|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
"מלחמת חרבות ברזל" ממחישה את החשיבות של התחדשות עירונית - חוות דעת מאת ליאם הנדסה גרופ
קבוצת ירדן
אישור ETIAS לאירופה בעברית, איך זה עובד בדיוק?

לחישות לילה בתעלת לה-מאנש

לפני כחצי מאה הביע באוזני כומר קופטי את דעתו, כי על העולם הנוצרי להתארגן למסע צלב חדש, להצלת ארץ הקודש מציפורני המוסלמים כרגע נראה שמסע הצלב מתנהל דווקא נגד ישראל
05/09/2009  |     |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
הפגנת תנועת 'אם תרצו' אל מול שגרירות שבדיה [צילום: AP]

לפני כ-46 שנה, הפלגתי במעבורת מנמל קאלה שבצרפת לדובר שבבריטניה. בעלי האמצעים שבקרב נוסעי המעבורת שכרו בה חדרים, כדי לבלות בהם את הלילה ואת המעבר בתעלת לה-מאנש בתנומה, במנוחה ובלי הפרעה כלשהי. הנוסעים חסרי אמצעים נאלצו לבלות את הלילה בחברת מזוודותיהם, באולם המתנה ענקי שבו עשרות דרגשים. כותב שורות אלו נמנה עם האחרונים.

דקות אחדות לאחר שיצאה הספינה לדרכה, שודרה ברמקול הודעה כי נפתח המזנון וכי כל נוסע יכול לקנות תה בחלב ואינגליש קייק. עמדתי בתור, קניתי וחזרתי לאולם ההמתנה כשבידי מגש ועליו המשקה והקייק. פסעתי אל שתי המזוודות שלי וכבר מרחוק הבחנתי בגבר גבה קומה בעל חזות מזרחית, העומד ונועץ בהן את מבטו. במחשבה ראשונה החלטתי שהוא ערבי, שראה את המזוודות ואת פתקי הזיהוי של בעליהן. ציפיתי ל"מופע" אלים. ניגשתי אל האיש ושאלתי באנגלית:"מה אני יכול לעשות למענך?" הוא נפנה אלי ובראותו את החיוורון שכיסה את פני, חייך חיוך רחב והשיב (באנגלית): "אל תדאג, אדוני הישראלי, אני לא ערבי, אני קופטי ממצרים".

"ידו בכל ויד כל בו"
שיחות בלב ים [AP]

"והערבים בסודן – הם סודנים?", אמר האח הצעיר, "מעולם לא היו ולעולם לא יהיו. בכל זאת הם עורכים מסעות טבח בשבטים השחורים, שהם אדוני הארץ המקוריים. הוא הדין בערבים בצפון אפריקה – בטוניס, במרוקו, באלג'יר – הם כבשו את הארצות האלה מידי השבטים הברברים. הם גם כבשו את ספרד, אך גורשו משם אחרי מלחמה עקובה מדם".

נרגעתי. הנחתי את המגש על הרצפה ליד הדרגש שלי, והתיישבתי. הכנתי את עצמי ללינת הלילה ולהגעה לדובר. הקופטי התיישב לידי על דרגש פנוי, וכעבור כעשר דקות הבחנתי בשתי דמויות מתקרבות אלינו. הקופטי קם לקבל את שני הבאים, והציגם בפני: "זהו אחי הצעיר, וזהו ידידנו היקר האב ב'". ואכן, סביב צווארו של הכומר בלט הקולר הלבן שלובשים כמרים. הבאים "כבשו" שני דרגשים ופלטו אנחות רווחה בהתיישבם.

חלפה שעה קלה בדממה מלאה, עד שלפתע פלט הקופטי הבכור: "אתה יודע, מיסטר, זו לי פעם ראשונה שאני פוגש אדם ישראלי. הרשה נא לי לומר לך, שאנו הקופטים עוקבים בהתפעלות אחרי מאבקכם ואחרי השיעור שאתם נותנים לערבים הקרויים 'פלשתינים', במלחמתכם למען החזרת מולדתכם ההיסטורית, ככתוב בתנ"ך". ואילו האב ב' הוסיף: "התנ"ך שלכם הגדיר באורח ברור את אופיו של הישמעאלי, ככתוב בספר בראשית פרק 16 (ט"ז): 'והוא (ישמעאל) יהיה פרא אדם, ידו בכל ויד כל בו', וזה אומנם מה שקורה בכל העולם הערבי והמוסלמי".

כשהערתי ש"כל זה נכתב לפני יותר מ-3000 שנה", לחש האב ב' "אכן", והניד בראשו, ואילו האח הצעיר אמר: "לנו, הקופטים, אין שום סיכוי להחזיר לעצמנו את מולדתנו. הערבים ניצחו אותנו בתחום הדמוגרפי. כיום הם מונים כמעט 50 מיליון, ואנחנו רק כעשרה מיליונים. הם מבצעים נגדנו פעולות טרור. בכל שנה רוצחים מאות מאחינו ושורפים את כנסיותינו. נגדכם מפעילים הפלשתינים את ה'פדאיון'. היזהרו שלא יציפו אתכם".

אז העיר האב ב' בקול רציני: "אמור לי, מר ישראלי, היש סיכוי שישראל תיתן כתף להקמת ארגון בינלאומי של העמים הכבושים על-ידי הערבים, אשר ינסו להחזיר לעצמם את ארצותיהם?"

"נכון שהערבים הציפו אותנו", אמר הקופטי הבכור, "אבל הם מעולם לא היו מצרים ולעולם לא יהיו!"

"והערבים בסודן – הם סודנים?", אמר האח הצעיר, "מעולם לא היו ולעולם לא יהיו. בכל זאת הם עורכים מסעות טבח בשבטים השחורים, שהם אדוני הארץ המקוריים. הוא הדין בערבים בצפון אפריקה – בטוניס, במרוקו, באלג'יר – הם כבשו את הארצות האלה מידי השבטים הברברים. הם גם כבשו את ספרד, אך גורשו משם אחרי מלחמה עקובה מדם".

"נכון מאוד", אמר האב ב'. "אסור לנו, הנוצרים, להרשות להם להשתלט על ארץ הקודש. הם לעולם לא יסכימו לוותר לכם. אולי למראית עין, אבל לעולם לא. כך מלמדים אותם מגיל ינקות. העולם הנוצרי צריך להתארגן למסע צלב חדש, כדי להציל את ירושלים ואת הארץ הקדושה כולה!"

"אתם היודעים שירושלים אינה מוזכרת כלל בקוראן הקדוש של המוסלמים?" שאלתי את בני שיחי.

"כן,", השיב האב ב', "אבל להם זה לא משנה. כשהם חושקים בארץ מסוימת, הם מציפים אותה, מכריזים: 'זו שלנו' וזוממים להשמיד את בעליה המקוריים. האיסלאם הוא דת של הרג וקטילה".

"היכן אתה משרת בקודש?" – שאלתי את האב ב'.

"אפילו אומר לך, אבקשך שלא לגלות, במיוחד לאחר שאמרת לי כי במקצועך אתה עיתונאי", הוא התחמק מתשובה. "אני מרבה לבקר במצרים מטעם הכנסייה שלי. שלטונות מצרים עלולים לחשוף בנקל את זהותי ואת קשרי עם ידידי הקופטים. הרשה נא לי לאחל לכם בהצלחה במאבקכם, ואני אנסה לשכנע את ראשי הכנסייה שלי לחשוב על מסע צלב להצלתה של ארץ הקודש. אתפלל למענכם".

בבוקר המחרת נפרדנו בחיבוקים ובטפיחות על השכם, בהגיענו לנמל האנגלי. תעלת לה-מאנש הייתה סוערת קמעה אותו לילה.

מדאם דיבואה מגלה הבנה
למה הם ולא אנחנו? [ערוץ 10]

נראה כי הערבים הקרויים 'פלסטינים' הצליחו – במסע של בכיינות בלתי פוסקת, בנימה של "אנה מסכין" (אני מסכן) – לעורר את היצר הפגאני, האנטישמי, ולתת לנוצרים הצבועים הזדמנות לשפוך את מררתם על שק החבטות היהודי.

בוקר אחד לפני שבועות אחדים התעוררתי למציאות העגומה של ישראל. היה נדמה לי שאני שומע את לחישתו של האב ב', אז לפני הגעתנו לנמל. רוב הנוסעים שבאולם ההמתנה כבר נרדמו בלילה על דרגשיהם, גם שני האחים הקופטים. האב ב' ואני המשכנו לשוחח בלחישה. לפני העגינה הוא אמר לי: "אתה יודע, לפתע הבליחה במוחי מחשבה, כי אין זה מקרה שהערבים אימצו לעצמם שמות כמוחמד, אחמד, חמיד, חמדן וכיוצא באלה. כל השמות הללו הם נגזרים של הדיבר העשירי – 'לא תחמוד' (אמר בעברית). הם חומדים הכל – את אלוהיך, את ארצך, את ביתך... אין גבול לתיאבונם".

חשבתי לעצמי שאילו פגשתי היום את האב ב' הייתי שואל אותו: "נו, מה קרה לרעיון 'מסע הצלב' להצלת הארץ הקדושה מידי המוסלמים? הלא במקום מסע נגדם, מתנהל עתה מסע צלב נרחב כנגד ישראל; מסע צלב בחסות מנהיגים המרעיפים סימפטיה על הערבים הקרויים 'פלשתינים', כאילו אין דבר בינם לבין אחיהם בעירק, הרוצחים בבני עמם כמעט מדי יום ויכולים לרשום 'לזכותם' עד כה עשרות אלפי הרוגים ופצועים; וכאילו אין דבר בינם לבין אחיהם בסודן, שם שחט הצבא הערבי הסודני כ-300 אלף מתושבי דרפור – תינוקות, ילדים, נשים, גברים, צעירים וזקנים; מנהיגים הנוהגים שתיקה גמורה כשרוסיה, למשל, מגיבה על הטרור הצ'צ'ני המוסלמי בהריסת גרוזני הבירה כליל ובהרג עשרות אלפים".

נראה כי הערבים הקרויים 'פלשתינים' הצליחו – במסע של בכיינות בלתי פוסקת, בנימה של "אנה מסכין" (אני מסכן) – לעורר את היצר הפגאני, האנטישמי, ולתת לנוצרים הצבועים הזדמנות לשפוך את מררתם על שק החבטות היהודי. וכך, בעוד הערבים מכריזים מדי יום כי לישראל אין זכות קיום ב"פלשתין" וכי הם במצב מלחמה איתה, ובעוד ישראל מגיבה על ההתקפות נגדה – כמדינה נורמלית הנוהגת "במלחמה כמו במלחמה" – קמה הפגאניות האנטישמית נגדה במסע צלב מכוון היטב.

אבל אין להתייאש. בין הנוצרים – או יותר נכון, צאצאיהם החילוניים – יש עדיין בעלי יושרה. לפני כ-20 שנה פגשתי את רעייתו של ראש עיריית דיז'ון, מדאם דיבואה. הגעתי לשם במסגרת ביקור של משלחת עיתונאים מישראל, למטרת שיוט בתעלותיה היפהפיות של העיר הצרפתית. בסעודת אירוח שנערכה לכבודנו, הושיבו אותי ליד מדאם דיבואה, אשר תוך כדי סעודה 'כיד המלך', פנתה אלי ואמרה (באנגלית רהוטה): "קראתי בעיתון אנגלי, כי ישראל ודרום-אפריקה ביצעו במשותף ניסוי אטומי. למה לה לישראל נשק אטומי?".

"ולמה לה לצרפת נשק אטומי?", השבתי כדרכם של יהודים, בשאלה. "מישהו מאיים על קיומה? ולמה להן לבריטניה, לרוסיה, לארה"ב ולסין? מישהו מאיים על קיומן? לעומת זאת, האיום למחוק את ישראל ממפת העולם מושמע לעתים קרובות מאוד, מפי מנהיגים ערבים או מוסלמים. ומי ידאג לכך ששואת יהודי אירופה לא תחזור, אם לא ישראל"?

גברת דיבואה נדמה למספר דקות, כאילו רצתה לעכל את תשובתי, ואז לפתע רכנה לעברי והדביקה נשיקה על מצחי. "טי א-רזון", לחשה, והוסיפה באנגלית: "יו אר רייט" (אתה צודק).

לאתר מגזין מראה
יצחק ינאי הוא סופר, משורר ועיתונאי. עסק שנים רבות בעריכה ובתרגום.
תאריך:  05/09/2009   |   עודכן:  05/09/2009
יצחק ינאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לחישות לילה בתעלת לה-מאנש
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דוד י.
5/09/09 22:35
2
ירדן, כווית
5/09/09 23:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קידושו של הגבול הבינלאומי בין ישראל לסוריה, העומד לכאורה מאחורי הקביעה כי "הגולן הוא סורי", וכי על כן תצטרך ישראל בסופו של דבר לוותר עליו - מפוקפק. לפני שמאמצים קביעה כזו, מן הראוי להיזכר בקצרה בתולדותיו של גבול זה לפני מלחמת העצמאות ולאחריה.
05/09/2009  |  יואב גלבר  |   מאמרים
אחת האקסיומות של "תהליך השלום" היא ש"היישובים הם מכשול לשלום", כאילו שהסרתם הייתה מולידה באחת שלום עלי אדמות. והרי לפני 1967 לא היו בנמצא יישובים, אך גם שלום לא היה, אלא אם כן מגדירים כיישובים את הכפרים ואת הערים בתוך ישראל, שגם אותם חשבו אז הערבים ל"שטח כבוש". הברכה הגדולה שביישובים החדשים היא אפוא שהם הדיחו את יישובי הארץ שנכללו במדינת ישראל לפני 67' ממעמדם כשטחים כבושים וירשו את מקומם.
05/09/2009  |  רפי ישראלי  |   מאמרים
נשיא ארצות הברית, חוסיין אובמה, ייזכר כמי שהניע את תנופת הבנייה בהתנחלויות יותר מכל מדינאי חיצוני אחר, וזאת דווקא ללא כוונת מכוון, ויתרה מכך, מתוך ניסיונות סרק להכשיל את הבנייה בהתנחלויות ולצמצם את התפתחותן אף למטה מרמת הריבוי הטבעי.
05/09/2009  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
דני בלוך היקר,
05/09/2009  |  יוסי אחימאיר  |   מאמרים
ידיד ורע, עמית לשידור ולכתיבה, בין היתר באתר זה כמו באתרים אחרים, עיתונאי משכמו ומעלה, עורך עיתון 'דבר', בור סוד, מעיין של ידע, מוסיקולוג - הלך לעולמו בדיוק לפני השידור השבועי על מוזיקה ביום ו' בבוקר באולפני 'קול ישראל' בקריה בתל אביב. שנינותו ומאגרי הידע והזיכרון שלו שימשו אותו לתגובות בזק בהבעת דעתו או בהבאת מידע בעקבות אירועים פוליטיים חשובים, לאומיים ובינלאומיים.
05/09/2009  |  צבי גיל  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
זה הזמן להתקדם לשלום  /  מחלקה ראשונה
לעצור מייד, בלי התחכמויות  /  יואב יצחק
אבו מאזן: בלי הקפאה מוחלטת אין פסגה משולשת  /  איציק וולף
נתניהו - אל תלך בדרכי שרון הבוגדניות  /  מאיר אלקרייאף
הצעה נוסח שיקאגו  /  מיכאל פננבוק
זהירות! פאשלה אמריקנית סדרתית  /  יורם אטינגר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הפרופסור שקמה ברסלר חזרה הלילה למקומה בראש ההפגנות לאחר ראיון שהעניקה שלשום לטלוויזיה    איננו עקורים בארצנו, אמרה ברסלר שהיא שילוב של מדע ואהבת הארץ, מכון ויצמן ועמק יזרעאל
חאן אל אחמר [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
אביעד ויסולי
ראשי מדינות בכל העולם מסתכלים כעת מה תעשה ישראל    אם התגובה שלנו תהיה בכיינית יתייחסו אלינו בעולם בזלזול ויחריפו את הצעדים
הרצל חקק
הרצל חקק
זה ספר שנכתב כדי לספר סיפור של אם, ובעצם זה סיפור של דור    מתברר, שאפשר גם לכתוב ביוגרפיה רוחנית, סיפור אישי של גיבורה שהיא גדולה מהחיים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il