|   15:07:40
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

הטור של פריצי

מטפסים לשמיים בזכות המושבעים קורא התיגר מבת-ים רובה זעיר לביורוקרטיה גדולה סוללים בת"א
03/12/2010  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: AP]

גדולים מכולם

הרב שך, מייסדה של ישיבת פונוביץ' בישראל וממנהיגי הציבור החרדי-אותודוכסי, נהג לומר על חב"ד שמכל הדתות הזרות היא הכי קרובה ליהדות.

כבכל שנה מהווה חנוכה חג משמעותי לפעולתה של חב"ד. אין כמו השילוב בין מופעי אור וחושך, אש ונרות בכדי להראות להמונים אלהים של מי יותר גדול. ואכן, מאות חנוכיות המתנוססות לגובה 3 מטרים מוצבות בכל שנה בחוצות ערי ישראל, להזכיר לציבור את הנס, שבמקור היה אומנם פח שמן קטן, אבל אצל חסידי חב"ד הוא הפך כבר לשדה נפט וגז ימי ענק. כי אין אצלם מתון או צנוע או שלא לכותרות.

ויש להם גם חנוכה היי-טק דיגיטאלי: בת"א העמידו השבוע צעירי חב"ד חנוכיה סולארית חדשנית, מה שמייתר את הצורך בשריפת שמן זית בחנוכיות ומקטין את זיהום האויר ולכן מתאים גם לירוקים וגם לשמאלנים (אלא אם מדובר בשמן זית אורגאני שנרכש מפלשתינים, ואז זו שאלה אחרת).

הגדיל לעשות מעל כולם איש חב"ד יעקב גלויברמן, יהודי חביב וצדיק אמיתי, שהשכיב על צלע הר הזבל של חיריה חנוכיה חשמלית המתנוססת לגובה 55 מטר, שיא עולמי לגובה בחנוכיות יהודיות מדגמי עוג וגולית. אילו היה פח השמן המקורי של החשמונאים מתגלה כיום, הוא היה מתבייש בעצמו מול כל המונומנטים והפסלים הענקיים הללו.

מה אגיד לכם, כל הכבוד לחב"דניקים הללו שמראים לכולם. יום אחד, כשהם יהיו גדולים, הם יקימו גם את הקתדרלה הכי גבוהה בעולם.

בזכות המושבעים
[צילום: סוכנות סאן]

השירות הבסיסי של סלקום קרס, מה שלא ימנע מהחברה הזו להמשיך ולגבות מכם קנס של אלפי שקלים אם תבקשו להתנתק ממנה. מה לא נאמר על החברה הזו (ואחיותיה), בנוגע לשיטתה להעלות מחירים אחרי שנחתם החוזה, למכור מכשירים במחירים מפולפלים ולהכשיל לקוחות בחוזים מורכבים. רק שאת הדבר הבסיסי והפשוט ביותר עליו היא גובה סכומי עתק היא לא הצליחה לעשות. לספק למנוייה תקשורת יציבה. וזו חברה שגוזרת לכיסה רווחים של מאות מליוני שקלים בכל רבעון – ומצפצפת בקביעות על הציבור.

עכשיו יוגשו נגדה, ובצדק, תביעות יצוגיות ושוב עולה הצער על שאין לנו בארץ משפט מושבעים: תנו לחבר מושבעים לדון בתביעה כזו נגד סלקום, והיו בטוחים שאחרי פסק הדין שלהם לא תהיה יותר בארץ שום חברה שתעז להתנהג איתכם כמו שסלקום התנהגה ומתנהגת.

זו בעצם הסיבה מדוע בארה"ב חברות הענק מתייחסות ברצינות לתלונות הציבור: הן זוכרות מי מרכיב ביום הדין את חבר המושבעים.

פקידות גדולה, רובה זעיר
[צילום: AP]

משרד הפנים הודיע עכשיו לכל מחזיקי הרשיונות לרובה זעיר (0.22) כי עליהם לספק למשרד אסמכתא לכך שהם עומדים ב"תבחינים" כדי שרשיונם יחודש. המשרד לא שלח את התבחינים החדשים (וגם לא ניתן למצוא אותם באתר האינטנט שלו), אלא רק הודעה תקיפה שאם לא יעשו זאת הם מתבקשים למסור ולהפקיד את הנשק שלהם במשטרה.

הסיפור פשוט: מדינת ישראל החליטה להחרים ולהלאים את כל רובי הטוטו במדינה. אז היא פשוט לא מחדשת רשיון למי שמחזיקים ברשיון וברובה כזה מזה שנים, אלא אם יוכיח פתאום שהוא חבר קבוע באיזו נבחרת ומועדון קליעה, רק שהנבחרות והמועדונים לא משתמשים בכלל ברובה כזה. לאימוני קליעה ותחרויות יש רובה זעיר מסוג אחר לחלוטין, כך שמדובר במשימה בלתי אפשרית או בתרגיל שקר. זה בערך כמו להודיע לכל בעלי הסובארו בישראל שלא ישלח אליהם רשיון מכוניתם לחידוש אלא אם יוכיחו למשרד התחבורה שהם חברים גם במועדון דאונים.

איש אינו מבין את ההגיון הממשלתי הזה. בישראל יש 150,000 אקדחים ברשיון (ועוד 10,000 אקדחים במגזר הלא יהודי) ובהם לא נוגעים. רובי טוטו יש רק 3,200 (ועוד כ-1,000 במגזר הלא יהודי). שום אישה לא נרצחה ברובה טוטו בשנים האחרונות, שום שוד בנקים או עסקים לא התבצע עם רובה טוטו ומכל כלי הנשק במדינה הרובה הזעיר (זה שמו) הוא הכי פחות בעייתי ולא מעורב בשום פשעים, אבל דווקא אותו המדינה מחרימה ומורידה מהכביש.

מה שמדאיג במיוחד זו הדרך בה זה נעשה: למעשה לוקחים לך רכוש, את הרובה שעלה לך אלפי שקלים, אבל כדי שלא לשלם לך פיצויים על שוויו, פשוט לא מחדשים לך את הרשיון ואז אתה חייב למוסרו למדינה במתנה. יש מדינות בהן הדבר הזה לא יעלה על הדעת, ויש מדינה בה הדעת היא רק איך לעשות דברים כאלה.

בינתיים, אם זה מנחם מישהו, הנשק בשוק השחור, אקדחים, מטולים, רימונים ותתי מקלעים, נשאר מחוץ לתקנות. המדינה הרי נוגעת רק במי שרשום אצלה ומשלם לה אגרה. טיפשים: עברו לשחור. ובכל התחומים.

פרויקטים ציבוריים
[צילום: פלאש 90]

שר התחבורה הודיע שבקרוב יחל ביצוע פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב ע"י המדינה. אשרי יושבי גוש דן וכל הערים בהם היא תעבור. כרגע זה אמור לעלות 10 מיליארד. בסוף זה בטח יעלה 15 מיליארד, אבל מה זה עוד 5 מיליארד? כמה בתי חולים חדשים? לימודים חינם לכל הסטודנטים בכל האוניברסיטאות? כסף קטן.

השאלה היא רק כמה שנים זה יקח. יש הטוענים 4 שנים. יש הגורסים 5. יש אחד שמתעקש שזה יקח מינימום 8 שנים, כי הוא שמע שיקחו לפרויקט את מומחי סלילת הרכבת הירושלמית, שבינתיים מחזיקים בשיא העולמי לעיכוב במריחת פסים על אספלט.

ואני, שאינני מבין בזה כלום, אתן לכם רק נתונים לחישוב:
את נתיבי איילון והקמת החברה שתסלול אותם יזם והגה והתחיל יהושע רבינוביץ', מי שהיה ראש עיריית ת"א עד 1974, השנה בה הפסיד את הבחירות לשלמה להט.

פרויקט נתיבי איילון אמור היה להסתיים בתוך 10 שנים והחברה שמנהלת אותו הייתה אמורה להתפרק. כידוע לכל הפרויקט עדין נסלל והחברה עדין קיימת ובועטת. עכשו עשו חשבון: אם מאז 1974 ועד היום טרם חלפו 10 שנים, כמה שנים להערכתכם יקח למדינה לסלול את הרכבת הקלה בת"א?

בין הפותרים נכונה יוגרלו כרטיסי נסיעה לרכבת הקלה בירושלים.

קורא התיגר מבת ים

לפני שנה עצרה המשטרה לנוכח מצלמות הטלוויזיה והתקשורת את שלמה לחיאני ראש עירית בת-ים. מעצר תחילה, מעצר בית בהמשך, הרחקה ממשרדו ועבודתו בעירייה – והכל ברעם ותופים ותקשורת.

עברה שנה והתרסתו הפומבית והבוטחת של לחיאני בזמנו, שמדובר בברווז ועלילת שווא, מתחילה להסתמן כדבר היחיד האמין והמבוסס בפרשה הזו. עובדה: שנה תמימה חלפה ואין לא כתב אישום ולא חצי כתב אישום והמהדרין יוסיפו שאין למשטרה עליו אפילו לא דוח חניה ללא כרטיס.

השבוע העלה לחיאני את ההימור. הוא עתר לבג"צ בדרישה לחייב את המשטרה להעביר את כל החומרים שבידיה לפרקליטות כדי שיוגש נגדו כתב אישום, אם יש לה על מה, או להודות בפומבי ולהודיע לציבור שחקירתה לא העלתה דבר ואין שום יסוד לטענות נגדו. לחיאני טוען בבג"צ כי המשטרה הכפישה את שמו והוציאה דיבתו רעה, ועכשו עליה לפרוע את השטר ולהציג ראיות, או לכרוע ולבקש סליחה.

הדברים נכונים, וכל התחמקות משטרתית מהעברת החומר לפרקליטות תומכת בטענת לחיאני שהכל היה רדיפת כותרות והתנהגות משטרתית פסולה, כולל החלק של מעצרו המתוקשר מול מצלמות הטלוויזיה ובנוכחות ילדיו.

קריאת התיגר הפומבית שלו נגד המשטרה מדהימה, כי ברור שהוא נתן תמריץ לכל קצין וחוקר במשטרה לחזור ולחפור ולחפש עליו חומרים. אבל אם הם לא ימצאו דבר ולא יביאו ראיות, אז בהחלט יתכן ולחיאני יכנס לזכרון העם הזה לא כמי שהפך את בת ים לעיר שמותר ואפשר לגור ולחיות בה, אלא בעיקר כמי שלימד את המשטרה פרק יסוד בהלכות כבוד האדם.

תאריך:  03/12/2010   |   עודכן:  03/12/2010
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוא"ב
3/12/10 17:46
2
משה, עורך-דין
4/12/10 00:43
3
משה, עורך-דין
4/12/10 06:19
 
לא עו"ד טיפש
4/12/10 11:41
 
משה, עורך-דין
4/12/10 17:46
 
צבי שטרן-מנסיוני
5/12/10 08:33
 
משה, עורך-דין
5/12/10 09:18
4
ביבי זה שמאל
4/12/10 12:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעידן הנוכחי, בחברה ההישגית בו אתה המנהל נחשף מדי יום לאנשים שבניהם ישנם כאלו העשויים להשפיע על הצלחתך,ואף לשנות את מהלך חייך,עלייך להעביר מסרים קצרים ומדויקים בזמן קצר.
03/12/2010  |  מתי עובדיה  |   מאמרים
מושג ה-"סיכון" הפך בעשור האחרון לבסיס המקובל להערכת הבקרה בארגון וכן לנקודת המוצא לביקורת הפנימית. זיהוי הסיכונים הראשוני, שנעשה על-ידי סקר סיכונים, מצביע על הסיכונים הקיימים אשר מוערכים על-פי הנזק שהם עלולים להסב לארגון ועל-פי הסבירות להתרחשותם. עבור המבקר הפנימי, סקר הסיכונים מלמד על האופן שיש לערוך תוכנית ביקורת רב שנתית עבור הארגון, ובעת הביקורת עצמה, מכוון את המבקרים אל הליקויים הקיימים.
מה בין סוקרטס ליוסף הצדיק? ידועה אימרתו של הפילוסוף היווני הנודע סוקרטס, כאשר נתפס למרבה הבושה במעידה על חם, בניגוד לפילוסופיה המוּסרנית שלו: "עכשיו אני סוקרטס האדם, לא הפילוסוף". תנועת ההשכלה באירופה, שצעדה בעקבות התרבות היוונית, שידרגה אימרה זו בפתגם הידוע שלה, שהפך לסיסמת התנועה: "הֱייה יהודי בביתך, ואדם בצאתך".
03/12/2010  |  ציפי לידר  |   מאמרים
התקלה-רבתי של סלקום - הניתוק הגדול - סחטה המון שמחה לאידה של החברה וגם אנחות רווחה של המתלוננים על שעבודם לטלפון הנייד.
03/12/2010  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
טכנולוגיה שיתנה ומשנה את חיינו בכל יום מחדש. אנו רואים זאת החל משיפורים משמעותיים בטכנולוגיה רפואית מצילת חיים ועד שימושים חברתיים ועסקיים ברשת האינטרנט. עולם האינטרנט משתנה בקצב מסחרר. אם בעבר חשבנו על בניית אתר אינטרנט בנפרד מבניית בלוג כיום אנו נמצאים במקום אחר לגמרי. באופן די כללי ניתן לחשוב על בלוג ועל מרבית אתרי האינטרנט כאל אותו מוצר. איפה שהוא בשלהי עידן ה WEB 2.0 עברנו לשימוש באתרים אינטראקטיביים. אתרי אינטרנט מסוג זה, מאוד דומים לבלוגים מבחינת המבנה והמסוגלות הטכנולוגית. המשותף לשני המוצרים הוא די דומה, מערכת ניהול תוכן CMS המאפשרת כתיבת תכנים, עריכה והכי חשוב אינטראקציה עם הגולשים. במאמר זה, בחרתי להתמקד במערכת הבלוגים הנפלאה של בלוגר שעברה לאחרונה שינוי מרענן ולהציג את היתרונות והחסרונות של מערכת זאת ביחס למערכות בלוגים מוכרות אחרות.
03/12/2010  |  גלעד אלעזר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il