|   15:07:40
  דני בז  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה

טורקיה על ספסל הנאשמים

טורקיה בחרה צד, ולא בצד הישראלי, אלא בחברתם של אויבי ישראל! טורקיה בגדה בחברות ארוכת-שנים איתנו והיא אינה ראויה עוד לאמוננו, לא כל שכן לשותפות עימנו על טורקיה "תמימה" ומסוכנת
29/09/2009  |   דני בז   |   מאמרים   |   ועדת גולדסטון   |   תגובות
טורקיה - לא בת ברית [צילום: AP]

בשם הערכים הבסיסיים ומעט ההגינות והצדק שעוד נותרו בעם ישראל, ברצוני למחות בפני אחיי הישראלים המתקשים לעמוד בפיתוי אל מול סיר הבשר הטורקי, ולהזכיר להם אי-אלו דברים על אודות טורקיה.

טורקיה, "הרפובליקה החילונית", שייסד המנהיג הדגול אטה טורק, זו שדגלה אדום כגלימתה של כיפה אדומה ושיניה חדות וארוכות כשל זאב עותומני קולוניאלי אכזר וצמא דם.

טורקיה הצינית שהונתה אותנו בהעמידה פני בת-ברית אסטרטגית וכרעם ביום בהיר השתלחה בנו וכינתה אותנו פושעי מלחמה, על מלחמתנו הצודקת מאין-כמותה, במהלך מבצע 'עופרת יצוקה'.

טורקיה, מחסלת עמים ולאומים סדרתית, מחרחרת מלחמות, שאינה רואה כל פגם במעשיה הנפשעים, אך מרשה לעצמה לבקר אחרים ואף קוראת למועצת הביטחון לדון בדוח גולדסטון, הנוטף שנאה לישראל.

הפעם אין מדובר באנטישמיות האירופית הקלאסית, שינקה את שנאתה לעם היהודי ממרתפי הוותיקן, גם לא בשנאה הערבית המוסלמית המוכרת לנו בעיקר מאז קום המדינה. בזן אחר של סכנה איסלאמית עסקינן ושמו טורקיה, שבמשך שנים הצליחה להסוות את פרצופה האמיתי ולהוליך אותנו שולל.

קשה להאמין ואפילו מאכזב לחשוב על-כך, שעד לא מזמן היו הטורקים הבוגדניים הללו המתווך בשיחות השלום ההזויות עם סוריה שכנתנו. קשה לא פחות, היא ההכרה בעובדה שממשלה ישראלית הזויה איפשרה למדינה פושעת כמו טורקיה, שידיה מגואלות בדם רב, שאפילו הטרור העולמי הקיצוני מתגמד לידה, למתוח עלינו ביקורת לא צודקת, מבלי להשיב לה כגמולה. מבלי להטיח בפרצופה את קופת שרציה, והכל בשל 'נזיד עדשים' מתעתע.

גחמות טורקיות

המזרח התיכון, כך נראה, "שייך" לטורקיה האלימה, השבויה עדיין בעברה הקולוניאליסטי, דבר ההופך אותה לפורעת חוק וסדר עולמי, מאין כמוה, ואין להקל ראש בכך. כמעט מלחמה סופה שתהפוך למלחמה

אירועי הטרור המשמעותיים ברחבי טורקיה נגרמו בידי ארגוני טרור מוסלמיים קיצונים אחרים, שאין להם כל זיקה לכורדים, במחאה נגד מדיניות הממשלה, אך השלטון המרכזי באנקרה העדיף להטיל את האחריות על הכורדים בעיירות התמימות והשלוות בצפון עירק, על-מנת לספק את יצר האלימות הפראי הטבוע בו ומזה שנים רבות ובעיקר בשנתיים האחרונות, עושה הצבא הטורקי בחבל כורדיסטן כבשלו.

טורקיה מפציצה, מפגיזה ופושטת יום ולילה על מה שהיא מכנה מעוזי הטרור הכורדי ולמעשה, פוגעת בכפרים שלמים ובכפריים חפים מפשע ללא הבחנה, תוך שהיא עורכת טיהור אתני נפשע וחסר רחמים. מדובר בטבח עם רחב-היקף, ולא רחוק היום שבו נגלה ששוב אחראית טורקיה לשואה אתנית.

טורקיה "רודפת השלום", המטיפה מוסר לישראל ולאומות העולם, פתחה בשנות השמונים במלחמה אכזרית ומגוחכת עם יוון שכנתה, רק משום שזיהתה אצלה "כוונות רעות", שמעולם לא הוכחו. מלחמה טיפשית ומיותרת זאת, גבתה מחיר דמים גבוה, שוב בשל גחמה טורקית אופיינית.

זאת ועוד, החלטה טורקית חד-צדדית, להקים סכר מים גדול לייצור חשמל על נהרות הפרת והחידקל, מבלי להתחשב בשכנותיה, עירק וסוריה, שבשטחן זורמים נהרות אלו, כמעט שגרמה למלחמה עם סוריה.

המזרח התיכון, כך נראה, "שייך" לטורקיה האלימה, השבויה עדיין בעברה הקולוניאליסטי, דבר ההופך אותה לפורעת חוק וסדר עולמי, מאין כמוה, ואין להקל ראש בכך. כמעט מלחמה סופה שתהפוך למלחמה. טורקיה היא בפירוש מדינה מסוכנת המערערת את היציבות במזרח התיכון, לא פחות מאירן, אולי אף יותר, ועל אומות העולם לפקוח עין על שאיפותיה האזוריות. טורקיה עוד תגרום למלחמה אזורית עקובה מדם.

יש להניח שהאירופים זיהו כבר מזמן את פוטנציאל הסכנה האיסלאמית הגלום באושיות הרפובליקה הטורקית, ולא לחינם דחה האיחוד האירופי שוב ושוב את צירופה כחברה קבועה. טורקיה אינה כבשה תמימה, אלא זאב איסלאמי אכזר ומסוכן שהתחפש לכבשה ומכיוון שכך, אין היא יכולה למלא תפקיד של מתווך הגון ואמין ואפילו לא שכן שאפשר לסמוך עליו.

להילחם במחוללי שואה

ממשלת ישראל וכנסת ישראל חייבות להגיב בנחרצות על הפרובוקציה הטורקית, העלולה לכרסם במעמדה הרעוע ממילא של ישראל בקרב אומות העולם, שאם לא כן, נמצא את עצמנו בסופו של דבר נאבקים בקרב מאסף על שלילת הלגיטימיות לקיומה של מדינת ישראל ולא רק למעשיה במזרח התיכון. מדינת ישראל מוכרחה לאזור אומץ, ולהצטרף למדינות ההגונות שכבר הכירו רשמית בנפגעי השואה הארמנית שחוללו הטורקים.

אין שום כבוד בקשרי הידידות עם טורקיה ואל ינסו המסנגרים לפרוט על מיתרי האינטרסים הביטחוניים החיוניים לישראל, שכן יש חלופות ופתרונות טכניים טובים לא פחות, והמבין יבין. אל תנסו לנגן על מיתרי האינטרס הכלכלי/תיירותי הגלום בקשר עם טורקיה, שכן ממילא רק קופת אוצר אחת נהנית מהשלל ולצערי הרב, שוב לא מדובר בצד הישראלי.

מעבר לכך, אין זה כבוד גדול לקשור את שמנו הטוב ואולי גם את עתידנו האזורי, דווקא עם מדינה שאין ראויה ממנה, אחרי גרמניה הנאצית כמובן, לעמוד למשפט העמים באשמת טיהור אתני ופשעים נוראים נגד האנושות, שבשפת העם היהודי מכונים שואה.

מתווך רוצח

העם היהודי, שכל ההיסטוריה שלו רוויית דם ולא אחת עמד בפני כליה, אינו מסוגל לאזור אומץ ערכי ומוסרי כדי להכיר בסבלם של הארמנים, ותחת זאת מעדיף לשתף פעולה במשחק אינטרסים מלוכלך עם מדינה שעברה האפל והתנהגותה כלפי שכנותיה, כה דומים לדרכו של הרייך השלישי

העובדות מדברות בעד עצמן ולאחרונה שבהן, קריאתה המתריסה לדיון בדוח גולדסטון במסגרת מועצת הביטחון, יש רק משמעות אחת, טורקיה בחרה צד, ולא בצד הישראלי, אלא בחברתם של אויבי ישראל! טורקיה בגדה בחברות ארוכת שנים איתנו והיא אינה ראויה עוד לאמוננו, לא כל שכן לשותפות עימנו, אך יותר מכך, אין לה שום זכות מוסרית וערכית למתוח ביקורת על ישראל.

מעשיה והתנהגותה ההיסטורית של טורקיה נופלים אך במעט מזוועות הנאצים, ואסור להניח להם לחמוק מאחריות על פשעיהם נגד האנושות, בדיוק כפי שנעשה עם גרמניה.

מדינת ישראל נלחמת בעוז ובכל דרך במכחישי השואה ברחבי העולם, אך כאשר מדובר בהכרה בשואה של עמים אחרים, נדם קולה. העם היהודי, שכל ההיסטוריה שלו רוויית דם ולא אחת עמד בפני כליה, אינו מסוגל לאזור אומץ ערכי ומוסרי כדי להכיר בסבלם של הארמנים, ותחת זאת מעדיף לשתף פעולה במשחק אינטרסים מלוכלך עם מדינה שעברה האפל והתנהגותה כלפי שכנותיה, כה דומים לדרכו של הרייך השלישי. לצערי הרב, לא למדנו דבר ואת השנוא עלינו, אנו עושים לעמים אחרים. על-כן, בל נתפלא כשיצוצו מכחישי שואה נוספים, או כאלו המנסים למזער אותה, או הרואים בה כאסון אירופי ולאו-דווקא יהודי.

הנה רק לפני מספר חודשים לא רב, נוכחנו כיצד עושה חוסיין אובמה, מועמד אמריקני לנשיאות, היום נשיא ארה"ב, תפנית חדה וחומק בציניות עלובה מהבטחתו לבוחריו במהלך הבחירות, בדבר כוונתו להכיר באסונם של הארמנים כברצח עם, שבוצע בידי הטורקים. באופן ציני ומגוחך נימק אובמה את החלטתו לסגת מהבטחתו, בעובדה שהוא מייעד לטורקיה תפקיד חשוב כמתווך בשיחות בין סוריה וישראל, וכן בשיחות השלום בעירק, באפגניסטן וכמובן מול אירן.

במקום לשלוח את טורקיה אל ספסל הנאשמים ב'האג', בעבור פשעים נגד האנושות, ולרסן את הפרא המוסלמי ארדואן, מחליט נשיא אמריקני הזוי ותלוש מהמציאות לייעד לטורקים תפקיד מרכזי של מתווך בשיחות פיוס אזוריות! טורקיה, שביצעה פעולות תוקפניות כנגד עירק, סוריה, קפריסין ויוון, ובגדה בבת בריתה הטובה ביותר - ישראל - תשמש מתווך בשיחות שלום! נראה שאלברט איינשטיין בכל זאת צדק כאשר אמר שלשני דברים אין גבול, האחד- התפשטות היקום והשני- טיפשותו של האדם.

נותני הלגיטימציה להכחשת שואה

הרפובליקה הטורקית מכנה את לחימתנו הצודקת בעזה בשם "פשעי מלחמה". אם כך, כיצד עלינו לכנות את מעשי הטבח הברברים שלה בחבל כורדיסטן, הנמשכים ללא הרף מזה עשרות שנים, זולת שואה?

אחיי הישראלים, טורקיה "ידידתנו" חיסלה בשיטתיות נאצית אופיינית בשנים 1918-1915, כמיליון וחצי ארמנים חפים מפשע, אצלנו בארץ הקודש קוראים לזה שואה! לא פחות ולא יותר, ש-ו-א-ה. טורקיה כמובן מסרבת עד עצם היום הזה להכיר באחריותה למעשים הנפשעים הללו, וממשלות ישראל הצבועות לדורותיהן שיתפו פעולה עם המפלצת הטורקית, בהסכם של שתיקה שאין מזכירים את עברה האפל, והכל משיקולים ביטחוניים וכלכליים, ללא טיפת בושה.

אם כך, מה הפלא שיש בעולם מנוולים המכחישים גם היום את שואת העם היהודי?

טורקיה, "נסיכת ההגינות וטוהר המידות", פלשה לקפריסין בשנת 1947, תוך התעלמות בוטה ומוחלטת מהחוק הבינלאומי, ועד עצם היום הזה, אין כוח בעולם שיסלק אותה משם. השתלטות בכוח של מדינה הרואה עצמה חלק מאירופה המודרנית, על מדינה שכנה בעלת זיקה אירופית דומה, ולמעלה משישים ושתיים שנה אין גורם רשמי באו"ם או באירופה המוחה בדרך כלשהי כנגד התוקפנות הטורקית. הפרת זכויות אדם? כיבוש? גינויים? אלו הן פריבילגיות השמורות כמובן רק לישראל ולעם היהודי.

הרפובליקה הטורקית מכנה את לחימתנו הצודקת בעזה בשם "פשעי מלחמה". אם כך, כיצד עלינו לכנות את מעשי הטבח הברברים שלה בחבל כורדיסטן, הנמשכים ללא הרף מזה עשרות שנים, זולת שואה? הכורדים האומללים לא ירו אף לא טיל אחד וגם לא רקטה אחת, או פצ"מר על ערי טורקיה, כפי שעשו ועושים החמאס והג'יהאד האיסלאמי מזה שנים.

הכורדים האומללים השיבו מלחמה באמצעים הדלים שהיו ברשותם, בעודם נלחמים על חייהם וחירותם האמיתית, להבדיל מהטרור הפלשתיני והאספסוף אותו הם "מייצגים" כביכול, החומדים ארץ לא להם.

הכורדים מעולם לא פלשו לטורקיה, אלא חיו בה כאזרחים נחותים, הדורשים אוטונומיה ובתגובה לכך, הפרו הטורקים הברברים את החוק הבינלאומי כהרגלם אין-ספור פעמים ותקפו את אזרחיה הכורדים של שכנתם עירק, מדינה ריבונית החברה באו"ם. האם עשה מישהו במוסד האומות המאוחדות, האדיש לדם העולם השלישי, דבר כדי לעצור את הטבח הנורא בכורדים? לא ממש! בדיוק כפי שלא נעשה דבר על-מנת לעצור את שואת העם 'הטוטסי' ברואנדה. למען האמת, לא זכור לי שהוקמה ועדת חקירה מטעם ארגון זכויות האדם הנבזי והמגמתי באו"ם, הקוראת את טורקיה לסדר, או למשפט העמים ואפילו לדיון במועצת הביטחון בשל תוקפנותה העקבית, חסרת המעצורים כלפי שכנותיה.

הכותב הוא סא"ל (במיל.) וחבר אגודת הסופרים העברים בישראל.
תאריך:  29/09/2009   |   עודכן:  29/09/2009
דני בז
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טורקיה על ספסל הנאשמים
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מטאטא
29/09/09 22:09
2
C-cyclist
30/09/09 01:16
3
מוחמד
30/09/09 05:14
4
לא לתרום להם
30/09/09 08:32
5
איילה
30/09/09 12:46
6
דני בז
30/09/09 16:47
 
C-cyclist
30/09/09 17:54
 
מטאטא
30/09/09 19:26
7
מטאטא
30/09/09 19:21
8
דוידי
30/09/09 19:47
9
ברק יוחנן
2/10/09 08:37
10
דוידי
2/10/09 12:54
11
דב שטיין
3/10/09 20:33
 
דוידי
4/10/09 16:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמועות מסתובבות שהתוכנית של לונדון וקירשנבאום בערוץ 10 תבוטל או שתוחלף בטלנובלה חדשה וזמן השידור שלה ישתנה. בהקשר לזה שמעתי הערות בסגנון: "נו, שילכו כבר הביתה הזקנים האלה".
29/09/2009  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
חגי ישראל מתחברים אצל רבים מאיתנו, ההורים, למסורת, ולאו-דווקא במובן המקובל של המילה. כל אחד מאיתנו מגיע לימי החג ולאלה שלפניו עם תובנות רגשיות ותחושות פנימיות שונות בכל הנוגע לחגים השונים, וכל אחד מאיתנו חש את החגים על-פי חוויותיו האישיות שהצטברו עם השנים. החגים מעלים אצל רבים מאיתנו סוגיות רגשיות, שהתפתחו עוד מניצני ילדותנו מבית הורינו ועוד מהיותנו רכים וצעירים, וכאלו שהלכו והתווספו במשך השנים בטרם היותנו הורים. זיכרונות, סיפורים, חוויות, ריחות, טעמים, רגעים נעימים וגם רגעים אחרים.
29/09/2009  |  צאלה מיינרט  |   מאמרים
יום כיפורים, יום של חשבון נפש, אינני נוהג לצום, אך גם לא לאכול כמו חזיר, אינני הולך לבית כנסת אך אני מאוד מכבד את אלה שהולכים ומתפללים שם גם בשבילי. אמרתי לעצמי אתמול, אנא סלח לכל אלה שמתחת עליהם ביקורת, נסה להצטרף אליהם לרגע קט, להבין אותם, אולי אז תשתנה נקודת המבט, וישתנו גם המסקנות. אז רבותיי, הצלחתי להבין הרבה דברים שלא הבנתי, אני את יום הכיפורים שלי, עשיתי. ואני רוצה לשתף אתכם בהגיגיי.
29/09/2009  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
הדפלציה מאיימת שוב לשתק את הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. על-פי מדד המחירים לצרכן שפורסם הלילה ביפן, האינפלציה השנתית במדינה עומדת על שיעור שלילי של 2.2%. נתונים אלה מעוררים חששות כבדים בקרב קובעי המדיניות ביפן, וזאת מעצם ההשלכות החמורות שעשויות להיות להתמשכות הדפלציה על המשק היפני, בייחוד בתקופה של מיתון עולמי. יתרה מכך, על-פי הערכות הכלכלנים, גם בשנת 2010 אמורה להימשך הדפלציה ואף להעמיק.
29/09/2009  |  יוחאי שויגר  |   מאמרים
"אין כוח בעולם המסוגל לתקוף אותנו" - הצהיר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד במהלך המצעד הצבאי (22.9.09) לציון יום השנה לפרוץ מלחמת אירן-עירק. התקפה ישראלית על אירן מצריכה יכולת מבצעית גבוהה, מודיעין איכותי ופצצות חכמות. לא ברור אם אלה מצויים בידי ישראל. מעבר לקושי המבצעי וסימן השאלה הגדול באשר לסיכויי ההצלחה, ראוי לבחון את התגובה האפשרית של אירן למהלך ישראלי.
29/09/2009  |  ד"ר רונן יצחק  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
"עשרת הימים הנוראים הלאומיים" - מיום השואה, דרך יום הזיכרון ועד יום העצמאות - מקבלים השנה משמעות קשה במיוחד    כמה מחשבות על השבוע שעבר והשבוע הבא
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
חיים רמון
חיים רמון
נאום שנשא הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי בכנס בארה"ב כולל בדיות ומעשיות    כוכבי הוא אחד הבכירים שהפיץ שחמאס מורתע - "חמאס לא מגיב לתקיפות שלנו ואפילו לא שוקל להגיב"    בתקופת כהונתו של נפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il