|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

איומי שווא: צונאמי מדיני

שוב מלחיץ השמאל את נתניהו, והפעם באיומי סרק על צונאמי מדיני, שנועדו לסחוט ויתורים נוספים תמורת לא כלום ארנס, סנדקו הפוליטי של נתניהו: "מדינות מעולם לא הוקמו על-ידי האו"ם ואין סיבה שזה יקרה"
13/04/2011  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
ראש הממשלה בנימין נתניהו. לחץ 'סרק סרק' [צילום: פלאש 90]

פילוסופיה מעשית מאוד (חלק ה')
אהרון שחר
אנחנו לא יודעים שאנחנו לא יודעים עד שאנחנו יודעים * והפעם: איינשטיין צדק * "השמאל הישראלי" - האידיאולוגיה האווילית ביותר בהיסטוריה האנושית! אין שום דרך לשכנע שמאלנים שרוצים להשמידם * למה איינשטיין צדק? כי אין סוף לאווילות האנושית
לרשימה המלאה

פזמון חדש בא למדינה: צונאמי מדיני. השמאל הישראלי המתפרק, שטרם הצליח לייצר מתווה של פתרון מדיני של ממש, שיוכל להיות מקובל על העם היושב בציון ועל הערבים, ממשיך במאמציו להכתיב למדינת ישראל כניעה ואיבוד נכסים אסטרטגיים, תמורת לא כלום. כלי הנשק העיקרי שלו הם איומי סרק, שרק שמותיהם מתחלפים. פעם הם דיברו על יום כיפור מדיני. עכשיו המציאה מכונת המילים והספינים השמאלנית, את סכנת הצונאמי המדיני.

לא לשווא בחרו הקופירייטרים של השמאל במונח צונאמי. הם השקיעו הרבה מחשבה בחיפוש אחר מונח שיבטא זעזוע בסדר גודל קוסמי, שאינו ניתן לעצירה, בדיוק כמו נחשולי הצונאמי הימי, ששום סוללה ושום סכר ושום היערכות אחרת לא יעצרו בעדו, והמוצא היחיד למי שמבקש להציל נפשו הוא להרים רגליים ולברוח.

מי אינו חוגג על הצונאמי המדיני ודורש בשמו עוד ועוד ויתורים ישראליים, שמבחינת הפלשתינים תמיד יוגדרו בלתי משמעותיים? שר הביטחון אהוד ברק המציא, כך נראה, את הצירוף הלשוני צונאמי מדיני כשהזהיר כי יתרחש כשתחליט מועצת האו"ם על הכרה במדינה פלשתינית בגבולות 67'.

החרה-החזיק אחריו עיתון השמאל הארץ, שבישר לקוראיו השבוע כי ראש הממשלה נתניהו "שוקל להסיג את צה"ל לעמדות חדשות בגדה המערבית, ולהוציא לפועל שורת צעדים נוספים, בניסיון לבלום את הצונאמי המדיני שעלול להתרחש בעקבות הכרה בינלאומית במדינה פלשתינית בגבולות 67' בעצרת האו"ם בספטמבר". וכמובן פרשני הבית של ידיעות, שאינם בוחלים בשום אמצעי להכות בנתניהו, בצדק ושלא בצדק, לרבות באמצעות הטלת אימה ואזעקות שווא חלולות בדבר 'התרחיש הקודר' והצונאמי המדיני הצפוי.

ההקפאה נמשכת
משה ארנס [צילום: פלאש 90]

גם אם נתניהו מנסה לעמוד מול הלחצים הכבדים מבית ומחוץ, הוא לא מצליח שלא ליפול ברשת שטווים השמאל, הקוורטט והאמריקנים לרגליו. בימים אלה הוקפאה הוצאת אישורי בנייה למגורי יהודים בירושלים שמעבר לקו הירוק ז"ל, ואילו בשאר חלקי יהודה ושומרון עדיין סובלים המתיישבים מתיגרת ידם ועוינותם של המינהל האזרחי וצה"ל, המשטרה והשב"כ, מה שמטמיע בלבם של פורעים פלשתינים, את התחושה כי הפעם 'דאווּלה מַענָה' (הממשלה איתנו).

על-רקע הפעלת הלחצים מבית ומחוץ על ראש הממשלה, טוב שקם סנדקו הפוליטי של נתניהו, השר לשעבר משה ארנס, שמנסה להרגיע ולהבהיר שהדיבורים על צונאמי מדיני אינם אלא התרעות שווא. תרגיע, מציע ארנס לבן טיפוחיו, וטוען במאמר שפירסם השבוע (הארץ, 12.4.11) כי יש לו "הפתעה נעימה" לכל ההולמים בתופי הצונאמי: "ישראל תמשיך להיות כאן בספטמבר וחודשים רבים אחריו, ולא צפוי לה חורבן דומה לזה שפקד את צפון יפאן".

בנימה אקדמית צוננת משהו, מזכיר המבוגר האחראי במחנה הלאומי, כי מדינות מעולם לא הוקמו על-ידי הכרזות באו"ם, ואין סיבה שהדברים ישתנו בעתיד. "ישראל לא הוקמה באמצעות החלטת האו"ם 181 מנובמבר 1947 אלא ע"י הכרזת העצמאות מפיו של דוד בן-גוריון ב-15 במאי 1948 ובאמצעות יכולתו של צה"ל להשתלט ולשלוט על שטחי המדינה החדשה".

לאמור, כל החלטה שתתקבל באו"ם על הכרתו במדינה פלשתינית, בגבולות קווי שביתת הנשק של 1949 וירושלים בירתה, לא תהיה בעלת תוקף רב יותר מאשר החלטה 1701 של מועצת הביטחון, שאסרה על החיזבאללה לבצע פעולות צבאיות בצפון לבנון, ולא יהיה לה משקל רב יותר מאשר להחלטה 3379 של העצרת הכללית ולפיה הציונות היא גזענות. "אם החלטה כזו אומנם תאושר, היא תספק תזכורת נוספת לאין-אונות ולחוסר הרלוונטיות של האו"ם בהתמודדות עם סכסוכים בינלאומיים", אומר ארנס, ובצדק.

מסכם ארנס: "חשוב להיות רגועים. לא ללחוץ על מתג הפאניקה. לא להקשיב לאותם דוברים ישנים ומוכרים שמופיעים מידי פעם עם יוזמה חדשה-ישנה, המציעה שישראל תצהיר שהוא מוכנה לסגת לגבולות 67'".

בקיצור, לא להיבהל. לשתות מים. להירגע. צריך אומנם לפעול בזירה המדינית כנגד יוזמה זו ולהסביר לארה"ב ולקוורטט כי החלטה באו"ם להכרה במדינה פלשתינית תציג שוב את המוסד הבינלאומי המאבד מיוקרתו ככלי ריק. אבל לא לאבד עשתונות, לא להיתפס לבהלה. תרגיע.

תעשיית ההפחדות

הפלשתינים אינם מוכנים לוותר על תביעתם המופרכת ל'זכות השיבה' שתציף את המדינה במיליוני פליטים; הם אינם כשירים לחלץ מפיהם את הביטוי: מדינת ישראל היא מדינת הלאום היהודי; הם לא מסוגלים להצהיר בפה מלא כי הפתרון שיושג יהווה את קץ הסכסוך וישים סוף לתביעות נוספות

תעשיית ההפחדות מבית מדרשו של השמאל ההולך ומתאדה (ששרידיו שולטים עדיין ביד רמה, רק בתקשורת ובמערכת המשפט, כאילו לא היו במדינה בחירות דמוקרטיות), אינה נותנת למציאוּת לבלבל אותה. עד כדי כך הם חיים בסרט, שהם מציעים לכבות את הדליקה באמצעות הטלת גלונים של דלק לתוכה. הפתרון ההזוי הוא פינוי חד-צדדי נוסף משטחים שבשליטת ישראל. העובדה שההתנקות החד-צדדית של שרון, לא הרשימה את העולם ורק הגבירה את תאוותם של החמאס וגרוריו, להגביר ירי קטלני לעבר ישראל, לרבות ירי טיל נ"ט לעבר אוטובוס ילדים צהוב - סוג של פשע נגד האנושות - אינה מעניינם. "הלקח מההינתקות מעזה", כתב הפרשן עקיבא אלדר (הארץ, 11.4.11), "הוא שהגיע הזמן להתחיל בפינוי ההתנחלויות מהגדה המערבית". מחרה-מחזיק אחריו אלוף בן (הארץ, 13.4.11): "יש הגיון במהלך חד-צדדי המחולל שינוי יסודי בשטח, ובסופו נקבע גבול חדש, כמו בעזה". קראתם נכון: הלקח של ירי רבבות הטילים שנורים מעזה מאז ההינתקות ובגללה, הוא שדרושה הינתקות נוספת. איזה הגיון צרוף! והרי הלקח הברור שמשתי התנתקויות חד-צדדיות שגזרנו על עצמנו ברוב איוולתו, מעזה ומלבנון, הוא בדיוק הפוך, שאין להתנתק ללא התחייבות כלשהי של האויב.

מיליוני המילים במאמרי ההפחדה בתקשורת הישראלית והעולמית, וביטויים כמו צונאמי מדיני, עלולים להוות מכבש לחצים שיכופף, במעט או בהרבה, את מחברו של 'מקום תחת השמש', וזאת חרף קביעתו כי גבולות 67' אינם ניתנים להגנה, מפני שעליהם, בפרברי כפר סבא ונתניה, עפולה ובית שאן, יוצבו כני השיגור של החמאס, על-פי תקדים עזה והצבת כנים בפאתי אשקלון ושדרות.

מי שאיננו רוצה טילים בתוך תל אביב, ירושלים וחיפה, חייב להבין תחילה, שהפלשתינים טרם בשלים לוותר על חלום פלשתין השלמה מן הים עד הירדן, וכל עוד לא יפנימו זאת, באמת אין עם מי ועל מה לדבר. זו מציאות נכוחה, ושום איומי סרק לא יטשטשו אותה, גם לא דיבורים על צונאמי מדיני. הפלשתינים אינם מוכנים לוותר על תביעתם המופרכת ל'זכות השיבה' שתציף את המדינה במיליוני פליטים; הם אינם כשירים לחלץ מפיהם את הביטוי: מדינת ישראל היא מדינת הלאום היהודי; הם לא מסוגלים להצהיר בפה מלא כי הפתרון שיושג יהווה את קץ הסכסוך וישים סוף לתביעות נוספות, ואפילו לא נכונים לחדול ממסע ההסתה שלהם באמצעי התקשורת ובמערכות החינוך בכל הרמות כנגד "בני הקופים והחזירים".

מעבר לכל זאת: גם אם בתרחיש האופטימי ביותר הם יצליחו לעמוד בציפיות הללו, תמיד יימצאו בתוכם גורמים אלימים, שיטביעו כל הסדר שאינו כרוך במחיקת מדינת ישראל מהמפה, בדם יהודים ופלשתינים גם יחד, ויובילו למרחץ דמים רבתי. ראו למשל את סופו המר של ההומניסט הדגול ג'וליאנו מר-חמיס.

תאריך:  13/04/2011   |   עודכן:  13/04/2011
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איומי שווא: צונאמי מדיני
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צנחן
13/04/11 19:12
2
ירון נוי
13/04/11 22:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחקרה הענייני והנוקב של לינא סאבא מעלה מסקנות קשות על אירועי אוקטובר 2010 בהם נהרגו 13 אזרחי ישראל (12 אזרחים " ערבים" ו"יהודי" אחד, ותושב פלשתיני לא אזרח) היו בגדר קו פרשת מים מבחינת מדינת ישראל בכל הנוגע ליחסים בינה לבין ערבי ישראל, שלמרבה הצער לא הביא למהפכה או אף רפורמות מתבקשות במדיניות הפנים כלפיהם.
13/04/2011  |  יוסי ברנע  |   מאמרים
מדינת ישראל, ללא כל ספק, היא אלופת העולם בהתגוננות. זו המדינה היחידה בעולם המחייבת כל יזם ובונה, כל אדריכל ומהנדס וכל מי שבונה את ביתו - לבזבז חלק ניכר ממשאביו על הוצאות מיגון של מקלט תחילה ואחר כך מרחב מוגן, והנה, עתה נתבשרנו גם כי יש לשדרות ובקרוב לערים אחרות - כיפת התגוננות מברזל כפתרון נגד טילים, דבר שאפילו הצליח פה ושם - בפועל ולמעשה.
13/04/2011  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
טיל שוגר מעזה על-ידי צבא מחבלי האויב ופגע ישירות באוטובוס של הסעות ילדים. נער נפצע אנושות, הנהג נפגע קל. בימים כתיקונם, אצל עמים בריאים בנפשם, בלא ספק, עילה למלחמה. אבל לא אצלנו. כאן מברברים כל העת ברשת מיני 'בעלי ניסיון' ועוד כהנה וכהנה מלומדים מבולבלים ודנים בשאלה מה היה קורה אילו האוטובוס היה מלא בילדים, כיצד היינו מגיבים? ואני שואל: מה קורה כאן בעצם? לאן הגענו?
13/04/2011  |  חן בן אליהו  |   מאמרים
עדיין אפשר להציל את המצב, למרות ההזנחה רבת-השנים של הגנה פעילה על האינטרסים של ישראל. ונתחיל מסכנת הטילים והפצצות מרצועת עזה. שוב נשמעת הדרישה האווילית למבצע "עופרת יצוקה 2". האם לא הספיקו לנו הנזקים מהפלישה הקודמת לעזה? הגדילו לעשות הפוליטיקאים שדורשים - לא פחות ולא יותר - לכבוש את הרצועה, כדי לסלק את החמאס (הטרוריסטים הגרועים) מהשלטון ולמסור אותו לפת"ח (הטרוריסטים הטובים?). כך, פשוט, שצה"ל יהיה מגש הכסף למדינה מאוחדת בשלטון אויבי ישראל מרמאללה. מדינה שתשלוט בחסות האו"ם על יהודה, שומרון, עזה והשכונות החדשות של ירושלים, ותוכל לשלוח משם טילים בחסות "כוח שלום" של האו"ם.
13/04/2011  |  יוסף דוריאל   |   מאמרים
דווקא בפרוס חג החירות נראה שחרורו של גלעד שליט רחוק מאי פעם. ארבע השנים, שבהן הוא נמק בשבי, נראות כאילו היו נצח. שום סימן-חיים ממנו לא נראה באופק ושוביו רק מקשיחים את התנאים לשחרורו.
13/04/2011  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ברמה המעשית לשנים הקרובות יכלה ישראל להגיע ליעדה האסטרטגי גם במהלך המלחמה הרעה הזאת אילו הסכים ביבי להעביר את השליטה ברצועת עזה למנהלה פלשתינית הכוללת גם את הרשות הפלשתינית
צבי גיל
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il