|   15:07:40
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי

הטור של פריצי

על הגולם מפראג והצדיק מנמיביה על מפגשים מסוכנים וציידי החלקיקים על יושרת הפרקליט ומשבר הבג"צ וגם עצה אחרונה למורים ועוד
16/11/2007  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות


הבטחה שלטונית

אולמרט כתב למורי התיכון השובתים שהם יקבלו תוספות שכר שינועו בין 26% ועד ל-34%. ככה השביתה הזו לא תוכל להסתיים לעולם והפערים רק ילכו ויגברו, כי המורים, כזכור, דרשו לקבל 15%. אז אולי אפשר שבמקום שהמדינה תבטיח להם 34% היא תיתן להם 15%?

בפועל נפערה מלכודת מסוכנת: גם מורים בישראל אמורים כבר לדעת שבמדינת ישראל אין שום תוקף להבטחה שלטונית ואסור להאמין אפילו להסכם חתום עם השלטון. תשאלו כל מי שעשה אי פעם הסכם עם המדינה. לכן אזהרתי לארגון המורים: מממשלת ישראל יש לקחת רק מזומן. כמו השרים.

הצדיקים

קובי אלכסנדר, מייסדה של חברת קומברס שמבוקש ע"י שלטונות ארה"ב בגין מעשי מירמה והונאה, נמלט לנמיביה ועושה בה חייל. בכספו הרב (שנצבר גם במעשי מרמה) הוא קונה נכסים כ"פעולות הומניטריות", מסייע לכאורה לשכבות העניות והופך ליקיר החברה הנמיבית הענייה והבורה.

הוא יכול היה לעשות זאת גם בארץ, אבל כאן התקן הזה כבר נתפס על-ידי גאידמק.

יושרה של פרקליטות

כולם השתבחו בבחירתו של משה לדור וחזרו והדגישו כי נבחר פרקליט עם "יושרה". נראה שהם הבינו שהציבור כבר מאס בפרקליטות הספוגה בתרבות השקר ומגינה על אנשיה גם שעה שהם מוסרים לבית המשפט דברי שקר וכזב, ולכן הם ניסו לשווק לנו את משה לדור כאדם ישר. הלוואי.

לקח כמה דקות והתברר שיושרה אולי יש לו – אבל אמירת אמת בבתי המשפט איננה בדיוק נר לרגליו. חבל. פרקליטות המדינה היא גוף גדול וחזק, ואני בטוח שהיא בהחלט תדע לשמור על הנורמות הפנימיות שלה, גם אם פעם, במקרה, יעמידו בראשה אדם ישר.

כל חלקי העיר

שישה עובדים במס הכנסה בירושלים נעצרו בחשד שקיבלו שוחד מבעלי עסקים ערבים במזרח העיר. סתם השמצתם אותנו. אתם רואים שאין הבדל בין יהודים לערבים, שאין הפרדה בין חלקי העיר ויש דברים שבהם העיר מאוחדת?

מבחן של אמת

המטיף משה נגבי, נציג הקליקה המשפטית שמחזיק בתקן "הפרשן המשפטי" ברשות השידור, מוזעק לשירות בכל פעם שמישהו מהרהר או מערער על ההגמוניה המשפטית של הקליקה. בשלב מסויים נגמרו לו השבוע הטיעונים, אז הוא הסביר להמונים שאסור לפגוע בזכות ביהמ"ש להתערב בכל נושא, כי אחרת הבג"צ לא יוכל לדון בנושא כמו גיוס אברכים.

דוגמא מצויינת: יותר מ-30 שנה שהבג"צ שלנו דן באפלייה בין דם לדם ואי השיוויון בחובת הגיוס הנגרמת מהסכם פוליטי מושחת ושפל מאין כמוהו – והבג"צ לא התערב ולא עשה דבר. להיפך: הוא הנציח את המצב ונתן לו בעצם אישור משפטי.

אז אם זו הדוגמא שלך, נגבי, אנחנו נשתכנע בקרוב שהבג"צ שלנו מיותר או חולה מאד. כי בקטע הכי יסודי והכי בסיסי של אי שיוויון ואפליה, הבג"צ שלנו, בכל שנותיו ועל כל הרכביו, צריך לקבור את עצמו מבושה ומקומו לא יכירנו בכלל ברשימת בתי המשפט שיש בהם איכות משפטית או אומץ אמיתי.

מוצא הרובוט

צ'כיה הגישה את המהר"ל מפראג כמועמד לרשימת "אישי המופת" של אונסקו, שזה כמו צל"ש אחרי המוות של ארגון האו"ם לחינוך תרבות ומדע. המהר"ל קיבל אותו עכשו יחד בני מחזורו האיטלקים גלילאו גלילי ואבנגליסטה טורצ'לי (ממציא הברומטר) והאנגלי המאוחר יותר צ'ארלס דרווין.

לא נראה שהצ'כים עשו זאת בגלל שהמהר"ל ניצח בויכוח דתי פומבי מול 400 כמרים, וסביר שעשו זאת בגלל שעם אגדת הגולם שלו הוא נחשב מראשוני אנשי הרובוטיקה וה"הי-טק" הצ'כים.

לגירסתם, הפעלת גולם עם סיסמא סודית מוכרת כיום לכל מזכירה ופקודת ה-Delite למחיקתו מונצחת בכל מקלדת בעולם.

מתאים לצ'כים. אם שוויק הוא המודל הלאומי שלהם לחייל, אז המהר"ל מתאים להיות הדמות שלהם למדען. אומנם קצת מעליב שצ'כיה מאמצת לעצמה את הדמות שהיתה "שלנו" ואולי אנחנו היינו צריכים להגיש את מועמדתו לאונסקו, אבל הצ'כים צודקים: בקטע הזה, עם הגולם, המהר"ל היה צ'כי. אילו היה שייך לגזע אנשי ה"הי-טק" שלנו, הוא היה כבר עושה איתו אקזיט לחברה אמריקנית.

מפגשים מפוקפקים

פיקוד מרכז של צה"ל יקיים השבוע תרגיל של התמודדות מול התפרעויות המוניות ופעולות טרור, כי בצה"ל מעריכים שמייד בתום ועידת אנאפוליס צפוי גל פיגועים ותהייה הסלמה בשטחים.

עם ציפייה שכזו, אולי אפשר לדחות את ועידת השלום הזו ולהרוויח קצת שקט? מצד שני, מזל שאנו נפגשים כרגע רק עם הפלשתינים. תארו לכם שהיינו נפגשים עכשו לשיחות שלום כוללות עם כל מדינות ערב. במקרה שכזה, מה היינו צריכים להוציא מהמחסנים לצורך האימונים לקראת היום שאחרי, את הנשק הגרעיני?

עדות עצמית

תא"ל (מיל.) גל הירש, מפקד עוצבת הצפון לשעבר, טען שנורמות של מרכז מפלגה חדרו לצמרת צה"ל. הוא דיבר על ראש קטן, בריחה מאחריות ותרבות של שקר הונאה וטיוח בפיקוד הבכיר.

הוא צודק, אבל היינו מאמינים לו יותר אילו סיפר לנו את הדברים הללו בזמן אמת, בעת שכיהן בתפקידו הבכיר בצה"ל ופרצופו נראה על מסכי הטלוויזיה, ולא מתחיל לזמר רק אחרי הכשלון המחפיר בלבנון.

לפחות בעניין תסמונת הראש הקטן וההתקרנפות של קציני צה"ל הבכירים הוא סיפק את ההוכחה: הוא היה מפקד עוצבה ותת- אלוף מפורסם, ושתק.

פתרון אזרחי

שמתם לב שבויכוח בין פרידמן לביניש וחבריה, איש מהם לא משתמש בטיעונים הנוגעים לאזרח הישראלי הפשוט? אז יש לי הצעה לפרידמן: אל תגע בסמכויות בית המשפט ותן לו את הזכות לפסול חוקים, לתת הוראות לצה"ל ואפילו מתי להדליק חשמל לעזה – מה איכפת לך? תן להם הכל, בלי הגבלות. תכניס רק תיקון אחד בחוק: בג"צ לא יתחיל לדון בשום עתירה העוסקת בחוק של הכנסת, בענייני ביטחון או בענייני פלשתינים, כל עוד יש אזרחים ישראלים רגילים שמחכים בבית המשפט יותר משנה לתחילת הדיון או לפסה"ד בעניינם. ואני מבטיח לך, פרידמן, שככה הבעיה תיפטר, והבג"צ לא יגיע לעולם לדיון בנושאים שאתה מוטרד מהם.

ציידי החלקיקים

בערבות הפאמפאס של מחוז מנדוסה בארגנטינה הוקם גלאי חלקיקים ענק שמנסה לגלות את מקור המוצא של חלקיקים רבי עוצמה המגיעים לכדור הארץ. הנתונים שכבר נאספו מעידים על כך שחורים שחורים ענקיים, עם מאסה הגדולה פי מיליארד מהשמש שלנו והנמצאים במרכזי גלאקסיות מרוחקות, פולטים סילוני גז אדירים והם מקור החלקיקים החזקים שמגיעים אלינו.

ההסבר הפיסיקלי קצת מסובך, אבל חור שחור בולע הכל ולכן לא ניתן לראותו ולא ניתן אפילו להאיר עליו, אבל לפעמים הוא גם פולט משהו. בעצם אנו מכירים את התופעה: גם מערכת התקציב של המדינה, חור שחור בולע כל, ששום מבקר מדינה לא מצליח להאיר עליו, פולטת מפעם לפעם חלקים שניתזים החוצה. קראתי שהשבוע נשלחו 100 חוקרי משטרה לחפש אותם ברחוב כרמייה, בעירית ירושלים וברשות לעסקים קטנים.

שתהיו בריאים

כדי לדעת אם משרד הבריאות משגיח על איכות ונקיון המזון ביקשו אנשי התנועה לחופש המידע מן המשרד למסור לציבור כמה ביקורות הוא ביצע ב-5 השנים האחרונות במסעדות ובתי קפה ומה התגלה בהן. המשרד שחשש שקלונו יתגלה, התחכם ודרש מהתנועה לחופש המידע לשלם לו 60,000 ש"ח עבור המידע.

לתנועה אין כמובן יכולת לשלם את הסכום הזה ולכן אתם לא תדעו מה מתגלה בביקורות המזון שעושים עובדי משרד הבריאות שאת שכרם אתם משלמים.

חשבתי שמשרד הבריאות דווקא צריך להיות מעוניין לפרסם שהוא עושה ביקורות ומגן על בריאות הציבור ולא הבנתי למה הוא מבקש כסף, עד שמישהו הסביר לי שככה נהוג אצלם: משלמים להם על כל פעולה בנפרד. עכשו אני מבין גם מהן תוצאות הביקורת שהם עושים: תלוי במי ששילם.

תאריך:  16/11/2007   |   עודכן:  17/11/2007
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 22 ] מוצגות   [ 22 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מוריס הטרללה
16/11/07 15:11
 
יויו
16/11/07 18:58
2
בורקס
16/11/07 15:56
 
איציק שפיציק
16/11/07 16:41
 
חץ
16/11/07 18:09
 
סלק צהוב
16/11/07 19:30
 
שפיצי
16/11/07 19:15
 
תיאו לוגוס
16/11/07 19:31
 
לי קר
16/11/07 19:36
 
מו רה
16/11/07 19:51
3
מסך נסע
16/11/07 16:27
 
בעייתית ביותר
16/11/07 19:35
4
סוך נות
16/11/07 16:53
5
Amir Rapaport
16/11/07 17:24
6
גרייבסקי וגילת
16/11/07 20:02
 
קדימה פריצי
16/11/07 20:59
 
§§§§§§§§§§§§§§§
17/11/07 07:42
 
שושפרי
17/11/07 20:47
7
סתימת פיות
16/11/07 21:19
8
משה לדור
17/11/07 11:24
9
ליזי בן-יפונה
17/11/07 16:50
 
מירב מגבעתיים
17/11/07 18:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כאשר בוחנים את מערכת היחסים בין מדינות בעת החדשה ניתן, בקלות יחסית, להבחין בעובדה ייחודית אחת: פעמים רבות נקבעת מהות היחסים בעקבות ה"כימיה" האישית הנוצרת בין המנהיגים. "כימיה" בהקשר הזה יכולה לנוע בטווח האמוציות שבין סימפטיה, חיבה עמוקה, או שפה משותפת והבנה, לבין סלידה ותיעוב שאי אפשר לגשר ביניהם. "כימיה" מן הסוג החיובי - בין שני "איכרים מחוספסים" בעלי תכונות דומות, ראש ממשלת ישראל, לוי אשכול, ונשיא ארה"ב, לינדון ג'ונסון- הייתה אחד היסודות המוצקים ביותר במערכת היחסים הטובה, היציבה ורבת השנים שהחלה להתפתח בימי כהונתם בין שתי המדינות .
16/11/2007  |  עמי דור-און  |   מאמרים
"חברות הנדל"ן העירוניות הן ביצת הזהב של השלטון המקומי"- אומר הלל גרנות, בן 68, שנבחר השבוע פה אחד לנשיא איגוד מנכ"לי החברות העירוניות. בראיון ל-Nfc אומר גרנות, כי העיריות יכולות להרוויח הון, אם ישכילו לסלול פעילות שהוא מציע כאן, בנושא זה.
16/11/2007  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
החשש שמא רוחניות וגשמיות הם שני הפכים, הטריד כנראה גם את יעקב אבינו. שעל כן הוא חושש מאד מפני הצפוי לו בחרן, המקום אליו שלחו אותו הוריו כדי לשאת שם אשה. בסוף הפרשה הקודמת (בראשית כ"ח) קראנו כי: [ה] וַיִּשְׁלַח יִצְחָק אֶת-יַעֲקֹב, וַיֵּלֶךְ פַּדֶּנָה אֲרָם--אֶל-לָבָן בֶּן-בְּתוּאֵל, הָאֲרַמִּי, אֲחִי רִבְקָה, אֵם יַעֲקֹב וְעֵשָׂו. וכמה פסוקים קודם (פרק כ"ז) אומרת לו אמו: [מג] וְעַתָּה בְנִי, שְׁמַע בְּקֹלִי; וְקוּם בְּרַח-לְךָ אֶל-לָבָן אָחִי, חָרָנָה. השבוע אנחנו קוראים: [י] וַיֵּצֵא יַעֲקֹב, מִבְּאֵר שָׁבַע; וַיֵּלֶךְ, חָרָנָה.
15/11/2007  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
"ברוב של 54 מול 24 חברי כנסת, קיבלה מליאת הכנסת בקריאה טרומית הצעת החוק אשר מחייבת רוב של 80 חברי כנסת על-מנת שניתן יהיה לחלק את ירושלים"
15/11/2007  |  איתן גנור  |   מאמרים
עקרב
15/11/2007  |  צילה שיר-אל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן    ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש    אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ו...
חיים רמון
חיים רמון
נאום שנשא הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי בכנס בארה"ב כולל בדיות ומעשיות    כוכבי הוא אחד הבכירים שהפיץ שחמאס מורתע - "חמאס לא מגיב לתקיפות שלנו ואפילו לא שוקל להגיב"    בתקופת כהונתו של נפ...
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il