|   15:07:40
  גיא בכר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה

כל אחד יכול להיות הראשון בגוגל

אין קוסמים ואין קסמים בכל מילת חיפוש בגוגל יש רק עשר תוצאות בדף הראשון, ושאר דפי האינטרנט בעולם משתרכים מאחור
13/01/2010  |   גיא בכר   |   מאמרים   |   תגובות
כל אחד יכול לקדם את עצמו ואת אתרו. גוגל

בכל מילת חיפוש בגוגל יש רק עשר תוצאות בדף הראשון, ושאר דפי האינטרנט בעולם משתרכים מאחור.

בעולם האינטרנט של היום, בו לכל אחד כמעט יש בלוג או אתר, אם אתה לא נמצא בעמוד הראשון אתה לא קיים, ומי שתחליט על כמות החשיפה ובסופו של דבר גודל ההכנסות של בעל אתר כלשהו, היא גוגל.

עובדות אל, המתווספות לכך שגוגל מהווה שער הכניסה הראשי לספריית הידע הגדולה ביותר בעולם, גורמות לרבים להתייחס אליה כאל ישות מיסטית, ובשנים האחרונות אף הוקמה כנסיית גוגל אשר מציגה את מנוע החיפוש כאלוהים עלי אדמות (הומוריסטי? לא בטוח...). בסופו של דבר, מטרתה של גוגל היא להציג בפני הגולשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבורם - אם נכתוב את המילה "רכב" ונגיע לאתר סקס, יכול להיות שנישאר באתר בשמחה, אבל לבטח בפעם הבאה נפנה למנוע חיפוש מהימן יותר. מכיוון שכך, גוגל תמיד מנסה לשכלל את האלגוריתמים שלה, וכיום כבר מחשבת מעל ל-200 גורמים כדי להחליט מיהו האתר הרלוונטי ביותר להציג עבורך הגולש.

כיום, הכוהנים המודרניים הם מקדמי האתרים, אשר הפכו לבעלי הידע, הכוח, והיכולת לגרום לגוגל להבין שאתר כזה או אחר, הוא הרלוונטי ביותר. בפועל, הדברים הם פשוטים בהרבה. לא צריך קמעות או להשתטח על קברי צדיקים, אין קוסמים ואין קסמים. מובאים כאן הצעדים הראשונים שעליך לנקוט, בכדי לשפר את מעמד האתר שלך בעיני גוגל. מעבר לניואנסים שמומחה לקידום אתרים יבצע, הפעולות הבסיסיות והחשובות ביותר אינם נחלתן של בודדים. לא תדעו לתכנת בסיום המאמר, אבל אולי תצליחו להתקדם קצת בדירוג שלכם במנוע החיפוש.

מומחה בתחומך? המקום הראשון מגיע לך
אפשר להיות בראש

בעלי אתרים רבים מתוסכלים מהעובדה שהאתר שלהם לא מוצג בראש תוצאות החיפוש. סטטיסטיקות ומאמרים רבים מעידים על כך שאחוזים בודדים מגיעים אל דף התוצאות השני, ורק עשיריות האחוז עוברים הלאה ממנו, כך שהגולש שהגיע עד העמוד החמישי, הוא לבטח אותו בעל אתר מתוסכל שחיפש את עצמו ולא מצא...

בעלי עסק רבים מרגישים מרומים לגלות שהשקיעו אלפי שקלים בעיצוב ובנייה של אתר אינטרנט, רק בכדי לגלות שמנוע החיפוש הציב אותם איי שם הרחק מהעמוד הראשון. גוגל מצטייר בעיניהם כטייקון גדול והם קטנים וחסרי יכולת מולו, דבר הרחוק מהאמת כרחוק מזרח ממערב.

אי-אפשר להתעלם מהעובדה שגוגל עושה עבודה נהדרת בשירות לגולשים. לא סתם היא משאירה אבק לכל מנועי החיפוש האחרים, ולא פלא שלרוב אין לגולשים באמת צורך להביט על התוצאות בתחתית העמוד, שלא לדבר על לעבור לעמוד השני. אז איך קורים מקרים רבים מספור שגופים אשר "בעולם האמיתי" נחשבים למובילים בתחומם, לא מקבלים את החזית הראויה להם באינטרנט? איך קורה שכשכותבים את הביטוי 'אוטובוס', או 'אוטובוסים', ענקיות התעבורה 'אגד, ו'דן' משתרכות מאחור?

גוגל מבקשת מבעלי האתרים – עזור לנו לסרוק, להבין ולקטלג את האתר שלכם. כלי מנהלי האתרים של גוגל (Google Webmasters Tool) מאפשר לנו לראות בדיוק מה גוגל חושבת על האתר שלנו, מה מבחינתה הם הביטויים המרכזיים שהיא מזהה כנושאי הליבה של האתר, וכמובן – מה השגיאות ואיך לתקנן.

מעוניינים לשפר את דירוג האתר שלכם בעיני גוגל? היא הראשונה שתסייע לכם בכך. גוגל מציעה שלל דפי הסבר ולעיתים אף סרטוני הדרכה, המתארים את הפעולות הדרושות בכדי לוודא שגוגל סורקת את כל הדפים של האתר ולא מחסירה כלום (בעזרת מה שמכונה מפת אתר), ואת הדברים שצריך לעשות בכדי שהיא תוכל לקטלג כל עמוד בדיוק בביטוי שאליו הוא שייך. גוגל אף שולחת מסרים טכניים (בנוגע לקוד, ואפילו בנוגע לבעיות עם חברת האחסון הגורמות לזמני סריקה וטעינה גבוהים ומייגעים עבורה ועבור הגולשים).

הצעד הראשון בבואנו לשפר את הדירוג של אתר אינטרנט כלשהו, הוא שימוש המקיף בכלי הזה, אשר מהווה ערוץ תקשורת ישיר וכמעט מיידי עם מנוע החיפוש.

תחשוב כמו הגולשים שלך - מה הם כותבים כשהם מחפשים אותך?
מה הגולשים מחפשים? [פלאש 90]

הדבר הראשון שכל מומחה שיווק יגיד לך – תחשוב כמו הלקוחות שלך.

מה הם צריכים? מה הם מחפשים? אם תיתן שירות טוב, ותדע לספר שזה מה שאתה עושה, אין סיבה שלא תצליח. עולם האינטרנט ומנועי החיפוש אינו שונה בהרבה מעולם השיווק הרגיל, והרבה פעמים כולנו נעדיף ללחוץ על תוצאת חיפוש מסוימת ולא על אחרת, רק בגלל ששורות התיאור שלה (אלה המוצגות כרשימת התוצאות) היו יותר משכנעות, יותר מדויקות עבורנו, או יותר מדליקות ואטרקטיביות.

כאן נכנס כלי נוסף מבית היוצר של גוגל, ההופך את העבודה הזו לקלה יותר. כלי מילות המפתח (Google Keyword Tool) נוצר לראשונה עבור המפרסמים בתשלום (מה שנקרא 'קישורים ממומנים' ומופיע לרוב בצידו השמאלי של מסך התוצאות), אך התגלה כמקור מדויק ביותר עבור מחקר שוק ראשוני, והסקת מסקנות לגבי בחירת האסטרטגיה הטובה ביותר. אנו משתמשים בכלי זה, כדי למנוע מצב בו בזבזנו הרבה מאוד אנרגיה, הגענו למקום הראשון, אבל אז גילינו שמשום מה לא מגיעים אלינו כמעט בכלל גולשים...

הכלי החשוב הזה, מאפשר לנו לדעת כמה אנשים מחפשים ביטוי כלשהו לעומת ביטוי אחר. למה זה חשוב כל כך? מכיוון ואם בעל מגרש לרכבים מעוניין לקדם את האתר שלו, חשוב שהוא יידע איזה ביטוי הוא אידיאלי עבורו – 'מגרש רכב', 'מגרש רכבים', 'מכוניות', 'טרייד-אין' או אולי בכלל 'רכב יד שניה'. אומנם כולם מתארים את השירות שהוא נותן, אך בעזרת הכלי הזה נוכל לדעת שאת הביטוי 'רכב יד שניה' מקישים הגולשים 12,000 פעמים בחודש, לעומת הביטוי מגרש רכבים, אותו מקישים רק 58 פעמים. עוד מספק הכלי רעיונות למילים נרדפות, אלטרנטיבות ודברים הקשורים לתחום שאולי לא חשבנו עליהם בעצמינו.

לא אחת מגלים דברים משעשעים ביותר – שגיאות כתיב, מילים מומצאות ועוד. הידעתם? את המילה יונות מקישים 210 פעמים בחודש...

בנוסף, צריך ממש להעביר את צורת החשיבה וזרימת התודעה הרגילה שלנו אל עבר הצד השני – הגולש או הלקוח שלנו. בבואנו להשתמש בכלי, חשוב שננסה לחשוב מה אנו היינו כותבים אם היינו מחפשים שירות דומה לזה שאנו מספקים, ואז נחשוב גם מה הדיוט אשר אינו מקצועי כמונו היה כותב. אם נקיש ביטויים שונים בגוגל עצמו, ובכלי מילות המפתח, נגלה שביטויים הקשורים ל'נשים' הם לרוב ביטויים מתחום הסקס, ולכן אם אנחנו מעוניינים לשווק פעילויות לנשים, כדאי שנכוון יותר לביטויים הקרובים למילה 'נשיות'...

קולגות הם שותפים פוטנציאלים ולא מתחרים
כן לשיתוף הפעולה

בעולם האקדמאי, כמו בעולם המשפטים, כשמחקר טוב או פסק דין מציגים גישה חדשה ורעננה או מהווים יסוד משמעותי בהבנה של התחום, נסוב סביבם שיח כלשהו; מחקרים אחרים ידברו עליהם ויציגו אותם כסימוכין, העיתונות תדון בהם, יתעורר סביבם שיח ציבורי או מקצועי, ועורכי דין יביאו אותם כעדות לטענתם.

הראייה הזאת עמדה בבסיס יצירת אב-הטיפוס של מנוע החיפוש גוגל. סרגיי ברין ולארי פייג' (המייסדים של גוגל) ניסו אז לקטלג מחקרים ועבודות אוניברסיטאיות, ולהחליט אילו מהם נחשבים יותר ואילו פחות. צורת חשיבה זו הייתה העיקרון המנחה של מבנה האלגוריתם הראשוני של גוגל, אשר הנקרא Page Rank.

מתוך ההבנה הזו אפשר להסיק שגוגל מחפשת קשרים ושיתופי פעולה ומעדיפה אותם בהרבה על תחרותיות. שלא כמו בעולם האמיתי, היא מעודדת ומעדיפה אתרים שחוברים ביחד, מציעים שירותים משלימים ואפילו מציעים את אותו שירות תוך כדי לחיצת ידיים, מאשר מלחמות שיווק. זה לא שתחרות אינה דבר בריא בעיניה, אולם במידה ושני אתרים העוסקים באותו תחום יספרו אחד על השני באתר שלהם, ואף יקשרו אחד לאתר של עמיתו (כן כן – קישור למתחרים!), סביר להניח ששני האתרים יתקדמו בביטויים בהם הם מעוניינים להתקדם.

המלצה נוספת לכל בעל מקצוע היא - השתדל להשיג כמה שיותר קישורים לאתר שלך, בכמה שיותר מקומות מגוונים. חלוק עם הגולשים את הידע שלך, כתוב בפורומים שונים, תגיב בבלוגים מקצועיים, תחפש אתרים להעלות אליהם מאמרים מקצועיים שכתבת.

בעלי התעוזה מבינינו אפילו ינסו לפרסם את עצמם בעיתונות המקוונת. פעולות מעין אלו לרוב גוררות אחריהן מה שמכונה "קישורים טבעיים" (Natural Links). קישורים אלה קורים בצורה טבעית, כשגולשים מתחילים לדבר בינם לבין עצמם על האתר בפורומים שונים, או בלוגרים מסקרים וחווים את דעתם עליו.

לפעמים אין מנוס, צריך מומחה שיקח אותנו קדימה
תן לאצבעות המומחה ללכת במקומך

ובכל זאת, סביר להניח שבתחומים תחרותיים מאוד, סביר להניח שלא יסיקו הפעולות הבסיסיות, וודאי תהיה דרושה פעילות שיווק מאסיבית., אבל איך יודעים שתחום הוא תחרותי מאוד? במסך התוצאות בצד שמאל למעלה (בגרסה העברית) יש מספר המתאר את כמות העמודים אשר רלוונטיים לביטוי שהוקש. אם יש כמה עשרות אלפים, התחום אינו נחשב תחרותי, אבל כשמתקרבים למיליון, הדבר מעיד על כך שיש עוד הרבה מאוד מתחרים; לדוגמא, יש 15 מיליון עמודים בעברית הקשורים למילה חדשות, לעומת 4,000 עמודים הקשורים לביטוי 'פנקס שיקים'. ניתן לזהות בנקל איזה ביטוי הוא התחרותי מבין השניים כשבודקים גם את ההבדלים בכמויות החיפושים השונות בכלי מילות המפתח.

חברת קידום אתרים מקצועית באמת, תעשה את כל מה שאתה יכול לעשות לבד, רק במהירות ובמקצועיות רבה יותר, ובאיכות גבוהה יותר. חברה כזו לא שונה בהרבה ממשרד יחסי ציבור באינטרנט. היא תדאג שהאתר יובן כהלכה על-ידי מנוע החיפוש בעזרת שימוש נכון בכלים שגוגל מציעה, תבחר עם הלקוח אסטרטגיה שלא רק תביא גולשים, אלא גם לקוחות, תדאג שהמסרים השיווקיים יוצגו כהלכה בתוך האתר, וכמובן חשוב מהכל – תדאג למצב את האתר כמוביל בתחומו בבלוגים שונים, פורומים מקצועיים, ואתרי מידע גדולים.
אפשר לשכור אדם או חברה בעלי ניסיון שיעשו זאת בתשלום, ואפשר להתחיל לקרוא וללמוד לבד. איך שלא, גוגל היא לא האוייב, ההיפך הוא הנכון, היא כאן בשבילנו.

הכותב הוא גיא בכר, סמנכ"ל פיתוח ובעלים של חברת דוראן שירותי אינטרנט, ומעביר קורס קידום אתרים [קישור] בשיתוף עם חברת סאו-סימפל ומכללת ג'ון ברייס. גיא גם כותב על חדשות קידום אתרים [קישור] בבלוג החברה.
תאריך:  13/01/2010   |   עודכן:  18/01/2010
גיא בכר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כל אחד יכול להיות הראשון בגוגל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התשובה היא שע"פ רוב-לאור עיקרון "טובת הילד"- חובת ההורה לשלם בעד מגורי ילדו כמו גם עבור לבושו, חינוכו ומזונו אינה קשורה להתנהגותו של האחרון. עם זאת, במקרים קיצוניים של ילדים הנוהגים כלפי אחד מהוריהם גסות יוצאת מגדר הרגיל בחריפותה ובמשכה, רשאי בית המשפט להגדירם כ"מורדים" דבר שיאפשר את צמצום ואף את ביטול חובת המזונות ובלבד שהילד לא יגיע לחרפת רעב.
13/01/2010  |  עו"ד אירית רייכמן  |   מאמרים
מאז ומתמיד ידענו משחקי כיסאות וכבוד - מה הם.
13/01/2010  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
גיא רולניק: "עיתונאים רבים נוהגים לקבל טובות הנאה מגורמים שונים שעליהם הם כותבים. זה מקובל כמעט בכל העיתונים" (Marker Week ,20.6.08).
13/01/2010  |  מתי דוד  |   מאמרים
טיפ לילידי השבוע - בימים אלה תצטרכו להיות כנים עם עצמכם לגבי המשך דרככם. מסתבר שהתוכניות שלכם אינן יוצאות לפועל כפי שהייתם רוצים, ולכן עליכם לשנותן.
13/01/2010  |  צילה שיר-אל  |   מאמרים
מקרי אלימות מחרידים אירעו בנסיבות לא מובנות. אנשים תמימים נרצחו בשל ויכוחים חסרי משמעות, בשל הערה שהעירו בכביש ואף ללא סיבה נראית לעין. הרוצחים התקשו להסביר את מניעיהם, חלקם טענו שעשו זאת מתוך שעמום.
13/01/2010  |  קרן אלמוג  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
דרור אידר
דרור אידר
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן    ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש    אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ו...
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il