|   15:07:40
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

הטור של פריצי

המגרש של ליצמן הרכבת של שטרית והאתיקה של זמיר הסעיף הנסתר של הרפורמה והבחירה של גולדברג שאלה פנימית בסימנס ועוד
29/08/2008  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   בחירות - רשויות מקומיות   |   תגובות
מדינה שהתכערה והסתאבה. ישראל


עסקי הקרקע של פרוש, פולק, וליצמן בע"מ
יאח"ה שכחו אותם בבית

לפי הסכם היסטורי בין החרדים, מאיר פרוש יהיה המועמד שלהם לראשות ירושלים, למרות ש'דגל תורה' סולדת ממנו לחלוטין. מנהיגה, ח"כ אברהם רביץ, טוען שבירת ישראל זקוקה היום לראש עיר הגון שעה שפרוש יעסוק רק בהסדרת עניינים לטובתו הפרטית ולטובת משפחתו העשירה. גם במפלגתו 'אגודת ישראל' לא כולם מתחייבים לתמוך בו וח"כ יעקב ליצמן, המייצג את חסידות גור, מסביר שהם יצביעו בעדו רק אם פרוש והאיש שלו בעירייה יהושע פולק (העומד בראש ועדת התכנון והבניה) יתחייבו לתת להם מגרש של 700 מ"ר המצוי בכניסה לעיר. "אנחנו רוצים את המגרש ויש עוד דברים" מסביר ליצמן. מעניין איזה עוד דברים.

פולק, בתגובה כוחנית, הודיע שגם אם בזאת מותנית הצבעת חסידי גור הרי ש"את המגרש הזה הם לא יקבלו". הוא לא הבהיר מי כן יקבל אותו, אך בהיזכרי באמירה של ח"כ רביץ אני לא מתקשה לנחש בידי איזו משפחה או חמולה חסידית נגלה את המגרש הזה בעתיד.

הנה, הדברים התפרסמו ברבים ושום ניידת לא הגיעה. שלושה חודשים לפני הבחירות מספרים לכם אישי ציבור על מו"מ שהם מנהלים על חלוקת קרקעות הציבור ביניהם בתמורה להצבעות, ושום צוות חקירה לא הוקם ביאח"ה. קרקעות הציבור הכי יקרות במדינה יחולקו לפי הסכם פוליטי והפרקליטות שותקת. בניגריה זה בטח מקובל, במדינת ישראל חשבתי שזה עדיין פלילי.

בכל מדינת חוק הייתה המשטרה "מראיינת" בו ביום את ח"כ ליצמן, גובה עדות באזהרה מפרוש ופולק ומבקשת מידע מח"כ רביץ, שיודע המון על מה (ועל מי) הוא מדבר. אבל אין צוות חקירה ואין משטרה כי ירושלים היא כבר מזמן לא במדינת ישראל. מבחינת הנורמות ואווירת השחיתות המוניציפאלית שלה ירושלים אומנם יכולה להיות עיר הבירה. אבל של הרשות הפלשתינית; אלא אם אצלכם בעיר זה אותו דבר, ואז אתם בהחלט יכולים לשאת את ירושלים על ראש שמחתכם.

האתיקה של זמיר
נזכרו באתיקה אחרי ארבע שנים. זמיר וחברים

בשנת 2003, כשרובי ריבלין היה יו"ר הכנסת, הוא מינה ועדה ציבורית בת תשעה חברים לניסוח קוד אתי לחברי הכנסת. חלפו ארבע שנים עד שהוועדה העצלה הזו, בראשות השופט (בדימ.) יצחק זמיר, הגישה לכנסת המלצותיה ובכללן ליצור בכנסת משרה של יועץ לענייני האתיקה. "עד כאן", אמרה להם הכנסת. "עוד מקבל משכורת מנופחת מקופת הציבור רק לשם יעוץ באתיקה? תשכחו מזה. לא בא בחשבון".

זמיר ושניים מחבריו לוועדה, הפרופ' אסא כשר והפרופ' סוזי נבות, נורא נעלבו מההודעה והכריזו שהם יחרימו מעכשיו את ישיבות ועדת הכנסת לעניין הקוד האתי, כי הכנסת דחתה את הצעתם.

אחרי שהם ברברו בלמעלה מ-50 ישיבות ונטלו לכיסם 1,500 ש"ח עבור כל ישיבה (כל חבר ועדה קיבל עד היום לכיסו כ-80,000 שקל!) עכשיו הם נזכרים להחרים? ארבע שנים נדרשו להם כדי לדון על "אתיקה"? בארבע שנים אפשר לגמור מלחמת עולם! ויישר כוח לכנסת על שהיא מסרבת הפעם לנפח הוצאות ולהמציא עוד משרה ציבורית מיותרת. זה משהו שזמיר ודומיו כנראה לא מבינים. זה לא משהו שמוכר באתיקה הציבורית שלהם.

פסים לקלפי

שר הפנים מאיר שטרית הכריז השבוע על "פרויקט לאומי" של הקמת רכבת קלה בין חיפה לנצרת. נכון שהקמת רכבות ותחבורה ציבורית זה בסמכות משרד התחבורה ולא משרד הפנים, אבל הפריימריז הללו הטריפו לשטרית את השכל. נכון ששר התחבורה מופז כבר פקד לטובתו את כל נהגי אגד ונהגי המוניות בצפון, אבל תראו ששטרית עוד יפתיע אותו וינצח בקלפי עם נהג הקטר והכרטיסנים של רכבת העמק.

עובדי קבלן

אפילו היועץ המשפטי לממשלה ביקש לחקור את ההתפקדות הכפולה לליכוד ולקדימה, כי מדובר בעבירה. עם זאת ברור שזה מס שפתיים והוא לא יעמיד איש לדין. הנאשמים תמיד יוכלו לטעון שהם לא התפקדו לשום מפלגה אלא רק לקבוצות של קבלני קולות, והם שמעבירים אותם ממפלגה למפלגה לפי המחיר ולפי החוזים שנחתמים עם המועמדים. לא בטוח שזה עומד במבחן משפטי, אבל זה עומד במבחן העובדות.

סעיף קטן
יולי תמיר. "שכחה" לספר

זוכרים את הרפורמה בחינוך ו"ההסכם ההיסטורי"? זוכרים את גולת הכותרת והמודעות של משרד החינוך המבשרות על צמצום מספר התלמידים בכיתה?

אז בחוק ההסדרים של התקציב שאישרה ממשלת ישראל מסתתר סעיף קטן: התוכנית להקטנת מספר התלמידים בכיתה נדחית בשנה. כן. בדיוק כמו שהיה צפוי - עיקר הרפורמה נדחה. ובעוד שנה שוב יידחו זאת בשנה וכנ"ל אח"כ, והמצב הזמני הזה יהפוך לקבוע, כי אין כמו זמניות בישראל כדי להבטיח את הנצחיות. גם אברכים מקבלים תמיד רק דחייה "זמנית" מחובת הגיוס.

אז רשמו לפניכם: אין ולא הייתה שום רפורמה בחינוך. הכל היה בלוף ויישאר בלוף. ושרת החינוך, זו שפרסמה מודעות ענק על הקטנת מספר התלמידים בכיתות, אפילו לא מצאה לנכון להגיש את התפטרותה. ליתר דיוק: היא אפילו לא מספרת לכם על הסעיף הסמוי הזה.

ההונאה
הבטחה לבירור תלונות אימפונטי. גולדברג

אליעזר גולדברג היה שופט (בינוני למדי) בביהמ"ש העליון שאחרי פרישתו נבחר למבקר המדינה, וקשה לומר שהוא הרשים שם מישהו. רוב הציבור אפילו לא היה זוכר מה האיש הזה עשה בכלל בביקורת המדינה. עכשיו, בהגיעו לגיל 77, החברים שלו ממערכת המשפט מינו אותו לנציב תלונות הציבור על השופטים. זה מה שמבטיח להם (ולנו) בירור תלונות איטי, אימפוטנטי ורחום שישען על חוסר יושר אינטלקטואלי, חוסר כריזמה וכובד שנים, והבה נקווה שלא נגלה בהמשך גם סניליות.

צריך לומר זאת ברור: בגיל 77 אדם אינו מקבל במדינת ישראל רשיון לנהיגת מונית או רשיון לאחזקת כלי נשק. בגיל כזה לא מקבלים אפשרות להיות אפילו מורה מחליף בבית ספר. אז מי שמינה קשיש בגיל 77 לבדיקת תלונות שנכתבות בדם ליבם של האזרחים, פשוט עשה מאיתנו צחוק. במילים פשוטות: הם מרמים אותנו.

איש ותכונותיו
איש שעוזר לחברים

על אליעזר גולדברג אפשר להעיד שהוא איש שעוזר לחברים. כמבקר המדינה הוא נהג לקיים פגישות חשאיות עם חברים ותיקים שלו שכיהנו בתפקידי ממשל ושלטון בכירים, כדי לברר איתם בארבע עיניים איך הוא יכול לעזור להם ומה לעשות נגד יריבים שלהם. כשמופז או פואד עושים זאת עם קבלני הקולות שלהם ערב הפריימריז זה מובן. כשמבקר המדינה עושה זאת עם מי שצריכים להיות בעצם המבוקרים שלו, זה מצחין ומסריח.

לגולדברג גם לא הייתה מעולם בעיה לכתוב לאנשים מכתבי הטעיה כגון: "איננו עוסקים בביקורת הנוגעת בך או בעניינים שבאחריותך ולכן לא מתבקשת כלל תגובתך" ואח"כ אנשים גילו שהודפס ופורסם עליהם דוח ביקורת דמיוני בלא שנתבקשה או הובאה תגובתם.

מי שהצניחו השבוע את גולדברג לתפקיד נציב התלונות על השופטים יודעים זאת, מכירים את שיטותיו ולכן הביאו אותו. חבל על הזמן. עם נציב כזה כבר לא יהיה כבר שום בירור תלונות אמיתי וחמור מזאת: אזרחים יקבלו ממנו מריחות ותשובות שקר. אח"כ ביניש שוב לא תבין למה אין אמון במערכת המשפט.

שאלה של משקיע
אז צריך שוחד או לא?

חברת סימנס זכתה אתמול במעמד של "ספק מועדף" במסגרת מכרז של חברת החשמל, והיא תספק לה תחנות כוח בעלות של 500 מיליון דולר.

לו הייתי בעל מניות בסימנס הייתי תמה: אם אפשר לקבל מעמד כזה ולזכות במכרז של חברת החשמל בישראל בלי לשלם שם שוחד, אז למה בעצם שילמנו עד עכשיו? או ש....

לחזור להתחלה
התוצאות של כולנו. הפריימריז

ראש השנה עוד רחוק, אבל בשווקים נראים שוב הרימונים ונזכרתי בשיר ישן האומר "הרימונים חזרו לשוק לדוכנים" וממשיך "אבל פניך, נערי, נותרו שונים". משהו אכן השתנה בפני המדינה. היא התכערה. מדינה יפה שהסתאבה בגלל אובדן ההגינות, מחיקת מידת היושר ואימוץ ספינים פוליטיים זולים ושטחיים. אבל זו לא חובה. זה עדיין בידינו:

לבוחרי הפריימריז הקרובים בקדימה ולכל האזרחים בבחירות המוניציפאליות בנובמבר: זירקו אותם. הצביעו נגדם. הצביעו בעד מועמדים רק על בסיס היושר וההגינות האישית שלהם. אל תכניסו הפעם שום שיקול אחר. קודם כל תיפטרו מהנוכלים. תופתעו לגלות כמה זה קל. זו ההצבעה שלכם, אלה התוצאות של כולנו.

תאריך:  29/08/2008   |   עודכן:  29/08/2008
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אפרסק רקוב
29/08/08 17:51
 
תפוח בשל
31/08/08 12:22
2
ע. סובול
29/08/08 19:03
3
כנסו 333
30/08/08 21:08
4
אזרח שפוחד מהשר
1/09/08 18:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המבנה הכללי של הכוכבים מסוף חודש אוגוסט ועד ה-08 בספטמבר יוצר קונפליקטים רגשיים ויתכנו גם תסכולים בכל הקשור למימוש תוכניות ופרויקטים חשובים. נסו להתמקד בפרטים המרכיבים את העשייה והפעילות שלכם; התוצאות יגיעו בעזרת השילוב של היופיטר במזל גדי והסאטורן במזל בתולה.
29/08/2008  |  טובה ספרא  |   מאמרים
אגרתו הגנוזה עד כה של דוד בן-גוריון, שהתפרסמה לאחרונה בגליון 172 של כתב-העת 'האומה' בעריכתו של יוסי אחימאיר, מעוררת געגועים לתופעה שהייתה ואיננה עוד: מדינאי ישראלי בכיר שהוא גם איש רעיון וספר. הדמות הזו נראית עכשיו כמו חלום: איש פוליטי קובע, נושא בעול עמו, קשה כצור ובר פלוגתא, שידע הצלחות מרקיעות כמו שגיאות גסות וגם, מעורב ומעורה עד לשד עצמותיו בשאלות המהות, מצוי בהן בכל לבו, ובעיקר מסור ובמוצהר לתובנה שעליהן מושתת כל קיומנו כאומה בכברת ארץ זו מאז ומעולם. אבל, הזמנים השתנו; וגם הסדנה האנושית והעממית הייחודית של זמן ומקום וחינוך יהודי מסורתי ותודעה ציונית בוערת כאש, עוד בטרם מהפכות וחורבן ושואה; הסדנה שבה נוצרו מנהיגים כמו בן-גוריון או מנחם בגין - חלפה מן העולם; והשאלה: כיצד ואיך לאחד בכפיפה נכונה אחת את הספר ואת הסיף, וכתפישת עולם מובילה ומחייבת בציבוריות הישראלית, נשארה בינתיים - ולנוכח החדשות לבקרים - ללא מענה.
29/08/2008  |  דר' יעל ישראל  |   מאמרים
גם מי שתומכים באקטיביזם השיפוטי נוסח אהרן ברק חייבים להודות, שהאקטיביזם הברקי הוא חיית מחמד - פודל של ממש - לנוכח האימפריאליזם השיפוטי שקונה לו שביתה בקרב אחדים משופטי בג"צ דהיום.
29/08/2008  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
אין ספק, ישראל 2008 אלימה ומפחידה. אבל אתם יודעים מה? יש אלימות מוצדקת. אלימות שאינה נובעת מדפוסים עברייניים. אלימות שמבטאת זעקה על יחס משפיל, מקומם, מתנשא, אטום. אלימות שבאה מתוך כאב אמיתי על עוול שנעשה. והרי כולנו בני אדם, בשר ודם. וכמה כבר אפשר לאכול מרורים ולשתוק?
29/08/2008  |  עו"ד איריס פרחי  |   מאמרים
אין-ספור לוחמים נועזים הקריבו את חייהם בשדה הקרב על מזבח המולדת. רק לוחם נועז אחד הקריב את חייו על מזבח השלום, ודווקא לא בשדה הקטל.
29/08/2008  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 264/65, יוסף שיוביץ ויוסף ראש נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים שמעון אגרנט, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 באוקטובר 1965
אלי אלון
אלי אלון
ב-7-8 באפריל 1980 בחג שביעי של פסח בוצע בקיבוץ משגב עם פיגוע מיקוח, שמטרתו הייתה שחרור מחבלים הכלואים בישראל    בפיגוע נרצחו 3 ישראלים ובהם חייל צה"ל ו-5 מחבלים חוסלו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il