|   15:07:40
  ענת פרסמן  
אשת יחסי ציבור פרומו - מקבוצת קומליין אחזקות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

סקרים - לא מה שחשבת...

כאשר קופצים קדימה לביצוע - זה יהיה בערך כמו לנסות למצוא יהלום בחושך מוחלט. דרושה עבודת הכנה טובה לפני כל פעולת קידום והיא כוללת סקרים. הנקודה היא - דע לפני שאתה מקדם!
27/10/2010  |   ענת פרסמן   |   מאמרים   |   תגובות
סקר עצמי וזול [צילום: AP]

כמה פעמים שמענו על לקוחות שבזבזו הון על פרסום כזה או אחר, שבסופו של דבר לא סיפק את הסחורה? משהו פוספס ואפילו קשה להגדיר מה. לפעמים זה קורה לבעל העסק פעם אחר פעם ואז הוא נאלץ להגיע למסקנה שזה לא תמיד עובד ובכלל, אי-אפשר לדעת מראש איך זה ישפיע על המכירות ולמה להשקיע...

המשימה העיקרית של כל פריט קידום היא ליצור דרישה ולגרום למכירה. אם אתה יוצר נניח פרסום לחנות לבגדי נשים, המטרה היא ליצור דרישה עבור החנות. אם המטרה היא ליצור דרישה לשירותי מחשוב ענן, המטרה היא ליצור דרישה לשירות ולמכור אותו. אם כך, איזו פרסומת תשיג מטרה זו? כיצד אשכנע את הקהל שהוא צריך ל...

ובכן, מניסיוננו, למדנו שדרושה עבודת הכנה טובה ושהיא כוללת סקרים. כאשר קופצים קדימה לביצוע - זה יהיה בערך כמו לנסות למצוא יהלום בחושך מוחלט. כל-כך הרבה החלטות צריך לקחת - מה המסר הנכון, איך לנסח אותו, איזה אימג', באיזה ערוצים לפרסם, באיזו תכיפות, עלויות... המאמץ גדול, לכן אפשר לסכם ולומר שהעיקרון הנכון הוא: דע לפני שאתה מקדם!

סקרים הם הדרך הפשוטה לדעת מה אנשים רוצים, או מה הם מוכנים לקבל, או למה הם יאמינו. יכול להיות שאתה נמצא קרוב מאוד לקמפיין הנכון ואפילו לא יודע על זה. זה יהיה כמעט כמו לקדוח במעמקי האדמה במרחק חצי מטר מבאר נפט ולמצוא שם חלל ריק, כאשר היית יכול להשיג באר נפט בשווי מיליונים.

בדרך כלל, הנטייה של בעלי עסקים, ובמיוחד בעלי עסקים קטנים-בינוניים, היא להתרחק מכל מה שקשור לסקרים. זה נחשב יקר, מסובך ולא מעשי. הפעם רציתי להעלות כמה רעיונות לביצוע סקרים בדרך באמת פשוטה שיכולה להתבצע על-ידי כל אחד בעלות כמעט אפסית.

1. חשבוניות – עיברו על חשבוניות מהחודשים האחרונים. תלוי כמובן מה מחזור העסק, בעיקרון צריך לוודא שיש מספיק חשבוניות על-מנת שניתן יהיה להסיק מזה מסקנות תקפות. אם בעסק יש תנועה, נניח, של כמה מאות לקוחות מדי חודש, ייתכן שחשבוניות מהחודש האחרון יספיקו. בידקו מה היה המוצר הפופולרי והנמכר ביותר, מי בעיקר קנה אותו (סוג לקוחות, אזור מגורים או כל חתך אחר שתבחרו). הנתונים שיתקבלו ילמדו את בעל העסק מה הלקוחות שלו מחשיבים כבעל ערך. בינגו! זה בדיוק מה שעליו לקדם בפרסום. לדוגמה: בעל רשת הנעלה גילה שהמוצר הנמכר ביותר, בכל הארץ, היה נעלי ילדים לגילאי חצי שנה עד שנה וחצי מפירמה בשם "בייבי-בם". רוב החשבוניות נרשמו על שם נשים, והנה מידע בעל ערך. הוא יקדם את נעלי הילדים ויפנה את הפרסומת לנשים ולאימהות שמן הסתם הן אלה שמבצעות את החלטת הקנייה ואת הרכישה עצמה.

2. סיפורי הצלחה - לכל בעל עסק צריך להיות מאגר סיפורי הצלחה של לקוחות מהעבר. בידקו את סיפורי ההצלחה מתקופה מוצלחת במיוחד של העסק. גלו מה אנשים העריכו במידה הרבה ביותר ואז היפכו את הדבר לפריט פרסומי. לדוגמה: בחברה המספקת שירותי מחשוב ענן (תוכנות כשירות) רוב סיפורי ההצלחה מחודש מאי, שהיה חודש שיא במכירות מאז תחילת השנה, היו של לקוחות שקנו מנוי לתוכנת ניהול לקוחות (CRM). הם סיפרו שהתוכנה שיפרה באופן משמעותי את יעילות העסק ואת המכירות. אפשר, אם כן, להשתמש בנתון הזה ולקדם תוכנות CRM, מסתבר שזה מה שיגרום לקהל להגיב.

3. קידום מהעבר – בעלי עסקים מתנסים במשך השנים בסוגים שונים של קידום. בידקו מה נתן הכי הרבה אחוזי תגובה, מה גרם לעלייה במכירות וחיזרו עליו. פשוט מאוד.

סקרים זה לא בשמיים. סקרים הם אך ורק "בחינה קפדנית של דבר מה בכללותו ובפרוטרוט". אנו למדים לגבי נושא כלשהו על-ידי בחינת הפרטים (נשאלים, חשבוניות, סיפורים ועוד ועוד). אם רק נזכור את הפשטות שבעניין, נוכל להשתמש ביעילות בכלי חשוב זה.

אז... מה עכשיו? סביר להניח שברגעים אלה סיימת לקרוא את המאמר ואמרת לעצמך: "זה נשמע כל-כך פשוט ונכון - יאללה, זה מה שאני הולך לעשות!", אבל בעוד רגע יצלצל הטלפון, ייכנס לקוח, הסחורה לא תגיע... ובינינו, זה פשוט לא יקרה. זה בסדר, כולנו מתנסים בהחלטות שבאות והולכות, אלא שהפעם אסור לך לוותר מפני שסקר הוא באמת דבר חשוב מדי. קנה את השירות מחברה אמינה ולא יקרה. אין סיבה לשלם מחירים מנופחים עבור מידע שניתן כאמור להשיג בדרכים פשוטות ומהירות.

בהצלחה!

הכותבת היא אשת יחסי ציבור ב"פרומו", חברה לניהול פרויקטים בשיווק, מקבוצת קומליין.
תאריך:  27/10/2010   |   עודכן:  28/10/2010
ענת פרסמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בימים אלה אנו נמצאים עדיין בתוך פסטיבל הצהלה להירצחו של רבין. פסטיבל זה החל מיד עם הרצח. במוצאי שבת 4.11.95 השתתפה השחקנית יונה אליאן בערב ראיונות במתנ"ס בהתנחלות אריאל. כשהגיעה ההודעה על הרצח, הגיבו חלק מהיושבים באולם בקריאות שמחה ומחיאות כפיים (מתוך כתבה באתר NRG ב-6.11.95).
27/10/2010  |  רון וייס  |   מאמרים
בנייה בלתי חוקית
27/10/2010  |  ציפי לידר  |   מאמרים
"בוא לקבל את המכונית החדשה שלך", מודיעים מסוכנות טויוטה. יום חג, לאחר כארבע שנים עם הקורולה GLI הישנה (שנת 2007), מתחדשים לקורולה חדשה (שנת 2010). יש ציפיות, ארבע שנים של קידמה והתחדשות טכנולוגית מרשימה בכל סוגי הרכבים אמורה להתבטא גם בקורולה החדשה. אומנם המרחב הפנימי והעיצוב החדש מרשימים, אך מבחינה טכנולוגית מסתבר שהציפיות היו גבוהות מדי, לכן גם האכזבה גדולה.
27/10/2010  |  מוטי פלד  |   מאמרים
כמה מילים על יוסי שריד
27/10/2010  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
ביום חמישי (28.10.10), זה ינחת שוב על תושבי ירושלים והמבקרים בה. רחובות עיקריים במרכז העיר ייחסמו החל בשעה 12:00 לתנועת כלי רכב. שוב פקקי תנועה, עיכובים, נהגים עצבניים ופגיעה בחופש התנועה של התושבים.
27/10/2010  |  מנחם רבוי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il