|   15:07:40
  דניאל (דני) כהן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

קמפיין הכזבים נגד מפלגת העבודה

בעצם ימים אלו מתנהל קמפיין תקשורתי ציני, חסר כל הגינות ושטחי, כלפי ההליך המתנהל במפלגת העבודה ציניות ושטחיות או עיתונאים מגויסים? יועצה המשפטי של מפלגת העבודה: המפקד האחרון של מפלגת העבודה הוא המפקד הנקי והאיכותי ביותר מבין כל המפקדים שנערכו במפלגה
10/07/2011  |   דניאל (דני) כהן   |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
כזב רודף כזב [צילום: פלאש 90]

שיטת "הפריימריז" נהוגה רק בקרב חלק מהמפלגות בישראל ואינה בגדר חובה. משכך, לא ייפלא כי היא איננה מוסדרת בחוק כראוי, ולמעשה אנו חיים במציאות בה הרגולטור, רשם המפלגות, נעדר כל סמכויות אפקטיביות והתהליך נעדר רגולציה ראויה. רגולציה הייתה מביאה לפתרון חוליי השיטה שאינם נחלת הפריימריז במפלגת העבודה. יש חוסר הוגנות, שטחיות ופופוליזם זול במתקפה התקשורתית המתנהלת בימים אלו נגד מפלגת העבודה.

היעדר הרגולציה יוצר אנומליה חוקית, כך לדוגמה, בעוד החוק אוסר על האדם, הפרט, להיות חבר ביותר ממפלגה אחת, ומטיל את החובה לפתחו של הפרט, החוק אינו מגדיר מהו "חבר מפלגה", ומותיר הגדרה זו למפלגות הרשאיות להגדיר סובייקטיבית מהו "חבר מפלגה" לשיטתן. כך יכולה מפלגה אחת להגדיר חבר גם את מי שפסק מלשלם דמי חבר מזה שנים, ומפלגה אחרת רשאית שלא להתנות חברות בתשלום דמי חבר. חוסר קונסיסטנטיות זו והדיפרנציאליות בהגדרת "חבר מפלגה", מונעים בסיס אמיתי לאכיפת החוק האוסר תשלום דמי חבר על-ידי אחר, או לרוקן מכל תוכן הצלבה אמיתית של רשימת החברים של המפלגות הדמוקרטיות השונות המנהיגות את שיטת הפריימריז, ובוודאי היעדר רגולציה מסכל את אכיפת האיסור בחוק החל על היחיד להיות חבר מפלגה ביותר ממפלגה אחת.

זאת ועוד, המצב הקיים מאפשר למפלגות לאחוז במי שהתפקד אליהן, כמעין בן-ערובה, ולמנוע ממנו עזיבה והתפקדות למפלגה אחרת, שהרי רשומות החברים של כל מפלגה מנוהלות על ידם באופן עצמאי ובלעדי, מבלי שיהיה קריטריון אובייקטיבי אחד משותף העומד ביסודן של רשומות אלו. מצב זה עלול שימצא ביטויו בכך שבגלל השוני בין המפלגות ימצא עצמו האדם הבודד במצב לכאורה כאילו עבר על הוראות חוק הקיימות בחוק המפלגות 1992-התשנ"ב. שומה עלינו להיזהר מלהפוך לעבריינים אלפים רבים של אזרחים החפצים להשתתף באופן פעיל בהליך ובשיטה הדמוקרטית.

כאמור, בעצם ימים אלו מתנהל קמפיין תקשורתי ציני, חסר כל הגינות ושטחי, כלפי ההליך המתנהל במפלגת העבודה. בחינת המציאות התקשורתית אל מול המציאות המשפטית והעובדתית מעלה יותר מאשר תחושה כי חלק מאמצעי התקשורת, ביודעין או שלא ביודעין, מובילים ומובלים לקמפיין שמשרת אינטרסים אישיים צרים וחלילה שמשהו יבלבל אותם עם העובדות. כך לדוגמה הטענה כי "מתים התפקדו למפלגת העבודה". ההתייחסות לפקודים שאינם כבר בין החיים ובפרט המספר 284 שצץ ועולה באמצעי תקשורת רבים - אלו, שכמובן שלא ממש מעוניינים שיבלבלו אותם עם העובדות, שאחרת מדוע אינם טורחים להבהיר שמדובר בוותיקי המפלגה, שלצערנו פשוט הלכו לעולמם, ודבר מותם לא עודכן ברשומות וחברותם מתחדשת באופן אוטומטי (אם בהוראת קבע, אם מטעם התק"מ ואם אחרת), ודווקא הבדיקה היסודית של מטה המפלגה בימים אלו הוא זה שהצליח לזהות אותם. בסך-הכל מדובר על מספר זניח של פחות מ-1% מסך כלל המתפקדים ונשירה טבעית והגיונית.

דוגמה אחרת, המעידה על השטחיות, חוסר ההוגנות והציניות של מובילי הקמפיין, היא הטענה ל"קיומם של 5,700 מתפקדים כפולים", בעוד במציאות מדובר ב-5,700 טפסים של מתפקדים ששלחו מספר טפסים בדואר ו/או בפקס ו/או באינטרנט, או בדרכים חלופיות אחרות יותר מטופס מפקד אחד, על-מנת להבטיח שבקשתם להצטרף למפלגת העבודה אכן תגיע לייעודה האמיתי. והרי ידוע לכל בר-דעת, שאם טופס בקשה אחד של מתפקד כזה נקלט, יתר הטפסים ששלח אותו מתפקד ממילא חסרי כל ערך ואין צורך או יכולת לקלוט אותם. אולם מובילי הקמפיין אינם מעוניינים בעובדות שיבלבלו אותם ובציניות ובחוסר יושר מגייסים מספר הטפסים בפרוצדורה זו, וקריאטיביות פרסומית, על-מנת לגייסם כארגומנט תומך בקמפיין נגד מפלגת העבודה המשתקמת.

דוגמה אחרת: אותרו 8,000 טפסים ובהם קבוצות של 5 מתפקדים ומעלה המשולמים על-ידי אותו מקור (חשבון בנק כרטיס אשראי). אז, ייתכן שחלקם ייפסלו - אבל גם בהחלט סביר שרובם יאושרו ולאחר שימולא טופס קרבה ראשונה ויהפוך אותם לתקינים על-פי כל דין. בוודאי ראוי היה לציין בהקשר זה כי מפלגת העבודה הישראלית, היא המפלגה היחידה מבין המפלגות בהן מונהגת שיטה, שיזמה לראשונה בתולדות המדינה - בדיקת אשכולות משפחה אלו באמצעות יצירת פרוצדורה משפטית בה מעורבים משרד הפנים ורשם המפלגות. אבל...למה לבלבל בעובדות. חלילה מלשבח את מפלגת העבודה החבולה והמושמצת. חלילה מלומר את האמת. זה יפגע בקמפיין.

קיימות עוד דוגמאות רבות אחרות, אולם לסיום אאזכר את הכותרות הצרחניות מן השבוע שחלף: "26,000 הטפסים הבעייתיים שאותרו" - שוב ניסיון לצבוע את מפקד מפלגת העבודה בצבעים קודרים ולסכל שיקומה. אז אלו העובדות: טפסי המפקד ממולאים בכתב יד, מטבע הדברים, בנסיבות המילוי בכתב יד עלול שחלק מהפרטים לא מולאו באופן מיטבי, או שכתב היד אינו ברור דיו, או שהקורא ומקליד הטופס שגו בקריאה או בהקלדה וכדומה. בנסיבות אלו נדרשת השלמה של פרטים או תיקון השגיאה (הוכחה ליעילות מנגנון הביקורת הפנים-ארגוני). מצב זה בוודאי מקבל משמעות אחרת כאשר הנתונים השגויים הם פרטים של חשבון הבנק או כרטיס האשראי. מטה המפלגה טיפל בטפסים אלו כאשר יצר קשר אישי עם כל אחד מבעלי הטפסים לתיקון הטעות.

בסיכומו של דבר, כיום ישנם כ-26 אלף טפסי התפקדות באמצעות הוראות קבע בבנק שיש לסלוק אותם, קרי - להעבירם לבנקים השונים ואלו יעבירו אותם לסניפים הרלוונטיים ברחבי הארץ ו... תהליך שאורך כשלושה שבועות ויותר, עד שיסתיים ההליך וייגבו מהם דמי החבר. בנסיבות לוח הזמנים של הפריימריז, מועד גמר הסליקה הוא לאחר מועד פרסומו של ספר הבוחרים הראשון. מה עושים? מפרסמים ספר ראשון הכולל חברים אלו המסומנים בכוכבית. רוצה לומר זכותם לבחור כפי המפורסם מותנית בהשלמת הליך הסליקה ותשלום מס החבר. אבל מובילי הקמפיין הציניים, פעילים פוליטיים ופעילים תקשורתיים פוליטיים, מגויסים להשחרת פני המפקד ושמיטת הלגיטימיות שלו. וכשהעובדות אינן מסייעות להם בהשגת מטרתם ומהוות לימונים מבחינתם, אז הם הופכים את הלימונים ללימונדה. מעוותים את המציאות והעובדות, ומגייסים את המעוות כדלק או כשמן בגלגלי הקמפיין.

בנסיבות המצב הרגולטיבי הקיים, המפקד האחרון של מפלגת העבודה הוא המפקד הנקי והאיכותי ביותר מבין כל המפקדים שנערכו במפלגת העבודה ובמפלגות האחרות בהן מונהגת שיטת הפריימריז. מפלגת העבודה אף שמה את התשתית לחקיקה ולתיקון תקנות שמערבות את משרד הפנים ורשם המפלגות במשרד המשפטים בהליכי מפקד החברים ובדיקתו.

אין חולק כי דרושה חקיקה המסדירה הרגולציה, מחייבת קביעת קריטריונים אחדים והגדרות אחידות, שעל יסודם ובסיסם ינוהלו רשומות החברים (הצטרפות וגריעה) במפלגות השונות על-ידי רשם המפלגות.

הכותב הוא משפטן, יועצה המשפטי של מפלגת העבודה.
תאריך:  10/07/2011   |   עודכן:  10/07/2011
דניאל (דני) כהן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שלום זיסמן   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קמפיין הכזבים נגד מפלגת העבודה
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.פולינרי
10/07/11 17:59
2
אברהם מערב השומרו
10/07/11 19:29
3
חגי מאשדוד
10/07/11 22:32
4
קורןנאוה טבריה
11/07/11 06:24
5
אין מנהיג לסמול!
12/07/11 09:41
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אין חילוקי דעות כי בישראל התחבורה הציבורית כושלת. אולם איש לא שואל מה הסיבות לכך. כאשר בכל יתר מדינות ארגון ה-oecd (שאנו חברים בו) פועלת תחבורה ציבורית יעילה המשרתת את הציבור הרחב, צריך לתהות למה אין הדבר אצלנו. אי-אפשר להאשים את האחראים לתחבורה הציבורית בשלושים השנים האחרונות בטמטום יוצא-דופן, למרות שיש מקום לדעה כי קבלה לתפקיד לפי העדפה מפלגתית - ולא כישורית - גורמת לריבוי עובדים לא כשרים לתפקידם. שרי התחבורה, ממשה קצב עד ישראל כץ, הצטיינו ומצטיינים בחלוקת ג'ובים לחברי הליכוד תמורת השפעה גדולה במרכז הליכוד.
10/07/2011  |  יגאל לביב  |   מאמרים
התזה מבית מדרשם של אנשי אקדמיה "מסוימים" בינינו, כי במידה שנלמד ילדי ישראל את "הנכסה" וה"נכבה" הפלשתינית, הרי כי שערי השמיים ייפתחו, זאב ירבץ עם כבש וילדי ישראל יהפכו לפלשתינים כשרים בעוד הפלשתינים יהפכו לציונים טובים - הנחה זו, אין מופרכת ואווילית הימנה.
10/07/2011  |  אהרון רול  |   מאמרים
בני קיבל מאביו, שחזר מחו"ל, מתנה: מסוק קטן המופעל על-ידי שלט. מאז, הטרטור העדין של המסוק אינו פוסק בביתנו, למעט הפוגות קצרות לשם טעינה. ביתנו ממוקם קילומטרים ספורים מרצועת עזה. טרטור מסוקים הוא עניין שבשגרה באזורנו - מסוקים אמיתיים, מסוקי קרב, בדרך-כלל בזוגות, חולפים מעל בתינו בדרכם מערבה כמעט מדי יום. המרחק הפיזי בין ילד, שעבורו מסוק הוא צעצוע קטן ונפלא, לבין ילד שעבורו זהו כלי מעורר פחד ואימה - הוא אפסי.
10/07/2011  |  נעמי בן-בסט  |   מאמרים
"מקרים קשים יוצרים חוק רע" - כך נהוג לומר בעולם המשפט. לעתים גם ההיפך הוא הנכון. מקרה קשה וגבולי יכול ליצור הלכה טובה ונכונה, אלא שקביעתה של ההלכה על-רקע מקרה גבול, מביא לתגובת נגד ולחקיקת חוק רע. זהו סיפור תולדותיו של תיקון מס' 8 לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים [הפלת"ד]. תיקון הוראת חוק שבאה בעקבות פסיקת בית המשפט העליון ואשר יצרה סיוט פרשני שעד עצם היום אנו מתקשים להתמודד עמו.
10/07/2011  |  משה גולדבלט  |   מאמרים
"אני יכול להשיג אותו דבר בחצי מחיר באתרי האינטרנט בחו"ל"! כך טוענים בזעם לקוחות בפני בעלי חנויות, מסתכלים על בעלי החנויות והיבואנים כעל גנבים. "אתר הגאדג'טים הכי זול בארץ" הופצה הודעה למייל לרשימות תפוצה רבות. האומנם כך הדבר?
10/07/2011  |  מוטי פלד  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 347/88, איוון דמיאניוק נגד מדינת ישראל. השופטים מאיר שמגר, מנחם אלון, אהרן ברק, אליעזר גולדברג, יעקב מלץ. 29 ביולי 1993
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il