|   15:07:40
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

יונית ובוש שרים דואט

כאילו ההיסטוריה חוזרת, רק שהפעם זו קונדוליזה שגוזזת את שבע המחלפות מראשו של שמשון והיא האומרת לו "פלשתינים עליך, שמשון", עם ההמשך הידוע: "ויאחזוהו פלשתים וינקרו את עיניו ויורידו אותו עזתה ויאסרוהו בנחושתיים, ויהי טוחן בבית האסורים".
17/01/2008  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   תגובות
יונית לוי

כחלק מן ההרעשה הארטילרית לריכוך השטח לפני הביקור, שידר הערוץ השני של הטלוויזיה ראיון עם בוש. את תשומת לבי בראיון לא משכו הרפליקות השדופות של הנשיא, שמישהו מאנשי קונדוליזה שינן לו, כ"א דווקא דבריה ושפת גופה של המראיינת, הפרימדונה של הערוץ, יונית לוי.

בראיונות של עיתונאים עם ראשי מדינות יש מידה של דרך ארץ, אבל תמיד שומר העיתונאי על מסגרת שליחותו, לדלות ולהפיק למען ציבורו מידע מועיל על המרואיין - מיהו ומה כוונותיו. לא כך הגברת לוי, ששימשה כלי קיבול פאסיבי בלבד, להעברת הסוכריות המורעלות שבוש ביקש להאכיל בהן את קהל הצופים היהודים בישראל. לא היו לה שאלות חוקרות, בוחנות, מבקרות לנשיא בוש, היו לה רק שאלות מדריכות והערות מחוייכות של הזדהות, חנופה והתרפסות, עד כדי כך שנעשה לא נעים להסתכל.

ראו על לוי שהיא ממש עולה על גדותיה מרוממות המעמד, כולה אושר וחיוכים והרכנות ראש וחיינדלאך, כאלו שכחה את תפקידה - להוציא מג'ורג דבליו, מה הוא רוצה מאיתנו בעצם, לשם מה גוררת אותו לכאן האחיתופלית שלו, ואיזה גזירות הוא בא להסוות מאחורי גינוני כבוד ואמרי שפר. הרי לא סרקוזי הוא זה, שבא עם אהבתו החדשה לירח דבש בארמונות לוקסור. נשיא כושל הוא זה, שבארצו נחשב "למי שהיה", והוא מבקש לקרוע אותנו ואת ארצנו כדי להשיג לעצמו בערוב שלטונו "הצלחה" כלשהי - "למען ההיסטוריה".

יונית לוי היא מגישת חדשות רצינית, סופר-מקצועית ודעתנית, קורקרטית ואפילו מעט יבשה ומקמצת בגילויי רגשות. מה קרה לה? האם זאת סתם התבטלות פרובינציאלית והסתנוורות מן הברק הזוהר "של העולם הגדול"? אבל ישראל אינה פרובינציה, היא במרכז ההווייה הבינלאומית מיום היווסדה. מדינאי חוץ ועיתונאי חוץ גודשים אותה כל ימות השנה. ישראלים רבים נוסעים הרבה בעולם, מדברים כמה שפות. אלינו באים, גם מארצות המערב, ללמוד ולהרחיב אופקים בתחומי מדע, רפואה, צבא, חקלאות ואפילו מוזיקה ולפעמים גם תרבות!

אין מנוס מן המסקנה, שההתבטלות העצמית והקבלה הכנועה של תכתיבים נוכרים שתולות עמוק בתרבות הפוליטית של השמאל בישראל, שבתקשורת הישראלית אין מקום פנוי ממנו, תרבות-משרתים של וואסל וגרורה, של מדינה שמזמן חדלה להיות עצמאית. זו אולי הסיבה, מדוע יונית לוי ושמעון שיפר ונחום ברנע, "רואי פני הנשיא" ערב רידתו אלינו, אינם מסוגלים להעלות שאלות נוקבות, לא כל שכן שאלות של תהייה וספק ושלא לדבר כלל על מחלוקת או כפירה. והרי זה, ורק זה הוא תפקידם האמיתי! הם אינם נערים-שליחים של מסע יחסי ציבור מטעם מעצמה זרה, להציג כ"ידיד" אדם שתפקידו להוציא מידינו את כל מה שאויבינו לא הצליחו לחלץ מאיתנו בכל המלחמות.

בראיון עם יונית סיפק לה בוש כמה פעמים הזדמנויות להנחתה, אבל היא ריחפה אי שם על ענני הכבוד. למשל: בוש התפאר שכשם שנכנס למישרתו, כך הוא עתיד לצאת ממנה - נאמן לכל עקרונותיו. והיא לא שאלה, מה דעתו אפוא על שני המנהיגים הישראלים, שרון ואולמרט, שהוא משבחם כ"כ, והם שינו את עקרונותיהם מן הקצה אל הקצה?! ואשר לעקרונות, היש עיקרון חשוב מן הכתוב ב"בייבל", שהאלוהים נתן את הארץ הזאת לעם ישראל? בת עמו של האולד-טסטמנט לא זכרה, ברגע המכריע, את "הפרט הקטן" הזה?

למשל: הנשיא השתפך, כיצד בביקורו הקודם ראו עיניו בפליאה ובהשתאות מבעד לחלון הקינג-דייוויד, את הזריחה הזהובה מעל לעיר העתיקה של ירושלים. ולא עלה על דעתה של הצעירה הזאת, בת הארץ, יהודיה חניכת הציונות, להשחיל שאלה, הערה, הרהור:... ואת העיר הזאת, עיר הקודש, אתה מבקש לקחת מאיתנו?!

למשל: בוש אינו נלאה מלספר בכל הזדמנות בעיניים מצועפות- וכמובן גם בראיון עם יונית - כיצד טס במסוק, בלוויית אריאל שרון, מעל ל"ווסט בנק" ושרון הצביע לו על ההתנחלויות ועל חשיבותן. ואת זה הנשיא אוהב להגיש תמיד כשפניו עוטות ארשת פילוסופית, איך הזמן משתנה ואיך שרון - וישראל - התהפכו... מדוע לא העירה כאן לוי למיסטר פרזידנט, שבדיוק להפך - הטילים על שדרות מוכיחים שצדק דווקא שרון ההוא, הקודם, וגורלה של שדרות מצפה לתל אביב אם ישראל תאכל את התבשיל שהוא נוסע כעת לדחוף לתוך גרונה.

אבל - איך נצפה ממנה שתביע את מה שכנראה היא בכלל אינה חושבת? אולי בוש וקונדוליזה, והמדינה הפלשתינית על הקו הירוק, וירושלים ערבית, ויהודה ושומרון "יודנריין" הם גם "החזון" שלה ושל שולחיה?

אם כן, חטאתי כלפי הגברת לוי, בהאשימי אותה בחוסר מקצועיות. להפך: היא ייצגה בהצלחה רבה את ישראל הפוסט-ציונית, השופעת ידידות ואהבה לאויביה ולמתנגדיה, אך מסריה זרים ומנוכרים למרבית המכרעת של בני עמה, שנותרה דבקה בעקרונות ובערכים "המיושנים", שמימים ימימה. הוא אשר אמרנו: הראיון עם בוש היה מעניין, אך לא בגלל המרואיין. בגלל המראיינת.

שמשון בעזה?

גדולתה של אנאפוליס היתה "בחלון ההזדמנויות" - כמו שאומרים האמריקנים - שנפתח לפתע בפנינו, לכרות ברית עם הפת"ח המתון, שוחר השלום והדו-קיום, נגד ארגוני הטרור עם החמאס בראשם, ובד בבד גם להתחבר עם כל המדינות הערביות המתונות, ובראשן ערב הסעודית בכבודה ובעצמה, בחזית אחת בראשות אמריקה, מול אירן. אלא, משום ש - כמו שאומרים האמריקנים - "אין ארוחות חינם", הרי "בסוף היום" - כמו שאומרים האמריקנים - נאלצנו לשלם ולתת להם את ירושלים ואת יו"ש ואת ההתנחלויות ולקבל מהם את הפליטים, מפני ש"זה המשחק היחידי בעיר" - כמו שאומרים האמריקנים. אבל איזה משחק הוא זה?

בינתיים התברר שאמריקה יצאה מן המשחק נגד אירן, תחת חיפוי מסך עשן בצורת דוח ארגוני הביון, לפיו אירן בכלל חזרה בתשובה מן הפצצה הגרעינית.

ובינתיים ערב הסעודית מתנכרת לאבו מאזן ומתחברת דווקא עם החמאס, ולאחרונה אילצה את מצרים להכניס לרצועה מפקדי טרור שחזרו מאמונים מתקדמים באירן ומנהיגי חמאס שחזרו עם מזוודות מלאות בכסף. ובכלל, סעודיה מהדקת קשרים עם אירן, וכל "החזית הערבית המתונה" התאדתה כפטה-מורגנה. "אין ארוחות חינם"? אבל אדוני הנשיא, האם בטכסס משלמים גם כשלא מקבלים ארוחה?

ובינתים נרצחו עידו זולדן, דוד רובין ואחיקם עמיחי הי"ד ע"י אנשי פת"ח, וביניהם חברים באותם מנגנוני הביטחון של אבו מאזן, שזה עתה אולמרט סיפק להם אלפי רובי סער ומיליוני כדורים. ובינתיים אנשים מן הכוח הזה ניסו להתנקש בחייו של אולמרט בדרכו ליריחו למיפגש "שלום" עם הבוס שלהם, ובינתיים איש המשמר האישי של ראש צוות המו"מ "לשלום", אבו עלא, נתגלה כעוסק בלילה בטרור ונהרג לאחר שירה על צה"ל. ובינתיים, בפעולה האחרונה בשכם, טרוריסטים שנתפסו היו מן הפת"ח של אבו מאזן, ואפילו מתוך הרצועה הנשלטת ע"י החמאס, לפחות מחצית מן הטילים והפצמ"רים משוגרים אלינו ע"י הפת"ח.

ומפי דובריו של "השותף לשלום", ומכלי התקשורת שלו, בוקעים יומיום האשמות, עלילות והשמצות נגד ישראל-של-אולמרט ונגד צה"ל. לאחרונה הם טענו בשיא החוצפה שישראל, בפעולתה האחרונה בשכם, חשפה מעבדות לחמרי נפץ ולטילי קסאם ועצרה מחבלים מסוכנים שהתכוננו לפגע בישראל, אך ורק כדי לשלול מכוחות הביטחון הפלשתינים את ההזדמנות לעשות בדיוק את הפעולה הזאת בעצמם. הם ביקשו להוכיח שהם שווים משהו, ואנחנו פעלנו מתוך כוונה זדונית להוכיח, שהם אינם שווים כלום. חטפנו מהם את המיצווה!...

ועם ישראל העייף, המותש, המבולבל והמדוכדך, שלקחו ממנו את הגאווה הלאומית, את הביטחון העצמי ואת האמונה בצידקת דרכו - כבר חסר אונים לפתוח את פיו כדי לסתום את הפיות המרושעים, המטופשים והמפגרים שהפיקו את הבדייה הפרימיטיבית הזאת.

כאילו ההיסטוריה חוזרת, רק שהפעם זו קונדוליזה שגוזזת את שבע המחלפות מראשו של שמשון והיא האומרת לו "פלשתינים עליך, שמשון", עם ההמשך הידוע: "ויאחזוהו פלשתים וינקרו את עיניו ויורידו אותו עזתה ויאסרוהו בנחושתיים, ויהי טוחן בבית האסורים".

האם כבר גזזו את מחלפותינו או עדיין רק מכינים את המספריים? האם עינינו אינן רואות מפני שכבר ניקרו אותן? וכשאנחנו טוחנים היום לעזה - דלק, חשמל, מצרכים חיוניים, שירותים בנקאיים, העברות כספיות, שיווק תוצרת חקלאית ועוד מעט אלפי מחבלים משוחררים - האם זה עדיין מרצוננו, או שמא כבר מתוך בית האסורים?

בוש טוען שהוא איש התנ"ך - החמצנו את ההזדמנות לשאול אותו.

תאריך:  17/01/2008   |   עודכן:  17/01/2008
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יונית ובוש שרים דואט
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
17/01/08 16:28
2
patrick173
18/01/08 00:22
3
מכיר ויודע
18/01/08 11:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישראל נקלעה למציאות קשה ביותר בגבולה הדרומי עם רצועת עזה. שנתיים וחצי לאחר ההינתקות החד-צדדית שהיתה אמורה על-פי הוגיה להביא לשיפור מצב הביטחון - ישראל עדיין מצויה במלחמת התשה יומיומית עם ארגוני הטרור הפלשתינים, המפציצים את יישובי הנגב המערבי משדרות ואשקלון ובצפון והקיבוצים במזרח.
17/01/2008  |  יוסי עבדי  |   מאמרים
... אז קראתי לאחרונה כי ישנם בקרבנו יהודים מאמינים, רבנים ומקובלים למיניהם, אשר הבינו לאחר שנים של העמקה בצפונות היהדות ובדרכיה, ובעיקר בתחום הנסתר, כי שינוי השם - יעשה להם ולאחיהם - בעיקר מה שעבודה קשה ומאמץ מושקע - לא יעשו והוא: שיפור חייהם.
17/01/2008  |  טל רבינוביץ'  |   מאמרים
במהדורתו הקודמת של המשרד לענייני דתות הוא היה שותף להונאת הממשלה שהיה חלק ממנה, הכיצד?
17/01/2008  |  איתן גנור  |   מאמרים
לא תהיה זו הגזמה וגם לא חידוש מרעיש, אם ייקבע שהמצב בדרום המדינה הוא קטסטרופלי. נוצרה שם מציאות כה עגומה, עד כדי אימה, תרתי משמע. 30 קאסמים, 50 קסאמים, מי כבר סופר. ומדינה שלמה עומדת מנגד, אימפוטנטית לחלוטין, מבולבלת ואובדת דרך.
17/01/2008  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
"לא נמגן עצמנו לדעת" הכריז ראש הממשלה בנחרצות אופיינית בהתייחס לתביעות המיגון של שדרות. בהיגיון צרוף טען ראש הממשלה שאין סוף להתמגנות וכי רק פעילות התקפית רצופה ויזומה יכולה להסיר את איום הקסאם על שדרות.
17/01/2008  |  דני רשף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
המנהיגות עדיין נעדרת [צילום: אורי פרקש]
יואב שורק
אחרי 7 באוקטובר היה ברור לכולנו שמה שהיה לא יהיה עוד - שהמנהיגות תתחלף ושנתפכח מרעיונות מסוכנים שהובילו לאסון    כל זה התכרסם לאיטו בחודשים הארוכים שעברו    ההצעה הישראלית לעסקה מלמד...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il