בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
במשדר נגד האלימות, הובא כמרואיין נגד האלימות פרופ' זאב שטרנהל, תומך ותיק באלימות ערבית נגד יהודים
|
|
פרופ' זאב שטרנהל. מליץ-יושר לאלימות [צילום: משרד החינוך]
|
|
|
|
|
|
|
|
העובדה שבהתנחלויות יש גם נשים וילדים - אינה משנה מאומה לפרופסור הלא-אלים הזה. נראה כי לפגיעה ואפילו להרג בגברים יהודיים, הוא אינו טורח להקדיש מחשבה נוספת | |
|
|
|
|
אתמול (30.8.09) הקדיש גל ב' של "קול ישראל" את שידוריו למאבק באלימות. בשעת צהריים ישבה מאחורי המיקרופון השדרית אסתי פרז, וראיינה אחדים מקורבנות האלימות. בין המרואיינים היו אימהות של נרצחות, ולא היו מתאימות מהן למשדר שכזה. ואז הועלה לשידור הפרופסור זאב שטרנהל. הוא החל לדבר נגד האלימות הגואה אצלנו, אך חיש-מהר עבר לביטוי השקפותיו הפוליטיות, ודיבר נגד שנואי נפשו: החרדים והמתנחלים. שלטון החוק, וההקפדה על הסדר הדמוקרטי, היו שני האורים והתומים בדבריו. באיזו חריפות יצא נגד האלימים למיניהם, ובאיזו יד קשה קרא לנהוג בכל מפירי הסדר. בעיקר החרדים והמתנחלים, כמובן, שלהם הוקדשו עיקרי דבריו. לפני כשנה הניח מישהו מטען חבלה קטן בפתח ביתו של הפרופסור, שנפצע פציעה קלה, ובכך הפך לקורבן מפורסם של מעשה אלימות ולאורח הכבוד של גל ב'. ומי כפרופסור שטרנהל ראוי יותר לדבר נגד האלימות ב"קול ישראל", מה גם שהוא חתן פרס ישראל לחקר מדע המדינה. דבריו במשדר זה הבהירו, מהי דמות המדינה היהודית ששטרנהל רואה בחזונו. הבאתו של הפרופסור שטרנהל, לבטא את דעתו דווקא בנושא האלימות, כמוה כהבאתו של אוסמה בן-לאדן להביע דעתו במשדר נגד הטרור, או להביא את נסראללה כמרואיין בנושא אהבת ישראל. לא ייתכן שהתחקירנים של קול ישראל לא ידעו - ואם לא ידעו יש להדיחם מיד בשל חוסר מקצועיות מינימלית - כי לשטרנהל יש מוניטין בתחום זה, לא כלוחם נגד האלימות אלא דווקא כמליץ-יושר בעדה וכשונא מתנחלים (וגם חרדים) מדופלם (כדי להביא גאולה לעולם, אציין כי את המובאות להלן ליקט הפיסיקאי נחום שחף): "אי-אפשר לעצור את הפאשיזם בנימוקים רציונאליים. את זה עוצרים רק בכוח, וכאשר קיימת נכונות להסתכן במלחמת אזרחים בעופרה או באלון מורה. רק מי שיהיה מוכן לעלות על עופרה עם טנקים, יוכל לבלום את הסף הפשיסטי המאיים להטביע את הדמוקרטיה הישראלית" (העיתון "דבר", אפריל 1988). ועוד: "אין ספק בדבר לגיטימיות ההתנגדות המזוינת בשטחים עצמם. אילו הייתה בפלשתינים מעט תבונה, הם היו מרכזים את מאבקם נגד ההתנחלויות, לא פוגעים בנשים ובילדים ונמנעים מירי על גילה, על נחל עוז ועל שדרות. כן היו נמנעים מהנחת מטענים בצידו המערבי של הקו הירוק" (הארץ, 11.5.2001). במילים אחרות, אלימות של "פלשתינים" נגד גילה, נחל עוז ושדרות היא פסולה בתכלית, מה גם שביישובים אלה יש נשים וילדים. אבל ירי ואלימות קשה ואף קטלנית אחרת, נגד ישובים יהודיים ביש"ע (אז היו עדיין ישובי חבל קטיף ז"ל), הם עניין לגיטימי ואף רצוי, שכן בכך תוסר האלימות מעל גילה, נחל עוז ושדרות, והמתנחלים הנבלים יקבלו את המגיע להם. אילו רק היה לערבים השכל לנקוט אלימות נגדם, כהמלצתו החמה של שטרנהל. העובדה שבעפרה ובבית-אל, בפסגות ובקדומים, באפרת ובקרני שומרון, ובכל שאר ההתנחלויות, יש גם נשים וילדים - הרי, כידוע, שנואי נפשו אלה מתרבים בדרך כלשהי, ונשים הן כורח המציאות למטרה זו - אינה משנה מאומה לפרופסור הלא-אלים הזה. נראה כי לפגיעה ואפילו להרג בגברים יהודיים, הוא אינו טורח להקדיש מחשבה נוספת. הפרופסור אומנם ממליץ שהערבים לא יפגעו בנשים ובילדים, אך כבר שמעתיו מספר על עברו כחייל בצה"ל, וללא ספק הוא יודע כי פיגועים ביישוב יהודי ביש"ע אינם מבחינים בין נשים, גברים וילדים - ואנו, שלא כמו הפרופסור הרחום, איננו מבחינים כלל בין קורבנות של אלימות על-פי גיליהם או על-פי מינם.
|
לא ייתכן, ממש אי-אפשר להאמין, שתחקירני קול ישראל - ובכלל זה גם אסתי פרז עצמה, שהיא ותיקה בהגשת תשדירי "בחצי היום" - לא ידעו ולא זכרו את ההתנגדות ואת העתירה לבג"צ, שהוגשה למתן פרס ישראל לפרופסור זאב שטרנהל, בשל דברי-בלע אלה שלו. אך בכך לא תמו נפלאות "קול ישראל", שכן אסתי פרז שאלה את הפרופסור הלא-אלים: אם יש הפגנה של יהודים והפגנה של ערבים, האם המשטרה תנהג באותה מידה נגד שתיהן? במסגרת הדיון באלימות, ראתה המראיינת החסודה צורך לשרבב גם את הגיגיה ואת הגיגי הפרופסור בנושא שאין לו קשר לאלימות: היחס לתושבים הערביים. אין חשיבות לתשובת הפרופסור לשאלה זו, שכן דעתו ברורה, והחשיבות נודעת דווקא לשאלה. השואלת אסתי פרז יודעת היטב, כי יש הבדל גדול בין הפגנה של יהודים, או הפגנה של ערבים למען עניין שאינו פוליטי, ובין הפגנות של ערבים בנוסח אלו של אוקטובר 2000. באותה עת היה ברור כי מדובר בניסיון להבעיר את המדינה ולחסום את עורקי התחבורה הראשיים שלה, לאות תמיכה ב"אינתיפאדה" השנייה שזה-עתה התעוררה, ובמסגרת אותן "הפגנות" - שלא היו אלא פוגרומים - הוצאו נוסעים ממכוניותיהם, תוך הבחנה בין יהודים לערבים. כאשר הנוסעים היו יהודים, הם הוכו ומכוניותיהם הוצתו או חובלו. בהבאת שטרנהל להיות המרואיין העיקרי בנושא האלימות, דווקא הוא מכל קורבנות האלימות בישראל, ובמתן במה בלעדית לדעותיו הפוליטיות האולטרה שמאלניות במסגרת המשדר בנושא זה, עשה "קול ישראל" מעשה נבלה. וזהו הרדיו הממלכתי הציבורי שלנו!
|
|
תאריך:
|
31/08/2009
|
|
|
עודכן:
|
31/08/2009
|
|
עו"ד משה מכנס
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
מאיר דרום
|
31/08/09 09:37
|
|
2
|
|
ארץהישראלית
|
31/08/09 10:23
|
|
3
|
|
נגד יהודים
|
31/08/09 10:29
|
|
4
|
|
הרשלה
|
31/08/09 10:31
|
|
5
|
|
דר יובל
|
31/08/09 10:38
|
|
6
|
|
נחום שחף
|
31/08/09 10:54
|
|
|
|
משה, עורך-דין
|
31/08/09 11:13
|
|
7
|
|
שי אלידע
|
31/08/09 11:36
|
|
8
|
|
שם בדיקטטורה?
|
31/08/09 11:41
|
|
|
|
חבל מאד..שניצל.
|
31/08/09 18:35
|
|
9
|
|
ציוני
|
31/08/09 11:45
|
|
10
|
|
ישראלי אחד
|
31/08/09 12:40
|
|
11
|
|
ותלית הבוגדים
|
31/08/09 15:44
|
|
12
|
|
אסתי פרז-עופי,!!
|
31/08/09 18:41
|
|
13
|
|
מאמר נכון
|
31/08/09 18:56
|
|
14
|
|
בוגדים=מסיתים!!!
|
31/08/09 19:17
|
|
15
|
|
איש כ"ך בהווה
|
31/08/09 22:33
|
|
16
|
|
דורון א.
|
31/08/09 23:25
|
|
17
|
|
רונה בת ישראל
|
1/09/09 00:19
|
|
18
|
|
לטינופות את מי
|
1/09/09 12:43
|
|
19
|
|
פסק זמן
|
1/09/09 14:30
|
|
|
|
yrevac
|
1/09/09 15:37
|
|
20
|
|
שוש123
|
20/10/09 06:30
|
|
המאמר מביא את סיפור פעילותי כסטודנטית בפרויקט "מפתח לזכויות” במסגרת תוכנית "נשים חונכות לזכויות” והקליניקה לפמיניזם משפטי. במרכזו של הסיפור יש מפגשים: בין סטודנטית למשפטים למנהיגות קהילתיות בעיר הכרמל — "חונכות לזכויות”; בין האקדמיה לשטח; בין המשפט לחיים; בין דיסציפלינות; בין ערכים ותרבויות; וביני לבין עצמי. נמצאות בו גם התובנות האישיות והמקצועיות במסע שלי לעריכת-דין אחרת, פמיניסטית-קהילתית. אלה התגבשו מתוך צעדיי הראשונים כמשפטנית בעולם של שינוי חברתי ובחברה האזרחית הישראלית; הן התגבשו גם מתוך ניסיונותיי להבין מהו המשפט, לחקור את גבולותיו ככלי לשינוי חברתי ואת המקום שיש לי ולנו, משפטניות ומשפטנים, בתוך תהליכים כאלה.
|
|
|
אוהבי הבצע - מסוג דן כהן, שופט ישראלי לשעבר, החשוד בקבלת שוחד של מיליוני יורו - הם גנבים או נוכלים ורמאים, או שודדים, או מעלימי מס ובעלי שורה ארוכה של מעשים חסרי גבולות, האמורים להגדיל את הונם. ההבדל בינם לסוג אחר של גנבים הוא, שהראשונים הם בעלי ממון שעשו או ירשו, שחיים חיי עושר ועדיין רודפים אחר הכסף ולא אנשים נזקקים שגנבו מתוך רעב וייאוש, שהגיעו לפת לחם.
|
|
|
בעימות המתוקשר, בעיקר ב"טריטוריות הצהובות" שבמדיה הכתובה והמקוונת, בין אייל גולן לנינט טייב, קשה שלא לצדד דווקא בעמדתו של גולן, אשר נתפס, בדרך כלל, כחפיפניק, פוחז ועוד כמה סופרלטיבים שנלקחו ממושב לצים.
|
|
|
סוגיית הקדושה של ארץ ישראל ניצבת כנושא מרכזי בשיח הציבורי בקשת הנמתחת בין דבר שאינו קדוש לבין קדושה כולה. כמו בסוגיות רבות, גם בזו האמת נמצאת אי-שם באמצע. מהי ארץ ישראל? מה הם גבולותיה? ומהי המשמעות של קדושה זו? ומה המחויבות שלנו כיהודים לארץ הזאת ובמיוחד לעצמנו.
|
|
|
אלימות אינה מתרחשת בחלל ריק. כשם שבטיפול משפחתי או קבוצתי "הפציינט המזוהה" אומר לנו משהו על המשפחה או הקבוצה כולה, כך התגברות תופעת האלימות בחברה אומרת לנו משהו עלינו כחברה.
|
|
|
|