01/11/2007  |   יעל לוטן   |   מאמרים   |   תגובות

מיתוס ראשון

"יחסי ציבור מוכרים את מה שלא הולך" - זוהי סברה מוטעית בהחלט. הפונקציה של יחסי ציבור הינה לקדם מוצר/רעיון/אדם/חברה/איכותיים ואתיים בלבד. מאחר שתוכנית יחסי ציבור נבנית על-מנת להשיג מטרות גם קצרות טווח וגם ארוכות טווח, קשה מאוד יהיה להסתיר שירות לקוי או מוצר גרוע לאורך זמן. חשוב לזכור שיחסי ציבור אינם פלטפורמה פרסומית אשר בעזרת סכום כספי ניתן לפרסם כל דבר, גם אם איכותו ירודה. התשתית של יחסי ציבור מבוססת על הסכמה בין איש יחסי הציבור לעיתונאי, הסכמה לכך שהמוצר אכן איכותי ואתי.

אם כך מדוע בכל זאת נכשלים לעיתים בקמפיינים של יחסי ציבור? הסיבה לכך נעוצה בנקודת המבט אשר ממנה מציגים את המוצר. איש יחסי ציבור מקצוען יוכל להראות לעיתונאי מדוע המוצר איכותי ומדוע הוא מתאים למדור המסוים שהעיתונאי מייצג. יחסי ציבור מקצוען מתפקידו למצוא את הייחוד של הלקוח לעומת מוצרים דומים בשוק, וכך יוכל למצב אותם בהתאם. אם קמפיין יחסי ציבור לא הצליח למרות שהמוצר הוא באמת אתי ובאמת איכותי הדבר נגרם לעיתים עקב מגרעות או ליקויים באופן שהמוצר הוצג.

מיתוס שגוי שני

"שיווק במקום/ לפני יח"צ" - לקוחות רבים סבורים ששיווק מגיע במקום או לפני יחסי הציבור. זוהי שגיאה נוספת. יחסי ציבור צריכים להגיע הרבה לפני שיווק המוצר. דמיינו לרגע מעגל אשר בלבו נמצא המוצר. המעגל השני הוא מכירות המוצר, והמעגל השלישי הוא מעגל השיווק.

במעגל הרביעי ישלטו יחסי הציבור שתפקידם לתקשר את המוצר בקרב קהלי המטרה. הפעולה של יחסי הציבור היא שפותחת את הדלת למשווקים ולאנשי המכירות.

ידוע שקל יותר למכור ולשווק מוצר שכבר מוכר בקרב הלקוחות (כמו פלאפון לדוגמא) את ההכרה הזו יוצרים יחסי הציבור ולכן הם מגיעים לפני השיווק והמכירות. כאשר למוצר יש יחסי ציבור טובים, לאיש השיווק ולאיש המכירות נחסך התהליך הארוך של שכנוע כלפי המוצר.

מיתוס שגוי שלישי

"יח"צ ופרסום זה אותו דבר" - אי ההבנה והבלבול בין יחסי ציבור לפרסום די שכיח וזאת משום ששני התחומים באים לידי ביטוי באמצעי התקשורת אך ההבדל ביניהם הינו מהותי ביותר. פרסום הוא פלטפורמה אשר לא מחייבת הסכמה כלפי המוצר. האמון אשר נבנה באמצעות תהליך של יחסי ציבור איננו נמצא בפרסום גרידא. פרסום הינו פלטפורמה חזקה וטובה אך מתאימה בעיקר לאלו שכבר בנו והוכיחו מותג. הפרסום מגיע כחותמת. יחסי ציבור היא הפלטפורמה, היא זו שמספקת נתונים לקהלי המטרה, היא זו הבונה מותג יציב לזמן ארוך.

מיתוס שגוי רביעי

"יח"צ עושה הצלחה" - מצטערת לאכזב את כל מי שסבור שיחסי הציבור הם שמביאים את ההצלחה. למרבה המזל המוצר הוא שמביא את ההצלחה. יחסי ציבור לוקחים את המוצר, אורזים אותו, ומגישים אותו לקהלי המטרה על-ידי חשיפה נכונה. הרבה כישלונות של יחסי ציבור נובעים מכך שהמוצר אינו איכותי ולכן בלתי אפשרי לשמר את ההצלחה, גם אם איש יחסי הציבור משתמש בכל קשריו עם המדיה כדי לקדם מוצר.

כשאיש יחסי ציבור נתקל במוצר שלא ראוי לשיווק מחובתו המקצועית לדחות את המוצר.אם איש יחסי הציבור מאמין שהמוצר פוטנציאלי, יכול להגיע לרמה איכותית, מתפקידו לתת ללקוח ייעוץ מקדים על-מנת לשפר את המוצר ולהביאו לדרגה איכותית. זוהי מחויבות אתית של כל איש יח"צ.

מיתוס שגוי חמישי

"פסגת ההצלחה של יחסי ציבור היא פרסומים" - פרסומים אינם פסגת ההצלחה של יחסי ציבור. אילו זה היה כך אז הלקוח יכול פשוט להושיב מזכירה עם רשימת טלפונים של עיתונאים והיא תנסה ואולי גם תצליח להשיג מספר פרסומים. הצלחה אמיתית של יחסי ציבור מתחילה באסטרטגיה אשר מכוונת לעתיד ובונה את הלקוח הן מבחינה תדמיתית הן מבחינה שיווקית והן מבחינה תקשורתית.

המדיה היא אחד האמצעים לתקשור המוצר בקרב קהלי המטרה היא ממש לא "פסגת ההצלחה". ההצלחה תבוא לידי ביטוי בקריאייטיב ייחודי, בהפקת אירוע מיוחד, בפתיחת קווי תקשורת רבים ומגוונים, ביצירת שיתופי פעולה לקידום הלקוח והכי חשוב בהשגת כל היעדים של הלקוח. פרסומים הם חלק חשוב מהעבודה אך לא החלק העיקרי.

מיתוסים אלו התגלו לי בעקבות פגישות רבות עם לקוחות שקיבעונות מסוג זה היוו כמחסום להצלחה שלהם. יחסי ציבור בעסק זו מחלקה שלמה שלא ניתן להתקדם בלעדיה בין אם היא בתוך העסק או כעל-ידי שירות של חברת יחסי ציבור חיצונית. זהו תחום שצריך להיות מנוהל ממש כמו כל תחום אחר ואפילו כתחום החשוב ביותר כי הוא שמביא את הלקוחות החדשים, את התדמית והחשוב מכל את הכסף.

תאריך:  01/11/2007   |   עודכן:  01/11/2007
יעל לוטן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשבוע שעבר ארחה לשכת המסחר והתעשיה ב"ש והנגב את מפכ"ל המשטרה "הטרי" רב-ניצב דודי כהן. במהלך המפגש נשא דברים, בין היתר, ראש עיריית רהט, טלאל אלקרנאווי. בדבריו קבל אלקרנאווי, בצדק לטעמי, על ההכללה הגורפת והגסה שעושה האוכלוסיה היהודית בנגב לבדואים בשעה שהיא מסווגת אותם כעבריינים. לטענתו של אלקרנאווי, עבריינים יש בכל מגזר, כולל במגזר הבדואי, ולכן על האוכלוסיה הנורמטיבית, יהודית ובדואית כאחת, לסייע למשטרה למגר את העבריינים ונגזרת מכך את העבריינות.
01/11/2007  |  עמוס שריג  |   מאמרים
ההלכה היהודית רואה במצוות פדיון השבויים את אחת מהמצוות החשובות ביותר. הרמב"ם כתב כי "פדיון שבויים קודם לפרנסת עניים ולכסותן, ואין לך מצווה גדולה כפדיון שבויים, שהשבוי הרי הוא בכלל הרעבים והצמאים והערומים, ועומד בסכנת נפשות."
01/11/2007  |  זאב קם  |   מאמרים
היסטוריונים וסוציולוגים שיבקשו לבדוק היכן התרחשו בימי קדם מפגשים אישיים וחברתיים מכריעים, יצטרכו להקדיש תשומת לב רבה לבארות המים. התורה לבדה מספרת לנו על שלושה מקרים בהם נוצרו משפחות ממפגשים כאלו, ולא סתם משפחות.
01/11/2007  |  איתמר לוין  |   מאמרים
צר לי לאכזב את הקורא אך אין המאמר עוסק בעיקרו בנושא המדיני ובוועידת אנאפוליס. יקשה המקשה וישאל אם כך מדוע נבחרה כותרת מאמר זה? ובכן ישנן קשר ישיר וגורדי בין שביתת המורים או יותר נכון חוסר האמפתיה למורים ומנהיגם לוועידה אומללה זו.
01/11/2007  |  אהרון רול  |   מאמרים
במחזהו של הסופר השווייצרי פרידריך דירנמט, "ביקור הגברת הזקנה", זוכה עיירה מוזנחת וענייה בביקור של מיליארדרית, בת העיר. בציפייה לתרומה הגואלת עורכים לה קבלת פנים, בכיכובו של סוחר מכובד שהיה חבר נעוריה וכשהרתה לו התכחש לאבהותו. הנערה ברחה, ומבית בושת בהמבורג נשא לו אותה טייקון ארמני לאישה וכעת היא חולשת על אימפריה. הביאה עמה ארון קבורה מפואר וביררה אצל שוטר העיר, אם הוא יודע להעלים עין, אצל הכומר - אם הוא מנחם נדונים למוות ואצל הרופא התעניינה בתעודות פטירה עם רישום כוזב "התקפת לב".
31/10/2007  |  אליקים העצני  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
קיים קשר ישיר בין הבקשה להוציא צווי מעצר לנתניהו וגלנט לבין "הרפורמה המשפטית"    כיצד נתניהו נותן לסינוואר את המטרה האסטרטגית לשמה יצא למלחמה
דן מרגלית
דן מרגלית
מונחת לפני נתניהו הצעה יקרה מפז לנורמליזציה עם ערב הסעודית והוא מסכן את עם ישראל להחמיץ אותה ולהשאיר את החזית מול אירן פרוצה וחדירה
צבי גיל
צבי גיל
בהמשך המלחמה הנגררת בעזה - צה"ל, ומאחוריו הציבור שנותן בו אמון, אנו מאבדים את המצפן    מי שחושב באופן אופטימי שעם חיסול החמאס הבעיה של ישראל תיפתר סופית מרמה את עצמו ואת הציבור
עדנה ויג
עדנה ויג
לא כל אדם מודע לכוח הרב שבמילים היוצאות מהפה ולמידת השפעתן וחבל... מילה שנאמרת משולה לחץ שנורה    אף אם היורה התחרט על פעולת הירי, את הנעשה אין להשיב
מנחם קלמנזון
מנחם קלמנזון  |  
נאום חתן פרס ישראל בתחום תקומה - גבורה אזרחית והצלה בשם הזוכים בטקס פרסי ישראל לשנת תשפ"ד שנערך בשדרות [ו' באייר תשפ"ד, 14.05.2024]
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il