|   15:07:40
  ציפי לידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי

בעושר ובאושר?

בשולי הכותרות: ללמוד מדב צור פרק בהורדת מיסים עני ומאושר? יש דבר כזה. תשאלו את ארגון הבריאות העולמי טעם החיים - העיקר הבריאות הוא מטורף? דהן תיכנן בקפידה את הרצח של הרב אבוחצירא ומה בין יזכור לישכור? וגם: במפד"ל מייבשים את הביצות ולקינוח: סבא של הרצל היה רב - אז מה?
25/08/2011  |   ציפי לידר   |   מאמרים   |   תגובות

מודל מוניציפלי

מה ניתן ללמוד מראש עיריית ראשון לציון, דב צור?

א. שאפשר להוריד ארנונה, ולא רק להעלותה.

ב. שאפשר להבטיח, וגם לקיים.

ג. שאפשר לנהל תקציב רווחי, ולא רק גרעוני כמו ברוב הרשויות המקומיות.

ד. שתקציב עודף מופנה לרווחת התושבים, המממנים ממיסי הארנונה את קופת העירייה, ולא לג'ובים.

ואחרי שהוזיל את הארנונה רטרואקטיבית ב-2% כצעד ראשון, כפי שהבטיח, תושבי העיר - שקיבלו החזר כולל בסך 8 מיליוני שקלים - יכולים להיות סמוכים ובטוחים, שמר צור ימשיך לעמוד בהבטחותיו, ולממש את 'תוכנית החומש' שלו - להפחית את דמי הארנונה ב-10% תוך 5 שנים.

אין ספק שלראשי ערים יש מה ללמוד מהאיש, המשמש מודל מוניציפלי למופת. כל הכבוד!

עני ומאושר?

מי אמר שאנשים עשירים הם מאושרים? מחקר שנערך לאחרונה על-ידי ארגון הבריאות העולמי על המיתאם בין אושר לעושר מפריך מיתוס זה, ומצביע על שיעורי דיכאון גבוהים של התושבים דווקא במדינות העשירות, יותר מאשר במדינות העניות (כבר לפני אלפיים שנה חז"ל כבר הצביעו על כך, שמרבה נכסים - מרבה דאגה). מעתה אפוא אימרו: להיות עני ומאושר.

והאם גם ידעתם שישראל, בניגוד לתדמיתה, היא מדינה עשירה? לפחות כך נראה בעיני העולם, כפי שמשתקף במחקר, המצביע על עשרה אחוזי דיכאון של הישראלים (טוב, חצי נחמה, מחצית מהמדוכאים בארצות הברית ובצרפת). לתשומת ליבך שר האוצר, אתה מוזמן לפתוח את הכיס לאזרחים.

הצוואה

הכתבה "דקות למוות", שפורסמה ב-"7 ימים" מצביעה בין השורות על הגורמים לסרטן הריאות הקטלני שלקה בו עדי ז"ל. בראש ובראשונה העישון הכבד שהיה מנת חלקו בעברו. יתרה מזו, מהכתבה עולה שטלמור היה חובב שווארמות לא קטן, שאותן הכתיר כטעם החיים, ובהן גם בחר לקנח את סעודתו האחרונה בארץ זרה.

דומני כי ראויים הרגלי צריכה שליליים אלה, המהווים מתכון בדוק למחלות, כדי לשמש צוואה לקוראים ממה יש להתנזר כדי למנוע את מחלת הסרטן הסופנית. והעיקר הבריאות.

רצח מתוכנן בקפידה

הסנגוריה של אשר דהן, שרצח את הרב אלעזר אבוחצירא, טוענת שעל-פי חוות דעת פסיכיאטרית הוא לא כשיר לעמוד לדין. מעניין שדהן היה מספיק שפוי כדי לתכנן את הרצח מראש לפרטי פרטים בדם קר (ואפילו לא מתוך סערת רגשות), ובכלל זה הטמנת הסכין בתיק תפילין, כדי להסיר כל חשד, הכנת המכתב לקריאת הרב כדי להסיח את דעתו, ואז לרצוח אותו ועוד.

גם טענת הרוצח שהוא לא התכוון לרצוח את הרב בסכין הגדולה שהכין, אלא רק לפגוע בו, דומני מזכירה את הביטוי של חז"ל: "כרוֹת ראש של ציפור, ולא תמות?!" ואכן, די היה בדקירה אחת של הסכין הקטלנית כדי לשים קץ לחיי הרב.

נכון עשה אפוא בית המשפט שלא השתכנע מחוות דעת זו, והחליט להעמיד את הרוצח לדין בגין כתב אישום. די להתחזוּת ולטירוף השווא!

כן לנוסח המשולב

לא סוד הוא שהצבא, הדוגל בשילוב דתיים, שומר כשרות. גם אם מדובר במיעוט דתי, חשוב לצבא שהדתיים יוכלו לאכול ביחד עם החיילים החילונים, ללא כל מחיצות.

מדוע אפוא אותו מיקסום לא חל על הכרעת הנוסח של תפילת יזכור? מדוע לגרום לחיילים מאמינים תחושת אי-נוחות, הגובלת בכפייה חילונית, עם השמטת המילה 'אלקים' - במיוחד שמדובר בהנצחת זכר יקיריהם? מה עוד שמיעוט קטן בלבד התנגד להזכרת ה', ולמענו הוחלט להוסיף לנוסח שנקבע 'יזכור אלוקים', השנוי במחלוקת, את המילה 'וישראל'. מדוע לא הושאר בסופו של דבר הנוסח המשולב, הנותן מענה לכל גוני האוכלוסיה בצה"ל?

פרופורציות בבקשה

'זעקת מעמד הביניים' הכריזו הכותרות במחאת האוהלים. איזה אוקסימורון וזיוף היה בצירוף זה. ואז באה למרבה הצער זעקת נרצחי הפיגוע בנגב, והחזירה את יושבי רוטשילד למקומם ולפרופורציות הנכונות - לסושי ולנרגילות שלהם.

"קול דמי אחיך זועקים מן האדמה" הצביע הפיגוע הכואב, אחד מני רבים בהיסטוריית הדמים של המדינה, והראה למפונקים, בעלי תלוש משכורת של כמעט עשרים אלף שקלים, מהי זעקת אמת.

העם עם הדרום

מה המשותף לכרזה של המאהל 'ישכור' (בקונוטציה לתפילת 'יזכור' כמובן), לזעקת מעמד הביניים ולהפגנה של פעיליו במוצ"ש בתל אביב בעיצומה של מתקפת גראדים בנגב? הזיוף וההגזמה של בעייתם וניפוחה לכדי מימדי אבלות, תוך ניתוק מוחלט מהעם ומהמציאות.

למרבה הצער הפיגועים הקטלניים בדרום מהווים תזכורת רועמת לציבור למציאות הדמים של הארץ הזאת, וזעקת הקורבנות שהיא הזעקה האמיתית. ואכן מיעוט המפגינים בכיכר הבימה הוכיח שהעם עם הדרום, ולא עם הצועדים שהפגינו אטימות ואנוכיות בלתי נסבלת.

כן, לא שכחנו, מדובר בבעלי משכורות של כמעט עשרים אלף בחודש, שסושי, נרגילה, רכבי פאר ובילויים בחו"ל אינם עוד קלישאה עבורם אלא אורח חיים. אז איפה הפרופורציות, בבקשה?

המחאה והתקשורת

לכאורה אין ספק שצודקים המפגינים במאהל המחאה המבקשים את גיוס התקשורת. כבר היה מי שאמר שאלמלא העיתונות לא הייתה מחאה. שהרי כלל ידוע בפרסום "לא פרסמת - לא עשית".

אולם הבעיה היא שהעיתונות נתנה להם תשע אצבעות, והקדישה להם את רוב הדיווחים והמאמרים - והם רוצים את כל היד. המארגנים, כפי שדוּוח, תקפו אותה בכינוס, על שאינה מקדישה את עצמה מספיק למאבקם. מבחינתם רק אם כל התקשורת תהיה מגויסת לטובת המחאה, שתתפוס את כל הכותרות, כאילו אין חדשות אחרות - רק אז הם יהיו מרוצים. על פחות מכך הם לא מתפשרים. חוצפה כבר אמרנו?

יחסי ציבור לשמאל

דומני שהניתוח המלומד של האיורים נגד המתנחלים, מפרי עטו של עדי גרסיאל, עושה שירות יחסי ציבור מעולים לא רק לחברת תנובה, תחת הכותרת המבריקה "תנובה זה כאן" (בקונוטציה כמובן ל'יש"ע זה כאן'), אלא לא פחות למאיירים בפרט ולשמאל הקיצוני בכלל. וכידוע, תמונה אחת שווה יותר מכתבה בת אלף מילים.

מה הפלא שמושאי האיורים הם לא מתנחלים חילונים, שהם הרוב כדברי הכותב (נתון מפתיע) אלא מתנחלים טיפוסיים סרוגים, בעלי השפם המפורסם, או הקיצונים המזוקנים. שהרי מתנחל פלוס דתי, הוא המושך אליו את אש השיטנה והרייטינג של השמאל, והוא הנוסחה המושלמת לאוטו אנטישמיות. ולכן מושאי המחאה האחרים, בניגוד לנכתב, לא יותקפו באותה מידה כמו המתנחלים - בוודאי לא הערבים שהם, כידוע, יקירי התקשורת השמאלנית.

השאלה היא אפוא, מדוע לא היה די באזכור בלבד של האיורים הללו, במקום שיעור מפורט בניתוחם, והאם ביקורת זו אינה פועלת כבומרנג נגד המתנחלים, בניגוד למטרת המדור ועיתון 'בשבע' בכלל.

טובים השניים

דומני כי כל המשיבים הנכבדים התייחסו להתמודדות עם תופעת הרווקוּת המאוחרת, אולם לא לשאלה כיצד למנוע אותה. והתשובה לדעתי נעוצה במילת הפלא - חינוך, חינוך ושוב חינוך. נכון עשה אפוא מינהל החינוך הדתי שהחליט להכניס תוכנית הכנה לחיי משפחה לבנים, ולא רק לבנות, במערכת הלימודים, כדי להגביר את המודעוּת לחשיבות הנישואים בגיל צעיר ויתרונותיו.

אין זה נכון לדחות נישואים בגלל לימודים או עבודה. תשאלו את מי שכבר עשה את המסלול במסגרת המשפחתית הממוסדת, ולא פחות בהצלחה מהרווקים (טובים השניים). וד"ר חנה קטן המיתולוגית כמשל.

סימן את המטרה

עם כל הכבוד לד"ר יצחק ויס, מחבר הספר "סבא שלו היה רב", נראה שהוא נסחף מדי בנסיונותיו לנפץ את המיתוסים לגבי חוזה המדינה, תיאודור הרצל, ולייהודו. לאחר שכבר סימן את המטרה, וירה את החץ היהודי בזהותו של הרצל, לא נותר לו אלא לשרטט את העיגול שיתאים לתזה שבנה מראש.

נכון סבא של הרצל היה רב (ובעצם של איזה יהודי לא), אך במבחן המעשים עובדה היא שהנכד לא הניח תפילין, ואף לא שמר כשרוּת. האם זו לא סיבה מספקת להסתייגות הרבנים ממנו? גם אם הוא משמש מודל ציוני נלהב לביבי ולד"ר צמרת, שההיבט הדתי פחות מעניין אותם, אי-אפשר להתעלם מעובדה זו.

יתר על כן, כיצד אפשר להשוות את דבריו של הרצל לדברי המדרש רבה, או את הצעתו לנַצר את יהודי וינה, חלילה, להתרסתו של רבי לוי יצחק מברדיצ'ב כלפי הבורא על הפרת חוזה? לכל היותר התרסה זו דומה להקרבתו האישית של משה רבינו, שהיה מוכן להימחות, למען קיום העם. אגב, הזהות בין קודש לחול מאפיינת לא פעם את הציונות הדתית, ואף חלק מרבניה, והגיעה השעה לחדול מגישה זו.

הבהרה: המדור בשולי הכותרות הוא מדור קליל המגיב בקצרה לידיעות חדשותיות מרכזיות או שוליות (ומכאן שמו). המדור מביע דעה אישית, ואינו בא להחליף את התחקיר העיתונאי האובייקטיבי.
תאריך:  25/08/2011   |   עודכן:  25/08/2011
ציפי לידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנהל אגף קליטת עולי אתיופיה במשרד הקליטה, דוד יאסו, אמר (15.2.11) כי ישנם ראשי ערים בישראל שלא מעוניינים לקלוט עולים מאתיופיה ואף מתנגדים להקמת מרכזי קליטה בתחומם. מנהל האגף סיפר כי ראש עיר גדולה בצפון הארץ נתן הוראה שלא לאפשר לאוטובוסים שהסיעו עולים מאתיופיה לבדוק אפשרויות דיור של קבע, לעצור בתחום הרשות שלו.
25/08/2011  |  יוסף קנדלקר  |   מאמרים
מדינת ישראל רואה את כל בעיותיה דרך כוונת הרובה - לימדו אותנו מוריי בתואר הראשון באוניברסיטה העברית, בראשית שנות השבעים. ואכן, כמעט כל נושא בזירה הציבורית הישראלית נבחן באספקלריה צבאית ואפילו לא ביטחונית - תוך התעלמות מהרעיון העיקרי, שביטחון לאומי הוא מצרף של הרבה מרכיבים בחוסן החברה ולא רק סדר-כוחות (סד"כ) הצבא, אמצעי לחימתו, עוצבותיו וכיו"ב.
25/08/2011  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
לפרשתנו 'ראה' ולשתי הפרשות הבאות אחריה - 'שופטים' ו'כי תצא' - יש מכנה משותף וייחודי שלדעתי אין כדוגמתו בכל התורה. למה אני מתכוון?
25/08/2011  |  חננאל ובר  |   מאמרים
בשיעורי אזרחות מלמדים אותנו על הפרדת רשויות ועל שלטון החוק, על מהותו של ממשל ועל הדרך שבה מתנהלת ציבוריות פוליטית, וממש כמו בכל לימודים, בין בבית הספר ובין באוניברסיטה, את מה שאנו באמת צריכים לדעת - איש לא יספר לנו, נצטרך לגלות את זה לבד.
25/08/2011  |  דן אלון  |   מאמרים
יש לנו ממשלה יציבה, יש לנו ממשלה העוסקת בבלימה של סחף היסטורי בתחום המדיני, ממשלה שהייתה בטוחה בעצמה בתחום החברתי כלכלי, אך עתה היא בטוחה שיש צורך באיזון ולא יודעת איך לעשות זאת. ובתחום הביטחוני מסתבר שסיפורי ה"שיקום" וה"התחדשות" לא נוגעים כלל לרמות הפיקוד, אשר היו עיקר הכשל בלבנון. היכן שיש מפקדים טובים הצבא מתנהל טוב, היכן שאין מפקדים טובים, החיילים מתקנים בגופם את מחדלי הפיקוד.
25/08/2011  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il