|   15:07:40
  אפרים הלפרין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מהי חרדה דנטלית ואיך מתמודדים איתה?
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח

רשלנות רפואית? הפרופסור גליק יחליט

אני משתדל שלא לנצל את האתר הזה לתועלתי האישית, אך הפעם אני מספר סיפור אישי כואב אשר תועלתו לכלל הציבור, לדעתי, מאד מאד גדולה
22/08/2008  |   אפרים הלפרין   |   מאמרים   |   תגובות
ד"ר אלוהים. לא בודקים ולא שואלים [אילוסטרציה]

לכבוד:

- מנכ"ל משרד הבריאות
- הפרופסור גליק - הממונה על תלונות הציבור בעניינים של רשלנות רפואית
- מנכ"ל שירותי בריאות כללית
- מנהל בתי חולים רבין
- מנהל בית החולים בילינסון
- מנהל מחלקה פנימית ד' בבית החולים בילינסון, וסגנו


הנדון: רשלנות רפואית - בקשה לטיפול חוזר באמי על-ידי החזרתה לצורך בדיקות לבביות בבית החולים - בקשה להקמת ועדת בדיקה - בתוספת פרק ב' - שהיה פרק הרבה יותר חמור של הסיפור!

אמי הגיעה לפני יומיים לבית החולים בילינסון עם אמבולנס טיפול נמרץ, עקב סימפטומים חיצוניים וכאבים הדומים לסימפטומים וכאבים של התקף לב. עוד בביתה בוצעה בדיקת א.ק.ג (על-ידי ארבעה פרמדיקים מתוקים). לא אובחנו שינויים מבדיקה קודמת, אך הלחץ בחזה ולחץ הדם הגבוה, הביאו לטיפול פרמדיקי (מעולה וידידותי) הדומה באופיו לטיפול בעת בהתקף או פוסט התקף.

אימא היא חולת לב כרונית אחרי התקף לב ושני צנתורים (לפני כ-8 שנים). אז הוכנס לה תומך לאחד העורקים.

לפני כשנתיים אובחנה אצל אימא גם חרדתיות יתר (היא ניצולת שואה בת 82, אלמנה הגרה לבדה מזה 25 שנה).

ונחזור לסיפור המעשה:

הטיפול במיון היה 100 אחוז: דמים, צילום חזה, א.ק.ג, חום רקטאלי - עם מסקנה די פסקניתף אין סימנים לאוטם (בעיקר עקב העדר האנזים המעיד עליו). המיון היה מאד מאד מקצועי, מאד מאד שירותי, על-אף שהגיל הממוצע של הרופאים נראה בערך 16, ועם כל הלחץ ועם כל התנועה הרבה, התפנה הצוות הרפואי (הנהדר, המגובש והמלוכד) להסביר לנו את הממצאים והמסקנות הראשוניות.

היא הועלתה לפנימית ד' - נקלטה - ומאז רק חוסר מקצועיות, עלבונות, וחוסר טיפול:

1) אף אחד לא מתייחס כלל למחלת הלב הכרונית שלה, ולא מנסה אפילו לשלול אפשרות של הידרדרות במצבה הלבבי, מאז עברה לפני שנים מספר בדיקות כאלה.

2) אף אחד לא עושה חשבון כי ייתכן שאחרי שמונה שנים התומך סיים את תפקידו בחייה ולא בודק - על-אף שקיים מכשור בבית החולים המאפשר לבדוק בעיות כאלה (אולטרה סאונד לבבי - תלוי כמובן במיקום התומך).

3) פעמיים הגישו לה אוכל בבוקר - ואמרו לה שיכולה לאכול, בעוד שהסתבר שרוצים לעשות לה אולטרה סאונד בטן בו מחויב צום.

4) שכנתה למיטה כרותת רגל, נאנקה למעלה מחצי שעה, הייתה צריכה לשירותים אך איש לא התפנה לסייע לה.

הבניין מדהים, החדר מקסים, השרות הרפואי והסיעודי, לדעתי, מתחת לכל ביקורת.

הייתה לי שיחה מאד קשה עם מנהל המחלקה.

כאשר ראיתי מה הולך שם, ביקשתי להיכנס לישיבת הבוקר של הרופאים, אך נדחיתי. לאחר מכן יצאתי והשארתי את הטלפון לאחות בכירה על-מנת שהפרופסור יחזור אלי והוא נמנע מלעשות כן. משחזרתי ביקשתי לפרט טענותיי בפני אותה אחות; היא קראה לפרופסור ונכנסנו לשוחח בחדר צדדי. אמרתי לו מה אני חושב על האיכויות המקצועיות של המחלקה שלו, ופרט אחד מזעזע שאמר לי ייחרת בזיכרוני לעד: "אנחנו פנימאים. אנחנו לא צריכים קרדיולוגים" - על משפט זה אני דורש הקמתה של ועדת בדיקה אשר תבדוק לעומק עד כמה משפיעה דעה כזו של מנהל מחלקה פנימית על בריאות המתאשפזים במחלקה (דעה זו אושררה לחרדתי גם על-ידי מנהל בלינסון בשיחה מאוחרת אתו בבית החולים).

מעבר לכך דרשתי, חזור ודרוש, שבית החולים והמחלקה או מחלקה אחרת יבצעו לאמי את כל הבדיקות הנדרשות על-מנת לעמוד על מצבה הלבבי/נשימתי (בהיבטים האנטומיים) העדכני לימים אלה - ובפועל דיברתי לקירות, קירות מפוארים אותם תרם איש גדול בשם שאשא, אך לבבות אדם הוא לא יכול היה לתרום, ומה שנשאר במחלקה הזו, לדעתי, הם לבבות של אבן.

אני ידיד של משרד הבריאות, שעות רבות מזמני אני מקדיש למשרד בהתנדבות באחד מאגפיו. פעמיים או שלוש בשנה, אפילו מוחאים לי שם כפיים, ואני רק אומר תודה על ההזדמנות שנתן לי המשרד לתרום לגוף כה חשוב לנו, בימי שלום ובעיקר בימי מלחמה בעורף. ההתנדבות נמשכת מאז המלחמה האחרונה (בה כבר הייתי משוחרר ממילואים), ובה הפכתי את משרד הבריאות מלקוח מניב, לידיד שאני תורם לו ימים ולילות ותמורתי - בתרומתי.

אין לי בל בעיה להרים טלפון ולהיעזר בידידי הרבים במשרד, אך נמנעתי בעבר, אני נמנע ותמיד אמשיך להימנע מלהפעיל קשרים; אבל היחס הרפואי והסעודי המחפיר במחלקה הספציפית הזו - אפילו את הידידים מרחיק, מרתיע ומעליב, ומה יעשה לאלה שאינם ידידי המערכת?

ואחרי שפינו אותנו מבית החולים מבלי לבצע, לדעתי, פעולות מינימאליות הנדרשות עקב מצבה ועקב נסיבות אשפוזה, קיבלנו פינאלה אשר כדוגמתו יכול לקרות רק בעולמות אחרים, עולמות של רשע ואיוולות.

על-אף שתלונה הונחה על שולחנם של מנהל רבין ומנהל בילינסון (אשר קיבלה ביד) אשר דרשה וידוא ביצוע הבדיקות, הוציאו את אימא מבית החולים מבלי להתעמק כלל וכלל במצבה הלבבי והנשימתי; אף לא בדיקה אחת בוצעה בכיוון זה, אף קרדיולוג לא ראה אותה, ובנוסף לכל אלה, כל תמונת התרופות במכתב השחרור הייתה מבולבלת וחסרת מובן.

גיסתי ואימא ביקשו שהרופא התורן יסביר מה כתוב שם. המתנו כשעה לרופאה, ואז הובן סופית שהורדה תרופה בשם פוסיד לחלוטין.

הפוסיד היא תרופה מצילת חיים עבור אימא באשר בלעדיה, ועקב מגבלות בספיקת הלב, מתמלאות ריאותיה בגודש (נוזלים) ואז היא לא מסוגלת כלל וכלל לנשום. הפוסיד הוא פּארך אמיתי, יען כי הוא משתן, ולנשים בגיל זה קשה ממילא עם החזקת השתן - אך כאמור התרופה היא חיונית, בלעדיה אימא לא נושמת כלל.

במהלך שהותה בבית החולים הורו לה שלא לקחת את הפוסיד בכדורים, והוא הוזרק לה לווריד מספר פעמים, והתגובה המיידית היא השתנה ללא גבול - והקלה מיידית בנשימה (בבית חולים זה בסדר - כי השירותים קרובים).

גיסתי ואימי לא התווכחו, אך אני אשר הייתי הראשון שהבחין לפני עשר שנים, בחדר מיון, כאשר הגיעה במצב של סף חנק שהפוסיד שהוזרק לה לווריד מציל אותה; משהבנתי שחלה טעות חזרתי לחדר הרופאים, דיברתי עם הרופאה, הסברתי לה על הגודש ועל הצלת חיים. היא אמרה לי שהמדובר בהוראה מלמעלה, ולכן ביקשתי לדבר עם הלמעלה. היא נבהלה ממני, גירשה אותי מהחדר ואני לא יצאתי, בהמתנה לשיחה עם אלוהים, זה שהורה להוריד לאמי תרופה מצילת חיים.

הביאו לי ביטחון, יד ביד יצאנו מהחדר, הוא הזמין את האחות הראשית והגיע מנהל בית החולים (אותו אחד שמסרתי לו ביד את תלונתי). נכנסנו לשבת. לא ריחמתי עליו, הסברתי לו על הפוסיד, וגם הסברתי לו מה אני חושב על המחלקה הזו.

עצבנתי אותו (לא בעיה להתעצבן ממני) ורק אחרי שיחה של כ-15 דקות של אימי (כאשר אני שותק בד"כ) עם מנהל בית החולים בו היא הסבירה לו את מקור התרופה, מדוע היא ניתנת, איך היא מצילה את חייה - הביאה למרשם, אך עם המלצה מפורשת של אלוהים ושליחו עלי אדמות - מנהל בית החולים, שלא ליטול את התרופה (ואשר משמעותה המיידית היא סף חנק תוך שעות ספורות).

ד"ר אלוהים שעל-פי טענת מנהל בית החולים בדק את אימא והגיע למסקנות בגין בדיקה זו - לא בדק מעולם את אימא. הרופא היחיד שהניח עליה סטטוסקופ היה רופא צעיר עם שם פולני. ד"ר אלוהים, לטענת אימא, אשר היא יותר צלולה מ-99% מאוכלוסיית העולם, התבדח עמה על ימי המשיח, וככל שהגיע למסקנות רפואיות בגינה הוא עשה זאת רק באמצעות טלפתיה ו/או בטלקינזיס (ואלי הוא נתן גם מבט בתיק הרפואי - מי יודע).

אימא שלי אולי קצת חרדתית, לי יש אולי קצת פה גדול, אבל השרות הרפואי והסיעודי, השערורייתי במחלקה הנוגד את שבועת הרופאים, הנוגד את שבועת אסף הרופא, הנוגד את חוק זכויות החולה, והנוגד את חוק בריאות ממלכתי לאימי, ולשאר החולים בחדר שלה, לא קשור לחרדתיות - זו באה ככל שהנראה מהשואה ומהגיל, ולא קשורה לפה הגדול שלי, שבא בגלל השריטה העמוקה בראשי - ובגלל הגיל (הצעיר) בו נתקעתי.

פשוט מדובר בחבורה של אנשים אשר לדעתי הם חסרי לב, ולדעתי הם נטולי כישורים ראויים לטיפול בבני אדם, המפילים לדעתי את חיתתם על הרופאים הצעירים, ואפילו על מנהל בית החולים.

חייבים להפוך את המחלקה הזו - חובה למנוע המשך סבל מהחולים - וזאת טרם יישרפו לנצח הכוחות הרפואיים הצעירים בה.

וכל המוסיף גורע.

הלפרין אפרי, הרצליה

תאריך:  22/08/2008   |   עודכן:  23/08/2008
אפרים הלפרין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רשלנות רפואית? הפרופסור גליק יחליט
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע
23/08/08 06:15
2
יוד
23/08/08 06:55
 
אפרי הלפרין
23/08/08 08:49
3
חיים מהשפלה
24/08/08 10:07
4
הדרי שובה
24/08/08 12:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רשת המסעדות "קפה קפה" היא, ללא ספק, רשת משגשגת: יש לה 54 סניפים ברחבי הארץ ולדברי מייסדה, היד עוד נטויה. את סניפה הראשון הקים רונן נמני לפני שבע שנים, ומאז היא עולה ופורחת, מן הסתם מהר מדי.
22/08/2008  |  ראובן לייב  |   מאמרים
כמה שבועות לפני פסח השנה חוויתי שבר גדול. המורה הרוחני שלי, אצלו למדתי קבלה, ממנו שתיתי דברי חכמה, האמנתי לדבריו ותרגלתי כל מה שאמר, אותו מורה דגול קם ועזב את המרכז לקבלה, ושיקוליו עמו.
22/08/2008  |  אורנה רב-הון  |   מאמרים
אהוד ברק סונט בציפורה ליבני והוא צודק בטענותיו. ציפורה מעליבה את אהוד ב' ומכוונת לחסרונותיו והיא כמובן צודקת. שאול מופז יוצא כנגד האולמרט, מיטיבו זה לא מכבר ומציין כשלונותיו והוא צודק, הו כמה שהוא צודק. ברק וציפורה מעלים על נס את כשלונותיו של מופז והפתעה, גם כאן הם צודקים, ממש "חד גדיא" ישראלי.
22/08/2008  |  אהרון רול  |   מאמרים
לכל אורך פסק הדין הארוך והמנומק של השופטת אילה פרוקצ'יה בעניין אונגרפלד, בולט הקושי של השופטת להתמודד עם אמת אחת: מה דינו של מי שחושף שחיתות אמיתית של עובד ציבור. כלומר, מה דינו של מי שחושף לעין השמש הוכחות לכך שעובד ציבור מסוים הוא אדם מושחת שסרח ומעל בתפקידו.
21/08/2008  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
פרשת השבוע, פרשת "עקב", קרויה על שם המילה השנייה שבה, שהיא נדירה למדי בתורה. "והיה עקב תשמעון את המשפטים האלה ושמרתם ועשיתם אותם, ושמר ה' אלקיך לך את הברית ואת החסד אשר נשבע לאבותיך". מה פירושה של מילה זו?
21/08/2008  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הפרופסור שקמה ברסלר חזרה הלילה למקומה בראש ההפגנות לאחר ראיון שהעניקה שלשום לטלוויזיה    איננו עקורים בארצנו, אמרה ברסלר שהיא שילוב של מדע ואהבת הארץ, מכון ויצמן ועמק יזרעאל
רון בריימן
רון בריימן
אסור שחיילי צה"ל ישמשו מגש הכסף להשלטת המחבלים "הטובים" של אש"ף - הארגון לשחרור פלשתין (כולה! מן הים עד הנהר!) - על המחבלים "הרעים" של חמאס    מטרתם זהה.
אלי אלון
אלי אלון
אחד התנאים שהתנה יצחק בן צבי לקבלת תפקיד הנשיא הוא שבית הנשיא ישכון בירושלים    תרצה רבינוביץ' מדריכה וחוקרת ב-"יד בן צבי" אומרת כי אין זה מקרי שזה היה התנאי של בן- צבי. ליצחק בן צב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il