|
שמואל אבואב. עזוב את כ"ץ [צילום: ששון תירם]
|
|
|
|
|
שלום רב,
עוד שבוע קשה עבר על כוחותינו בכבישים: הרוגים, פצועים קשה, ואני לא צריך לפרט עוד. מן הסתם אתה שולט בפרטים. אתה ודאי שואל את עצמך למה אני פונה אליך. הרי לכאורה הכתובת היא משרד התחבורה והעומד בראשו. אז זה בדיוק העניין.
כבר מזמן זה מפריע לי, אבל לא מצאתי הזדמנות לומר לך. קמפיין הרדיו האגרסיבי שלכם, שמופנה ישירות נגד שר התחבורה ישראל כ"ץ, צורם לי באוזניים.
בכל פרסומת שלכם ברדיו אתם פונים ישירות לכ"ץ ומבהירים לו את אחריותו האישית למספר ההרוגים בכבישים. פעם אחת אתם מזהירים אותו שלא להגיע ל"מספר המוות של ישראל", שהוא מספר ההרוגים בשנה הקודמת, בפעם אחרת אתם מטילים עליו את האחריות למספר ההרוגים בפריפריה, וכך בכל פרסומת: אתם מתקיפים אותו אישית, כאילו הוא נוהג בכל הרכבים שנוסעים כרגע בכבישים. לפני שנה, כשכץ רק נכנס לתפקידו, הגדלתם לעשות ומרחתם את תמונתו על פני מודעות ענק בעיתונות כשאתם מטילים עליו את האחריות לתאונות בסגנון הבוטה ביותר שיכול להיות.
אני יודע שישראל כ"ץ הוא שר התחבורה, ושבאחריות משרדו לדאוג, בין השאר, גם לנושא הבטיחות בכבישים. אני יודע שלשר יש השפעה על היקף התקציב שיוקדש למלחמה בתאונות ועל הדרכים שיינקטו לצמצומן, ובכל זאת, מר אבוהב, לא הכול אישי.
השר כ"ץ אינו האחראי הישיר למספר ההרוגים בכבישי ישראל. כץ לא אשם שטל מור, הנהג שדרס למוות את שניאור חשין, היה שיכור ומסומם וברח מזירת התאונה כשהוא משאיר את חשין מדמם למוות. כץ גם לא אשם שנהגים פלשתינים נוהגים בפראות בכבישי יו"ש, ושנהגים בדואים משתוללים בכבישי הנגב.
'אור ירוק', העמותה שבראשה אתה עומד, מוגדרת 'עמותה לשינוי תרבות הנהיגה בישראל'. הרי אתה תופתע מאוד אם יתפרסם קמפיין שיטיל עליך אחריות אישית לתרבות הנהיגה הקלוקלת של הנהג הישראלי. תרבות נהיגה היא תוצאה של מכלול גורמים שבאחריותם של משרדי ממשלה, בתי המשפט, מערכות החינוך ועוד. האחריות לשינוי תרבות הנהיגה נופלת על כל הגורמים הללו, אבל מעל כולם - על הנהג.
עִזבו כבר את ישראל כ"ץ. תתמקדו באוחזים בהגה!
קיץ בטוח