|   15:07:40
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

יוצאים מחושך לאור?

מספר אירועים משמעותיים יעצבו את העולם במהלך השנים הבאות נשמע סיפורים מפתיעים של יציאה "מחושך לאור" כלכלה: תחול התפתחות בכלכלת ישראל וכן התפתחות מפתיעה צפויה בטכנולוגיה ועוד: תקופה קשה למעצמת העולם תחזית הכוכבים לשבוע שבין 8.10.09-2.10.09
02/10/2009  |   טובה ספרא   |   מאמרים   |   תגובות

ביום שלישי האחרון, בתאריך 29.9 נעצר כוכב מרקורי, ובתאריך 30.9 החל בהילוך הקדמי. מבנה הכוכבים במהלך השבוע הקרוב מביא לראייה פנימית חדה במיוחד, אם כי זו אינה מבטיחה תמיד את היכולת לממש את הרעיונות הנפלאים. כוכב מרקורי הוא השליח המהיר, העוזר ליזום ולהמריץ את העניינים. השינוי בכיוון של המרקורי מקל על התקשורת הבינאישית, אבל בהמשך, השילובים שלו עם האורנוס, בתאריך 4.10, ואחר כך עם הסאטורן, יעוררו מתחים חזקים שעלולים להביא למשבר.

מאידך-גיסא, ישנם מבנים הרמוניים, המביאים רעיונות חדשים ויציאה מהקופסה בדרך החשיבה. נכון יהיה לשתף פעולה לסיעור מוחות בעבודות צוות, מה שמביא גם לתמיכה הדדית. בתאריך 8.10 המבנה אינו טוב בכדי להציג רעיונות חדשים, הצורך ברישום פרטים (מזל בתולה) דורש עבודת הכנה, לפני שאתם ממשיכים. המרקורי ממשיך למנעד לא קל עם פלוטו בתאריך 10.10 ונדרשת זהירות בתקשורת. אפשר שתאמרו או תסמסו מילים שלא התכוונתם לתוכנן ולפרשנות שתתקבל מהן, או להשפעה ולדרמה שתתפתח בעקבותיהן.

מצב הכוכבים הנפרש בפנינו לאורך הימים הבאים מניב כמה אירועים משמעותיים שיעצבו את העולם במהלך השנים הבאות. כמו למשל, התחלת השיחות בז'נבה בין המעצמות ובין אירן ביום חמישי האחרון. כל היבט עם כוכב אורנוס "מקפיץ" את המתח והרצון להשתחרר, אבל לעומתו כוכב סאטורן רציני, שומר על שליטה עצמית ובהמשך, ההשפעה של כוכב פלוטו תביא צלילה אל תוך תהומות הנפש. בתקופה הבאה נשמע סיפורים מפתיעים של יציאה "מחושך לאור".

כוכב מרקורי הוא השליח, שבסיפורי המיתולוגיה היה אחד מחמשת האלים והיה יכול להיכנס אל השאול לבקר את פלוטו, ולצאת משם. המפגש בין הכוכבים מספר לנו שאנחנו נגיע למקומות מפחידים, כאלו שלא רצינו להיות בהם, אבל נצא משם ונחזור עם מידע חיוני. זו תקופה בה כל אחד מאיתנו הוא שליח של שינוי, שינוי המאפשר היכרות עם רעיונות "אחרים", היכולים להביא מהפך לכיוון הרצוי יותר.

בתאריך 4.10 הירח מלא, ב-11 מעלות במזל טלה. מבנה הכוכבים מעורר את האמביציה ודוחף להישגים. המפגש עם זאוס (כוכב אורני) מסמל אנרגיה מכוונת. במישור אחר, הזאוס מסמל משאיות, רכבים כבדים, אופניים וכל מכשיר שיכול להסיע אותנו סביב. ייתכן שנשמע על נושאים שונים הקשורים במכשירים מכאניים, כמו גם בעיות קטנות וקלקולים וכדומה, ולכן נהגו בזהירות. בנוסף, צפויה גם התפתחות מפתיעה בטכנולוגיה.

בקנה מידה עולמי, נשמע שארה"ב מעורבת בכוח בכמה אירועים על פני הגלובוס, על פורומים פוליטיים וצבאיים בעולם הגדול, שינסו להגיע לשיתופי פעולה ביניהם. מצב הכוכבים המתפתח לקראת התאריך 14.10, מרמז על הסלמה במשבר בינלאומי. ייתכן שזה קשור באירן (לירח המלא במעלה ה-11 בטלה, יש חלק בתהליך הזה, כפי שאסביר בהמשך המאמר).

השבוע...

2.10
מה שנאמר לכם ומה שאתם חווים רגשית אינו נמצא באותו מקום היום, כך שכדאי לשמור על ערנות ביחס למה שקורה סביבכם. אם אתם מרגישים בטוח יותר לרשום את הנתונים על הנייר, עשו זאת בזהירות ושימו לב לפרטים לפני שאתם חותמים. המטרה שבחרתם אולי אינה ריאלית ועדיף היום לתמרן את הדברים. אפשר לבנות יסודות חדשים כדי להתחיל ולקדם תוכניות.

3.10 הירח בטל משעה 05:20 עד שעה 11:21. אירועים חברתיים מתפתחים היום, חלקם יהיו משמחים ומעוררי השראה, חלקם בזבוז זמן. מפגש חברתי יכול להבשיל להסכם עתידי. בימים הקרובים הרבה נושאים שהיו בהמתנה, יתחילו להתקדם. העיתוי יהיה נכון בשבוע הקרוב. נסו לעבור שנית על הפרטים, כדי לא לקדם משהו לפני הזמן. ההרגשה העיקרית בימים הקרובים היא של התחדשות ורעננות. וכל מה שיש לכם ספק לגביו, הניחו לו.

4.10 היום הירח מלא, זהו יום אקטיבי מאוד. יש צורך במרחב גדול יותר, מאחר שקל מאוד לעצבן אחד את השני. היום מתאים לטפל בכל פרוצדורה שנדרשת, כאשר הדברים מסודרים, הכל נע בקלי קלות. הרגשות טובים היום, וזה משפיע על הדרך בה אתם פועלים במשך היום. אל תגררו דברים, השקיעו ועשו את הנדרש כדי לדעת שסיימתם מה שצריך לסיים. לקראת הערב, תיקלעו למצבים בהם המחשבות מוסחות וקשה להתמקד. נסו לראות ולהבין את שני צידי המטבע. עדיף לאסוף מידע ואז לקבל תמונה רחבה של המתרחש, כך תוכלו לתעל את האנרגיה בהצלחה למקום הרצוי.

5.10 הירח בטל משעה 07:46 עד שעה 18:33. היום ברובו, מתאים להמשיך רק מה שכבר התחלתם לעשות. בשעות הערב, עדכנו את ספרי החשבונות ואת מספרי הטלפונים. הימים הקרובים יהיו יותר תכליתיים.

6.10 כל עבודה שיש לעשותה היום, תהיה עניינית, בלי תחכומים מיותרים. הרגשה של ביטחון בסיסי ותמיכה הדדית עוזרת לכם לעלות על דרך המלך, אך אל תתנו לפרטים מיותרים לבלבל אתכם ואל תתפתו להבטחות גדולות. התקוות שעולות היום יאכזבו אתכם בהמשך.

7.10 אתם יודעים היום מה אתם רוצים ולמה אתם מצפים. שיתוף פעולה יהיה מבורך, לכן התחלקו במטלות. יש רצון גם לצאת להרפתקאות קטנות, זה נחמד במידה שתשמרו על הגבולות של עצמכם, אל תעשו דבר בגלל פיתוי רגעי. הרגשות הפנימיים עלולים להיות מנוגדים למציאות בה אתם גולשים היום, התקשורת יותר אמוציונאלית, לכן יש מילים שלא התכוונתם להן ואלה עולות כטריז ביניכם לבין היקרים לכם וגורמות לתסבוכת שעלולה להפוך לכדור שלג, שאין לכם שליטה עליו. אם אכן זה קורה, הניחו לדברים היום, טפלו ותקנו ביום אחר. הירח בטל משעה 19:10 עד שעה 23:46.

8.10 היום התקשורת רצינית יותר, אין מקום להתבטאות רגשית וזה גם לא מתאים היום. גם הפעולות שאתם עושים תכליתיות בלי מריחה מיותרת. זה יום נהדר לארגן ולסדר את הבלאגן בכל התחומים הקיימים בחייכם. יש מקום להתייחס לפרטי פרטים, לשלוט על סדר עדיפויות. כל הסכם שייחתם היום, ישרת אתכם בדרך הטובה ביותר. הירח במזל תאומים הרמוני לשמש במזל מאזניים, כל בעיה שתתעורר בדרך תיפתר בהמשך. היום יש נטייה לגלוש לתוך דיפרסיה, מצב הרוח עלול להיות מתסכל בגלל המפגש הריאלי עם המציאות. הידיעה מראש את המצב, יכולה לעזור לכם למנוע את התסכולים ולשלוט על הדרך בה אתם חווים התנסויות ואתגרים.

אצלנו וגם שם...

בשבוע שעבר, לאחר המפגש של נתניהו עם אובמה והמפגש המשולש, יצא אובמה בהצהרה, שתוכנה היה מרוכך יחסית להתבטאויותיו הקודמות. קוראי המדור בוודאי לא הופתעו מעריכת השוואה בין המפות של נתניהו, ראש הממשלה של מדינת ישראל ואובמה, נשיא ארצות הברית. נכתב כאן בתאריך 17.4.09:

"נתניהו יעזור לאובמה להפוך את המילים לסדר יום. אובמה המדבר עצמו לדעת,ישמע על הקונפליקט האמיתי, שכנראה יסכל את התוכניות הראשונות שלו. ביבי ימנע אותן באדיבות רבה, הוא בן מזל מאזניים ויעשה זאת בחן רב, אבל בתקיפות, עם שילוב של מארס-פלוטו אצלו בהורוסקופ מול השמש-אורנוס של אובמה. אכן מאבקי כוח על הרצון, אבל עם ניואנסים. הניסיון של אובמה לפעול מהר יתקל בזהירות ובאחריות של נתניהו שינסה להעבירה אל אובמה".

"במפה המקודמת כוכב נפטון של נתניהו הוא על המארס של אובמה, החשיבה היצירתית של ביבי תשפיע על דרך פעולתו של הנשיא ברק אובמה, בנוגע למדינת ישראל".

מצבי הכוכבים על ההורוסקופ של אובמה ומפת ההשבעה, מעידים על הלחץ בו הוא נמצא, מול מאמצי הדיפלומטיה שלו. כוכב אורנוס מול כוכב מארס במפה האישית מביאים לגישה יותר אסרטיבית מצידו בין אוקטובר לנובמבר, וייתכן שכמה אירועים לא צפויים גורמים לו להגיב באגרסיביות. אחרי תחילת נובמבר, למרות שהוא חשב כי הצליח בדרכו לאחרונה, מצב רוחו משתנה במהירות לתסכול ולמשא כבד. גם מפת ההשבעה שלו מאשרת את המתחים והמגבלות שחווה ארה"ב בכוחה מול העולם. סביר להניח שהוא "יזכה" בביקורת.

תקופה קשה לארה"ב צפויה בין סוף נובמבר לדצמבר. משבר שפורץ וממשיך את המתיחות עד תחילת מרס 2010, ופתרונות יומצאו אולי רק לקראת אוגוסט 2010. המשבר מכיל כאב, צער ופחד. אולי סיפור חדשותי שיפגע ברגשות האוכלוסיה שם.

ימים משמעותיים שם יהיו בין התאריכים 3.12-29.11, אבל התקופה הכוללת עד פברואר 2010 תהיה דרמטית, רצינית וקודרת במדינה זו. ייתכן שהמשבר יהיה קשור לניסיונות דיפלומטיים וצבאיים שפוגעים בארה"ב, ויוצרים מתחיים קשים.

העולם ואירן

בסתיו 2005 ובאביב 2006 החל משבר הגרעין, אז הופיעו ליקויים על הציר טלה-מאזניים ועתה הירח המלא בתאריך 4.10.09 על המעלה 11 במזל טלה, מעורר את אותן המעלות. ההתפתחויות האחרונות עם חשיפת האתר הגרעיני באירן, העלו את הנושא לכותרות הראשיות בכל העולם.

בימים אלו יש ניסיון מצד ארה"ב והמעצמות האחרות - רוסיה, בריטניה, גרמניה, צרפת וסין - להשפיע ולשנות את המסלול בה בחרו אירן ונשיאה אחמדינג'אד להתקדם לקראת פיתוח פצצות גרעין וכולי.

בתאריך 29.10 כוכב סאטורן נכנס למזל מאזניים ובאמצע נובמבר יהיה בריבוע לפלוטו. החשיפה לא מפתיעה כאשר בוחנים את המפות השונות של אירן. יש שתי מפות של אירן שהן אקטיביות במושגים האסטרולוגיים:

1) אירן קיבלה את שמה החדש אחרי השתלטותו של השייח', ראזה חסאן, על פרס, שהכריז על עצמאותה בתאריך 21.3.1935. השמש במעלת האפס במזל טלה (פלוטו וסאטורן בתחילת מזלות היוזמה).
2) ההכרזה על הרפובליקה האיסלאמית בתאריך 1.4.1979, הייתה עם חזרתו של חומייני לאירן, השמש ב-11 מעלות טלה.

כוכב סאטורן, הנע למזל מאזניים, מגיע לאותה נקודה שהיה בה בספטמבר 1980, כאשר עירק פלשה לאירן ופרצה שם מלחמה. גם המנעד של סאטורן-פלוטו אינו זניח בזמנים כאלה, הוא פעל בתאריך 1983-1982 כאשר השגרירות האמריקנית הופצצה בלבנון עם תוצאה קטלנית וקשה, זה היה בהמשך לתגובה לטבח הפליטים, בסברה ובשתילה, באמצע ספטמבר 1982.

אחר כך, בפברואר 1993, ההתקפה הראשונה על מגדלי התאומים. בספטמבר 2001 התקפת הטרור הקשה שהרסה את מגדלי התאומים והביאה לפלישת ארה"ב לאפגניסטן. ועתה בנובמבר 2009 עד ספטמבר 2010, ההיבט חוזר לבמה המרכזית, והוא מדגיש את המחלוקת בין המזרח התיכון וארה"ב. מה שמביא לקונפליקט.

במרס 1959, ארה"ב חתמה הסכמים כלכליים עם אירן, וביולי 1960 הכירה אירן במדינת ישראל. אז היה מנעד קשה בין כוכב מארס במזל שור וכוכב אורנוס ב-20 מעלות במזל אריה. מנעד כזה הוא נפיץ ואינו מאפשר שקט ויציבות. בהווה, כוכב מארס נעצר לפני תחילת הנסיגה השנה בתאריך 20.12.09 במעלה ה-20 באריה. אופיו של המנעד הזה עלול לבוא לידי ביטוי במתח כבר במהלך החודשים הבאים.

ולסיום, "כשהנשמה מאירה, גם השמים עוטי ערפל מפיקים אור נעים" (הרב יצחק הכהן קוק).

כלכלה ושווקים

בתאריך 29.9 הסתיים הרטרו, ובתאריך 30.9, אחרי שינוי המגמה של כוכב מרקורי, ראינו גם את שינוי המגמה בשווקים, שינוי שהתרחש במהלך היום, מעבר מעליות לירידות.

יש כמה קבוצות כוכבים שישפיעו במהלך השבועיים הקרובים עד התאריך 17.10. כוכב ונוס במזל בתולה יגיע לרקוד טנגו עם אורנוס ואחר כך עם כוכב סאטורן, בהמשך הוא גם יבנה ריבוע עם כוכב פלוטו. זהו תרגום של ה-T, שאופיו משברים. אבל בדיוק באותם הימים, ההשפעה של הכוכבים יופיטר ונפטון ברקע, בין התאריכים 16.10-10.10, כוכב יופיטר מיישר הילוך בתאריך 12.10, וזה משפיע על אופטימיות. ביחד יש שילובים מנוגדים - מצד אחד יש כאן שפע וחיוניות של השווקים, אבל לא נשכח שאותם כוכבים הם גם פאניקה והיסטריה, וכל מנעד חיובי מכיל גם אופי שלילי. כך שאלה ימים בהם הכל צפוי. שימרו על ערנות! כוכב נפטון בתמונה והוא הגורם תמיד לסימני שאלה, איזה מניפולציות נרקמות מאחורי הקלעים במטרה ליצור אילוזיה, כדי שתאמינו במשהו שאינו אמיתי.

הפחדים מהיחלשות הדולר מחזקים את מחיר הזהב.

השווקים בארץ מגיבים כמעט תמיד לשווקים בארה"ב. אולם בניגוד למצב הכלכלי והאפשרויות הכלכליות, מצב הכוכבים ביחס להורוסקופ מדינת ישראל, מדבר על התפתחות כלכלית. אופטימיות חיובית המניעה את האזרחים ואנשי העסקים.

מחשבה אסטרולוגית על הדולר: כוכב סאטורן עובר בתאריך 29.10 למזל מאזניים ויוצר ריבוע (מנעד קשה) עם כוכב פלוטו, עד לתאריך 21.8.2010. אלה מעלות המשפיעות על ההורוסקופ של הדירקטוריון של הפדראל ריזרב. בשל העוצמה של ההיבט הזה, הדבר המתבקש הוא לחשוב על גורלו של הדולר האמריקני, הנמצא כבר עתה בקצה הצוק. אפשר לצפות לשינוי משמעותי. האם הוא יתחזק? או בדיוק ההפך - והוא יתרסק לגמרי?

תאריך:  02/10/2009   |   עודכן:  02/10/2009
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יוצאים מחושך לאור?
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לנו הקוראים.
2/10/09 13:01
2
דן 7
2/10/09 13:53
3
הוקוס פוקוס
2/10/09 14:27
4
דר.בן ישי
2/10/09 14:28
5
EM
2/10/09 16:30
6
רלי
2/10/09 18:59
7
שרונה ר.
3/10/09 08:17
8
גבי בלוטוס
3/10/09 11:13
 
פלצבו לוי
3/10/09 18:37
 
את משועממת......
3/10/09 23:18
9
עטרה קלימי שגב
4/10/09 05:48
10
דר. בן ישי
4/10/09 06:51
11
הרמת שרונית
4/10/09 15:53
12
גדילו
13/10/09 21:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סוף מעשה במחשבה תחילה.
02/10/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
יהודים רבים עוסקים בבניית סוכה לחג ואפילו יושבים בה במהלכו, אפילו אם הם מאלה שבאופן כללי עדיין אינם מקפידים על קיום מצוות בחיי היומיום, מעניין מדוע. המקור לחג הזה הוא במצוות התורה (ויקרא כ"ג): [מב] בַּסֻּכּת תֵּשְׁבוּ שִׁבְעַת יָמִים כָּל-הָאֶזְרָח בְּיִשְׂרָאֵל יֵשְׁבוּ בַּסֻּכּת: יש כללים הלכתיים לבניית סוכה; הכלל הראשון אותו קובעת המשנה הראשונה במסכת סוכה הוא: סוכה שהיא גבוהה למעלה מעשרים אמה פסולה. כלומר, בין רצפת הסוכה לתקרתה צריך להיות פחות מעשרים אמה, שזה אומר כעשרה מטר. ומה הטעם להגבלה זו? הגמרא מביאה דעות שונות, ומהן: רבא אמר מהכא, בַּסֻּכּת תֵּשְׁבוּ שִׁבְעַת יָמִים, אמרה תורה: כל שבעת הימים צא מדירת קבע ושב בדירת עראי. עד עשרים אמה, אדם עושה דירתו דירת עראי; למעלה מעשרים אמה, אין אדם עושה דירתו דירת עראי אלא דירת קבע.
02/10/2009  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
אמירה צינית מייאשת נפוצה בחוגי המחנה הלאומי, ונשלפת כל אימת שמתברר שממשלת הימין שבה ומאמצת מדיניות שמקורה בבתי המדרש ההזויים של השמאל המשיחי: בחרת ממשלת שמאל - קיבלת שמאל; בחרת ממשלת ימין - קיבלת שמאל.
02/10/2009  |  מנחם רהט  |   מאמרים
ב-14 באוגוסט 2009 תקפו כוחות "משטרה" של ממשלת חמאס וגדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, את מסגד איבן תיימיה ברפיח, בו נמצאו פעילים חמושים של ארגון "אנסאר ג'ונוד אל-איסלאם", המזוהה אידיאולוגית עם אל-קאעידה. בהתקפה נהרגו 28 פלשתינים, נפצעו כמאה אנשים ונגרם נזק כבד למסגד.
01/10/2009  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
בעקבות הידיעה על שימוש של כ-60% מהישראלים בכרטיסי אשראי חשוב לזכור שכרטיס האשראי הינו אמצעי תשלום ולא אמצעי מימון ולכן, יש לנהוג באחריות בשימוש באמצעי התשלום.
01/10/2009  |  עו"ד עמית חלמיש  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היה מזג אוויר נעים, ותנועה די דלילה אך שוטפת, ושתי חיילות שביקשו הסבר בקרבת נחל עוז, ומה לא היה? צה"ל - יוק    כי תמה המלחמה מול רוב רצועת עזה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 264/65, יוסף שיוביץ ויוסף ראש נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים שמעון אגרנט, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 באוקטובר 1965
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il