|   15:07:40
  מיכאל שרון  
פסיכולוג ניסויי על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

הקרב על התודעה

בחזית רחבה, החל מהחדרת עמדות האויב כלפי הכרתנו, המשך בערעור על נכונות וצדקת מפעלינו החשובים וכלה בהצגת ראש הממשלה בעיצומה של תנופת מדינאות מופת כ"עבריין ופושע" נמשך לו מסע העוועים הטוטליטרי עתיר ההונאה כלפי הימום תודעתנו
05/02/2004  |   מיכאל שרון   |   מאמרים   |   גדר הביטחון   |   תגובות
   יואב יצחק
סיפוק מהתנגדות ארה"ב ואירופה להאג: "עכשיו יהיה יותר קל"

   עומר כרמון
74 אחוזים מאזרחי ארה"ב תומכים בבניית גדר ההפרדה

אנו מקיצים כרגע מחלום בלהות מוזר שהידביר והימם את תודעתנו, ולרגע, רק לרגע, התחלנו גם אנו להאמין אולי שחושינו הטבעיים היטעו אותנו ויש אולי מידה של ממשות בלהג השמאל הקיצוני שניחת על אוזנינו מכל כוון אפשרי: זאת עם הצטרפות האיחוד האירופי לעמדת ארה"ב, גרמנייה ובריטניה לפיה אין כלל מקום לדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג בנושא גדר ההפרדה.

הדבר מופרך עד לאבסורד וגובל בהונאה פשוטה וחצופה, שכן מדובר בסכסוך מדיני-פוליטי ולא פלילי ובניסיון נואל מצד אויבי ישראל לנגח את המדינה, וזאת תוך התעלמות מפיגועי טרור אכזריים וזוועתיים נגד נשים, זקנים וילדים. והרי אין מדובר איפוא בעניין פלילי, אלא במניע פסול לפגוע בישראל.

הדבר בא בבחינת הרגע האחרון ממש, בבחינת הזרקת חיסון של שפיות, לאחר שדומה שטרוף הגינוי הפך למציאות הבלעדית שערפלה בהמון הנאצה והלמה כקורנס בתודעתנו: "דרום אפריקה; אפרטהייד; רצח עם ודיכוי; העולם כולו מגנה ומאיץ לסגת לגבולות 67 מייד".

מסע מצד אוייבי ישראל, אמרנו? והרי המסע הוא גם קרוב קרוב, מצד ישראלים דוברי עברית רהוטה, להג הנאצה הינו כל העת סמוך לאוזנינו, ולא בא "משם". סרבני הגיוס, אנרכיסטים כנגד הגדר, ישראלים מובהקים שנהנו מכל טוב הארץ ממאיר גרוסמן ושלו ועד עמוס עוז. משהו לא שפוי קורה כאן, ואולי רגע, אנו הם אלה שנימצאנו במין טעות מחרידה, ומה שנידמה כמלל רווי שנאה היא האמת והממשות?. האם סדרי העולם התהפכו או שדווקא חושינו, השכל הישר שבנו היטעה אותנו, ומה שנידמה כעקמומיות ממאירה אינו אלא טבע הדברים והממשות האמיתית?

והנה, עולם כמנהגו נוהג, וזריקת השפיות באה מבחוץ, מכיוון העולם הגדול, לאחר שכאן היציף אותנו המלל מדביר התודעה עד כלות.
_______________________

קישורים:

- הכדרום אפריקה היינו, לקלגסים של מילושביץ' נידמינו?
[קישור]=

- החומה הטובה בתוואי הנוכחי מספקת מענה כלפי שני צירי הסכסוך הערבי-ישראלי: [קישור]

- התמיכה בעמדות האויב: בשם האמת הצרופה, או "ראל פוליטיק" כביכול?: [קישור]

- "כינויי הוא לני" - סיפורו של פעיל שלום:
www.literatura.co.il/show_creations.asp?id=7758
____________________

וגם, בעיצומה של הפיכת סדרי עולם הזאת, את ראש ממשלתנו הפכו ל"פושע ועבריין", וזאת בעיתוי מוזר ביותר - בעיצומו של מסע בהנהגתו כנגד הפשע המאורגן האמיתי, זה הפוגע באמת בביטחונם ורווחתם של אזרחי המדינה, ולא זה המדומיין הנותן מקום להאזנות סתר ופריעה טוטליטרית כנגד מנהיגי האומה וכלפי רבים וטובים שעדיין שומרים על רוח התנגדות ועמידה בפרץ.

במעברים חלקלקים ממשמעות אחת של המילים למשמעות אחרת יצרו מעין משוואה ביזרית וזרה עד לזרא "אריאל שרון = גנב", כלפי אדם שמעולם לא עשה לביתו, וכל מעייניו היו בשרות האומה, בשם השליחות לה הקדיש את חייו.

שוחד?

האם דוד אפל, איש חם, דור שני לתנועת החירות הינו כאן בבחינת נותן שלמונים לפקיד מדינה מושחת? אם כך, מדוע לא "שיחד" את הגורמים הישירים שבתחומי ענינו? זה שוחד, אני מבין.
אבל מסירות נפש לתנועה הלאומית ולקידום אומה במצוקה?

האם זה שוחד?

האם יש כאן גניבת כספים מתורמים עלומים ובעלי עניין, הקמה מסיבית של אגודות-עמותות סתר והטיית בחירות מסיבית באמצעות גורמי פשע מאורגן אמיתיים וטרור פסיכולוגי בכלי התקשורת שהובילו אולי בחשבון אחרון להקמת וילת פאר בכפר שמריהו?.
וכאן, האם לא מדובר באדם שאף משכן את חוותו לטובת העניין הלאומי, ודאג מכיסו להחזיר כספי מימון בחירות, בניגוד לכל פוליטיקאי קודם לו בישראל?

והאם האקלים הכללי היה זה של קומבינות עכרוריות בין חבורות זאבים, או אקלים בריא של יזמות ופיתוח אופקים כלכליים חדשים?

האי היווני?

מה כאן אם לא מבצע במיטב הרוח היזמית להקמת אתרי נופש באיי יוון בעלי החול הבתולי וטוהר הים התכול, ולא גיוס כספים למטרות נלוזות בעיקרן באמצעות שנוררי של קבצנים מתבכיינים הפונים בקריצת עין לגבירים בחו"ל; או "יזמות" של מילוי עיירות הנגב בבתי קאזינו כפי שששקלה לעשות ממשלת ברק.
האם פנו כאן לנוכלי כספים בילאומיים בדומה למרק ריץ, הארכי-נוכל האמריקני ואיש חסדו של ברק אותו טרח לשחרר מכלא לשנים רבות בהתערבות אצל קלינטון?

וכי ממשלת יפן וממשלות אחרות לא חתרו לקדם פרויקטים בחו"ל של אנשי עסקים מקומיים? מה כה פסול, נניח, בשיבוח פרויקט פיתוח ישראלי בנוכחות שר החוץ היווני, כשליוון מדיניות עויינת כלפי ישראל מזה שנים?. אני מבין, היה כאן טעם לפגם, אילו ניתנה העדפה לפרויקט של אפל על פני יזמים ישראלים אחרים, אבל לא היו כל יזמים חילופיים כאלה וזה היה פרויקט הפיתוח היחיד בשטח.

וכשאיש עסקים יזמי שהינו גם חבר משפחה חם אומר לאב כי "הבן ירוויח אצלי הרבה כסף", במה זה שונה עקרונית מכל ידיד אחר המבשר באופטימיות לאב כי לבנו ניתנות אפשרויות שגשוג רבות בעבודה יזמית בניהולו?, האם כל מה שעושה את ההבדל הוא כי בני משפחת שרון היו אז לכאורה נתונים בלחץ חומרי?, ומניין ההנחה שבן משפחת שרון, איש שכנראה עסק בניהול חווה חקלאית גדולה, הינו חסר כשרון וראוי להשתכר פחות מאיזה מנכ"ל של חברה ממשלתית?.

וזהו נידבך מרכזי במסע עוועים של הצבעה על שוחד וגניבה כביכול, בבחינת נבל מושחת המרמז לפקיד מדינה מושחת בחיוך עקמומי "יהיה בסדר, הקומבינה תעבוד"? איזה עוות למען השם, הרי הפכו כאן תועמלני עוולה את היום ללילה והלילה ליום. ואנו כולנו היינו שבויים בהיפנוזה הקולקטיבית הזאת בבחינת האמת הנוקבת שאין בלתה, בדומה למסע להימום התודעה של אויבי המדינה מבית.

האם כל עיקרו של מסע העוועים כנגד ראש הממשלה הינו לשם חיפוש הצדק הטהור, וזאת בעיתוי המוזר של עיצומה של מדינאות מופת כמותה לא ראינו מאז תקופת דוד בן- גוריון:

1. מסע נרחב, לראשונה אי פעם, לחיסול הפשע המאורגן האמיתי והפורע באמת.

2. מהפך כלכלי מרחיק לכת ונועז המתבצע בנחישות מופלאה, כנגד הכבלים שניחשלו במשך דורות את המשק;

3. יוזמות נמרצות למהפכה אמיתית בחינוך שהלך וכשל, הלך וניחשל וסגר על עתידה של המדינה מאז "הרפורמות" בחינוך של יגאל אלון בשנות ה-70.

4. חנק הטרור הפלשתיני הננקט כלפינו מזה 90 שנה, ולאחרונה הפך מתועב ורצחני במיוחד, וזאת תוך מבצע לאומי של בניית מערך קיר מגן משוכלל, בדומה לחומה הסינית שנועדה לתת מגן בפני הברבריות לפני אלפי שנים.

5. הישגים מרחיקי לכת של מדיניות החוץ הישראלית - הודו, פקיסטן, תמיכה גורפת של ארה"ב, ולראשונה מזה זמן רב - בעלי ברית חמים וחזקים באירופה כגון איטליה, גרמנייה, בריטניה ורוסייה.

הכל מתחיל איפוא לזוז אחרי קבעון מדביר מאז 1973.

האם מסע העוועים המאיים באיבה על תנופת הבנייה וניצני החיוניות המחודשת של האומה, נעשה אכן בשם חיפוש הצדק והאמת ללא מיצרין, או שכל עיקרו הינו תרועת הגימדות של מסע הרמייה וההימום להדברת התודעה החופשית המתחילה להתעורר - אולי ההזדמנות האחרונה, דחף החיים הנמרץ האחרון של המפעל הציוני?

והרי לכם טיבה האמיתי של "האמת הטהורה וחסרת הפשרות":
"הזלת הריר לנוכח אפשרות סיומה של קריירת שרון... אותה להיטות, שמשהו ממנה ניכר אפילו אצל ארבל... ("הארץ", מתוך המאמר "תיק שרון: לזוז מהר", גדעון סאמט, 28 ינואר 2004).

המסע הטוטליטרי (אף שהנוקטים בו מתכסים תכופות באיצטלה של נאורות) להימום התודעה והדברתה והשבת פני הדברים לאחור, כלפי נחשלות ההולכת ומעמיקה בכל תחום והטלת המדינה חסרת אונים בפני אויביה, מסע זה עדיין בעיצומו, כשם שההתקדמות ורוח הקידמה והפיתוח לעולם אינם בבחינת מובנים מאליהם, אלא מחייבים גם ראייה עין בעין במלוא הצלילות של תנועת-הנגד הקמה להדביר, ובראש וראשונה להדביר ולהמם את התודעה.
______________________________

השגות ההיסטוריון הבכיר של מלחמות ישראל, ד"ר אורי מילשטיין:

"הקרב על התודעה" שאותו ניתח מיכאל שרון משתייך לקרב ההיסטורי בין אנשי מעשה לאנשי הלכה בלתי בשלים, שאינם מבינים את עקרונות הפרקסיס, ומנצלים את כלי ההלכה כדי למוטט את המציאות. על הסכנה הזאת עמד כבר אפלטון ודרש לכן שאנשים ילמדו הלכה רק בגיל מבוגר כדי שלא ינצלו אותה לרעה (אותם דברים אמורים לגלבי ספר "הזוהר" היהודי והקבלה בכלל וכן לגבי "מורה נבוכים" של הרמב"ם). קרל פופר מאשים את אפלטון באותה אשמה שהאחרון הזהיר מפניה.

הטעם למסורת הפרדוכסאלית הזאת הוא אי-הבנת אבני היסוד של המציאות (ואולי גם אי אפשרות עקרונית להבינם) וחיים על פי מודלים פרשניים בלתי רלבנטיים המשרתים לזמן מה את האינטרסים של הפרשנים לכל היותר.
__________________________
- היד המונפת: www.literatura.co.il/show_creations.asp?id=6189

תאריך:  05/02/2004   |   עודכן:  20/02/2004
מיכאל שרון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כל מי שעוסק בנושא בעיותיה של האוכלוסייה הבדווית בנגב והפתרונות הקרקעיים הדרושים לה חייב, ראשית לכל, להבין אל נכון את המושג הבסיסי, היסודי, הבעייתי, הקרוי "בדווים". קימת אי-הבנה בסיסית של השאלה מיהו או מהו בדווי. ההגדרה הראשונה של המונח "בדווים" מיוחסת לחלק מהחוקרים, בעיקר אנשים הקשורים למימסד הישראלי, המתארים את הבדווים כקבוצה אתנית. ההגדרה השנייה, הנכונה יותר לדעתי, היא שיוך על-פי אורח החיים. כל אחד מאיתנו שיבחר לגור במדבר הוא בדווי - וכלל אין זה חשוב אם הוא מוסלמי, נוצרי, יהודי אנגלוסקסי או מזרחי. מטעמים של פוליטיקה פנימית החליטה מדינת ישראל להגדיר את הבדווים על-פי השיטות שהיו נהוגות בימי המנדט הבריטי לפיהן, כיוון שהבדווים הם מוסלמים הרי הם חלק מהמיעוט הערבי, ועל כן הגדרתם חייבת להיות "ערבים".
רבות נכתב עד כה על אודות "הסכנה הדמוגרפית" - נכון יותר לכנות מצב זה "סיכון" ולא "סכנה" - בין אם על-ידי פובליציסטים, מקצועיים או אף חובבים, ובין על-ידי אנשי אקדמיה שצירפו לכתביהם גרפים וטבלאות, אולי כדי לתת צביון מדעי לתוכן מאמריהם.
05/02/2004  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
בשנה האחרונה הגיעה כמות השביתות במגזר הציבורי לשיאים חדשים. חישובי איגוד לשכות המסחר וחישובים הנשענים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מצביעים על כך שכתוצאה מן השביתות המרובות איבדנו תוצר בסדר גודל של מעל למיליארד דולר. כן גם אבדו יותר מחצי מיליארד דולר במיסים וכשישה עשר אלף מקומות עבודה.
05/02/2004  |  רן ברץ  |   מאמרים
ראיתם "פוליטיקה" השבוע בערוץ הראשון? אם שרדתם כמוני עד סוף התכנית, אזי זכיתם לראות ולא בפעם הראשונה, את יו"ר הכנסת לשעבר אברום בורג מתעלה לשיאים חדשים של בורות, הטעייה וחוצפה.
05/02/2004  |  מושיק קוברסקי  |   מאמרים
בשונה ממרבית חגי ישראל, ט"ו בשבט הינו חג דינאמי שמשמעויותיו השתנו בהתאם לרוח התקופה ולערכיה. בתחילה ציין התאריך את הבסיס לחישוב היבול השנתי של הפירות לצרכי הפרשת מעשר, לאט לאט לבש ט"ו בשבט בגדי חג בו מעלים על נס את תרומת הצומח לחיינו, ובסוף המאה ה-19 עם ראשית הציונות, קיבל החג את משמעותו הנוכחית כחג הנטיעות, סמל לאחיזתנו בקרקע.
04/02/2004  |  עו"ד עדינה חכם  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
בעז שפירא
בעז שפירא
נכון לרגע כתיבת שורות אלה מצטיירת התמונה העגומה היא שהחמאס לא הושמד וישראל מצויה במשבר רציני, מאות חללים מסרו נפשם בקרב ואלפים נפצעו
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 347/88, איוון דמיאניוק נגד מדינת ישראל. השופטים מאיר שמגר, מנחם אלון, אהרן ברק, אליעזר גולדברג, יעקב מלץ. 29 ביולי 1993
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il