|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מהי חרדה דנטלית ואיך מתמודדים איתה?
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה

טיפול בתלונות לקוח בתקופת התייעלות

צמצום כוח האדם עלול לפגוע בחוויית השירות ולהביא לתלונות לקוחות איילת פדה גולדשטיין, מנכ"לית חברת פ.ד.ה -ייעוץ ארגוני והדרכה, מציעה ארגז כלים לנותני השרות בתקופת התייעלות
22/03/2009  |     |   מאמרים   |   תגובות
תמיד לשמור על חיוך [צילום: AP]

   רשימות קודמות
  החשיבות של מחלקת משאבי אנוש בזמן מיתון

תחילה יש להבין את התהליך הפסיכולוגי הקרוי "פרדוקס ציפיות הלקוח" - שירות טוב גורם לציפיות לקוח גבוהות – כי הוא מתרגל לטוב, הופך אותו לסטנדרט ומצפה לכך גם בהמשך. מכיוון ששירות הוא מענה על צרכי וציפיות הלקוח, כשהשירות יורד מסטנדרט זה - חוויית הלקוח נפגעת כי הציפיות לא ממומשות; זאת גם אם השירות טוב יחסית למתחרים. מוקד ההשוואה הוא אתה במיטבך ולא מתחריך. הפרדוקס – להיות טוב לא מחסן אלא מסכן.


התגובה המומלצת כוללת את שלושת העקרונות הבאים:

1. התמודדות במקום הימנעות - תלונה שלא תטופל נכון, עלולה להפוך מקושי של הלקוח להתנגדות אליכם. לכן, אל תתעלמו משאלות ואל תיבהלו מתלונות - אתרו, הביעו אמפתיה וטפלו בהקדם האפשרי.
2. יצירתיות - המפתח בטיפול בהתנגדויות הינו חשיבה יצירתית, שתאפשר קשב ונכונות לתיקון מצד הלקוח. כך שאם אתם מרגישים שנכנסתם לוויכוח עם הלקוח – זה לא הכיוון ואין טעם לחזור על הטיעון שוב ושוב. לעיתים שבירת הסיטואציה היא הדרך היחידה להימנע מקיבעון ולהגיע לפיתרון.
3. אסרטיביות - מתן לגיטימציה לתחושות הלקוח, תוך לקיחת אחריות על החוויה של פגיעה בשירות, ועם זאת הזכרת הקרדיט והאמון שנצבר, ושידור מסר בטוח ואסרטיבי - שהנושא בשליטה ויטופל בהקדם.


כיצד פורטים עקרונות אלה למיומנויות התנהגות?

1. הבנה שתלונה היא קריאה לעזרה של הלקוח – שמעוניין להישאר לקוח ונותן לך הזדמנות לתיקון. זכרו – לקוח מתלונן הוא עדיין לקוח. לקוח שלא טורח להתקשר אליך, משקיע את השיחה בבירור אצל המתחרים.

2. הקשבה לכל התלונה במלואה - הנטייה הטבעית היא קיטוע הלקוח בהתגוננות, כי לא נעים לספוג תלונות. אולם, לעיתים די בהקשבה לסיום התלונה, בעוד שחוסר הקשבה עלולה להביא לסיום הקשר עם הלקוח.

3. תשאול - לאחר ההקשבה, יש לשאול שאלות, לאפשר ללקוח להביע את תלונתו עד תום, ולוודא שמבינים איזה צורך של הלקוח לא קיבל מענה ומה ציפייתו. קיימים 4 צרכים בסיסיים:
א. צורך בכבוד העצמי – לגיטימציה, שאינה מתנשאת או מזלזלת בחווית הלקוח. הדבר הכי מכעיס שניתן לומר ללקוח עצבני הוא "קודם כל תירגע!". דרך חלופית היא להציע לו, לקבלת מלוא תשומת הלב, חזרה שלכם אליו מקו אחר / להיכנס לחדר ישיבות פרטי. רגעי חסד אלו של המעבר, יאפשרו לו לשמוע את קולכם האדיב ונכונותכם, למול האגרסיביות שבפנייתו. דוגמא נוספת היא הנטייה לשאול אדם המתלונן על חוסר תקינות מכשיר חשמלי, אם המכשיר בחשמל. הדבר עלול לפגוע באינטלגנציה שלו. דרך חלופית היא לשאול – "האם יכול להיות שמישהו הוציא את השקע?", או פשוט להציע לו לנתק לרגע את המכשיר מהחשמל ואז לחבר בשנית.
ב. צורך בשייכות – מתן יחס אישי כחבר מועדון שראוי להשתייך אליו. זאת ניתן לספק על-ידי זכירת פרטים אישיים רלוונטיים ללקוח ופנייה אליו בשמו הפרטי - במקום ב"אדוני" או "גברתי", העלולים ליצור ניכור וריחוק. שייכות מסופקת גם על-ידי קבלת שירות מדמות קבועה ומוכרת, או לפחות התעדכנות בפרטי הלקוח המשמעותיים, בטרם העברה לנציג חדש.
ג. צורך בביטחון – תחושה שניתן לסמוך על נותן השירות וכי נכונותו כנה להקשיב ולתת מענה. לכן מומלץ להשתמש בניסוחים כגון "אני כאן בכדי לתת לך מענה" - כך שהלקוח ידע שיש לו כתובת אישית להיעזר בה. כמו-כן חשוב להיות עקביים ולעמוד בהבטחות. אם יש סיכון להפרת הבטחה, חשוב להכין את הלקוח לכך ולא להפתיעו במועד ההגשה (עדיף להכין את הלקוח לאפשרות שתאחרו - גם אם בסוף תעמדו ביעד, מאשר לא לעמוד ביעד - מבלי שהכנתם אותו לכך).
ד. צורך בהוגנות – היזהרו מליפול למלכודת הסיסמא "אתה צודק" כתגובה אוטומטית לתלונת לקוח. בתפיסת ההוגנות, אמירה כזו משמעותה שאם הלקוח צודק - החברה טעתה. הדבר פוגם במיתוג המקצועי של החברה וגם גורם לציפייה אוטומטית לפיצוי. התייחסות חלופית היא – הבעת הבנה לתחושה של הלקוח ובדיקת המצב בטרם תגובה. נושא משמעותי נוסף בתפיסת ההוגנות של הלקוח הנו בכך הבהרה שלא משקיעים יותר בגיוס לקוחות חדשים, מאשר בשימורו כלקוח קיים.

4. אמפתיה הלקוח לא תמיד צודק, אך הוא תמיד הלקוח. הבעת אמפתיה לחוויה שלו נותנת מענה על הצורך בכבוד עצמי וביטחון – שכאן לא ינסו לפגוע בו, וכי תחושותיו לגיטימיות. כשמנסים לשלב בין אמפתיה לאסרטיביות, מומלץ שלא להשתמש במילה "אבל" - שהיא בולמת, אלא בניסוח כגון "יחד עם זאת", שמשמעותו אני מקבל את מה שאתה אומר ורוצה להציע זווית נוספת.

5. אם אתה חוווה מבול קח פסק זמן לעיכול – במצבים בהם הלקוח מפתיע אותנו במתקפה, אנו עלולים לפלוט תגובה הגנתית אוטומטית. לכן מומלץ לסגל תשובה המקנה לכם זמן לבדיקה והתארגנות כגון "תן לי לבדוק ולחזור אליך עם תשובה, מתי יהיה לך נוח שאחזור אליך?"

6. פתרונות - הצעת פתרונות (במקום פיתרון בודד) מאפשר ללקוח את הבחירה ובכך מחזירה ללקוח את השליטה. בעת הצעת הפתרונות, מומלץ להשתמש במילים חיוביות - כמו איך תרצו, במקום מילים עם קונוטציה שלילית, כגון "האם לא תרצו שננסה..." או "האם יש לך בעיה שננסה...".

7. לדעת מתי לשחרר - זכרו - ב-80% מהמקרים התנגדות הינה קושי, ולא נגדך. במידה ולא הצלחת ליצר שביעות רצון אצל הלקוח באמצעות הטיפים לעיל, יתכן שהלקוח טיפח התנגדות (אמיתית / מדומה) כלפיך, כך שהעברתו לנציג אחר (בכיר) עשויה לסייע. במקרים כאלה אין טעם להתעקש לפתור את השיחה לבד ויתכן כי רק העברה לנציג אחר או למנהל בכיר ממך תסייע בקידום לפתרון.

8. סיום בחיוך - לא משנה איך השיחה הסתיימה, מומלץ תמיד לסיים בחיוך ובנעימות במילים כמו "תודה שהתקשרת ליידע אותנו" או "אתה מוזמן להתקשר בכל נושא". הדבר שומר על כבוד הלקוח ומאפשר לו להמשיך להיות שייך, ואם טיפס על עץ בשיחה – מאפשר לו סולם לרדת בו לקראת השיחה הבאה.

תאריך:  22/03/2009   |   עודכן:  22/03/2009
איילת פדה גולדשטיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טיפול בתלונות לקוח בתקופת התייעלות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישנו סיפור על אדם שבלילה נדדה שנתו והוא היה מתהפך מצד לצד. שאלה אותו אשתו: "ולמה כי תנוד שנתך?". השיב לה האיש - אני חייב לפלוני כסף. התקשרה האישה באישון לילה לאותו פלוני ואמרה לו: "בעלי לא ישיב לך את הכסף", ושבה לבעלה ואמרה לו: "עכשיו הוא, שנתו נודדת, אתה תוכל לישון בשקט".
22/03/2009  |  ענבל בר-און  |   מאמרים
במבצע "עופרת יצוקה" לא הושג מבחינת שליט שום הישג, וגם כאן כשלה מנהיגות המדינה. הנוסחה צריכה להיות: "לא בכל מחיר" - "בכל מאמץ" - זה הבדל ענייני ומהותי.
22/03/2009  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
שבת בבוקר, קור ירושלמי חורפי מקדם את פני הבאים מהשפלה. רחבת הכניסה לבית ראש הממשלה הומה בתנועה ערה ובלתי שגרתית, על המדרכה אוהל לבן מעוטר שלטים והומה אדם. המון רב הגיע לכאן, לאוהל המחאה של משפחת שליט. תור ארוך משתרך אל מחוץ לאוהל, כולם רוצים ללחוץ את ידי המשפחה, לעודד, לחזק, לתמוך ולחבק. כמעט לכל אחד יש מה לומר.
22/03/2009  |  מוטי פלד  |   מאמרים
הצלחת ישיבות ההסדר והמכינות הקדם-צבאיות של המגזר הדתי-לאומי והשתלטות תלמידיהן על היחידות הקרביות בצה"ל, הניעו מדרך הטבע אנטיתזה: הקמת מכינות קדם-צבאיות חילוניות-הומניסטיות, שמאלניות, עם נטייה פוסט-לאומית חזקה. מכינת רבין, שדברי השיח בכנס בוגריה, על מעשי הרצח של צה"ל במבצע "עופרת יצוקה" התפרסמו בסוף השבוע וחוללו סערה, היא אחת מהן.
22/03/2009  |  ד"ר אורי מילשטיין  |   מאמרים
כל ההתנהלות סביב שחרור גלעד שליט הייתה לא תקינה. אהוד אולמרט נהג נכון בהובילו את ההחלטה לעצור את המשא-ומתן עם החמאס; בעיקר בגלל ההיבט העקרוני גם אם אולי לא התכוון לכך. אני מקווה שעסקת גלעד שליט תסתיים בסופו של דבר לכאן או לכאן, כולנו עדיין מצפים לשחרורו חי, שלם ובריא. מדינת ישראל לא יכולה להפקירו בפרט אחרי כל מה שהיה, אך "הפסטיבל" שנערך בכל התקופה, ובמיוחד בימים האחרונים, מחייב הפקת לקחים באופן מיידי.
22/03/2009  |  גרשון אקשטיין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
שלושה או חמישה ימים לפני תאריך היעד לפקיעת האולטימטום בנימין נתניהו יחריף את העימות בגליל העליון ממנו נסוג בבושה ובבושת פנים ובחרפה
איתמר לוין
איתמר לוין
שני מקרים של חייבים שהעבירו רכוש לאחיהם מגיעים לאולמו של השופט יעקב שקד. שימת לב לפרטים, גישה מעשית ואנושיות מובילות אותו למסקנות הפוכות
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
ביקורתו הפומבית של יו"ר המחנה ה"ממלכתי" על ניהול המלחמה פוגעת במלחמה ובלוחמים כאשר בשל שיקולים פוליטיים הוא מאיים להפיל את הממשלה. על גנץ להתאחד מאחורי העם, להילחם עד הניצחון ולא ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il