|   15:07:40
  אורן פרסיקו  
מבקר עיתונות העין השביעית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

הפשע מוצג לראווה

העיתונים מתמסרים לזעזוע מפרשת אונס בן כספית ממשיך לתקוף את נתניהו וזקי רכיב משקיע מיליוני שקלים במעריב
02/03/2010  |   אורן פרסיקו   |   מאמרים   |   העין השביעית   |   תגובות
הזעזוע הופך למטרה נעלה [צילום: פלאש 90]

לא מאהבה

שבוע חלף מאז הפרשה המזעזעת האחרונה שכבשה את כותרות העיתונים, פרשה שנדחקת היום לעמודים אחוריים ("הנהג הדורס: שמעתי אנשים בוערים צועקים", לשון כותרת בעמ' 21 של מעריב). את מקום תאונת הדרכים הקטלנית תופסת חקירה משטרתית על אונס מתמשך בנערה.

הכותרות הראשיות של כל העיתונים, למעט הארץ, מוקדשות הבוקר לפרשת המין שאתמול הוסר מעליה צו איסור פרסום. המשטרה חושדת כי נערה סורסרה על-ידי החבר שלה לכמה מחבריו, שהתעללו בה ואנסו אותה במשך שלוש שנים. "החשד: בעטו, התעללו אנסו", קוראת הכותרת הראשית במעריב, כשכל מלה מודפסת בגופן גדול מקודמתה. "צעקתי. הם לא הפסיקו", מצוטטת הנערה בכותרת הראשית של ידיעות אחרונות. ב"ישראל היום" תוהה הכותרת הראשית "איפה היו ההורים, איפה היו המורים".

זעזוע היא מילת המפתח בעמודים הראשונים של עיתוני הבוקר. מיטיב לעמוד על כך מעריב, המציין בכותרת המשנה לידיעה על האונס הקבוצתי [אבי אשכנזי ונתיב נחמני] כי "חקירת פרשת התעללות ואונס אף פעם לא קלה, אולם הפעם גם ותיקי היחידה המרכזית של תל אביב התקשו לקלוט את מידת האכזריות". בידיעה מתואר בפירוט זעזוע החוקרים, ותיאור זה מופיע גם בגופן גדול ומודגש בצד העמוד. "בחלק מהמקרים הנערים תיעדו את מעשיהם במכשירי הסלולרי", מספר למעריב אחד מחוקרי המשטרה. "התמונות היו כל-כך קשות לצפייה שאפילו ותיקי החוקרים לא יכלו לעמוד בהן. אפילו מפקד היחידה, שצפה באחד הסרטונים, פשוט קם ויצא מהחדר".

למרות הזעזוע של מפקד יחידת המשטרה ממעשי הנערים, במעריב ובעיתונים האחרים לא נמנעים מלעשות כמיטב יכולתם לזעזע את הקוראים. תיאורי מעשי ההתעללות מפורטים, הכותרות מפוצצות, הציטוטים מפי הנערה נוקבים. למעשה עצם הזעזוע של מפקד המשטרה מזעזע (אם הוא לוקח את המקרה הזה כל-כך קשה, מי אני שאשאר אדיש?). הזעזוע במקרה זה הופך למטרה נעלה, משום שהוא מייצר אצל הקוראים את התחושה שלא איבדו צלם אנוש, שאין דמיון בינם ובין הנערים החשודים באונס קבוצתי מתמשך, או בינם ובין הורי הנערים, שלא שמו לב למתרחש מתחת לאפם.

הסיקור הנרחב ביותר של פרשת האונס מתפרסם בידיעות אחרונות. בין היתר כלולה בעיתון ידיעה מאת ניר גונטז' ומאיר תורג'מן, המתארת את א', החשוד המרכזי בפרשה. "אין כאן שום הפתעה", הם שומעים מ"גורם המכיר שנים רבות את החשוד המרכזי". אמו של החשוד המרכזי מציגה תמונה שונה, של "ילד חלשלוש". גונטז' ותורג'מן מפנים אליה את השאלה הבאה: "הוא אוהב או אהב אותה?". תשובת האם, למי שטרם ניחש זאת בכוחות עצמו מקריאה על מעשי ההתעללות והאונס שהוביל החשוד במשך שלוש שנים, שלילית.

תצלומיהם של א' והחשודים האחרים מתפרסמים בכל העיתונים, כשפניהם מטושטשות. "העמדה לדין של קטינים וענישתם היא סוגיה מורכבת, שכרוכות בה שאלות טיפוליות ושיקומיות", מוסבר בהארץ בדיווח מאת יניב קובוביץ ותומר זרחין. "כתבי האישום נגד המעורבים באונס צפויים להיות מוגשים לבית המשפט לנוער, שבו רמת הענישה מושפעת מסוג העבירה שבה הורשע הקטין, מנסיבותיו האישיות ומסיכויי השיקום. קטינים שיש חשד כי היו מעורבים באונס יופנו לקצין מבחן לנוער, שיחל בתהליך טיפולי לקטין ולמשפחתו. להמלצת קצין המבחן יש משקל ממשי בגזירת העונש. טווח הענישה, גם באישומים חמורים כמו אינוס, יכול לנוע החל מתגובה טיפולית בקהילה, עבור בטיפול במסגרת טיפולית מחוץ לבית כמו במוסדות חסות הנוער, וכלה בעונש מאסר".

ב"ישראל היום", שבוחר לדווח על המקרה תחת הכותרת "שפחת מין בבית-הספר", מתפרסם טור מאת דן מרגלית, המזועזע כולו מהמעשה. "זה כל-כך נורא שמילים אינן יכולות לבטא את גודל הזוועה", הוא כותב. אך למרגלית, להבדיל מלכותבי טורים אחרים הבוקר, יש גם פתרון. "לפני הכל יש צורך לתקן את החוקים הרכרוכיים שישראל נשבתה ברשתם ובקסמם בהשפעת כל מיני ארגונים עם כוונות טובות ותוצאות עכורות", הוא קובע. "לא ייתכן שבן בליעל כזה, אשר אנס ילדה שלוש שנים וכיבה עליה סיגריות וצילם אותה, ייהנה מחזקת האלמוניות. לא ייתכן שהחוק בישראל יאסור לחקור אותם כראוי ולחייב אותם להסביר ולכלוא אותם לשנים רבות ולהציגם לראווה בכל כלי התקשורת. רק כך הם ייזהרו, ויותר מהם הוריהם ומוריהם, וסיפורי הזוועה האלה, המגיעים לידיעת הציבור חדשות לבקרים, ייהפכו תוך זמן מה לאירועים נדירים, חריגים". עד שישונו החוקים הרכרוכיים בישראל על-פי דרישת מרגלית, רק הפשע מוצג לראווה בכל כלי התקשורת, לא הפושעים.

מה שבא לזקי רכיב לעשות

הדיווח המשעמם ביותר על השקעתו של איש העסקים זקי רכיב במעריב מתפרסם, באופן טבעי, במעריב, המקדיש להתפתחות את כפולת העמודים 10-11 בקונטרס החדשות של העיתון. עיתון "ישראל היום" מתעלם לחלוטין מההתפתחות, וכך גם ידיעות אחרונות. במוסף "ממון" של העיתון לא מוזכרת העסקה של המתחרה ולו במלה אחת. רק ב"כלכליסט" מתפרסמת ידיעה קצרה בתחתית עמוד 20 [מאיה זיסר].

ב"גלובס", שעל-פי דיווח שמסרה חברת מעריב לבורסה בשבוע שעבר אמור לשתף פעולה עם העיתון מעריב במוסף כלכלי חדש, וב"דה מרקר", החובט בעיתון של עפר נמרודי בשנים האחרונות כאילו חייו תלויים בכך, מתפרסם דיווח נרחב על העסקה.

"שחקן חדש בשוק העיתונות" קראה הכותרת הראשית של גיליונות "גלובס" שחולקו אמש למנויים. כל הכפולה הפותחת של העיתון הוקדשה לרכיב ולעיתון מעריב. עפר נמרודי מצוטט בידיעה מאת לי-אור אברבך ואבי שאולי כך: "זקי הוא האיש הנכון בזמן הנכון [...] יש לחיבור הזה עם זקי פוטנציאל לשינוי מפת התחרות של התקשורת בישראל [...] עכשיו יש ל'מעריב' עתיד". במסגרת סקירת תולדות מעורבות משפחת נמרודי במעריב, נכתב בידיעה בקיצור וללא הסברים כי "משפחת נמרודי מחזיקה בקבוצה מאז 1992. נמרודי התמנה אז למנכ"ל ולעורך ראשי, תפקיד שוויתר עליו בהמשך".

מרבית הכפולה הפותחת מוקדשת להיכרות עם רכיב. ידיעה מאת טלי ציפורי משרטטת את דיוקנו של המשקיע החדש. "רכיב אף הקים באחרונה עם ג'ודי שלום-ניר-מוזס, רעיית המשנה לראש הממשלה ואחותו של נוני מוזס, הבעלים של 'ידיעות אחרונות', קרן השקעות שתשקיע בתחומי הבריאות ופנאי", מציינת ציפורי. "לבסוף בחר רכיב ב'מעריב', ויש האומרים כי לשלום-ניר-מוזס יש יד בדבר".

האם ג'ודי שלום-ניר-מוזס פותחת חזית משפחתית נגד אחיה, ארנון (נוני) מוזס, ומשקיעה מכספי המשפחה בעיתון המתחרה? אם כן, הרי שמדובר בחזית הפנימית השניה שנפתחת מול מוזס בתוך שבוע. לפני מספר ימים, כנזכר לעיל, דווח כי מנויי מעריב יקבלו לביתם מוסף כלכלי חדש שיורכב מתכני "גלובס". הבעלים של "גלובס", אליעזר פישמן, הוא השותף של ארנון מוזס בידיעות אחרונות.

בטרם מרחיבים את הדיון הספקולטיבי, יש לציין כי על-פי ידיעה מאת אופיר בר-זהר ב"דה מרקר", רכיב ושלום-ניר-מוזס מכחישים כל קשר בין הקרן המשותפת להשקעה במעריב. עם זאת, מיד בהמשך הידיעה שלום-ניר-מוזס נשמעת פחות פסקנית: "לשאלה אם תהיה לה בעיה להיות שותפה של מתחרה ישיר בעיתון המשפחתי 'ידיעות אחרונות' אמרה: זו מדינה חופשית כל אחד יכול לעשות מה שבא לו'". נמרודי אומר לבר-זהר בהקשר זה כי "אני לא חושב שיש כסף שלה בעסקה הזו, אבל אין לי מושג".

ההבדל הבולט בין סיקור ההשקעה ב"גלובס" לעומת "דה מרקר" טמון בכך שב"דה מרקר" מתמקדים במצב הכלכלי הנוראי בו מצוי עיתון מעריב בשנים האחרונות ובהידרדרות המהירה בשווי החברה. בתיבה נפרדת מצוטטים בהרחבה "גורמים בשוק" המטילים ספק שאיזשהו שינוי יתרחש בעקבות ההשקעה של רכיב ("יישפך לשם כסף טוב - אבל אין סיכוי שיקרה משהו. העניין נראה לי תמוה מאוד [...] קשה לי לראות הצלחה למהלך [...] אני לא מבין איך ניתן להעביר את 'מעריב' לאיזון או איך ניתן יהיה לראות החזר על ההשקעה" וכדומה). מעריב, נזכיר, איים בעבר בתביעה נגד "דה מרקר" בשל מה שראה כניסיון להשפיע לרעה על שער ניירות הערך של העיתון באמצעות דיווחים ביקורתיים על מצבו הפיננסי.

ב"גלובס", לעומת זאת, מתמקדים בדמותו של המשקיע החדש. פרט לידיעה נרחבת על האיש, מתפרסמת רשימה של "10 דברים שלא ידעתם על זקי רכיב". כבר בסעיף הראשון שלוש עובדות שניתן לנחש כי מרבית הקוראים לא ידעו על רכיב: "רכיב נולד לפני 51 שנה במצרים. יש לו שני אחים: שלמה, המבוגר ממנו בשנה ועמו בנה את רוב עסקיו, וסוזן, הצעירה ממנו בשנה". בסעיף 5 נכתב "רכיב מימן את לימודיו האקדמיים בעבודה כרוחץ גופות". על כך צייץ יונתן כיתאין "אין ספק שזה עוזר להבין קצת את העניין שהוא מוצא בסוס מת כמו מעריב".

מלוא כובד משקלו של בן כספית

הכותרת בראש שער מעריב קוראת: "הליכוד חוזר לקו הירוק". בן כספית מדווח בעמ' 7 כי במסגרת הבחירות שייערכו מחרתיים במפלגת הליכוד על שינוי חוקת המפלגה, לא יוצבו קלפיות הצבעה מעבר לקו הירוק. כמו שקורה לעתים מזומנות אצל כספית, ידיעה ופרשנות מעורבות זו בזו עד שקשה להבדיל ביניהן. המבקר התקיף ביותר של נתניהו בשבועות האחרונים פותח את הטקסט שלו בקביעה משולשת על עוצמת הדרמה במפלגה, כשדימוי מתנגש בדימוי. הליכוד ב"נקודת רתיחה", המאבק הפנימי "מגיע לנקודת ההכרעה", והמצב "מעורר גלים סוערים". סיכום ביניים: גלים סוערים של נוזל המצוי על סף נקודת רתיחה עושים את דרכם אל עבר נקודת ההכרעה.

את מצב מפלגת השלטון מתאר כספית כך: "המפלגה משותקת, הדמוקרטיה חלולה, המרכז מנציח את כהונתו-הוא בהצבעות מתוזמרות", וגם: "התסיסה במפלגה מתגברת והמתח עולה", וגם: "זעם עצום". כשהוא מתייחס לראש הממשלה, כספית מצליח לערב שני דימויים במשפט אחד וכותב כי "בנימין נתניהו החליט משום מה להסתבך בפרשה החדשה הזו במלוא כובד משקלו".

לעומת זאת, בידיעות אחרונות מדווח איתמר אייכנר בטון מתון בהרבה על "מאבק כוחות לנתניהו במפלגתו" (לאייכנר אין המידע על אי-הצבת קלפיות מעבר לקו הירוק), וב"ישראל היום" אין כל דיווח על הדרמה המתרחשת בליכוד.

ענייני תקשורת

לי-אור אברבך מדווח ב"גלובס" כי ניצב בדימוס יעקב בורובסקי מועמד מטעם רה"מ לתפקיד יו"ר רשות השידור. עוד מדווח אברבך כי בנק לאומי העניק ערבות בסך 20 מיליון שקל לערוץ 10. "בתוך כך", כותב אברבך, "בערוץ 10 טוענים כי לא קיבלו כל הודעה על החלטה של מילצ'ן לעזוב את הערוץ". ב"כלכליסט" מקבלת מיכל תוסייה-כהן אישור מעורך דינו של מילצ'ן, פיני רובין, כי איש העסקים עוזב את העיתון (כפי שדווח אתמול בבוקר ב"דה מרקר"). "ארנון מילצ'ן לא רווה נחת כלכלית לאורך השנים מהשקעתו בערוץ 10", אומר רובין, "השקעה שממנה הוא יוצא בשן ועין".

עופר אדרת מדווח בהארץ כי ענקית התקשורת הגרמנית "אקסל שפרינגר" תקיים ישיבת הנהלה בישראל. "ככל הנראה מדובר במחווה ובהבעת תמיכה וסולידריות עם ישראל מצד הנהלת החברה היושבת בברלין", כותב אדרת.

בעמוד האחורי של מעריב מדווח ערן סויסה כי מגישת "מבט", מרב מילר, דורשת להשוות את שכרה, העומד על 43 אלף שקלים לחודש (עלות מעביד), לשכרו של ינון מגל, העומד על 55 אלף שקלים לחודש (עלות מעביד). רשות השידור, מזכיר סויסה, נמצאת במשבר תקציבי חריף.

באחד מעמודי החדשות של הארץ מתפרסמת ידיעה ובה פסקה המופיעה פעמיים ברציפות. תופעה שעל-פי קריאה יומיומית בעיתון זה נראה כי היא מתרחשת בזמן האחרון בתדירות גבוהה מבעבר. מכיוון שהחל מהשבוע שעבר חלה חובה לפרסם בתחתית כל עמוד חדשות את שם העורך, ניתן הבוקר להצביע בבירור על האחראי הישיר לשגגה. אך שגגות אינן נוצרות מאליהן, ולעתים נדירות אחראי להן בכלי תקשורת אדם אחד בלבד. עורכי העמודים בוודאי לא רוצים לשגות. סביר להניח כי גם לתנאי העבודה בהם הם פועלים תרומה למצב. תחלופה גבוהה של עובדים, עומס עבודה על כל אחד מהעורכים, תקציב קטן לגיוס עובדים מנוסים, כל אחד מאלה יכול להביא לכך שבסופו של דבר פסקה אחת תופיע בידיעה חדשותית פעמיים ברציפות. שמות האחראים על תנאי העבודה בעיתון לא מתפרסמים בתחתית העמוד בו מופיעה שגיאת העריכה, אלא רק בחלק ב' של העיתון - העורך: דב אלפון. סגן העורך: אבי זילברברג. מנכ"ל קבוצת הארץ: רמי גז. מעל כולם נמצא, כמובן, המו"ל עמוס שוקן.

עוד בנושא:



תקווה במקום זעזוע

במקום פרשת מין מזעזעת, בהארץ מוקדשת הכותרת הראשית לחזית המדינית. "גורמים מערביים: לסורים תוכנית שלום חדשה - נסיגה מהגולן בשלבים", מדווח עקיבא אלדר, על סמך שיחה עם חוקרת בריטית שנפגשה לפני כשלושה חודשים עם שר החוץ הסורי, וואליד מועלם.

משום מה, אלדר מתמקד בהצעה המדינית של הסורים ("תוכנית השלום בשלבים, נסיגה מ-75% מהשטח שכבשה ישראל ב-1967 תביא לפתיחת משרד אינטרסים ישראלי בשגרירות ארה"ב בדמשק, ועם השלמת הנסיגה תיפתח שגרירות סורית בישראל") ולא מרחיב את הדיבור על סוג הכיבוד שהוגש בפגישה בין החוקרת לשר החוץ. האם היה זה חומוס? האם משוושה? האם הסלטים היו מסודרים על השולחן "בסדר מופתי, כמו משגרי טילים ביום פקודה"? יתכן שלעולם לא נדע.

פורסם במקור: אתר העין השביעית
תאריך:  02/03/2010   |   עודכן:  02/03/2010
אורן פרסיקו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפשע מוצג לראווה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עיןצופיה
2/03/10 21:24
פורום: העין השביעית כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ביום שישי, ה-27 לפברואר 2010, משכה את עיני רשימה קטנה שפורסמה בשולי עמוד פנימי של עיתון ידיעות אחרונות. הרשימה, מפרי עטו של איתמר אייכנר וכותרתה "בפרלמנט האירופי תקפו דוח גולדסטון". לרגע, חשבתי לעלעל הלאה, כי נדמה היה שישראל היא שהותקפה בעקבות דוח גולדסטון - אירוע שגרתי נטול עניין, שהורגלנו בו ואין בכך חדש - אך כפי שקורה מדי פעם, המוח פקד על העין לחזור ולקרוא את הכותרת ואז גם ראיתי מעליה שתי מילים ממוסגרות באדום - "בזכות ליברמן".
02/03/2010  |  אלכס נחומסון  |   מאמרים
נגיעתו של החוג לתיאטרון בסמינר הקיבוצים בתרבות היהודית, מביאה אותו למחוזות בהם כמעט לא נגעו תיאטרוני ישראל עד היום. בעבר העלו את "מזריץ'", סיפורם המופלא של עשרה שהתחבאו בעליית הגג מעל למפקדת הגסטפו בעיר מזריץ'; וכן סיפור שהתרחש בעת חורבן בית שני, ועוד הצלחות רבות.
02/03/2010  |  עליס בליטנטל  |   מאמרים
מצד אחד – דובאי. סיפורי אלף לילה ולילה, המרקיעים את כל שחקי הדמיון. תנועה מתמדת. תעוזה. תחכום. הערמה. העמדות פנים. ערמומיות. סיכול ממוקד. מטרה שמקדשת כל אמצעי.
02/03/2010  |  אברהם שרון  |   מאמרים
בהיותי אזרחית מדינת ישראל הדמוקרטית, עיון בעיתון הבוקר עורר בי (שוב) תחושת דאגה רבה, וגם בושה עמוקה. לפחות בשלושה עניינים חשובים המתרחשים בימים אלה, חוזר ועולה עניין של מרמס זכויות האדם של אזרחי מדינת ישראל ברגל גסה – ו"ביטחונית", צריך לומר.
02/03/2010  |  בת-שבע שפירא  |   מאמרים
רפואה אונקולוגית היא רפואה קשה ואכזרית. כל רופא שעוסק בה מודע לכך שעל-פי הסטטיסטיקה הוא עלול להפסיד, בסופו של דבר, לא פחות ממחצית מספר מטופליו. דווקא משום כך צריך האונקולוג להיות בעל לב חנון ורחום, ארך-אפיים, רב-חסד ואמת כלפי מטופליו.
02/03/2010  |  ראובן לייב  |   מאמרים
רש"י אוף דה-רקורד  /  אורן פרסיקו
על יתרונות התחרות העיתונאית  /  אורן פרסיקו
בחזרה למקורות  /  רפי מן
"פנתזה" בדובאי  /  אורן פרסיקו
אנשי המוסר  /  אורן פרסיקו
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
בעז שפירא
בעז שפירא
נכון לרגע כתיבת שורות אלה מצטיירת התמונה העגומה היא שהחמאס לא הושמד וישראל מצויה במשבר רציני, מאות חללים מסרו נפשם בקרב ואלפים נפצעו
יוסף אליעז
יוסף אליעז
יש לאפשר לאסירים שנאסרו בשל עבריינות "הצווארון הלבן" או חובשי המגבעות החרדיות, שנאסרו בשל עבירות-מס, מעילה, גניבות קלות ובעיקר עברייני-תנועה או עבירות כמעשני סמים קלים להגיש בקשות ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il