נפל דבר בישראל.
לקרוא את החלטתו האחרונה של בג"צ בפרשת עמנואל ולא להאמין.
שפה שכזו מעולם לא ננקטה על-ידי שופטי בג"צ כלפי רבנים - בוודאי לא כלפי הרב
עובדיה יוסף.
תזכורת: הנה מה שאמר הרב עובדיה יוסף בעבר על שופטי בית המשפט העליון:
"אלו קוראים לעצמם בית משפט עליון? לא שווים. בבית משפט תחתון צריך לשים אותם. בשבילם ברא (הקב"ה) את כל הייסורים שבעולם. כתוב שאם יש פורענות, צא ובדוק שופטי ישראל. כל מה שישראל סובלים, רק בשביל הרשעים האלה. ריקים ופוחזים. שפחה כי תירש גבירתה. מה הם יודעים? הם לא יודעים לקרוא משנה אחת כמו בני אדם. ילד שלנו בן שבע-שמונה יודע יותר טוב מהם ללמוד תורה. אלה שמו אותם בבית משפט עליון. מי בחר בהם? מי עשה אותם שופטים? שר המשפטים צר ואויב, הוא אהב אותם והוא המליץ שצריכים לבוא אצל הנשיא והנשיא שם אותם שופטים. מה, עשו בחירות? מי אמר שהעם רוצה שופטים רשעים כאלה? כולם סוררים ומורים. אין להם לא דת ולא דין. כולם בועלי נידות. כולם מחללי שבת. אלה יהיו השופטים שלנו? עבדים משלו בנו". עד כאן הציטוט - וזו רק דוגמה אחת מתוך רבות.
בעקבות דבריו של הרב עובדיה שקל היועץ המשפטי לממשלה להעמיד אותו לדין פלילי, ובג"צ עצמו נתן אף הוא דעתו על ההתבטאויות הללו של הרב, ולאחר שהביע מורת-רוח קשה מהדברים הסכים בדוחק רב לסגירת התיק.
אלא שכידוע, הימים אינם ימים רגילים לבג"צ, ורצוי לו לבג"צ בימים טרופים שכאלה לשכוח את הקללות והעלבונות שהטיח בו הרב עובדיה.
הנה הכבוד שמשפיע בג"צ על הרב עובדיה היום:
"בפתח הדיון שקיימנו היום בבקשה על-פי פקודת בזיון בית המשפט, הודיע עורך דין גרין, בא-כוחם של ההורים, כי מתוך כבוד לבית המשפט ופסק-דינו, נעשו מאמצים אליהם נרתמו מרן הגר"ע הרב עובדיה יוסף שליט"א והאדמו"ר מסלונים שליט"א, וגובשה הסכמה מתוך כוונה 'להביא לאחדות ואהבת ישראל בין כל תושבי עמנואל' (לשון המקור)". (הערה לשונית: באמירתו לעיל של בג"צ - "הגר"ע הרב עובדיה יוסף" - יש משום כפילות: הגר"ע פירושו הגאון רבי עובדיה - כלומר שהיה על בג"צ לומר:
הגר"ע יוסף או לחילופין:
הגאון רבי עובדיה יוסף).
מכל מקום, אם ניתן איכשהו לטעון כאן שבג"צ נקט תארי כבוד לפני ואחרי שמו של הרב עובדיה - אם ניתן לטעון כך משום שכך הוא הוצג בפני בג"צ על-ידי בא-כוח ההורים, הנה בפיסקה אחרת באותה החלטה אומר בג"צ כך:
"אנו מברכים על יוזמתם של גדולי הדור לנסות להשכין שלום, אחווה ורעות בין כל המחנות הניצים". כאן כבר אי-אפשר לטעות: עכשיו גם בעיני בג"צ עצמו הרב עובדיה הוא
גדול הדור.
הרי יכול היה בג"צ לומר "הרבנים" או "המנהיגים" וכיוצא באלה מונחים שאין עימם התבטלות, אבל לא: בג"צ החליט שהשעה כשרה לפנות אל הרבנים בלשון הערצה עיוורת - משל היה גם בג"צ עצמו צאן-מרעיתם.
ונא לא להקל ראש בדבר: השופטת
עדנה ארבל, שישבה בהרכב לצידו של ראש ההרכב השופט
אדמונד לוי, חתומה כאן על החלטה הפונה בתואר
גדול הדור למי שקבע שאסור לגבר לעבור בין שתי נשים, כי מי שעובר בין שתי נשים כאילו עבר בין שני חמורים.
ממש פנטסטי: זה מצביע לעברם כבועלי נידות ורשעים ועבדים וריקים ופוחזים - ואלה מצידם מתפלשים בעפר רגליו בלשון חנפים וקוראים לו גדול הדור.
והוא אכן גדול הדור.
כי איש מלבדו לא יכול היה להוריד אותם מהעץ הגבוה שעליו טיפסו.