|   15:07:40
  יוסף דוריאל  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח

המפלה הצפויה - כבר בדרך

כמו בפעמים הקודמות, זו לא תהיה מפלה שנגרמה מכושר הלחימה של האויב אלא - מאי כושר ניהול מלחמה בתנאי המאה ה-21. הנשק המכריע של האיסלאם הנאצי מופעל ישירות על מוחות דעת הקהל העולמית. להיכנס לרצועת עזה בלי סיכול מקביל של נשק ההסתה האיסלאמו-נאצי - כמוה כמו לשלוח לקרב טנקים חסרי שריון
05/01/2009  |   יוסף דוריאל   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

אף אחד לא מסביר לעולם שיש לנו עסק עם איסלאם נאצי שפועל בגלוי למען רצח-עם של היהודים בשם אידיאולוגיה איסלאמיסטית, כצעד ראשון להשתלטות על העולם, כפי שהיטלר פעל בשם אידיאולוגיה של תורת הגזע שלו

הפעלת כוח צבאי הוא רק אחד משבעת המרכיבים בניהול מלחמה מודרנית, ומי שחושב שרק באמצעותו אפשר לנצח במלחמה - מוטב שילמד, לפחות, משגיאות המפלות שלנו בעבר. לוחמה פסיכולוגית, שהפכה להיות גורם מכריע במלחמות של תקופתנו, בסיוע בעלי מקצוע מתאימים, נערכה בשנים האחרונות רק לשבירת ההתנגדות לגירוש תושבי גוש קטיף. אך באותו הזמן, כשצריך היה לפעול נגד תוקפנות החיזבאללה, נעלמו הפסיכולוגים, ובמקומם נשלפה הסיסמה הפרימיטיבית של "בעל הבית השתגע".

כבר אז טענתי שלו במקום זריקת צה"ל ללא תוכנית סבירה לתקיפת לבנון היו קברניטי ישראל מפרסמים אולטימטום שיהדהד בכל העולם - על מה שצפוי לביירות אם לא יוחזרו החיילים החטופים - היה נסראללה חוזר בו, כפי שהעיד בעצמו בסיום המלחמה. מסע הסברה התקפית, בקנה מידה עולמי, שהיה נערך לאחר מכן, יכול היה להפיח רוח חיים בהחלטה 1559 של האו"ם על פירוק ארגון זה מנשקו. במקום זה, שילמנו גם בקורבנות וגם קיבלנו את החלטה 1701, שאיננה אלא הענקת הגנה של האו"ם לארגון הטרור בלבנון.

הסברה התקפית, הדרושה כיום, היא ההיפך מההסברה המתנצלת, אותה שומעים בעולם מישראל. אף אחד לא עונה כראוי על השאלה המטופשת של "למה ישראל מגיבה בעוצמה לא פרופורציונלית?" כאילו יש כאן עסק עם מדידת עונש מתאים על מעשי פרחחות.

אף אחד לא מסביר לעולם שיש לנו עסק עם איסלאם נאצי שפועל בגלוי למען רצח-עם של היהודים בשם אידיאולוגיה איסלאמיסטית, כצעד ראשון להשתלטות על העולם, כפי שהיטלר פעל בשם אידיאולוגיה של תורת הגזע שלו. וכפי שמיגור הנאציזם הגרמני לא נעשה עם שיקולי "תגובה מידתית" אלא בהפעלת כוח מירבי לחיסולו, כך מיגור הנאציזם האיסלאמי חייב להיעשות עם מלוא הכוח המצוי. ובזה אנו משרתים לא רק את ביטחון ישראל אלא - את ביטחון העולם החופשי, שכבר למד למה מסוגלים המרצחים הנאצים של האיסלאם. וכשבעצם ימים אלה נערכות בארצות העולם החופשי הפגנות המסיתות לרצח עם ביהודים, לא צריך להתבייש לדרוש ממשלותיהן - שיפעלו נגד המסיתים כפי שנובע מפסקי הדין של הטריבונאל הבינלאומי לפשעי מלחמה, שקבע כי הסתה לרצח עם כמוה כרצח עצמו. גם לא צריך להתבייש מלהעיר לראש ממשלת טורקיה - שכינוי מלחמתנו בחמאס כפשע מלחמה פוסלת אותו מלהיות מתווך הוגן בינינו לסוריה.

נשק הניצחון הערבי נחשף כבר לפני 8 שנים
"רצח" מוחמד א-דורה

גם כיום מחפשים נציגים עויינים של התקשורת העולמית, סיפורים שישחירו את פני ישראל בעולם, מבלי לבדוק את אמיתותם עם הגורמים המוסמכים בישראל

וכך זה התחיל: ב-30 בספטמבר 2000 הצליח צלם פלשתיני של רשת טלוויזיה צרפתית לפברק סרט המראה, כביכול, רצח של הילד מוחמד א-דורה על-ידי חיילי צה"ל. נציג הטלוויזיה הצרפתית הוסיף לזה דברי הסבר מתלהמים והפיץ את הסרט לכל העולם, ללא תשלום. הזעם העולמי נגד ישראל לא איחר לבוא, ובמיוחד - כשגנרלים ישראלים מיהרו להתנצל על האירוע, לפני שבכלל בדקו אותו. ערבים ישראלים שהזדעזעו מהסרט יצאו לעשות פוגרום ביהודים בכביש ואדי ערה, ובהיתקלות עם המשטרה נהרגו 13 מהם.

כשתחקיר מקצועי גילה שכל הסרט האמור היה פרובוקציה של עלילת דם והמפיץ הצרפתי היה קרוב להודאה בטעות שעשה, נחלצו לעזרתו המשת"פים היהודים שהיו מעוניינים ביצירת אווירה אנטי-ישראלית בעולם, בדומה לזו שפרצה אחרי הטבח בסברה ושתילה וסיימה את מלחמת לבנון הראשונה במפלה.

בית משפט ישראלי קבע שהתחקיר שהזים את עלילת הדם היה "לא מקצועי", "לא מדעי", ו"לא אובייקטיבי", ושמהנדס עם עשרות שנות ותק שערך אותו "לא יודע גיאומטריה". הפרובוקאטורים חגגו, והממסד הישראלי שהיה צריך להגיב על כך מילא פיו מים. מוחמד א-דורה הקטן הפך לאייקון לגיוס שאהידים צעירים בקנה מידה עולמי ותמונתו התנוססה על סרט בו הנציח אל-קאעידה את רצח העיתונאי היהודי דניאל פרל. הפרובוקאטור של הטלוויזיה הצרפתית ממשיך ליהנות בישראל, עד היום, מכל הזכויות של עיתונאי זר מכובד (ואגב, משרד עורכי הדין המחפה עליו הוא לא אחר אלא זה של מי שהיה נציגו של ראש הממשלה ברק למו"מ עם הרשות הפלשתינית).

שום לקח לא נלמד מכך, וגם כיום מחפשים נציגים עויינים של התקשורת העולמית, סיפורים שישחירו את פני ישראל בעולם, מבלי לבדוק את אמיתותם עם הגורמים המוסמכים בישראל. כשחיל האוויר הרס את מעבדות ייצור חומרי הנפץ באוניברסיטת עזה (דבר שהודו בו הערבים עצמם) הם דיווחו לעולם שמטוסי ישראל הרסו את "האגף הנשי" של האוניברסיטה, ואף אחד לא טרח להוציא להם צו גירוש - כצעד מינימלי, במקום העמדה לדין על סיוע להסתה האנטי-ישראלית. זה לא היה קורה לו פחדו להפיץ ידיעות הפוגעות בישראל כפי שהם מפחדים להפיץ ידיעות של אמת הפוגעות בטרוריסטים.

במצב הנוכחי, הם גם לא ידווחו על פשע המלחמה של הטרוריסטים, המשתמשים במגנים אנושיים חיים, להם ולאמצעי הלחימה שלהם. ואותו דבר - על התקדים ההומניטארי העולמי של ישראל, במתן אזהרה מוקדמת לפינוי אנשים מאתרים שנועדו להפצצה. כשעיצוב דעת הקהל העולמית נגד ישראל נשארת בידי הערבים ועושי דברם, ניצחונם מובטח. וכאן המקום להעיר גם לשדרנים שלנו המרבים להשתמש בכינוי "חפים מפשע" לנפגעים נלווים של האויב, שמגנים חיים העושים את זה מרצונם אינם "חפים מפשע", גם בחוק הבינלאומי.

פרסום אולטימטום - במקום כיבוש שטח ועזיבתו לאחר

חגיגת הניצחון הגדולה של החמאס תתחיל ברגע שצה"ל יצא, תחת לחץ בינלאומי, משטחים שכבש ברצועה, כשלראשי הטרוריסטים לא אכפת כמה עזתים נהרגו. כמובן, שנסיגת צה"ל מהרצועה תוכרז מייד כניצחון של "לוחמי חמאס הגיבורים". זו גם תהיה נקודת השבר של שיתוף אינטרסים אסטרטגי חשוב שנוצר עם מצרים ומהווה הישג בעל ערך היסטורי, שבמדיניות נבונה ניתן להמשיך ולפתח אותו. אז במקום לנהוג לפי הסיפור על היהודי שגם אכל את הדגים המסריחים, גם קיבל מכות וגם גורש מהעיר, דרוש באופן מיידי אולטימטום חד-משמעי לחמאס:

אם לא תתחייבו להפסיק את הירי וההסתה, לא תחזירו את גלעד שליט, ולא תפסיקו את הברחת הנשק, אנו נמשיך בהפצצות, וגם נפנה מתושביה רצועת ביטחון של 4.5 ק"מ בתוך הגבול הקיים שלכם, שתישאר שוממת בעזרת הפגזה מפוזרת, מתמשכת, של מרגמות צה"ל (שטח השווה לזה שבצד שלנו של הגבול אין אפשרות למגן אותו בזמן הנראה לעין, וטיהורו לא ייחשב ל"כיבוש").

אולטימטום כזה פוטר את ישראל מהמצאת תשובה להצעה האירופית על הפוגה בלחימה, ומעביר את הכדור למגרש החמאסי, שיצטרך להתמודד איתו. עצוב ומעליב היה לשמוע בימים אלה את המלצתם של אלופים לשעבר בצה"ל - לכלול בתנאי ההפוגה "שחרור אסירים בעסקת חליפין לשחרור גלעד שליט". הם לא מבינים שאת גלעד, שנחטף בניגוד לכל חוק, יש להחזיר ללא שום תנאי? ושעבור שנות המאסר הלא-חוקי שלו - על החמאס לשלם פיצויים לו ולמשפחתו?

אין לנו שום עניין להחליף את שלטון הטרוריסטים הרעים של החמאס בטרוריסטים "הטובים" של פתח. אם ראשי החמאס יבינו זאת, הם ידאגו להישרדותם בשלטון, על-ידי כיבוד ריבונותה וזכויותיה של מדינת ישראל. ואם אבו מאזן רוצה את עזרת ישראל, ידאג נא תחילה להפסקת ההסתה הפראית שמנהלים כל דובריו ומחנכיו, בכל מקום ובכל הזדמנות, נגד מדינת היהודים.

הכותב התמחה במחקר ותכנון אסטרטגי.
תאריך:  05/01/2009   |   עודכן:  05/01/2009
יוסף דוריאל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המפלה הצפויה - כבר בדרך
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
MR. Israeli
6/01/09 00:37
2
ההסתה שלו
6/01/09 01:29
3
המתבונן הישיר
6/01/09 01:48
4
ירון זכאי
6/01/09 02:09
5
אייל.ב
6/01/09 07:02
6
נחום שחף
6/01/09 07:28
7
cgvdsffeeedqw
6/01/09 08:17
8
דרושה פעולה דחופה
6/01/09 08:27
9
גולן עזאני
6/01/09 09:01
10
לואיס קרול
6/01/09 09:14
 
ביבי לא צריך מנדט
6/01/09 09:40
11
אהרונוביץ
6/01/09 10:28
12
לא לפרסום לשכמותו
6/01/09 10:35
 
רק רציתי לדעת
6/01/09 12:54
13
doriti180
6/01/09 10:36
14
אין לו במה בטלויז
6/01/09 10:40
15
מיכל מירושלים
6/01/09 11:02
 
מיכל מים מרעננה
6/01/09 18:21
 
אמרנו אותם דברים
7/01/09 13:44
16
צבי שטרן
6/01/09 17:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בתום השבוע הראשון של מבצע "עופרת יצוקה" ניתן כבר לסכם מספר תובנות ביניים לגבי החזית האזרחית בישראל. נתון הבסיס לצורך סיכום כזה הוא מספרי השיגורים מהרצועה לעבר העורף האזרחי הישראלי. בששת הימים הראשונים של המבצע שוגרו לשטח ישראל 182 רקטות מאולתרות מסוג קסאם ועוד 65 קטיושות תקניות מסוג גראד, סך-הכל 247 רקטות, המציגות ממוצע של כ-41 רקטות ליום לחימה (בהשוואה ל-9 רקטות ביום ממוצע בכל 2008). לאלה יש להוסיף עוד כ-277 פצצות מרגמה. אלה מספרים נמוכים בהרבה ממה שנצפה בישראל לפני המבצע. הם מייצגים כ-30% מהממוצע היומי של שיגורי הרקטות של חיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה. אומנם השיגורים לעבר אשדוד ובאר שבע משקפים עליית מדרגה משמעותית ביכולות חמאס, מבחינת הטווח. יכולת זו מושגת באמצעות הקטיושות התקניות שהוברחו לרצועה, חלקן, כנראה, בחודשי הרגיעה. אולם, עדיין נכון לזכור כי כל השיגורים מהרצועה גרמו עד כה ל-4 הרוגים בישראל (8 בכל שנת 2008) וכמה עשרות פצועים.
05/01/2009  |  מאיר אלרן  |   מאמרים
במהלך מלחמת לבנון השניה נחקק חוק הגנה על עובדים בשעת חרום, התשס"ו-2006 (להלן - החוק).
05/01/2009  |  עו"ד אפרת בירן  |   מאמרים
פתח דבר
05/01/2009  |  יוסי עבדי  |   מאמרים
במאמר בעיתון הארץ (5.1.09) תחת הכותרת "ניצחונות? אין דבר כזה" טוען אברהם בורג בהתייחסו למבצע "עופרת יצוקה", כי ישראל אינה יכולה לנצח במלחמה. הנימוקים לטענה זו מעניינים לא פחות מהטענה עצמה ואתייחס אליהם להלן עם הבאת עיקרי המאמר לצד הערות.
05/01/2009  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
מחלות החורף, בעיקר הצטננות ושפעת, נובעות מהדבקה ויראלית או חיידקית. כשאנו מצליחים סוף סוף להתגבר על זן השפעת האחרון, כבר אורב לנו בפינה זן חדש ומפותח יותר של המחלה. על-מנת להתגונן מפני גלי הצטננות ושפעת, חשוב לשמור על מערכת חיסונית בריאה. כשהמערכת החיסונית בריאה, היא יכולה להדוף חיידקים ווירוסים, ולמרות הקור העז, הגוף לא יחלה.
05/01/2009  |  מרגלית שילה  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מבצע עופרת יצוקה  /  מי ומי  
נעצר הכתב האירני שחשף המתקפה ברצועה  /  איציק וולף
כ-100 חמושים חוסלו תוך יממה  /  איציק וולף
צה"ל עצר עשרות חמושים ברצועת עזה  /  איציק וולף
למלחמה יוצאים כדי לנצח  /  אסתר שניאורסון גרי
"עופרת יצוקה": להלום, לכבוש, להכריע, לנהל  /  אבנר הלפרן
עקיבא אלדר אינו מדייק  /  יהונתן דחוח-הלוי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
אין כאן איזה עניין שבין הצמרת המדינית לצמרת הביטחונית    יש כאן עניין של עתיד המדינה אשר שוקעת יותר ויותר בביצה ואין כל סימן שהיא תיחלץ ממנה בקרוב
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
רון בריימן
רון בריימן
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם    החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות א...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il