|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

בזיון המאבק בתאונות הדרכים

ראש הממשלה, שר התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אינם עומדים בדרישות החוק המאבק הלאומי בתאונות דרכים
22/01/2004  |     |   מאמרים   |   תגובות

חוק המאבק הלאומי בתאונות דרכים, התשנ"ז-1997 התקבל בכנסת ביום 22.7.97. מטרתו מוגדרת בסעיף 1 לחוק, ונוסחה: "מטרות חוק זה הן להגביר את הבטיחות בדרכים, לצמצם את התאונות בדרכים, ולהפחית את חומרתן, ולשם כך להביא לתיאום בין כל משרדי הממשלה וגופים אחרים העוסקים במאבק בתאונות הדרכים, ולהעמיד לרשות הממשלה את הכלים והאמצעים הנדרשים להשגת מטרות אלה".

ניתן היה לחשוב לרגע, כי ללא חוק זה היו ידיה של הממשלה כבולות במאבקה באחד מגורמי התמותה הגדולים במדינה. שהרי ללא חוק זה, אין מאבק בתאונות דרכים? האם יש צורך בחיקוקו של חוק על-מנת לבצע את אחד מתפקידיה הבסיסיים של ממשלה, היינו, שמירת שלום אזרחיה?

לא מצאנו חוק שתפקידו לארגן את המאבק בטרור, את המאבק בעוני, את המאבק בבערות או בכל תופעה אחרת המאיימת על שלמותה של החברה הישראלית, למעט חוק מאבק בארגוני פשיעה, התשס"ג-2003 שנחקק רק לאחרונה, ואשר שונה באופיו מחוק המאבק בתאונות דרכים.

לעומת חוק מאבק בארגוני פשיעה המטיל עונשים כבדים על הפעילים בארגון פשיעה, והמקנה זכות לפגוע ברכושם של אלה לאחר הרשעתם בפלילים ואף קודם לכך, תוך פגיעה בזכויות יסוד, הרי חוק המאבק הלאומי בתאונות הדרכים מטיל חובות קבועות על ראש הממשלה ושר התחבורה.

החוק קובע, כי על ראש הממשלה לדווח לכנסת, שלוש פעמים בשנה לפחות, על ההתקדמות בהשגת מטרות החוק, וכי על שר התחבורה להניח, מדי שנה, על שולחן הכנסת, במועד שבו מניחה הממשלה על שולחן הכנסת את הצעת חוק התקציב, דין וחשבון שנתי בדבר ההתקדמות בביצוע מטרות החוק בשנה החולפת ובדבר תכניות הממשלה לשנה הקרובה.

מכח החוק הוקמה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שעליה הוטל לגבש ולהכין תכנית רב-שנתית ותכנית שנתית, הנדרשות להשגת מטרות החוק, ובכלל זה להגברת הבטיחות בדרכים לצמצום תאונות הדרכים והפחתת חומרתן, למניעה, לאכיפת החוק ולענישה בתחום עבירות התעבורה, והכל תוך תיאום בין משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות ומוסדות וארגונים אחרים העוסקים במאבק בתאונות הדרכים.

על הרשות הוטלה החובה להגיש את התכנית הרב-השנתית והתכנית השנתית לאישור השר שיביאן לאישור הממשלה; ובכן, אין ראש הממשלה, שר התחבורה והרשות עומדים במצוות החוק אף לא בחלקו.

האם זה כי חקיקת החוק לא היתה במקומה, האם בשל אי התאמתו לנסיבות או כל סיבה אחרת. תהא הסיבה אשר תהא, נמצאים ראש הממשלה ושר הביטחון מבזים את החוק.

חוק המאבק בתאונות הדרכים הסמיך את שר התחבורה, כשר הממונה על חוק זה, ואף הסמיכו להתקין תקנות לביצועו של החוק. אך מאז חיקוקו של החוק חלפו כבר כמעט שמונה שנים, כשעל כבישי ארצינו קיפחו את חייהם בתקופה זו כ-4000 בני אדם. אך השר הממונה, והיו כבר הרבה כאלה מאז חקיקת החוק, לא מצא לנכון (או אולי את הזמן) להתקין תקנות לביצועו של החוק. כאילו החוק כה ברור וישים שאין כל צורך בהתקנות תקנות ביצועיות לשם הפעלתו.

אדוני ראש הממשלה ונכבדי שר התחבורה. יש לכם לגיטימציה מלאה לבוא בביקורת לנהג הישראלי הפורע כל חוק, ולשופטי בית המשפט לתעבורה המקילים לעיתים (לדעתכם) בעונשם של עברייני תעבורה. אין לכם לגיטימציה לבזות את חוק המאבק בתאונות הדרכים.

______________________
- הכותב הינו יו"ר ועדת בתי משפט לתעבורה שליד הוועד המרכזי בלשכת עורכי הדין.

תאריך:  22/01/2004   |   עודכן:  23/01/2004
עו"ד שי גלעד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"במבצע ארצי רחב, פשטה אמש המשטרה על 5 ספינות הימורים בנמל אילת ששימשו, על-פי החשד, להלבנת הון ומימון ארגוני פשיעה".
22/01/2004  |  אריק באך  |   מאמרים

22/01/2004  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
במדיניות הקרקעית קיים כנראה קסם מיוחד במינו - לכן אולי רבים כל-כך עוסקים בה ולעתים קרובות אף מנסים לעצב אותה לפי תפיסת עולמם ולהנחילה למערכות קובעות המדיניות. בראש מעייני הפונים לתחום נמצאת ההתמודדות עם נושא הבעלות, עם נושא הקניין כמו גם עם עיבודה ופיתוחה של הקרקע, כאשר ברקע עומדת תמיד שאלת התכנון הלאומי והמקומי הנכונים. אך השאלה המרכזית המלווה את העיסוק במדיניות הקרקעית הייתה ועודה: האם ניתן, אחת ולתמיד, ליישם עקרונות ומדדים בסיסיים שיתרמו לגיבוש מענה כולל ועקרוני לנושא הכל-כך סבוך הזה.
22/01/2004  |  עמיעד (עדי) ניב  |   מאמרים
מינוח קיבוצי רווח: שעות פולין. שעות נוספות לפולין. נערי פולין. הפולנים. כמה שווה שעת פולין.
22/01/2004  |  אברהם שרון  |   מאמרים
זכות העכבון, כפי שהוסדרה בחקיקה והשתרשה בפסיקה בישראל, הינה במהותה סעד עצמי שרשאי הנושה בנסיבות מסויימות לנקוט שלא באמצעות בית המשפט. מכוחה של זכות זו, רשאי הנושה להחזיק בנכס פיזי של החייב, על-מנת לקדם ולהאיץ את פירעון החוב המגיע לו מהחייב.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע כי תשעה רופאות ורופאים, בהם גם פסיכולוגים, יתכנסו כצוות אנונימי לבדוק אם בכוחו של נתניהו לשאת בעול הכבד של ראשות הממשלה
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il