|   15:07:40
  משה חסדאי  
תחקירן, פובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

מהפכה בתפישת המלחמה נגד הטרור

ההחלטה המשמעותית והחשובה ביותר במלחמת ארה"ב בטרור היא הקמת "המשרד לביטחון המולדת" מטרתו העיקרית: זרוע מודיעינית מרכזית המייצרת תמונת מודיעין כוללת חשוב לזכור כי ישראל היא חיל חלוץ במלחמה נגד הטרור שתביא לעולם את הניצחון בטרור
12/09/2011  |   משה חסדאי   |   מאמרים   |   תגובות
טקס הזיכרון במלאת עשור לפיגועי ה-11 בספטמבר במגדלי התאומים [צילום: AP]

ארצות הברית התעוררה יום אחד, לפני עשר שנים, לחלום הבלהות של פיגוע הטרור החמור בהיסטוריה נגדה. ההתפכחות של ארצות הברית, מהתמכרות לגל הניאו קומוניסטי של "זכויות אדם", למציאות של טרור איסלאמיסטי חובק-עולם אשר פוגע באומה שהיא סמל החופש והדמוקרטיה, היא קשה ומהירה ומאתגרת ללמידה עבורנו. למידה זו היא צו קיום וצו חיים עבורנו.

המציאות היא שהאיסלאמיסטים מנצלים את הליברליות ואת "זכויות האדם", כדי לתקוף את הדמוקרטיה ולהחריבה עד היסוד, ובמקומה חותרים להקים שלטון 'ג'יהאדיסטי' עולמי, שהרודנות והעבדות הן תווי פניו.

ההחלטה הראשונה והחשובה ביותר שקיבלה ארצות הברית, הובאה לידיעת הציבור והעולם ב-20 בספטמבר 2001, בנאום בפני שני בתי הקונגרס, בו הכריז ג'ורג' ווקר בוש, הנשיא ה-43 של ארצות הברית, על המלחמה נגד הטרור. זו החלטה מצילת-חיים והתנאי הבל-יעבור לניצחון במלחמה - הגדרת אויב ברורה והתייחסות למהות האיום האמיתי.

להחלטה זו צורפה דרישת אולטימטום ברורה מוחלטת ונחושה: דרישה אולטימטיבית משלטון הטליבאן באפגניסטן להסגרת אוסאמה בן-לאדן וכל אנשי אל-קאעידה שהיו אחראים לפיגועים, וכן תביעה לסגירת בסיסי הטרור. האולטימטום כלל גם דרישות לשחרור אזרחים זרים שהוחזקו במאסר והפסקת ההתנכלות לעיתונאים זרים. לשאר אומות העולם הופנתה הכרזה חד-משמעית: "או שאתם איתנו או שאתם עם הטרוריסטים".

ההחלטה השנייה בחשיבותה, הופיעה בנאום מצב האומה הראשון שלו ב-29 בינואר 2002, בו הכריז הנשיא בוש על קוריאה הצפונית, על אירן ועל עירק כעל "ציר הרשע". הכרזה זו הבהירה לכל העולם את מהות המלחמה ואת הבחירה בצד הנכון.

כידוע, ארצות הברית עמדה בדיבורה. הנשיא בוש ייזכר כמנהיג בעל חזון ואומץ שמחץ פנטזיה איסלאמיסטית. הוא חרת על אדמת אפגניסטן ועירק את הנחישות הדמוקרטית לנצח במלחמה נגד הטרור האיסלאמיסטי. חיסולם של בן-לאדן ושל סגניו ושל שאר ראשי הארגון, הוא קריאת כיוון בהירה וממוקדת לכל העולם, איך לנצח את הטרור.

התנאי הבל-יעבור לניצחון מול הטרור האיסלאמיסטי הוא חקיקה לאומית ובינלאומית. ארצות הברית חוקקה את "חוק הפטריוט". חוק זה אושר ברוב גדול כחודש וחצי לאחר הפיגועים. 98 מחברי הסנאט תמכו בו ורק אחד התנגד. האמריקנים שכללו את החוק מאז כינונו, ואישרו ב-2006 את "חוק הפטריוט המחודש". החוק המחודש עבר ברוב מוחץ של 89 תומכים מול עשרה סנאטורים מתנגדים, והוא כולל בתוכו סעיפים חדשים שנועדו להגן על חופש הפרט של אזרחי ארצות הברית, במקביל לשמירה על המדינה מפני ארגוני טרור.

החקיקה המתקדמת במאבק בטרור, מדרגת בראש סדר העדיפות הלאומי והבינלאומי, את השמירה על החיים ואת הקיום האנושי. הצורך במניעת טרור ובאיסוף מודיעין איכותי הועמד בראש סדר העדיפויות, כנדרש במלחמה נגד האויב הערמומי והאכזרי מאין כמוהו האיסלאמיסטי והטרוריסטי.

ההחלטה המשמעותית והחשובה הנגזרת מההחלטות החשובות שצוינו לעיל, היא הקמת "המשרד לביטחון המולדת". בראשו עומדת כיום ג'נט נפוליטנו. המשרד הוא גורם מרכזי שמתאם, מפעיל, קובע ומתכלל את מדיניות המלחמה בטרור. זהו המשרד השני בגודלו בממשל הפדרלי, לאחר משרד ההגנה. תקציבו מסתכם בכ-70 מיליארד דולר. המשרד מעסיק כ-400 אלף עובדים. המטרה העיקרית: זרוע מודיעינית מרכזית המייצרת תמונת מודיעין כוללת.

ברובד העבודה המודיעינית עצמה, העיקרון המוביל חייב להיות בשיטת ה"פרופיילינג". כלומר, תיוג אנשים באמצעות נתונים הקשורים במקום לידה, מוצא, דת וכדומה, בהיותם בעלי פוטנציאל להיות טרוריסטים.

מקומה של ישראל בלחימה בטרור

החברה הדמוקרטית חייבת להגן על עצמה מפני הטרוריסטים, באמצעות ביצוע בדיקות אקראיות ושיטתיות לאיתור קבוצות סיכון לטרור. אי-אפשר לעקוב אחרי כל אדם בכל מקום. חייבים לצמצם את המרחב ואת המטרות הפוטנציאליות. החשוב הוא ליצור תמונת מודיעין כוללת ומאוחדת. והחשוב ביותר הוא לחלוק את המודיעין האיכותי בין הזרועות השונות, ולהעביר מידע לכל הדרגים בזמן-אמת.

ברמת אסטרטגיית הלחימה בטרור, הוכחה כיעילה ביותר דוקטרינת הסיכול הממוקד. במהלכה נעשה שימוש במודיעין מסוגים שונים ומקורות שונים, המאוחד בסופו של דבר לחמ"ל משוכלל אחד ולביצוע אחד.

עלינו לשנן לעצמנו ולעולם - ישראל היא נכס אסטרטגי מדרגה ראשונה לעולם הנאור והמתקדם, העולם שהחופש והחירות הם נשמת אפו. הניסיון הישראלי, הידע המצטבר, שיטות ההפעלה והלחימה, המוח היהודי והחדשנות בתחומי הביטחון והטכנולוגיה העילית הביטחונית, המיקום בעמדה קדמית בסמוך לקיני הטרור המרכזיים - כל אלה הם נכס שלא יסולא בפז.

המלחמה היא נגד טרור, תוך כדי טרור. אירן היא היעד העיקרי. זו מלחמה בין ערכים, בין תרבויות. ישראל היא חיל חלוץ במלחמה נגד הטרור, יחידת קומנדו קדמית, גמישה ויעילה, שתוביל, כהכרח היסטורי וגורלי, את העולם לניצחון.

העם היהודי והיהודים מלומדי מלחמה אנחנו. שכללנו ונשכלל עוד ועוד את היכולת שלנו כחברה ולאום, לנהל שגרת חיים תוך כדי טרור. חובה עלינו לשכלל את האמצעים במלחמה נגד הטרור. חייבים גם לאמץ את שיטת הבדיקה הביומטרית בכל התחומים.

מדינת ישראל היא הבחירה הטבעית והמועדפת לעמוד בראש שיתופי הפעולה המודיעיניים הבינלאומיים במלחמה נגד הטרור. הטרור יושמד ביעילות כירורגית באמצעות סינכרון מודיעין בינלאומי ואיגום משאבים ואמצעים בינלאומי למלחמה בטרור. הדמוקרטיות בעולם חייבות להתאגד כדי לעבוד יחד במלחמה נגד הטרור. כדי לנצח את האיסלאמיזם. כדי לנצח במלחמת העולם השלישית.

ברמה המבצעית, אנו מחויבים לפתח למקסימום את היכולת המבצעית לבצע סיכולים ממוקדים ומדויקים של גורמי הטרור. כמו-כן, אנו מחויבים לבצע השהיית הטרוריסטים בדרכם לבצע פיגועים באמצעות מחסומים, מסוקים, אמצעים מיוחדים ופיתוחים טכנולוגיים מתקדמים.

לסיכום התפישה המבצעית, אנו מחויבים להיערכות של סידורי אבטחה וביטחון משוכללים בשטח עצמו. ירושלים ותל אביב רבתי נקראות להיערכות מיוחדת. ירושלים ותל אביב הן מיני-ישראל. ירושלים ותל אביב הן מדינות בפני עצמן. ירושלים ותל אביב חייבות ללמוד ממודל ניו-יורק שאחרי פיגוע התאומים לפני עשר שנים. משטרות ירושלים ותל אביב חייבות להקים מערך מודיעין מסכל טרור מפותח מאוד משלהן. בראשו עליהן להעמיד סגן מפכ"ל בכיר, יוצא שב"כ ו/או מוסד. ירושלים ותל אביב הן לא "עוד מקום". אלו הן ערים מיוחדות, סמל היהדות והיהודי והישראלי. הן הרוח החיה ולב האומה. עליהן להקים יחידות מיוחדות ללוחמה בטרור, דוגמת "הרקולס" הניו-יורקית.

ומעל לכל, אנו חייבים להחליף את פרדיגמת החברה הישראלית. מפרדיגמת מש"קית הת"ש לפרדיגמת הגיבור היהודי. עלינו להתפכח מהנתק מהמציאות: הקץ לציניות, לאירוניה הליצנית, הקץ לאדישות ולחיים הנבנים על אשליית "שלום עכשיו" המתעתעת. פרדיגמה פטריוטית מחליפה פרדיגמה פוסט-מודרנית ופוסט-ציונית ופוסט-יהודית.

עלינו לחתור לחיסול כוחות הרשע המצויים בתוככי ארץ ישראל ומסביבה. אסור לנו להשלים עם הטרור או להתפשר עימו. איננו יכולים לטמון ראשנו בחול. איננו יכולים להסתתר מאחורי קיר שיעצור את אויבינו. עלינו להתייצב ולהילחם למען חירותנו וחיינו. עלינו לחסל את תרבות הטרור שעומדת מולנו, תוך קידום ההבנה שאין זכות קיום לשום משטר או ארגון טרור בשום מקום. הסכנות לנו ולאנושות פשוט גדולות מדי.

תאריך:  12/09/2011   |   עודכן:  12/09/2011
משה חסדאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מהפכה בתפישת המלחמה נגד הטרור
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אק
12/09/11 14:46
 
מומו
13/09/11 08:09
2
צנחן
12/09/11 15:04
 
שומר החומות
12/09/11 17:25
 
חסדאי
13/09/11 08:24
 
משה חסדאי
13/09/11 08:16
3
אבנר צפוני
12/09/11 19:06
 
מומו
13/09/11 08:16
 
משה חסדאי
13/09/11 08:51
4
סתם_1
13/09/11 12:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עם תואר אקדמי לא הולכים למכולת, קשה מאוד לשלם משכנתה ובלתי אפשרי לחסוך עבור הילדים. היום כבר ברור לכולם שתואר אקדמי לאו-דווקא משתלם אם אתם מחפשים מקצוע לחיים או עבודה רווחית ומשתלמת.
12/09/2011  |  אלי שביט  |   מאמרים
אם ילחצו אותי אל הקיר וישאלו אותי מי זה עמרם מצנע, אבקש רבע שעה למחשבה כדי להיזכר שהאיש היה פעם ראש מועצת ירוחם.
12/09/2011  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
השבוע גיליתי "לתדהמתי" שאחד המקומונים ("חדשות נתניה" מרשת שוקן) פרסם כתבה אוהדת נוספת על ראש העירייה מרים פיירברג, ובאופן כמעט "בלתי ברור" התווספו לעיתון 14 עמודי פרסום מטעם עיריית נתניה.
12/09/2011  |  נסים גבאי  |   מאמרים
בשונה מעמיר פרץ ועמרם מצנע שהנהיגו את מפלגת העבודה וכשלו כישלון חרוץ, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג לא ניסה. למרות שאיני תומך במפלגה הזאת, הבעתי תמיכה פומבית בשלי יחימוביץ' (שאני חולק עליה אידיאולוגית). שורות אלה עניינן - יצחק הרצוג. שתי סיבות, שתיהן ערכיות, עשו את בוז'י לדמות פוליטית שהייתי רוצה לראות מחוץ לפוליטיקה.
12/09/2011  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בתוכנית הבוקר (11.9.11) של ערוץ 2 התארח הח"כ הנשכח (בטרם זמנו), שהיה בעברו אפילו שר, כדי להתעמת מול שני אנשים הבקיאים, המנוסים והמשכילים ממנו, הלא הם דר' גיא בכור - אחד המומחים לדיפלומטיה ואסטרטגיה, ואלי שקד - לשעבר שגרירנו במצרים. ובחוצפה האופיינית לו (עליה נחזור בהמשך) בעקבות הפריצה לשגרירות ישראל במצרים, בא מר פינס לאולפן (מה לא עושים למען יח"צ) וניסה להתעמת עם שני אינטלקטואלים משכילים מומחים ומנוסים, מי במחקרים ומי בתפקידים, לאיסלאם בכלל ולמזרח התיכון בפרט. פינס אינו יכול להשתוות לאיש מהם בהבנת האיסלאם בכלל, וטורקיה, מצרים ויחסים בין עולמיים בפרט.
12/09/2011  |  פרד כהן-קידר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יצחק בריק
יצחק בריק
כניסה לרפיח תביא להרס מוחלט של יחסינו עם מדינות העולם ועם מדינות ערביות שאיתן יש לנו יחסי שלום, ויהיו לכך השלכות קשות מאוד. כניסה לרפיח גם לא תשאיר אף לא חטוף אחד בחיים, ויהיו הרבה...
לא לתמונת ניצחון לסינוואר
מיכאל דבורין
זה לא לעניין להאשים את הרמטכ"ל. נתניהו הוא ראש הממשלה והוא מוביל את זה. צריך להפסיק את המשחקים בעניין הזה    הייתכן שסינוואר מביס את נתניהו פעם אחר פעם מאז עסקת שליט? לדמיין את סינו...
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il