|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

לא מלאך ולא שרף, ואולי גם לא מיסז'ניקוב

"למה האוצר העביר 300 מיליון שקלים לבנק למסחר?" שאל בכעס אחד הח"כים החרדיים, "כי זה עשירון עליון? מה זה לא גוף פרטי?". "אני לא יודעת", לחשה נציגת האוצר האומללה
11/04/2008  |     |   מאמרים   |   תגובות
"האם האוצר יעביר את הכסף". יו"ר ועדת הכספים [צילום: פלאש 90]

   רשימות קודמות
  יחזקאל נגד יחזקאל
  פרויקטים כלכליים וחומוס שאיננו יורה
  היעד הבא של פרקליטות המדינה
  הקרב על הספין בוועדת חוץ וביטחון
  באיזה מאחז התגורר אהוד ברק?

ועדת הכספים התכנסה השבוע לדיון בפעם המי-יודע-כמה בנושא נפגעי חפציבה. הפעם הייתה כותרת הדיון "ההיבטים הציבוריים של פרשת חפציבה", ואכן היו שם לא מעט היבטים ציבוריים ואפילו מעניינים מאוד, כמו איך מפירים הבטחות, איך מתעלמים מהחלטות, איך עושים איפה ואיפה ואיך בורחים מאחריות, לעומת נטילת אחריות, רצינות ושליחות, לפחות בינתיים.

ועדת הכספים נחשבת מקום ידידותי לנפגעי חפציבה. יו"ר הוועדה סטס מיסז'ניקוב וחבר הוועדה ח"כ ריבלין הם שיזמו והעבירו את "חוק חפציבה".

"לא נשקוט ולא נרגע ולא ננוח לרגע עד שנגמור את כל הסיפור", פתח יו"ר הוועדה את הישיבה וניסה לברר מה עלה בגורל הדרישה להעביר 25 מיליון שקלים לטובת 260 משפחות שנותרו ללא בית, עם משכנתה מחד-גיסא ושכר דירה מאידך-גיסא ודרישה לשלם מאות אלפי שקלים כל אחת בחודשים הקרובים. "משרד השיכון פה?" שאל מיסז'ניקוב. דממה. אין קול ואין עונה. "משרד האוצר פה?" ניסה היו"ר, "כן", ענתה בחורה צעירה.

"האם האוצר יעביר את הכסף", שאל מיסז'ניקוב. "שר האוצר בחן וקיבל את המלצת אגף התקציבים", מלמלה נציגת האוצר, "תפקיד הממשלה הוא לא לספק ביטוח לחברות פרטיות או לפצות אזרחים בעקבות פשיטת רגל, בפעם הבאה כל חברה..." "תרשמו תרשמו", אמר מיסז'ניקוב, "שר האוצר זורק לכלבים 260 משפחות ערב חגיגות ה-60 למדינת ישראל". נציגת האוצר הצטנפה בכסאה ושתקה. "למה האוצר העביר 300 מיליון שקלים לבנק למסחר?" שאל בכעס אחד החכי"ם החרדיים, "כי זה עשירון עליון? מה זה לא גוף פרטי?" "אני לא יודעת", לחשה נציגת האוצר האומללה שאפילו לא הבינה שאף אחד לא מצפה ממנה לתשובה. "אנחנו נשלח אותה ללמוד מה ההבדל", המשיך הח"כ להתעלל בנציגת האוצר שהייתה נראית כאילו בכל רגע תפרוץ בבכי.

ח"כ ריבלין קטע את זעמו של הח"כ וסיפר כי שר האוצר "אמר בצורה מפורשת שהמדינה תעביר 15 מיליון שקלים, וגם שר השיכון אמר במענה להצעת אי אמון בנושא בשבוע שעבר כי יפעל לתרום את חלקו. "אינני יודע מדוע הוא חזר בו", המשיך ריבלין, "לא צריך להביא לכאן פקידים, יהיו משכילים ומעולים ככל שיהיו", אמר ריבלין תוך שהוא מעיף מבט אבהי לנציגת האוצר ומרעים בקולו: "לא פקיד! לא מלאך! ולא שרף כי אם שר האוצר בעצמו".

עוד ריבלין מדבר והדלת נפתחה והנה, לא מלאך ולא שרף, כי אם דווקא פקיד ואפילו של משרד השיכון.

"איפה היית?" התרעם מיסז'ניקוב, "מה עם הכסף?" "ציפינו עד הבוקר ששר האוצר יגיד לנו", התנצל נציג השיכון, "לפני עשר דקות קיבלתי תשובה ששר האוצר לא מוכן להעביר 15 מיליון". מוזר... נציגת האוצר כבר ידעה את התשובה שמן הסתם קיבלה מקסימום יום קודם, ועכשיו נכנס נציג משרד השיכון וטוען שקיבל את הידיעה לפני עשר דקות? נו מילא, אבל נניח לפרטים הקטנים.

בינתיים האווירה הלכה והתחממה. "לעצור טיפול ולא לקדם אף סעיף של האוצר והשיכון", הציע ח"כ יצחק אהרונוביץ בתקיפות. "אני מציע להתפזר", אמר ח"כ ליצמן וצעק: "לא מעניין אותי שום דבר עד ששר האוצר יסביר מה ההבדל בין חפציבה לבנק המסחר!" "שיזרים כסף", התלהב ח"כ מיסז'ניקוב, "שיגיד מדוע הוא לא מקיים את הבטחתו", החרה החזיק אחריהם ח"כ ריבלין.

דיוני הוועדה לא נמשכו זמן רב ובסופם פצח יו"ר הוועדה ח"כ מיסז'ניקוב בנאום שניכר היה כי יצא מן הלב. "ועדת הכספים מתנצלת עמוקות בפני הרוכשים, אני ממש מתנצל. אנחנו נדהמים מאטימות הלב של שרי האוצר והשיכון שנתנו להבין שהפתרון קרוב, והיום חזרו בהם, בושה וחרפה שאפילו הבנקים, היו מוכנים לשתף פעולה ולהשתתף, והממשלה אומרת תשברו את הראש לבד ערב החג. הוועדה תתייחס לפניות משרד האוצר כפי שהם מתייחסים לפניותינו, החל מרגע זה. ממש עכשיו שר האוצר דן על קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה בסך של מיליארד שקלים ואנחנו לא נטפל בעניין כל עוד המשבר נמשך. אני יודע שאני שם כאן את ראשי, אחרי זה יעיפו אותי. אני מוכן ללכת בגלל הפרשה הזו וקודם כל בגלל הפרשה הזו... אני פונה למחליפי - לכו באותו קו! בושה למדינת ישראל".

טוב, נכון... אפשר הרי להגיד שכסאו של מיסז'ניקוב כיו"ר הוועדה מתנדנד ממילא, כי הוא איש ישראל ביתנו שפרשה מהממשלה והוועדה שייכת בדרך כלל לקואליציה. אפשר גם להזכיר את העובדה שעיקרי נאומו השוצף והרוגש של מיסז'ניקוב אומנם הופיעו בדוח הוועדה לעיתונות, חוץ מאזכור נכונותו לפנות את כסאו בשל הפרשה. אבל מדוע להיות ציניים? ח"כ מיסז'ניקוב כבר הוכיח את עצמו בעניין, ובכל זאת נאום כזה לא שומעים כל יום, גם לא כל שנתיים, ודאי לא מפי פוליטיקאי צעיר שעתיד מפלגתו מעורער והוא יושב במוקד כח רב עצמה. בכל מקרה אפשר לגזור את הנאום מהעיתון ואם חלילה ישכח את דבריו, לשלוח לו בדואר.

גם תינוק משכיל חולה

תושבי הדרום מתלוננים כבר שנים על כך ששירותי הבריאות במקומותיהם לוקים בחסר עד כדי מצב של סיכון חייהם. מחלקת המחקר של הכנסת ערכה מחקר שכותרתו אי שוויון בשירותי הבריאות – מחוז דרום, ועדת העבודה הרווחה והבריאות התכנסה לדון בממצאי הסקר הזה שהם מקוממים ואפילו מבהילים. מחוז הדרום הוא הגדול ביותר בארץ ומשתרע מאשדוד ועד אילת, האוכלוסיה רביעית בגודלה בארץ, אבל יש בו שלשה בתי חולים בלבד, מתוכם רק אחד בבאר שבע הוא גדול וברמה גבוהה. מספר מיטות אשפוז עומד על פחות מ-1.5 ל-1,000 נפש, בעוד במרכז הארץ כמעט כפול, יש מחסור חמור במיטות במחלקות חיוניות כמו קרדיולוגיה, אונקולוגיה. אין כמעט עמדות דיאליזה, ובחדר מיון יש פחות 50% מהממוצע הארצי. כנ"ל לגבי מיטות ליולדות. וזה רק מעט, ואפילו לא הזכרתי את מצב קופות החולים והמחסור החמור בצוותים רפואיים.

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור אבי ישראלי, איש חייכן ונמרץ "שמח מאוד על הנתונים" והעיר כי "הנתונים ברובם של משרד הבריאות, אנחנו אוספים אותם כדי להתמודד". מיד אח"כ פתח בהרצאה השוואתית על נתונים מקבילים בעולם של מספר מיטות לנפש ועל כך שמרכיב שירותי הבריאות בקביעת בריאות האוכלוסיה הוא לא היחיד ואולי הפחות חשוב, יש מצב סוציו אקונומי והשכלה של האם ומרכיבים נוספים. "טוב, אז איך מגיעים לפתרון של אי שיוויון בשירותי הבריאות?" דחק בו יו"ר הוועדה. "לא מגיעים", היתה תשובתו של המנכ"ל, "מערכת הבריאות לבדה לא תפתור את אי השוויון".

אח"כ הסביר המנכ"ל כי גם אם יוסיף תקנים "לא יהיה מי שיאייש אותם, כי רופאים לא רוצים לעבוד בפריפריה, כדי שיגיעו צריך להכפיל לשלש ואפילו יותר את שכר הרופאים" - יופי! הנה משרד הבריאות מצא מי אשם. הרופאים החמדנים. אתם מבינים, משרד הבריאות (והאוצר כמובן) לא מוסיפים תקנים כי הם החליטו שאין מי שיאייש אותם. אומנם בוועדה התגלה כי אכן רופאים רבים לא רוצים אבל יש מספיק רופאים שמוכנים לעבוד בשכר רגיל, אבל תנחשו מה? נכון! אין תקנים. אגב בוועדה התגלה גם כי בניגוד מפורש לחוק יש חוסר משווע במכשירים רפואיים חיוניים דוגמת C.T. "רופאים צריך לשכנע לעבור, אבל מי צריך לשכנע מכשירים?" הקשה תושב הדרום.

הדיבורים המעשיים האלה היו כנראה קשים למנכ"ל המשרד שמהר מאד חזר לניתוחים אקדמיים, הפעם על פערים בשירותי בריאות בעולם. מיד אחריו פתח נציג האוצר בדברים, ולא תאמינו, גם הוא דיבר על פערים בהשכלה ומצב סוציו אקונומי וכדו'. "עזוב אותך מהשכלה", התעצבן יו"ר הוועדה, "זה ייפתר בעוד 20 שנה - מה עם אי השוויון?" כאן כבר לא יכלה להתאפק אחת מהמוזמנות שאמרה: "מה הקשר בין הדיבורים האלה לתינוק עם 40 מעלות חום שצריך לנסוע יותר מ-40 ק"מ למרפאה?". נציג האוצר לא נרתע מההערה והמשיך: "...פיתוח שירותים, הסטת מחשבים..."

טוב הבנו! השכלת האם היא מרכיב חשוב והמצב הסוציו אקונומי הוא מרכיב רציונלי מרכזי, והנתונים ההשוואתיים מהווים בסיס לסיסטמה, אבל מה זה קשור לצורך שלכם אנשי משרד הבריאות ובעיקר האוצר לתת את חלקכם ולהביא את שירותי הבריאות למקסימום שניתן? ריבונו של עולם, אתם חושבים שאתם באוניברסיטה? תתחילו לעבוד! מתי כבר יעקרו את האקדמיזציה הפלספנית הזו ממשרדי הממשלה, מישהו צריך להזכיר להם שם בחלונות הגבוהים שהם הרשות המבצעת ולא הרשות המדברת.

פורסם במקור בשבועון "יום ליום"
תאריך:  11/04/2008   |   עודכן:  11/04/2008
חגי סרי לוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא מלאך ולא שרף, ואולי גם לא מיסז'ניקוב
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חזק ואמץ, הצלח
11/04/08 08:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני מספר שבועות זכה לפרסום רב פסק דין של בית משפט השלום בתל אביב, שזיכה את חברת קרדן ומנהליה, בהם יוסף גרינפלד, מעבירה של "הרצת" מניות. עתה מתברר, שאין זה מקרה יחיד: בית המשפט זיכה, ב-13 במרס, גם את המהנדס והיזם מרדכי כבירי, בעליה של חברת יובל הנדסה, מהאשמה דומה. המקרה של כבירי, שיפורט בשורות הבאות, מעניין ומרתק, ויש בו לקח חשוב ליזמי נדל"ן ולאחרים וכן לפעילים בשוק ההון.
10/04/2008  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
כל שנותיי הבוגרות עסקתי במחקר, בניסיון להכיר את הצד השני, את היריב ולהבין מה מניע אותו ולאן הוא חותר. כדי להכיר בצורה טובה את האחר, יש צורך ראשית להשיל את הדעות הקדומות, ללמוד אותו היטב בסקרנות אינטלקטואלית ללא גבולות ו"להתמסר" לאידיאולוגיה שלו. למעשה "להיות" בצד שלו ולעמוד בנקודת המבט שלו תוך הפרדה מוחלטת של השכל מהרגש. כך, נהגתי במחקרים שערכתי על חמאס, על תפיסת פיגועי ההתאבדות שלו, הג'יהאד הפיננסי ועוד וכן על תורת השלבים של ערפאת ("שלום האמיצים") לחיסולה של מדינת ישראל, שנתפסה בטעות ע"י רבים כתוכנית שלום.
10/04/2008  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
פעם אחר פעם עולה מר ביילין לשידור ואומר: קול המון כקול שדי, אני קול הרוב ולכן אני קול שדי. ההמון רוצה שלום, ההמון רוצה נסיגה לקווי 67', או 47', או כל קו שאני אסכם בז'נבה. ההמון רוצה מדינת רווחה שתחלק קצבאות לכל דורש, ההמון רוצה אפליה מתקנת לערבים, ההמון רוצה חלוקת ירושלים, מסירת הגולן, מדינה ערבית נוספת, אוטונומיה ערבית בגליל בנגב ובשפלה הפנימית. אני, יוסי ביילין - קול ההמון האמיתי.
10/04/2008  |  ד"ר יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
הנשיא קצב זכה בניקוד ראשוני גבוה, כאשר נכנס לאולם המשפטים כנאשם ויצא בשלב זה כחשוד בלבד. אם להמשיך בהשוואה הציורית מעולם הספורט, הרי שמדובר בשלשה עם הבאזזר בכדור-סל או יותר נכון בנוקאאוט בסיבוב הראשון באיגרוף - ועכשיו מתחילים לספור עד 10.
10/04/2008  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
אין מקום להשוואה. אסור להשוות. צריך לסייג, ולתמוך את הסייג באלף אלפי הבדלות. ובכל זאת - ההשוואה, כמו מחשבה שאינה מרפה, בוחרת לה נתיבים להעלות מתת התודעה אל סף התודעה, מהמרתף אל הסלון, כך, מאליה, בלתי נשלטת, עולה ההשוואה: גם גילה קצב היא קרבן. עוד קרבן.
10/04/2008  |  אברהם שרון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
דרור אידר
דרור אידר
יום השואה השנה מעורב עם מאורעות ה-7 באוקטובר    הלקח הראשון שתמיד שיננו היה "לא עוד שואה"    חשוב בימים אלה להזכיר את הלקח הנוסף: "לא עוד גלות"
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
אולפני אל-ג'זירה [צילום: נאסר נאסר/AP]
גדי חיטמן
אלג'זירה, למי שיודע ערבית, הייתה הערוץ היחיד שהעביר תמונות וקולות מעזה מאז ה-7 באוקטובר לכל בית בישראל    העובדה שאין תקשורת ישראלית שמכסה את המלחמה מתוך הרצועה העצימה עוד יותר את ח...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
כיהודי, ישראלי, ציוני לפני ה-7 באוקטובר ואחרי ה-7 באוקטובר אני סבור שמחבלים יש להרוג ויש להימנע ככל האפשר משבייתם, אלא למטרות מודיעיניות ולמטרות סחר חליפין בבני ערובה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il