בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
אנשי המסעדות מול אנשי המחשבים
|
האם סילוק אנשי המחשבים מהמסעדות ומבתי הקפה באמת רווחי?
|
מה טוב לעסק? [צילום: גליל מדיקל]
|
|
|
|
|
ברוב המקרים עסקים עמלים קשה, תוך כדי השקעה רבה של כסף, על-מנת לגרום לאנשים להיות מודעים לעסק, לבוא אליו או לפנות בדרך כלשהי. אם לאחר מכן מצליחים למכור להם, מה טוב. אבל בהתחלה, הפנייה למסות של אנשים כדי לגרום להם לפחות להתעניין תהיה צעד מקדים וחיוני לכל מכירה. לאחר מכן, כאשר הם כבר מכירים את העסק ובנוסף ניתן להם שירות טוב, ביססנו אצלם דעה טובה והם אפילו יביאו חברים. הקמפיין בניו-יורק לסילוק הבלוגרים ודומיהם עלול דווקא לא להיות טוב לעסקים. ממבט ראשון נראה שהמסעדה לא מרוויחה מהעובדה שאדם יושב במסעדה והוא "רק" משתמש בכיסא, בשולחן, במרחב, בחיבור לרשת האלחוטית ולעיתים בשקע החשמלי הנחשק, וכל זה בעלות כוס קפה שמלצרית נאה מביאה לו ושעליה בעל העסק משלם מס בריאות, חינניות ואת כל יתר המיסים וההוצאות המקובלות. מצד שני, עסקה כזו בהחלט שווה ללקוח, אולי הוא אפילו יכיר מישהי חמודה. אם כך, מהי העלות מול תועלת? 1. אפקט הכיסא החם אם כלקוחות היינו עומדים מול שתי מסעדות, האחת ריקה והשנייה הומה אדם, מיד היינו חושבים לעצמנו "וואוו, כמה אנשים, בטח זו המסעדה הכי יוקרתית בעיר" ואולי נכנסים או אפילו מוכנים לחכות בתור. לעסק פומבי כמו מסעדה כדאי להיראות מלאה מאשר ריקה. כמובן, תמיד יהיו יוצאים מן הכלל, כמו לקוחות שיבחרו מסעדה רק בגלל שהיא ריקה, לקוחות שלא יסכימו לחכות וכולי. שימוש בסקר קצר על פני שבוע אחד, יכול לבדוק אלו נסיבות עובדות הכי טוב עבור המסעדה שלך: א) כאשר המסעדה מלאה לספור את מספר הלקוחות החדשים שנכנסים. ב) כאשר המסעדה ריקה יחסית לספור את קצב כניסתם של לקוחות חדשים. ג) ובמקרה הביניים - כאשר המסעדה לא עמוסה מדי ולא ריקה. כך אפשר לדעת בוודאות ובלי ספקולציות מיותרות מהו המצב הרווחי ביותר שיש לעודד - אנשים עם מחשבים ניידים או בלי. 2. הבנאלי: תשלום עבור השירות תמיד אפשר לגבות כסף עבור מרחב העבודה ואפילו להוסיף את זה לתפריט, כך שכולם מוזמנים לבוא. הלקוח שירצה לשבת בבית הקפה "רק" שלוש שעות על קפה אחד, יזמין בנוסף, כחלק מהתפריט, שלוש שעות של שימוש באינטרנט ואולי תשלום סמלי עבור השקע והמרחב. כדאי לתמחר את השירות בצורה הגיונית תוך מתן חשיבות לעלות מול תועלת, כאשר חלק מהתועלת יכולה להיות שהמסעדה לא נראית ריקה, אז לא נפקיע מחיר. לחילופין, אם ה"רביצה" במסעדה לא משתלמת כלל אז ניתן לתמחר בכוונה במחיר גבוה, מבלי לעודד את התופעה ואלו שבאמת יהיו מעוניינים ישלמו על כך. 3. פה לאוזן אחד מכלי השיווק האפקטיביים ביותר הוא מפה לאוזן, כאן נכנס גם תחום השירות. במקרה של לקוח מרוצה, הוא לבטח יספר על החוויה המהנה שלו לפחות לעוד אדם נוסף, הוא בתורו יבקר במסעדה, יקבל שירות טוב ויספר לחבר נוסף וכך זה יכול להימשך ללא מאמץ רב מצד בית העסק. כך שאם במסעדה מבקרים אנשים רבים ושונים והם מקבלים שירות טוב, ויכול להיות ששירות טוב מבחינתם יהיה כזה שמאפשר להם לשבת עם המחשב הנייד שלהם במשך שעות על שתי כוסות קפה בלבד, נוכל להרוויח על הדרך לקוחות פוטנציאליים נוספים. 4. עובדות מול דעות אפשר לפתח עוד הרבה תיאוריות בנוגע לגירוש הניידים, הדבר הטוב ביותר יהיה לבדוק בשטח מה אומרים הלקוחות. בסופו של דבר רשת ארומה מצליחה כי היא קלעה בול לטעם הישראלי. הרעיון הוא לספק את מה שנדרש ולא מה שלא נדרש, מהסיבה הפשוטה שזה לא נדרש. כדאי לברר מה חושבים הלקוחות, אפשר לעשות את זה עם סקר קצר בעת הגשת החשבון או על-ידי המלצר/ית אשר מודים להם על כך שבאו למסעדה, שואלים מספר שאלות קצרות, רושמים את התשובות ומעבירים לבעל העסק וכדאי שבעל העסק יידע לאחר מכן מה לעשות עם הנתונים. לסיכום, כאשר יש אנשים במקום כלשהו אפשר להפעיל אותם ולעשות איתם מיני דברים, כאשר איש אינו נמצא חזרנו למשבצת ההתחלה, בה צריך להתאמץ להכיר לאנשים את העסק ולהביא אותם אליו. אז אם יודעים ששקעים "עושים את זה" לסוג מסוים של לקוחות אז אולי שווה לחזק אותם ולהציב עוד כמה ולפרסם זאת בראש חוצות - "יש לנו שקעים"!
|
|
עדי פלאוט, מנכ"ל ובעלים של קבוצת קומליין.
|
|
תאריך:
|
07/09/2009
|
|
|
עודכן:
|
07/09/2009
|
|
עדי פלאוט
|
אנשי המסעדות מול אנשי המחשבים
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
מכורה ללפטופ
|
8/09/09 06:52
|
|
"פרו היא ביתי, אני אוהב את פרו" הצהיר השופט דן כהן בעברית, במבטא צברי מובהק, במהלך דיון שהתקיים בבית המשפט בלימה בעניין בקשת ישראל להסגירו לידיה.
|
|
|
בואו נודה על האמת: אין אף פעם גיל מתאים לדבר עם הילד על מין. זה מביך, זה חושף את בורותנו בתחום ובעיקר מנתץ את הפוזה שאימצנו לעצמנו כהורים "פתוחים וליברליים". האבא מצפה שהאימא תדבר על זה, האימא בטוחה שזה התפקיד של האבא ובינתיים הילד רוכש השכלה מינית באינטרנט. לא הייתם רוצים שהילד שלכם ילמד דרך ארץ מהטלוויזיה, אז למה אתם מסכימים שילמד את רזי המין מאתרי פורנו מפוקפקים?
|
|
|
האם יש קשר ביני לבין לבייב? - לא. ובכל זאת במהלך השבוע הקודם, כצרכנית מדיה כפייתית, עסקתי במחשבותי, באופן אינטנסיבי, בגורלו של לבייב. קראתי כתבות ענק שעסקו בקריירה שלו. האזנתי לפרשנים בטלוויזיה וצפיתי במסיבת העיתונאים שקיים הטייקון, עד שהתחלתי לחוש קשר בינינו, אותו אפרט בהמשך.
|
|
|
ספינת המדינה בפיקוד הקברניט נתניהו נקלעה שוב למים סוערים, ולא בפעם הראשונה. לא באשמתו כמובן. את הספינה הזו מנסים להטביע כבר 61 שנה, יש האומרים, 92 שנה, מאז הצהרת בלפור. יש האומרים 3,500 שנה, מאז בלעם הרשע. בכל אופן, הוויכוח העכשווי בתוך הספינה הוא האם לקדוח בה חור ממערב או ממזרח, מצפון או מדרום, ואולי עדיף היישר בשדרה המרכזית, אולי יואילו המים לנוח. מקרב אנשי הליכוד, הנחרדים מפני האפשרות האחרונה של קידוח השדרה המרכזית ככניעה לאלו שמצויים על הסיפון המערבי, יש הדורשים להעמיד את הקברניט אל הקיר, ולאיים עליו בסירת הצלה, אם לא יבטל את רעיון הקידוח מכל וכל.
|
|
|
נהוג לומר כי ההיסטוריה חוזרת על עצמה ואכן יש דברים בגו. מהלכי ההיסטוריה נקבעו על-ידי בני אנוש, מהלכים עכשוויים אף הם נקבעים על-ידי ממשיכיהם של אותם בני אנוש. ומכאן סביר כי טעויות עבר תחזורנה על עצמן באותו מתווה כשלוני כמקודם באשר הגורם המרכזי בהתוויית ההיסטוריה, אלו אנו, ואנו, בני האנוש, לא השתנינו.
|
|
|
|
|
|
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
|
|
|
חיים רמון |
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
|
|
|
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|