בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
ללחוץ על הכפתור ולראות קסם
|
איך לבצע פילוח נכון של קהלי יעד ולמצוא את הכפתורים שישיגו מהם תגובה
|
לבדוק מה חשוב ללקוחות שלכם וממה הם מפחדים [צילום: AP]
|
|
|
|
|
הרבה פעמים דיברו איתכם על קהלי יעד. מהם קהלי יעד ומה החשיבות העצומה שלהם בכל הנוגע להצלחת העסק שלכם? הדבר הראשון שעליכם לעשות כשאתם רוצים לפנות לקהל הרחב, הוא לפלח את סוגי הקהלים. אם את קוסמטיקאית, גברים הם לא קהל היעד שלך. נשים הן קהל היעד הנכון עבורך. עד כאן זה ברור ואלמנטרי. אך אילו נשים? באילו גילאים? מאיזה תחום סוציו-אקונומי? ולמה לא בעצם גברים - גברים מודעים לעצמם, שרוצים טיפוח ובעלים לנשים שחשוב להם שנשותיהן תהיינה מטופחות... לאחר שתפלחו את כל הקהלים הרלוונטיים עבורכם, עליכם להשיג את כל הנתונים עליהם בדרך של סקרים. יש לנסח שאלות בנושא ולשאול אותן את קהל היעד שלכם. כך תגלו מה מניע אותם, למה הם מגיבים, מה חשוב להם וממה הם מפחדים. אלו הם ה"כפתורים" של אותו קהל היעד. כעת כל שנותר לעשות הוא "ללחוץ" על הכפתורים האלה וראה איזה קסם - אתם ישר מקבלים תגובה. התגובה תבוא בצורה של פנייה של לקוח פוטנציאלי חם, מתעניין ומוכן לסגירה. במהלך המכירה אתם שוב משתמשים בכפתורים וכך מראים ללקוח שיש לכם תשובה לבעיה שלו. דוגמה פשוטה לחשיבות הסקרים לקהל היעד הנכון: ניקח שוב את הקוסמטיקאית. היא פילחה קהל יעד - נשים מעל גיל 50, ולאחר סקר ל-30 נשים, היא גילתה שהנושא שהכי מטריד את קהל היעד הזה הוא קמטים. היא הוציאה פלייר שכתוב עליו בגדול: "מוטרדת מקמטים? שיטה חדשנית וזולה לטיפול בקמטים". את הפלייר הזה היא חילקה במספר מועדוני נשים באזור מגוריה ומיד קיבלה עשרות פניות. מאחר שאותן נשים אכן מודאגות מהקמטים, אך הן גם צריכות לטפל בנושאים אחרים כמו הסרת שיער, פדיקור ומניקור, היא מצאה את עצמה עמוסה בלקוחות חדשות שפוקדות באופן קבוע את המכון שלה. ללא סקרים שנשלחים לקהלי היעד שלכם ולחיצה על ה"כפתורים" שלהם, אתם לוטים בערפל. אולי תצליחו, ואולי לא. אל תיכנסו להלך רוח ששיווק זה עניין של מזל או שזה תחום רק למומחים אמיתיים שעולים הרבה מאוד כסף. במקום זה פלחו וסיקרו, גלו ופעלו בהתאם. התוצאות יבואו מיד.
|
תאריך:
|
31/05/2010
|
|
|
עודכן:
|
31/05/2010
|
|
רועי קיש
|
ללחוץ על הכפתור ולראות קסם
|
|
לעיתים קרובות אני שומעת את הטענה כי "הילד לא קורא ולכן הוא כותב בשגיאות". זוהי טעות. גם מתוך הניסיון בשטח וגם מתוך מחקרים עולה, שאין קשר בין שליטה בקריאה לשליטה בכתיבה.
|
|
|
כבר מימי משה רבנו בהנהיגו את בני ישראל במדבר, נקבעו כללים כיצד צריך לשפוט את העם - וכך כתוב בספר שמות, פרק י"ח פסוק כ"ו: "ושפטו את העם בכל עת. את הדבר הקשה יביאון אל משה, וכל הדבר הקטון ישפטו הם".
|
|
|
הנה מוטלות גופותיהם. שורה אופקית אחת. מצבה חיה-מתה לנוראותיה של מלחמה. הנה הם, "פעילי השלום" – במירכאות ובלעדיהן – שנשאו, בעל כורחם, בנסיבות שהם היו אחראים ליצירתן, בתוצאות מעשיהם.
|
|
|
מי שביקר, כמונו, בעיירת הנופש הקסומה, ברילוצ'ה, בפטגוניה שבצפון-ארגנטינה, התרשם מן הסתם לא רק מאתריה ונופיה המרהיבים, אלא גם מהחוויה הקולינרית שהיא מזמנת לאורחיה: מבשר משובח שבמשובח, דרך יין מבציר צעיר, ועד לשוקולדים וגלידות שאין להם מתחרה.
|
|
|
לכאורה זו סתם תוכנית רדיו, משעשעת למדי, שעה של פטפוטים לפני הצהריים. לא צריך להתרגש. אך כאשר נוצרת תחושה, לא מחייבת, שמדובר במשהו החורג מן העניין עצמו, כדאי אולי להתייחס. לכן מתבקש להוסיף עוד מילה ל"מילה האחרונה".
|
|
|
|