חבר הכנסת הרב אמסלם הוא התקווה של החברה הישראלית לבניית חברה צודקת יותר, שבה החרדים המזרחים יהיו חלק מהחברה, ולא ידחקו לשוליים על-ידי מפלגה שמקדמת נבערות ומסכנות, בקרב הציבור שהיא אמורה לייצג. החברה הישראלית כולה חיכתה במשך שנים למנהיג שיקום מתוך התנועה החרדית המזרחית, ישבור את המוסכמות החולות של חברה זו, ויזכה לאהדת הציבור.
מנהיג כזה צריך לצאת כנגד מגמת ההשתמטות של החרדים, צריך להוביל שינוי במערכת החינוך החרדית, ובאופן כללי צריך לעודד את החרדים להיות חלק פעיל ותורם בחברה הישראלית. אמסלם יכול להיות המנהיג הזה, ולכן עלינו כחברה לחזק אותו ולהשתמש בו כגשר לחברה החרדית המזרחית, שלמרבה הצער בגלל שס מתבדלת מהחברה הישראלית.
מנהיגי מפלגת שס מעולם לא באמת פעלו כדי לקדם את הקהילה שלהם, והמטרה המרכזית שלהם הייתה רק לשמור על מרכזי הכוח והתמיכה שלהם, תוך שהם מבטיחים לעצמם את מעמדם. מנהיגי התנועה מאז ומעולם זכו למעמד גבוהה כאשר הם שלחו את ילדיהם לחינוך אשכנזי, זכו למשכורות עתק, והמשיכו במניפולציה ובסחטנות של המערכת הפוליטית.
שס שמבטיחה לבוחרים שלה, בעיקר חרדים ואנשים מסורתיים מעדות המזרח, שוויון, ערכים מסורתיים וייצוג הולם, בפועל הובילה את הציבור שלה לתחתית החברה הישראלית, תוך שהיא מטפחת תלות במפלגה ובמנהיגיה. מוסדות החינוך של שס שאינם מעניקים לילדים כלים כדי להשתלב בחברה, שיטת הקצבאות שפוגעת במוטיבציה של החרדים לחפש עבודה, ומניעת ההתגייסות לצה"ל, הם רק דרך שבאמצעותה שס מבדלת את הציבור שלה מהחברה הישראלית, ומחזקת לכן את הנטייה למסכנות, ותלות במוסדות של המפלגה.
פרשת עמנואל חשפה את הפרצוף האמיתי של מנהיגי מפלגת שס, ששתקו ולא הגיבו לאור גילוייה ההפליה הנוראיים שהתגלו כלפי ילדות מזרחיות, שלמדו בבית ספר של החינוך החרדי האשכנזי. פעילי התנועה שהתראיינו בכל אמצעי התקשורת נהגו בפחדנות, כאשר במקום לגנות את האירוע בגדו במסורת המזרחית הדתית, ושמרו על שתיקה רועמת.
פעילי התנועה האשימו את הורי התלמידות המזרחיות ששלחו את ילדיהם לבית ספר דתי, במקום לצאת למאבק ציבורי צודק על הזכות של תלמידות אלה לשוויון ולחינוך הולם. מנהיגי ש"ס הצבועים, שרוב ילדיהם מקבלים חינוך אשכנזי, הקריבו את הציבור שלהם למען המעמד האישי שלהם, ואפשרו לתנועה החרדית האשכנזית להתעלל בילדות המזרחיות במשך חודשים ארוכים. שליחת ילדיהם לבתי ספר אשכנזים וההסכמה בשתיקה של מנהיגי התנועה להפליה כנגד ילדות מזרחיות אחרות, מסמלת יותר מכל את העובדה שהתנועה בחרה להשפיל את הציבור שלה ולדכא אותו, במקום להפוך אותו לציבור שווה זכויות כמו שהם מבטיחים יומם ולילה.
במפלגת שס מבינים ששינוי תפיסתי ורוחני, כמו שמציעה הרב אמסלם, עלול לסגור את הפערים שהם רוצים להעצים בין הדת המזרחית לחברה הישראלית, ולכן הם עושים הכול כדי להכפיש את שמו, ולחסל את ההשפעה הציבורית שלו. הרב אמסלם לכן צודק בקריאה הנרגשת שלו לשנות את הלכי הרוח בתנועה הדתית המזרחית, ולהיאבק במנהיגות הנוכחית של שס, שהוכיחה כי היא אינה באמת מייצגת את הציבור המזרחי המסורתי.
הרב בצדק קורא ליציאה לעבודה, להתגייסות לצבא ולחזרה לאותה דת מזרחית מיוחדת ואוהבת, שבראש ובראשונה הייתה ציונית, וקיבלה לחיקה באהבה את כל אלו שרוצים להיות יהודיים. פסק ההלכה האמיץ של הרב אמסלם שריגש כמעט כל מזרחי מסורתי, כאשר קרא לאשר את הגיורים של חיילי צה"ל, שהרבנות פסלה בלי בושה, הוא פסק הלכה שמשקף את היכולת של הרב להנהיג, ובאמת להחזיר עטרה ליושנה.
חייבים גם להדגיש שהדברים שהרב אמסלם אומר לציבור הדתי ופסקי ההלכה שלו, לא רק שאינם מנוגדים לרב
עובדיה יוסף, אלא הם יותר משקפים את רוח פסקי ההלכה’ שהביאו את הרב עובדיה למעמד הגבוהה שלו היום. רוחו של הרב עובדיה יוסף כפי שבאה לידי ביטוי בפסיקות המוקדמות שכתב בצעירותו, הייתה ליברלית וייצגה אנטי- תזה לחרדיות הקיצונית שהיום מקיפה באלימות את הרב, ואולי אף מכתיבה לו את הפסיקות שלו, שאינן דומות לרוח הדברים האמיצים שהוביל בצעירותו.