בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
חרם על חברת תקשורת - הדרך היחידה
|
כן, גם אני נכוויתי על-ידי החברה הסלולרית לה אני נאמן כבר שנים רבות ● הדרך האמיתית היחידה להתמודד עם תופעות הרמייה, עושק הצרכנים והגזל המתמשך - היא חרם ציבורי על אחת החברות בכל תחום על-מנת להביא לקריסתה המוחלטת. לא פחות!
|
פשוט להחרים!!! [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
יש לי טלפון נייד מזה 16 שנים לפחות, ובכל אותן שנים אני מנוי של חברת סלקום. הטלפון הוא של העסק ומשמש לצרכי עבודה. חשבונית התשלום מגיעה למשרד, התשלום משולם כסדרו בהוראת קבע ולא טרחתי במיוחד לאחרונה לבדוק את החשבונות. אי-בדיקת החשבונות לא נבעה מעודף תמימות ואמונה בנפש האדם (ובמיוחד לא בנפש חברות גזלניות), אלא, יש להודות, קצת מעצלות ומתשוקה כרונית למנוחה, וקצת בגלל שתמיד יש דברים דחופים יותר. עלי להוסיף שרכשתי חבילה ממש משתלמת, במחיר קבוע, על-פי הצעת סלקום - אז מה יש כבר לבדוק? בעקבות מספר חשבונות שנראו חריגים, שיניתי ממנהגי. החשבונות שקיבלתי גדלו באופן חשוד וזה נראה לי מוזר. במקביל שמתי לב לתופעה נוספת - בכל יום נשלח אלי "טיפ לחיים טובים", שכלל עצות טובות וחסודות לחיים טובים יותר. אני תמיד נוהג להעביר הלאה עצות טובות, אומר אחד מגיבוריו של אוסקר ויילד, מאחר שלי עצמי אין מושג מה לעשות איתן. הנחתי שחברת סלקום שולחת עצות טובות כחלק מהשירות - מעולם לא הזמנתי שירות כזה ולא היה עולה בדעתי להזמינו. התעלמתי, כהרגלי הנפסד, מהעצות הטובות והמשכתי בחיי הלא מושלמים. זכור לי היטב שבאף אחת מהעצות לא נאמר שיש לבדוק היטב כל חשבון שמקבלים. העצות היו כלליות וקראו לי לשמור על אופטימיות, לחשוב באופן חיובי, לגלות בכל יום פלא חדש, להקשיב לזולת ולא לפחד מהתנסויות חדשות. עצות מסוג זה בוודאי יכולות להפוך אנשים אחרים לטובים ומסופקים יותר בחייהם. בניגוד להרגלי, החלטתי ללמוד את החשבון שנשלח מסלקום מתחילתו ועד סופו, ובנוסף לתעריף הקבוע גיליתי שאני משלם סכום חודשי נאה לספק תוכן עליו לא שמעתי מימי והוא שהקפיד לשגר לי, בתשלום כמובן, עצות מיותרות לחיים טובים. מיד ביקשתי לדעת מתי ובאלו נסיבות הזמנתי את השירות הזה. לטענת סלקום, די בכך שנמסר לצרכים כלשהם מספר טלפון שלי על-מנת לאפשר חיוב כזה. אין לי מושג אם מסרתי אי-פעם את המספר לגורם כלשהו, אבל לא היה לי צל של ספק שמעולם לא הזמנתי שירות תוכן כלשהו על-ידי קבלת מסרונים, או בכל דרך אחרת. פנייה תקיפה לספק להמציא לי את הוראת החיוב שלי, הובילה מיידית לביטול החיוב ולהחזר רטרואקטיבי של החיובים בעבר. הפסדת יופי של תביעה ייצוגית, אמר לי חבר למקצוע. כנראה, עניתי, בהזדמנות אחרת. הוריתי מיד לסלקום לחסום את חשבוני לכל ספק תוכן חיצוני ואני ממליץ לכולם לעשות זאת מיד ולא להתפתות לשום הבטחה של נציגי השיווק של החברות הסלולריות, או לאיומים. אומנם כיום שונה החוק בנושא, אך הבנתי שהחברות הסלולריות ממשיכות במרץ בתעלוליהן.
|
ככל שהרהרתי בנושא, זעמי הלך וגאה בי. אני נוהג להתקשר מדי פעם עם ספקים ולשלם לאחר התקשרות בהוראת קבע. במקרה זה הספק שולח טופס הוראת קבע ועלי להחתימו בבנק, וללא הוראה ישירה שלי הבנק לא היה מעלה בדעתו לחייב את חשבוני. לחברת סלקום לא היו מעצורים כאלו בעת שאפשרה לכל דכפין, ללא שום אסמכתה, גישה חופשית לחשבון הבנק שלי, באמצעות חשבון הטלפון. במדינה מתוקנת לא היו מסתפקים בשינוי החוק או בפיצוי לאחר הגשת תביעה ייצוגית, אלא היו שולחים כמה מנהלים לכלא ולשנים ארוכות. כאשר מרגיזים אותי, אני מחליט לבדוק עד הסוף - גם את החיוב הרגיל. פניתי לסלקום, המתנתי כשעה בתור עד שפקידת השירות התפנתה (השירות של סלקום הוא קטסטרופה בפני עצמה) ואז שאלתי אותה שאלה פשוטה: כמה הייתי משלם לו הייתי משלם כצרכן רגיל שלא במסגרת מבצע וללא כל חבילה מחייבת - כזו שמכרתם לי בשעתו לצרכי חיסכון. כשעשינו חשבון ממוצע נעתקו המילים מפי - כלקוח רגיל הייתי משלם מדי חודש פחות וההפרש די משמעותי. המידע שנמסר לי בעת שרכשתי את החבילה היה בפשטות לא נכון - אולי אפילו שקרי. תראה, גמגמה הפקידה, התוכנית שלך היא תוכנית ישנה (שנתיים!), היום התוכניות הרבה יותר טובות. בשלב זה באמת איבדתי את הסבלנות וגם את האמון - הוריתי לבטל כל חבילה מיוחדת, וכשנאלצתי לשדרג את מכשיר הטלפון רכשתי אותו ללא כל חבילה או התחייבות, ואף הקפדתי במיוחד שלא לרכוש חבילת גלישה באינטרנט.
|
התלאות לא הסתיימו - לאחרונה חזרתי מחופשה בחו"ל בה קיבלתי ללא הרף הודעות מעצבנות ממכשיר הטלפון המשודרג, שאני גולש באינטרנט ללא חבילת גלישה והמחיר שייגבה ממני הוא יקר. מאחר שלא גלשתי באינטרנט כלל, ואף לא ידעתי שניתן לגלוש ללא חבילת גלישה (בורות טכנולוגית המאפיינת את בני גילי), המתנתי, ובשובי לארץ התקשרתי לסלקום ושאלתי: הכיצד? תראה, אמרה לי נציגת השירות, אומנם אין לך חבילת גלישה, אבל אתה לא חסום לגלישה. מעניין, אמרתי, אף אחד לא סיפר לי על כך, אבל אני לא גלשתי באינטרנט - לפחות לא במודע, ואני מניח שהייתי יודע לו הייתי גולש. טוב, אמרה נציגת השירות, נבטל לך את החיוב ונחסום אותך. אז הנה, בחינם, טיפים משלי לחיים טובים: - בידקו בשבע עיניים את חשבון הטלפון;
- ודאו שאינכם מחויבים לספק תוכן חיצוני, או עבור שירות אחר שלא צרכתם ולא הזמנתם;
- בידקו היטב ובאופן שגרתי את כדאיות המסלול שלכם ואם בכלל משתלם לכם לרכוש מסלול כלשהו.
אני מניח שחברת סלקום אינה שונה משאר החברות הסלולריות וספקי שירותים אחרים כמו חברות הכבלים, הלוויין, בזק, ספקי שירותי האינטרנט וכל השאר. ניתן להעריך שגזל הלקוחות אצלן היא שיטה, וסיסמתן היא "תפוס אותי אם תוכל". במחשבה נוספת, בדיקת חשבונות פרטנית לא תביא לשינוי כולל. הדרך האמיתית היחידה להתמודד עם תופעות הרמייה, עושק הצרכנים והגזל המתמשך - היא חרם ציבורי על אחת החברות בכל תחום על-מנת להביא לקריסתה המוחלטת. לא פחות. אין ספק שצעד דרסטי וקיצוני מסוג זה יפלה לטובה חברות אחרות הנוקטות באותן שיטות נלוזות, אבל אין ברירה - אם רוצים להחדיר בגופים היהירים הללו פחד מוות מהצרכן, זו הדרך היחידה לפעול בה. צעד כזה יהיה יעיל הרבה יותר מהוספת מתחרים פיקטיביים לאותן חברות, מתביעות ייצוגיות ובוודאי ממאבק פרטני.
|
|
תאריך:
|
07/09/2011
|
|
|
עודכן:
|
07/09/2011
|
|
עו"ד משה גולדבלט
|
חרם על חברת תקשורת - הדרך היחידה
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
סתם_1
|
7/09/11 22:08
|
|
2
|
|
אורנג' חברה עושקת
|
7/09/11 22:23
|
|
3
|
|
תביעה יצוגית
|
7/09/11 22:33
|
|
|
|
רויטל 36
|
8/09/11 12:21
|
|
4
|
|
עמי עמי
|
7/09/11 22:49
|
|
5
|
|
אם אני לי מי לי
|
8/09/11 07:51
|
|
קשה לי להביע כרגע את תדהמתי עד כמה התקשורת אצלנו מטומטמת ומרושעת. כל מה שטורקיה עושה או אומרת, היא - התקשורת - מאשימה את בנימין נתניהו כ"הרגלה בקודש". אנשי התקשורת שוכחים 10 עובדות עיקריות:
|
|
|
פרשת 'כי תצא' הינה השיאנית במספר המצוות. יש בה, על-פי מניינו של ספר החינוך, שבעים וארבע מצוות - שרובן הגדול הינן בין אדם לחברו - שבתוך סווג זה אני כולל את המושג "בין אדם לסביבתו". ברם, האם יש מכנה משותף לכל המצוות הללו? האם ישנה מצווה מסויימת שמתמצתת כולן? או אולי מידה או תכונה שהינה הבסיס לכל המצוות שבפרשה?
|
|
|
יש משהו נחמד בשמועות שמופצות עליך. אתה במרכז, מתעניינים בך. מרבית הסקרנים לרעתך ומיעוטם לטובתך. כשאתה נכנס לתפקיד חדש כולם שמחים. כשאתה מסיים תפקיד שמחים יותר. כשמופצת שמועה עליך אתה חייב להישאר בפוקוס. כל נשימה שלך הופכת לתוספת מרעננת, וכל מילה לפצצה. על-פי רוב השמועה שתופץ תהיה נגדך, בניסיון נואל לגרור תגובה ממך. אל תסטה מהדרך, אל תלחם בשמועות. כל עוד אתה במרכז תנסה ליהנות מכל רגע נדיר של "תהילה". מכיוון שאתה לא מעניין את כל העולם, אולי לרגע קט את אלה שבסביבתך הקרובה, אין לך דרך להגיב כמו לסלבריטאים וכדוגמתם. פה בא הפייסבוק לעזרתך. איזו חוויה וירטואלית, התגשמות הפנטזיה של בן אדם - להיות במרכז ולו לרגע קצר. ניסיתי, קראתי לזה "זה לא ניסוי בבני אדם".
|
|
|
הרבה דברים בחיים זה עיתוי. האם הכתבה שהועלתה ב-ynet על עברו הנאצי של מייסד איקאה היא מקרית? הרי היו כבר מאמרים על זה בעבר, אז מדוע זה עולה דווקא בימים אלו? האם זה קשור לפתיחת הרשת האוסטרית המתחרה קיקה?
|
|
|
מנקודת מבט של חלק מצרכני התקשורת, שרה נתניהו היא רכילות עסיסית. אחרים יחושו שהעיסוק חסר הפרופורציות והאובססיבי בגברת נתניהו הוא חומר מחליא. מנקודת מבט של קניבלי תקשורת, שרה נתניהו היא טרף גורמה, והמטפלת טארה היא הרוטב. ביחד ארוחה חגיגית שמצדיקה ומחייבת שירה. הם כמובן לא יודו בכך...
|
|
|
|